PDA

View Full Version : БЕЛ-подчертаване...



densii
06-11-2008, 10:30
Здравейте.
Може ли да ми кажете в едно изречение кое как се подчертава?
Искам веднъж завинаги да ги науча.
Имам предвид: подлог - вършителя на действието - подчертава се с една права...

Ако може всички останали да ми ги дадете!
Благодаря предварително!

vercheto
06-11-2008, 10:45
Ами

сказуемо - с 2 прави
допълнение - с 2 прави и 1 пресечена
определение - с вълнообразна
Обстоятелство - с 2 прави и 2 пресечени

П.С. Ако искаш и допълните пиши пак. :)

densii
06-11-2008, 10:50
Ами

сказуемо - с 2 прави
допълнение - с 2 прави и 1 пресечена
определение - с вълнообразна
Обстоятелство - с 2 прави и 2 пресечени

П.С. Ако искаш и допълните пиши пак. :)

Ако може и допълнителните...

моля те пиши и как се откриват.Например : Подлог-->вършителя на действието Сказуемо-->глагол и т.н.

vercheto
06-11-2008, 10:59
Ами

сказуемо - с 2 прави
допълнение - с 2 прави и 1 пресечена
определение - с вълнообразна
Обстоятелство - с 2 прави и 2 пресечени

П.С. Ако искаш и допълните пиши пак. :)

Ако може и допълнителните...

моля те пиши и как се откриват.Например : Подлог-->вършителя на действието Сказуемо-->глагол и т.н.



сказуемо - с 2 прави - Въпрос: Какво прави? (глагола)
допълнение - с 2 прави и 1 пресечена; В: Какво? Що?
определение - (съгласувано) с вълнообразна; Какъв/а/о/и (прилагателното)
(несъгласувано) с 1 вълнообразна и 1 пресечена
Обстоятелство - с 2 прави и 2 пресечени; Къде? Как? Кога?
Приложение (вид определение) - с 2 вълнообразни;
Сказуемно определение - с 1 права и 1 вълнообразна; Задава се спрямо сказуемото с Въпроса Как? Пример: Детето побягна уплашено. Как побягна детето? Уплашено

CuniGuni
04-25-2010, 07:50
сказуемо - с 2 прави
допълнение - с 2 прави и 1 пресечена
определение - с вълнообразна
Обстоятелство - с 2 прави и 2 пресечени

П.С. Ако искаш и допълните пиши пак. :)[/quote]

Ако може и допълнителните...

моля те пиши и как се откриват.Например : Подлог-->вършителя на действието Сказуемо-->глагол и т.н.[/quote]



сказуемо - с 2 прави - Въпрос: Какво прави? (глагола)
допълнение - с 2 прави и 1 пресечена; В: Какво? Що?
определение - (съгласувано) с вълнообразна; Какъв/а/о/и (прилагателното)
(несъгласувано) с 1 вълнообразна и 1 пресечена
Обстоятелство - с 2 прави и 2 пресечени; Къде? Как? Кога?
Приложение (вид определение) - с 2 вълнообразни;
Сказуемно определение - с 1 права и 1 вълнообразна; Задава се спрямо сказуемото с Въпроса Как? Пример: Детето побягна уплашено. Как побягна детето? Уплашено


Може ли да ми кажеш кой клас си? Защото аз съм 5-ти и незнамкои неща са за нас и кои не! Може ли да ми обясниш?
Предварително благодаря!

LoupGarrou
04-25-2010, 08:23
^ Научи ги всичките, не са грешни, надявам се учителят ти да не ти направи проблем, че използваш знания от по-горен клас (ако ги учите в по-горен клас). Освен това вие сте по нова програма и може да има разминаване : ) !

liim0nka
04-25-2010, 16:13
^ Научи ги всичките, не са грешни, надявам се учителят ти да не ти направи проблем, че използваш знания от по-горен клас (ако ги учите в по-горен клас). Освен това вие сте по нова програма и може да има разминаване : ) !
не е от по-горен клас.Щом учат за сказуеми и подлози значи учат как да ги открият. :)

CuniGuni
05-08-2010, 07:04
Благодаря за отговора!!!Че на 3-ti юни ми е изпита по бел някой който го е правил миналата година за 5-ти клас може ли да ми обясни за кво става въпрос?? Предварително благодаря!!! :)

SmilezZz
05-08-2010, 08:06
Благодаря за отговора!!!Че на 3-ti юни ми е изпита по бел някой който го е правил миналата година за 5-ти клас може ли да ми обясни за кво става въпрос?? Предварително благодаря!!! :)Няма за какво да се притесняваш..Изпита по БЕЛ за 5 клас си спомням,че беше доста лесен..

Аз го правих по-миналата година,но си спомням задачите..
Имаше да откриеш правописни грешки,имаше да напишеш как са свързани изреченията,да определиш какви по вид са изреченията (въпросително,подбудително и т.н.)..Имаше задачи да поставиш пунктуационни знаци..да определиш коя творба е фолклорна,народна и т.н.. :D ..И май имаше да се прави преразказ..

За 6-ти клас също беше лесен..Задачите бяха подобни,но имаше да откриеш кое изречение е сложно съставно,просто и т.н...да откривате грешки,да определите темите на разказите,които сте учили през 6..

Ако има нещо,което те интересува - питай :wink:

Patr1k
02-23-2011, 09:01
Моля помогнете трябва да подчертая едни изр.
те са:
До началото на изкачването алпинистите чакаха дълго.
Алпинистите не могат да тръгната към върха зарадилошото време.
До изкачването на върха алпинистите от нашата експедиция преживяха напрегнати часове.

трябва да направя синтактичен анализ на тези изр. като подчертая подлог,сказуемо,допълнение ,обстоятелствено пояснение,определение!
СПЕШНО Е!!!!!!!!