View Full Version : кой баща е по-благоразумен?
кой Бог сопред вас е истинският Небесен Отец?!, онзи, който само в краен случай би наказал злите човеци с болезнено наказание единствено с цел да ги отучи от злодеянията, или онзи, който винаги ги наказва неминуемо за всяко извършено зло със същото зло, което са вършили(т.е. чрез т.нар. "кармичен" закон асоцииран от гурутата с третият механичен закон на нютон за действието и противодействието) през еволюционен цикъл на 8,400,000 прераждания (от които 8,000,000 животински и 400,000 човешки - т.е. т.нар. "самсара")?!, кой от двата бога има признаци на същество с висш разум, а не просто същество, което оставя човеците в нещо като хаотична система на еволюция от случайни метафизични рикошети за душите и телата им, имайки предвид че благоразумните бащи никога не биха оставили децата си на произвола на съдбата насред дива джунгла?!
DoctorSatan666
04-02-2013, 12:58
Най-благоразумния баща би оставил творенията си да се развиват самостоятелно. Всъщност връзката родител -> дете е съвсем естествена в природата, но при човека тя се е изродила до такава степен, че повечето хора си пълнят егото с ролята на родител. Това би било немислимо за едно по-висше същество, тъй като това си е чисто човешки феномен. Никъде другаде в природата не се срещат подобни отношения. Да ги прилагаш към предполагаем Бог е доста малоумно. Господ би оставил децата си да се развиват самостоятелно, понеже в противен случай би бил тираничен. В което няма нищо лошо, само дето няма никакви доказателства за толкова пряка божествена намеса. При всички случаи, целта на никой разумен родител не би била да направи от детето си роб, една играчка, поредния его-пълнеж. Изобщо само на его-хората би им хрумнала идеята че бог е егоистичен, понеже това е отражение на самите тях.
Но един разумен Бог би оставил децата си да пораснат, да носят сами отговорност за себе си, да станат самите те творци. Проблемът обаче е в това, че повечето предпочитат да си останат деца и нищо да не зависи от тях - предпочитат да си играят игрички и да се плашат взаимно с големия лош татко и неговите правила.
А правила няма, няма и голям татко... но има хора нуждаещи се от всичко това - затова и го има. Докато има деца, ще има и нужда от татковци.
defender
04-02-2013, 13:27
Най-благоразумния баща би оставил творенията си да се развиват самостоятелно. Господ би оставил децата си да се развиват самостоятелно, понеже в противен случай би бил тираничен. В което няма нищо лошо, само дето няма никакви доказателства за толкова пряка божествена намеса. При всички случаи, целта на никой разумен родител не би била да направи от детето си роб, една играчка, поредния его-пълнеж. Изобщо само на его-хората би им хрумнала идеята че бог е егоистичен, понеже това е отражение на самите тях.
нали затова Бог ни е оставил свободна воля, за да не бъде тиранин (нали това иска Бог, доброволна вяра).
Ако Бог беше тиранин и нямахме свободна воля, тогава нямаше да има ни Доктор-Сатановци, нито Марихуан-Чачовци. Самите вие сте доказателство че Бог не е тиранин..................
все пак ако има Творец, който е създал човеците, не носи ли Той отговорност за всеки един от тях?!, например не би ли по някакъв начин (се опитал да) предотврати(-л) злото, което някой би причинил или причинява на друг(-и)?!, иначе няма ли да е твърде безотговорно от Негова страна да остави един или повече да угнетява(-т) друг(-и)?!
DoctorSatan666
04-02-2013, 14:12
все пак ако има Творец, който е създал човеците, не носи ли Той отговорност за всеки един от тях?!, например не би ли по някакъв начин (се опитал да) предотврати(-л) злото, което някой би причинил или причинява на друг(-и)?!, иначе няма ли да е твърде безотговорно от Негова страна да остави един или повече да угнетява(-т) друг(-и)?!
Не вярвам да има такава сила, или каквото и да е, което да е сътворило човеците и да ги наглежда като малки деца. Но казвам че дори и хипотетично да има такова , то:
1. Да се приписва его/човешки характер на божество е малоумно.
2. Човекът е способен сам да носи отговорност за себе си, т.е. да бъде независима и самостоятелна единица. Това е показател, че дори и да има Господ, той е искал човека да израстне в себе си - без да бъде дете и някой да носи отговорност за него.
