View Full Version : Да отбележа само.
Накратко:
Практиката на раздаване на теми по литература, доклади, отговори на различни въпроси...(и прочие) в някои от разделите на форума, е в силен ущърб за подрастващите.
И без това малоумни по презумпция, непрочели и една книга през живота си, морално деградирали, докрай роботизирани... , лишават се от най-малката умствена дейност. Това е грешно, смятам дори и нечестно спрямо децата и бъдещето им развитие.(ще ми се такова да има)
Днес доста постоях в "Училище и приятели". Тенденциозно се поръчват разработки и всякакъв вид домашни.
Докато математиката се учи в процеса на решаване(било то и съвместно) на задачи, при литературата е точно обратното. Работа с текст е задължителна още от началните класове. Създаване на такъв също е сред дисциплините.(Тук възниква друг проблем, а именно този с всевъзможните видове книжки и сборници с анализи, дори такива с разработени теми, но него оставяме настрана, защото не е свързан със сайта/форума.)
Да се постват насоки за разработка на теми, примерни тези дори - хубаво, в помощ е. Но да се пускат готови теми, взети от не-знам-си-къде, писани от не-знам-си-кого, достоверни по предположение, е СМЕШНО! Изключително малоумно, ако щете!
Въздържах се от коментар, въпреки че ми е направило впечатление отдавна, но Люсито, в стремежа си да бъде полезна(тук целите й няма да коментирам, всички са наясно), преди малко раздаде темички тук-там и просто ми кипна.
Seducti0n
11-19-2008, 17:35
Е явно не съм единствената против наложилата се вече система на готовите анализи.С ръката на сърцето мога да си празная, че подобно чудо не бях чела до миналата година, когато класната ми работа беше върху Илиада-и да в край на сметката не прочетох книгата, но буквално назубрих някакъв материал със сложно конструирани изречения, поизмених ги малко и това беше.Оттогава-никакви анализи.
Вместо да ми помагат, правят точно обратното.Сигурно съм пристрастна, защото Литературата ми е силен предмет, така де отдава ми се, но това не променя нещата.
Пазара е залят от книжки с анализирани учебни текстове, непозволяващи на ученика да мисли самостоятелно, да има собствено мнение и възгледи. :?
Аз те подкрепям в тази насока !
Наистина вече от нас нищо нестава...всеки втори търси помощ за домашното по Български,Литература,Физик а,Химия...абе изобщо разчита се само на интернет и на пустото помагало и др. сайтове ! Признавам че аз също съм пускал теми за помощ,но съм поредактирал нещо...мои съученици направо изкопираха някой работи от помагало... :x отврат и ужас..не е само люсито,има и много други поръчители и помощници,помагачи или както щете ги наричайте хора,които помагат...аз признавам че съм толкоа зле по литература,че едвали бих могъл сам да напиша есе...след някоя и друга година само итернет ще остане,а другите ? Те от де ще намират ако сега използваме всичко...трябва сами да си имаме съзнание,щото сме тръгнали наникъде !
СРАМ И ПОЗОР ! :x
Тези помагала за какво мислите са направени ? Всичко е с цел пари да ходяд при издателствата...по БГ на просвета са три и повече помагала за всеки клас...по математика под 7 лв няма ! Това нормално ли ? Всеки гледа да те краде,братче ! :x
^Гениален си, Тянко, не е нужно ежедневно да се доказваш.
Seducti0n
11-19-2008, 18:57
Винаги съм се чудил каква е разликата да "помогнеш" на някого с някоя тема която можеш да я намериш в нет-а(не казвам нищо за никого) и това да си направиш труда да разрешиш на някого проблема му свързан с компютъра...
