Влез

View Full Version : ше има да взимам ;D



balon4eeeee
12-12-2009, 15:43
еее в сряда имам класно по бел и ще е интерпретативно съчинение на някаква тема която ще стане ясна в сряда върху Илиада 8-) аз не знам как се прави такъв вид съчинение нито съм чела Илиада :D То темите няма да са върху цялата Илиада де ами само върху 1 и 2 песен и още не знам си колко глави ... още 3-4 ууужас :D Дали има шанс да про4ета главите до тогава и да се нау4ча да правя инт съ4 :D :D лошото е 4е с г-жата не сме в много добри отношения и аз и казах 4е ще и натрия носа на класното стабилно , защото аз попринцип пиша страшни съчинения , изобщо изразяването в писмена форма ми се е отдавало винаги , оба4е ето 4е тая година нещоо изобщо не ми се занимаваше да 4ета тая Илиада и така ... няма как да си напрвя пищов , щото не знам каква тема ще ми се падне . Какво ще правиме сега ааа 8-) ужас много е зле положението . Сега да се мъ4а ли да нау4а как се прави инт съч и да седна да 4ета Илиада или няма смисъл ве4е :D

balon4eeeee
12-12-2009, 15:48
решех 4е до сряда ще у4а . Само 4е няма Илиада в нас :( 8-) Яяя някой може ли да ми намери в нета да про4ета първо 1ва песен , 4е аз не можах да я намеря нещо . ААА как да направя ... 4ета 1во първа песен и след това 4ета анализи върху нея или 4ета вси4ко и после анализи и тн ... ?

balon4eeeee
12-12-2009, 15:52
абе има ли изобщо смисъл ? Има ли шас да науча достатъчно за да изкарам примерно 4 на класното ? Сложно ли е много според вас ? И все пак аз обичам литературата и това е предмета който най-вече ми се е отдавал до сега ... ама май няма да се справя . :D Или сигурно мързела ми е в повече .Мен ме е стрях че може сега да реша да уча обаче утре вече да не мисля така или озобщо да забравя за класното до сряда хахах ужас Тежко е .
Много искам да и натрия носа на тая направо го заслужава и повече даже

aloveyou
12-12-2009, 17:26
Първа песен

Хора и Богове; Темата за войната и мира; Темата за свадата и помирението

“Илиада” на Омир е най-високохудожествената епическа поема от троянския митологичен цикъл. Чрез личната съдба на героите, Омир говори за обобщения образ на воина. Представени като племенни военни вождове, героите символизират най-същественото, най-доброто от идеала за войнска чест и достойнство, но в същото време са носители на обикновени човешки слабости.

Големият конфликт м/у Агамемнон и Ахил е реално следствие от човешките взаимоотношения, оказали се в дисхармония с нравствените закони на родовата и междуплеменната етика. Светът на богове и смъртни се оказва еднакво “ангажиран” с проблемите, за които разказва Омир. Свадата м/у двамата воини има скрит социален смисъл. Агамемнон е върховен вожд на гърците, Ахил пък е най-силният воин. Отнемането на Бризеида от Ахил е грубо посегателство в/у неговото воинско достойнство, нарушение на нормите на героическия морал, според който отредената плячка е признание за заслуги в битката. В образа на Ахил е представен бранителя на реда в късното родово общество, защитника на равенството и разпределението на благата според заслугите, а не според общественото положение и по-високото място в обществената стълбица. Гневът на Ахил, предизвикан от несправедливата постъпка на Агамемнон, и отказът му от участие в боя,са завръзка на поемата.