3. Творението и самостоятелната единица са съвсем различни неща. Творението не може без своя създател, както машината не може без човека. Перфектната машина е тази, която може сама да регулира действитието си, сама да се "претворява" и това всичко го има в човека, което ме навежда на мисълта че човека освен творение, е и творец. А как някой може да носи отговорност за един творец? Наличието на съзнание елиминира вероятността човека да е просто творение, понеже всяко творение е само средство, което служи само за употреба. Тази идея е популярна сред онези които искат да са средство и да бъдат употребявани от нещо, и за нещо. Но няма нищо общо с една предполагаема божествена сила и вселенски закон.
defender
04-02-2013, 14:28
1. Да се приписва его/човешки характер на божество е малоумно.
Какви точно его човешки черти преписваме на Бога, ние преписваме на Бог това което Той е казал за Себе Си в Библията. В противен случай бихме изпаднали в лъжа.
Ти ли си критерии какъв е Бог или това което Бог казва за Себе Си................. ае, стига вече сам си фантазирай, камо ли за това какъв е Бог.
2. Човекът е способен сам да носи отговорност за себе си, т.е. да бъде независима и самостоятелна единица. Това е показател, че дори и да има Господ, той е искал човека да израстне в себе си - без да бъде дете и някой да носи отговорност за него.
Естествено, че човек сам носи отговорност за себе си, то тогава ако не беше така, човек не би подлежал и на наказание.
Ами точно така, Господ иска човек да израстване в себе си и това става като насочва волята си към добро (т.е. към Богоуподобяване).
Бог носи до толкова отговорност за нас, че да помага и подтиква човек да насочи волята си към добро, но без да му отнема свободата, примерно Бог те поставя в обстоятелства, в които те подканва към добро, но избора е твой. В противен случай би означава, че Бог изпада в безотговорност, а в безотговорността няма любов.
ПП: т.3 изобщо не искам да е коментирам .............. защото изведнъж си викам, "абе кво изобщо се занимавам"................. само си виж аватара, братче.
Не вярвам да има такава сила, или каквото и да е, което да е сътворило човеците и да ги наглежда като малки деца.
от твърдението че няма никакъв Бог Творец едва ли не излиза че от нищо е станало нещо, но едва ли нещо се самосътворило от нищо(-то)
Но казвам че дори и хипотетично да има такова , то:
1. Да се приписва его/човешки характер на божество е малоумно.
не става въпрос за човешки характер, но просто за висш разум, понеже ако досега е имало благоразумни човеци, то колко по-благоразумен трябва да е Бог след като е сътворил всички тези творения и създания с толкова гениално и сложно устройство
2. Човекът е способен сам да носи отговорност за себе си, т.е. да бъде независима и самостоятелна единица. Това е показател, че дори и да има Господ, той е искал човека да израстне в себе си - без да бъде дете и някой да носи отговорност за него.
от изказването че Бог иска да остави човеците сами да се оправят под системата на "грехът" едва ли не излиза че Бог Отец би ги оставил да се изтребват един друг
3. Има голяма разлика между средство и творение. Ако приемем че бог ни е сътворил, то перфектната цел на всяко творение е да съществува самостоятелно. Ако приемем че не можем без бог, то ние не сме творения, а средства, понеже някой ни употребява за някакви си негови цели и ние не можем без него - но подобна идея може да се роди само в ума на еговия човек, който винаги иска да контролира. Да се приписват подобни черти на вселенска сила и закон е просто смешно.
а защо не Бог да е сътворил човеците просто като потребители, например ако самият Той е администраторът на цялата безгранична вселената?!
DoctorSatan666
04-02-2013, 14:39
ПП: Промених третата точка, понеже употребата на "създание" не беше коректна, предвид това че създанието намеква създател, а моята идея беше противоположна.
defender
04-02-2013, 14:48
абе докторе, едва ли ще намерите обяснение на толко тънки въпроси в други лъжливи религии, за разлика от Християнството .............. просто няма къде да ни пипнете ....................... стига и човек да има достатъчното познание за християнството................. естествено
3. Творението и самостоятелната единица са съвсем различни неща. Творението не може без своя създател, както машината не може без човека. Перфектната машина е тази, която може сама да регулира действитието си, сама да се "претворява" и това всичко го има в човека, което ме навежда на мисълта че човека освен творение, е и творец. А как някой може да носи отговорност за един творец? Наличието на съзнание елиминира вероятността човека да е просто творение, понеже всяко творение е само средство, което служи само за употреба. Тази идея е популярна сред онези които искат да са средство и да бъдат употребявани от нещо, и за нещо. Но няма нищо общо с една предполагаема божествена сила и вселенски закон.