пс. с този Интернет майките си починаха от мислене на теми..... пьапаьпьап
Успех в мисленето...колкото до разликата-огромна е. :wink:
Seducti0n
11-19-2008, 19:37
E това с азбуката си е пресилено, но да речем, имаш беден речник, изказванията не отговарят на възрастта си, служиш си с прости думи и изрази...тоест необходимо ти е да четеш, но не само анализи, а книги, които наистина да имат положително влияние. :)
Blab,нямам никакви цели ако това имаш предвид.Просто помагам,това ми доставя удоволствие и обожавам литературата.Доставя ми удоволствие да се занимавам с това нещо през свободното си време.Не,че се хваля,но ей сега написах на една потребителка разработка в/у ''Немили недраги'',защото ме помоли.
Отне ми доста време,но пак бих го направила,поради простата,причина че обичам литературата и да се занимавам с това нещо.Примерно ако е друг предмет хич ме няма,но в литературата ставам :) А и много от постовете,спецялно за литературата,коита съм пускала аз съм ги мислила,а не съм ги преписвала от нета итн... :)
Няма какво да ми се обясняваш.
Мечешка услуга му се вика на това!
Няма какво да ми се обясняваш.
Мечешка услуга му се вика на това!
Викай му както щеш (=
Ще правя това,което обичам :)
Кв'o са',от теб ли тря' искам позволение?!!
Seducti0n
11-19-2008, 20:07
Отклони се от темата и то много. Пробвай няколко човека от твоя клас (такива които имат хубави оценки 5, 5+) дали знаят азбуката.. виж увери се! Беден речник едва ли ще ти се обогати след като препишеш есето от поста на някои в този форум! Да необходимо е но никои не чете.. повечето не могат да направят един смислен анализ ти ми говориш да тръгнат да четат "йее" .. осъзнай се всичко е за оценката никои не си мърда мозъка.
Четенето на книги извън "задължителния материал" е предпоставка затова да правиш добри анализи, а и речника не се обогатяза от зазубрянето на готови разработки.
Колкого до оценката-колкото и да отричаме и тя е важна, принципно трябва да бъде огледало на знанията, но с времето доста са се попроменили нещата.Всеки си има някакви цели, но тези на така наречените бележкари са твърде преходни.И да ясен ми е мотива, че се стремят към високи бележки, с идеята да зарадват родителите си, но реално погледнато, не е ли по-важно един ден да ги зарадват с успехите си, постигнати на база получените знания?! :)
Аз имам късмет,че учителката ми по литература си пада по нестандартните разсъждения.Е разбира се и не само на тях пише шестици,но другите пишат есетата си с някакви тъпи клишета,както са повечето теми в интернет и много се дразня.Не казвам,че от нета са теглени,но повечето есета с клишета се припокриват... :-D
Няма какво да ми се обясняваш.
Мечешка услуга му се вика на това!
Викай му както щеш (=
Ще правя това,което обичам :)
Кв'o са',от теб ли тря' искам позволение?!!
С какво "помагаш", би ли разяснила?
И, моля, не приемай темата като лична нападка с/у теб, далеч съм от тази идея. Реших да повдигна въпроса, защото това тютърство вреди!
Няма какво да ми се обясняваш.
Мечешка услуга му се вика на това!
Викай му както щеш (=
Ще правя това,което обичам :)
Кв'o са',от теб ли тря' искам позволение?!!
С какво "помагаш", би ли разяснила?
И, моля, не приемай темата като лична нападка с/у теб, далеч съм от тази идея. Реших да повдигна въпроса, защото това тютърство вреди!
Ами мисли си каквото си искаш за мен.Помагам с това,което мога и което обичам.Така,че нямаш право да ме съдиш,че правя това,което обичам.А аз обичам литературата,и съответно помагам с това,което мога,и което обичам.Ако не разбирах от това нямаше и да се захващам да помагам.....
Ти, девойко, прочете ли темата, или просто намери името си в нея и реши да коментираш? :roll:
Помагаш друг път.
На тия идиоти гладките им мозъци съвсем дозакърняват, преписвайки и дори неосмисляйки написаното от тебе.