Омир успява да индивидуализира различната мотивация на гнева у цар Агамемнон и вожда Ахил. И у двамата герои се наблюдава божествената сила на гнева, но първопричината за него е различна.“Широковластният ” цар Агамемнон не зачита не само бащината молба на жреца Хриз, но и законите на “общото благо”и справедливата подялба на отвоюваните богатства. Той се изправя с/у нравствените закони на родовата общност, застава на пътя м/у човека и божествената сила на Олимп, незачитайки желанията на жреца Хриз. “Огнен” е гневът на Агамемнон както “огнените” смъртоносни стрели в стана на ахейците, изпратени от разгневения бог Аполон. Агамемнон трябва да бъде наказан за грозната си разрушителна страст към власт и богатства. Така Омир навлиза в света на човешката душа, в която бушуват страсти, показващи силата и слабостта на човешката природа.

За да бъде реабилитиран идеалът за герой, духовно и физически красив, с/у Агамемнон се изправя Ахил- получовек, полубог. Той е художествена връзка м/у света на хората и боговете, той проявява и човешка слабост, и божествен разум при решаване на спора с Агамемнон. Ахил е “бързоног и божествен”. Гневът му е страшен и разрушителен, а обидата- неизмерима. Посегнато е на достойнството и честта му на герой с безсмъртна слава. Героичната смърт е основната цел в живота на древния воин. Той се стреми към смъртта. Избрал я е в името на вечната слава. За това и обидата, нанесена от Агамемнон, с несправедливото отнемане на Бризеида, е безмерна.
Конфликтът между Ахил и Агамемнон предизвиква спор и между божествените представители на Олимп. Налице е разделението както в човешкия, така и в божествения свят. Светът на боговете повлиява със своя мъдър разум върху неукротимите страсти на разгневената човешка природа на двамата герои, като всеки получава нужния съвет и подкрепа от безсмъртните.

Ахил е спрян в порива си за отмъщение от Хера и Атина Палада, но самият разрушителен акт ще бъде извършен от гръмовержеца Зевс, дал обещание пред майката на Ахил да накаже данайците. Боговете се намесват, отмъщавайки за несправедливата обида на Ахил-най-достойният воин сред ахейците. Несправедливо е обиден, несправедливо са наказани хиляди невинни хора, намерили незаслужено смъртта си пред стените на троя. Пристрастията на богове и хора пречат да се възстанови нарушената хармония в взаимоотношенията. Военният конфликт се задълбочава, враждата между двамата герои –също. Мирът е далеч, а войната взима нови жертви.

В Първа песен на “Илиада” Омир не само въвежда темата за гнева и отмъщението, но поставя проблема за войната и мира, който носи противоречиво виждане за смисъла и целите на човешкия живот




Втора песен

Човешкото право на щастие- потиснат бунт на душите

“Илиада”на Омир е най- високохудожествената епическа поема от Троянския митологичен цикъл. В нея се разглежда темата за войната и примирието, показан е драматизмът в преживяванията на живи и запомнящи се герои, поставя се въпросът за надигащия се глас на народното недоволство в прехода от родово към робовладелското общество, разкрита е представата на древните гърци за хармоничен свят и човешко щастие.
Големият конфликтът м/у Ахил и Агамемнон в Първа песен на “Илиада” е художествен израз на реалните противоречия в стана на ахейците, задълбочени от нарушената хармония в човешкия живот. Макар и следващи героичния идеал на епохата, в която живеят, всеки от воините носи в себе си мечтата за мирните дни на своя предишен живот.

Желанието за подвиг на бойното поле, във Втора песен, не привлича ахейците. Напротив- за мир и спокоен живот жадуват душите им и това е заявено пред боговете с неудържимия “вик” на колективната воинска душа. Но, поривът към щастие и мир е спрян. Като “мощни пенливи вълни”, срещнали отпор- “стръмния бряг”, “се разбиват” струите на радостта.