разбира се че Бог е създал човека с усещането/чувството за независимост/свобода, иначе какво щеше да бъде ако в всеки един момент човека усещаше/чувстваше че е (като) марионетка в ръцете на друго по-голямо от него същество?!, създал го е и с повече от една опция за доброто, иначе (в противен случай) човека можеше да бъде/да се почувства ограничен и живота му да е твърде скучен, а и не би имало вечен живот без достатъчно голямо многообразие на доброто, понеже живота може да бъде вечен именно благодарение на многообразието на доброто, така че човека е творец единствено в качеството си на потребител, понеже в началото на вечността когато вселенският Администратор(Бог) създал вселенското творението и още не е имало хора, Той създал човеците в качеството им на потребители съобразно с Неговите принципи и устройства(библ. "по Свой образ и подобие")
DoctorSatan666
04-02-2013, 15:06
от твърдението че няма никакъв Бог Творец едва ли не излиза че от нищо е станало нещо, но едва ли нещо се самосътворило от нищо(-то)
Нищото е обединен образ на Всичкото. Понеже всяко "нещо" е разделение от всичкото, а при нищото такова разделения няма, понеже е нищо. Всичкото и Нищото са едно и също нещо, и в Нищото се съдържа всяко "нещо".
не става въпрос за човешки характер, но просто за висш разум, понеже ако досега е имало благоразумни човеци, то колко по-благоразумен трябва да е Бог след като е сътворил всички тези творения и създания с толкова гениално и сложно устройство
А да ти е хрумвало че сложното устройство е следствие от еволюцията (във всичките и аспекти). Дори и във аспекта на човешката психика, как е възможно едно просто усещане, един нервен импулс, да прерастне до усещането, че те боли, оттам че мразиш причинителя на болката, оттам в идеята за отмъщение... Виж колко сложно е устройството на една проста идея, а има толкова по-сложни и заплетени. Но никой не е създал идеята за отмъщение, тя сама е еволюира. Това е най-характерното за еволюцията (като общо понятие) - там няма творения.
от изказването че Бог иска да остави човеците сами да се оправят под системата на "грехът" едва ли не излиза че Бог Отец би ги оставил да се изтребват един друг
Грехът е човешко понятие, просто една идея. Грехът се е променял толкова много пъти, че изобщо да разглеждаме сегашната му форма (еволюционния му стадий като идея) като една и единствена, е глупаво. Все пак в структурата на греха, се запазва една основна идея - да не правиш неправилното.... (и тук идва доказателствената част) понеже същото може да бъде причинено и на теб. И тук също може да се проследи началото на тази идея - инстинкта за самосъхранение.(Аналогично със нервния импулс - желанието за отмъщение).Под всичките интелектуални дрехи, се крият доста прости механизми. Импулсите обаче, които еволюират(прерастват) във всякакви сложни системи, са си просто импулси и нямат нищо общо с реалността. Нетърпимостта към студа няма да стопли времето навън. Също както и идеята за любовта към ближния не е доказателство за Бог (извън човека).
И защо Господ трябва да "оставя" някой че да се избива? Само децата не ги "оставят" понеже без контрола на родителите си и правят глупости. Ето защо само "децата" имат нужда от Бог - от някой, който да им поставя правила, които да боготворят.
Нищото е обединен образ на Всичкото. Понеже всяко "нещо" е разделение от всичкото, а при нищото такова разделения няма, понеже е нищо. Всичкото и Нищото са едно и също нещо, и в Нищото се съдържа всяко "нещо".