И наистина не се дърви, че изглежда тъпо - нищо в темата не опира да позволение - помагай си колкото щеш, но не отричай че такива помощи вредят на тея, на които им ги даваш.
Те изкарват една добра оценка но реално нямат знанията и уменията по материала, защото са свикнали някаква си там Lysit0 да им дава теми и анализи, когато й свирнат.
Аз лично избягвам да преписвам от интернет. Особено темите по литература. Учителката ми е достатъчно грамотна и ги е чела хиляда пъти преди аз да ги прочета и гениално да ги препиша. Предпочитам малко по - ниска оценка да имам, но да си е моя. Единственото, което съм чела по литература в нет-а беше някакво есе на Чезаре някой си, което е написано за Дон Кихот. И то не съм го преписвала дословно, а го четох вечерта преди класната и на другият ден просто се сещах за прочетеното и ми даваше някаква насока за какво да пиша (нямах време да прочета цялата книга). Иначе за принципната страна съм съгласна, че не е много хубаво да се дават анализи на готово. По - скоро съм сългасна да се побликуват някакви планове или нещо, което да ти даде насока, но сам да се напънеш и да си напишеш каквото ти е нужно, както ти го виждаш, напълно в твой си стил.
MusicIsTheKey
11-19-2008, 20:29
Люси, това което се има предвид е, че по този начин не се помага на тийновете, които просто преписват дадената тема/есе и т.н. Голяма част са невероятно неграмотни, а да си тъп и прост е велико. Нито могат, нито се опитват да си пишат домашните по литература, защото е много по-лесно някой друг да им ги напише.
В един друг форум, потребител беше написал "тарся спешно ЛИС защото изгарям". Попитах го защо сам не го напише, като е толкова спешно, а отговорът беше "мислиш ли че мога". Не четат, дори не се и опитват. Друг подобен пример е, че наскоро един потребител искаше някой да му направи презентацията по история, защото бил болен. Що за простотия? Той да си клати краката, а аз да му правя презентацията?
Аз също съм на мнение, че е по-добре да се дават някакви насоки, а не цели готови теми/есета и прочие.
Люси, това което се има предвид е, че по този начин не се помага на тийновете, които просто преписват дадената тема/есе и т.н. Голяма част са невероятно неграмотни, а да си тъп и прост е велико. Нито могат, нито се опитват да си пишат домашните по литература, защото е много по-лесно някой друг да им ги напише.
В един друг форум, потребител беше написал "тарся спешно ЛИС защото изгарям". Попитах го защо сам не го напише, като е толкова спешно, а отговорът беше "мислиш ли че мога". Не четат, дори не се и опитват. Друг подобен пример е, че наскоро един потребител искаше някой да му направи презентацията по история, защото бил болен. Що за простотия? Той да си клати краката, а аз да му правя презентацията?
Аз също съм на мнение, че е по-добре да се дават някакви насоки, а не цели готови теми/есета и прочие.
Наистина са доста неграмотни днещните тийнове . То и брат ми ,който е на 14 въопще не му се учи.И доста често му помагам по литература и бел...а баба ми му помага по математика...опитвам се да му налея по всячески начин акъл в главата,че трябва сам да си ги измисля съчиненията и прочие........ но не слуша или по-скоро го мързи.Е все пак не искам да има двойки,но немога да го накарам сам да се помъчи.....какво ли не съм пробвала...
днещните
въопще
литература и бел
всячески начин
немога
Добре, че си ти, да помагаш. =;
krem4et0
11-20-2008, 05:39
И ти какво предлагаш? Да забраним даването на теми ли? Че то в "Помагало" има още повече от тук. Целият сайт се крепи на това.