От страховития рев на морето, което “бушува” и в помръкналите за радостта души на ахейските воини, сякаш “се откъсва” протестният глас на Терсит. Отправените от него обвинения срещу Агамемнон: царят е ненаситен, обогатява се от войната без да заслужава, задържа войниците при Троя, понеже има облаги, са израз на надигащия се глас на народното недоволство в късното родово общество на Древна Елада. Поведението на Терсит, твърде различно от общоприетото, се приема като непристойно, както от Одисей, който набива Терсит с жезъла, така и от смълчаните ахейци. Изключението от общото, проявата на индивидуалност, е израз на грозното в човешката природа. Ето защо и Терсит, като изключение в нравствения свят на героичното, е с грозен външен вид- хилав, гърбав, куц и кривоглед. Силно хиперболизираният външен облик на героя е израз на дълбокия смут на родовия колектив, който е неподготвен за “грозната “ провокация на индивидуалната дързост на Терсит.

Той пръв започва битката за човешкото право всеки сам да определя “пътищата “ на своята съдба. Неговите “непристойни” слова сами по себе си са красиви с това, че са изобличили несправедливостта, но те са в нарушение, според Омир, на колективната дисциплина и заплаха за ахейското единство, въплътено в образа на Агамемнон. Не човекът като част от колектива, а царете и боговете определят законите на справедливостта в света на древните. Все още е рано епическият поет да възприеме идеята за социален протест, затова и Терсит е наказан.

След десетгодишна война, желанието за спокоен мирен живот не е проява на слабост за ахейските воини. Не естественото право на човешко щастие накърнява мъжкото им достойнство и воинска чест, а подчинението пред несправедливия закон на по-силния, “облечен” във власт по божествено повеление.

Във Втора песен, чрез ненавременния протест на Терсит с/у несправедливия земен и божествен свят, Омир представя народното недоволство срещу нарушените норми на човешкото поведение и жаждата на хората за един по-хармоничен, по- добре устроен и щастлив живот.

Biskfitka
12-12-2009, 20:39
http://www.chitanka.info/lib/text/2033/3#textstart ето тук ги има всички песни....

Shia
12-12-2009, 20:51
Отиди в библиотеката О непросветени

deni15
12-12-2009, 20:55
Е не ви ли дава темите предварително да си ги научите и после да теглите 8-)

Shia
12-12-2009, 20:57
От какъв зор да ги дава,да чете чужди трудове ли ?

deni15
12-12-2009, 21:04
Че на нас винаги така ни ги е давала.Дава 5-6 теми,търся ги в нета,после тегли една или две от всички,а аз вадя темата и я преписвам.
А ако не беше така и тройка нямаше да хвана 8-)

balon4eeeee
12-12-2009, 21:21
^ ехехе де да беше така нямаше да има грижи 8-)

aloveyou
12-13-2009, 07:42
Че на нас винаги така ни ги е давала.Дава 5-6 теми,търся ги в нета,после тегли една или две от всички,а аз вадя темата и я преписвам.
А ако не беше така и тройка нямаше да хвана 8-)

И нашата е такава..Дава ни ги предварително..А аз намирам темата - добавям някои неща от себе и после ги уча :grin:

chocolatee
12-13-2009, 10:39
^ наща също.. само че дето е много проклета :booooomb:
:lol: :lol: 8-)

Zarity
12-13-2009, 11:11
И ние ше правим такова,бате,ше го ядем големия :D
Я като сме заговорили за тва,я някой да даде някое съчинение за гнева на Ахил,че прекрасния ми даскал,ако не даде тая тема,то пък на.

chocolatee
12-13-2009, 11:53
я виж това : http://www.teenproblem.net/f/viewtopic.php?t=144770 и http://download.pomagalo.com/88924/gnevyt+na+ahil+v+iliada/

ПС : забравих си паролата в помагало.. ако се сетя по-късно ще го дръпна и постна :-D
набявам се да съм помогнала

balon4eeeee
12-13-2009, 15:50
с 2 думи ми казвате да у4а ? :D

someonerandom
12-13-2009, 15:56
с 2 думи ми казвате да у4а ? :D
естествено,че ти казват да учиш,нямало да успее до сряда...колко време искаш за подготовка,2 месеца ли?Ако наистина си добра по лит,както казваш,за 1-2 дена ще се подготвиш прилично

balon4eeeee
12-13-2009, 16:17
окей утре по4вам 8)