Колкото до това "мечешка" или не е услугата ще кажа. Винаги съм си мислила сама анализите. Чела съм произведението, от 4-ти до 8-ми клас и анализи. По-скоро учителят ни даваше готови анализ и аз ги четях. Но ми се щеше да избягам от клишета. От 9-ти до 12 клас попаднах при преподаватели(всяка година различни), които позволяваха тази свобода. Беше прекрасно, аз се вихрех по листа, получавах отлични оценки, четях си "произведенията" в съседните класове. Още помня една учителка, която всеки божи път ни даваше ЛИС за домашно и го проверяваше......просто не губиш тренинг. Но в един от класовете писах ЗИП БЕЛ и бях при 5-та учителка, която диктуваше анализите си и при минимално разминаване с продиктуваното, получаваш ниска бележка. Това по-добрият вариант ли е?
Като ученичка, завършвайки 12-ти клас, най-много съжалих, че няма да уча повече литература. Обожавах я и много ми се отдаваше. През студентските години обаче пропилях всичко научено. Бързо писане, зазубряне на понятия и т.н. развалиха и правописа, и стила ми.
За щастие сега работя нещо, което изисква добър изказ, умение да се води диалог, да се излагат мисли без двусмислици и т.н. Абе с една дума - работя с устата си, нещата мисля, че се пооправат.
Накрая ще споделя личното си мнение за грамотността на подрастващите. Тя е на ниско ниво. В моите часове изисквам писане и правя проверки на тетрадки. Няма да ви обяснявам какви елементарни грешки срещам(ословен оператор) е най-фрапантната. Абсолютно всякаква липса на усет, кога изречението свършва. Липса на усет кога трябва да започнат нов абзац. Беден речник. Нежелание да се чете(за което свидетелства многото двойки, които вече съм написала, а подозирам, че ще има още доста). Колкото до Литературата-не им беше стигнал цял уикенд да научат част от монлога на Хамлет. А това беше 10 реда монолог. Ние учехме цели страници проза.....Но не само по литература е така. По всички предмети огромната част са мързеливи, смятат ги за безполезни и нямат абсолютно никакъв хъс да научат нещо.
DjBaloon
11-20-2008, 06:24
Ако не се дават тук има още 1000 места където дават,борбата с/у тази практика е безмислена
И ти какво предлагаш? Да забраним даването на теми ли?
Да, точно това предлагам!
Че то в "Помагало" има още повече от тук. Целият сайт се крепи на това.
Е и? Съществуват много и различни сайтове, смислени и безмислени. В това число игри с кликвания и порнографски такива. Но не, "целият сайт(им) се крепи на това", дайте да не ги закачаме! (пхах)
Но в един от класовете писах ЗИП БЕЛ и бях при 5-та учителка, която диктуваше анализите си и при минимално разминаване с продиктуваното, получаваш ниска бележка. Това по-добрият вариант ли е?
Това е единственият вариант!
Не се работи за оценки, скъпо Кремче. Аз ли трябва да ти го кажа?
Училището(е, за да) възпитава. Да минаваш м/у капките безспорно е приложимо умение, но същевременно - доста ниско и елементарно.
И, да, със заучени анализи се изкарват лесни оценки. Колко удовлетворяващо е получаването на незаслужена шестица?
(На дадения етап не мога да променям към добро наложилите се с-ми в повече (нискокачествени?) училища. Но темата и не цели това, само отбелязва като факт наличието на подобна практика и помощни материали.)
нещата мисля, че се пооправат.
без да звучи като заяждане, но - правя
---------------------------------------------
Безмислено може да е всичко друго, но не и обсъждането на подобен вид проблем, защото това е именно проблем.
krem4et0
11-20-2008, 07:31
Blab, знам как се пише правя.....просто я и а на клавиатурата са една до друга......Сега ще прочета и останалата част от мнението ти!
И какво точно ще ми помогне зазубрянето на АНАЛИЗА, който се е харесал на даден учител?
И нали се сещаш, че няма как да забраним такива теми да се пращат по електронна поща, скайп или на ЛС. Не мисля, че идеята е особено удачна. С оглед и на това, че понякога ти се иска да прочетеш нещо по дадена тема, но нямаш никакви достъпни литературни източници, а друг ги има.
Wrathchild
11-20-2008, 08:20
Блаб, аз пък не съм съгласна, че училището е, за да възпитава. За това си има родители. Но много хора за съжаление мислят като теб.
Истината е, че в училище се учи за оценки. В противен случай нямаше да ги пишат. Защото един ден като кандидатстваш във ВУЗ с диплома 3, на никой няма да му пука, че 'Ами учих си свободно, както аз си знаех, изказвах си мисли, с които не беше съгласна учителката. И ето защо ми е такава дипломата'.
Wrathchild
11-20-2008, 08:59
Друго имах предвид.
Самото мислене в литературата е задължително. Но както казва Кремчето, има учители, които си диктуват анализите и искат да е точно по техния начин и с нито запетайка отклонение. Имала съм такава учителка и аз, не е приятно. И мисълта ми е, че тогава не ти се развива мисълта, а просто се научава. А когато влагаш от себе си и ти пишат 3 заради това (случвало ми се е точно при нея), че не си се придържал към калъпа, никой няма да те пита защо имаш толкова. Просто мисълта ми беше, че се учи освен за знания, така и за оценки. Защото и дипломата се взима предвид.
Това, колко са реални дипломите и колко равни са отличните оценки в едно обикновено училище и тези в някое по-елитно(колкото и да не харесвам тази дума), е отделна тема.
Напротив, смятам семейството за основна възпитателна сила, но в никакъв случай не мога да отпиша училището(като среда) от тази му дейност.
И, да, продължавам да твърдя, че е по-добре да имаш 3-ка, използвайки собствените си знания и мнение, отколкото вдигаща бала шестица(някаква си там).
Ако трябва да дам личен пример. В 6-ти и 7-ми клас се изискваше писане на съчинение-разсъждение, не ни/ми се позволяваха лични интерпретации. Никога, ама никога, не съм сядала да зазубрям критика!!! Вярно, на изпита по БЕЛ(който си беше само Л всъщност) след 7-ми клас имах 4.625, но това си беше моята работа, цялостен, завършен текст, създаден на момента.
Дълго време съм получавала само и единствено четворки по литература(цяла година, за да сме точни), но това се промени, смея да твърдя, че сега имам изграден стил и, естествено, претенция за развитие в тази сфера.
Но дори да не ти се отдава писането, да ти липсва дар слово, опитвайки, с течение на времето, започват да се получават нещата. Разчитайки на чужд труд, Боже, приемайки гледната точка на друг за своя, докъде си мислиш, че ще стигнеш?
Аз съм абсолютно съгласен с автора.
Радвам се, и?
Нещо по въпроса?
Даже конкретно предложение имам: като направите Люси модератор, възложете й да следи за подобни теми(което тя и без това прави) и да помага на децата с насоки, а не с копирани(и въобще) теми.(Хем ще продължи да се занимава с това, което й харесва, сиреч - литература, хем ще се чувства пълноценна с помощта си.) :-|
За да не отварям нова тема - като си постват крадените текстове, редно е някакси да посочат източник.
Тази девойка моментално влиза в топа ми.
http://www.teenproblem.net/f/profile.php?mode=viewprofile&u=1013016
И, не, съмнява ме сама да си ги пише(рофл), макар че не съм се зачитала, ама ИлиЯда, само по себе си, казва достатъчно.
...
[самоцензурирано изказване]
RiseGirl
12-10-2008, 11:05
За да не отварям нова тема - като си постват крадените текстове, редно е някакси да посочат източник.
Тази девойка моментално влиза в топа ми.
http://www.teenproblem.net/f/profile.php?mode=viewprofile&u=1013016
И, не, съмнява ме сама да си ги пише(рофл), макар че не съм се зачитала, ама ИлиЯда, само по себе си, казва достатъчно.
...
[самоцензурирано изказване]
Предупредих ги в главна тема за разработки по литература. Дано да има ефект. :)