как ти по-горе бързаше да направиш разграничение между творение(т.е. свят за живеене) и създание(т.е. живите одушевени съществата, които населяват света за живеене), така и има разлика между нищо и нещо, например (понеже) като казахме по-горе 'че от нищо не става нещо' имахме предвид че няма как нещо, което е мъртво, да сътвори само себе си в живо създание без помоща на какъвто и да е системен творец-администратор(т.е. Бог), така че как си представяш мъртвата погълната от "тъмнината" душа да се самосътвори без чужда помощ?!
А да ти е хрумвало че сложното устройство е следствие от еволюцията (във всичките и аспекти). Дори и във аспекта на човешката психика, как е възможно едно просто усещане, един нервен импулс, да прерастне до усещането, че те боли, оттам че мразиш причинителя на болката, оттам в идеята за отмъщение... Виж колко сложно е устройството на една проста идея, а има толкова по-сложни и заплетени. Но никой не е създал идеята за отмъщение, тя сама е еволюира. Това е най-характерното за еволюцията (като общо понятие) - там няма творения.
как мъртвото ще претърпява еволюция ако е мъртво и не може да се самосътвори, освен ако нещо или по-скоро Някой не му вдъхне "жизнено дихание" сиреч живот и не го сътвори?!, следователно ако има Бог, то едва ли има биологична или реинкарнационна еволюция, понеже както и ти каза че ако има божество, то би трябвало да даде на човеците онова, което самото то е имало и все още има макар и в качеството им на потребители, не администратори, а след като Бог съвсем директно и безболезнено е имал и все още има пълна форма на живота, следователно Той би трябвало съвсем директно и безболезнено да дава живот и на своите създания - следователно няма никаква биологична или реинкарнационна еволюция
Грехът е човешко понятие, просто една идея. Грехът се е променял толкова много пъти, че изобщо да разглеждаме сегашната му форма (еволюционния му стадий като идея) като една и единствена, е глупаво. Все пак в структурата на греха, се запазва една основна идея - да не причиняваш болка на ближния.... (и тук идва доказателствената част) понеже същото може да бъде причинено и на теб. И тук също може да се проследи началото на тази идея - инстинкта за самосъхранение.(Аналогично със нервния импулс - желанието за отмъщение). Импулсите обаче, които еволюират(прерастват) във всякакви сложни системи, са си просто импулси и нямат нищо общо с реалността. Нетърпимостта към студа няма да стопли времето навън. Също както и идеята за любовта към ближния не е доказателство за Бог (извън човека).
"грехът" всъщност е духовното/религиозното беззаконие и неговата система - да, това е същинският грях, защото както Бог (най-малкото в основата си) е Дух, така и дявола е дух, понеже злите сили също са "зли духове" (затова и като такива са посочени в Библията), и както царството на Бога (най-малкото в основата си) е Духовно, така и царството на дявола също е духовно, следователно "грехът" в основата си също е духовно/религиозно беззаконие, а що се отнася до злините, които невярващите/неокултистите са вършели досега, те са вторично явление на "грехът", понеже невярващите/неокултистите няма как да вършат духовно/религиозно беззаконие след като са невярващи/неокултисти макар и това да не е оправдавало напълно онези от тях, които са извършили злодеяния по физически път, ето защо в Библията са посочени престъпление и грях като две различни категории злодеяния, а относно еволюционната гледна точка за грехът, съвестта например е едно от доказателствата че човек може да разбира разликата между добро и зло дори и без да е преминавал през болки/страдания, защото самата съвест подсказва че не е редно да се причинява зло
ge6aaaa3
04-03-2013, 07:43
И каква отговорност носи вашият Бог? Толкова убийства стват всекидневно. Какво е направил Бог по въпроса? И за каква свобода си говорим? Да, той ти казва, ако искаш вярвай, ама ако не вярваш, ще гниеш в ада до края на вечността. По-ми харесва идеята за кармата, въпреки че не вярвам в никакво божество. Като цяло източните религии ми допадат повече. По-смислени са и не те залъгват с фалшива свобода. Идеята е "Каквото повикало, такова се обадило.".
И каква отговорност носи вашият Бог? Толкова убийства стват всекидневно. Какво е направил Бог по въпроса? И за каква свобода си говорим? Да, той ти казва, ако искаш вярвай, ама ако не вярваш, ще гниеш в ада до края на вечността. По-ми харесва идеята за кармата, въпреки че не вярвам в никакво божество. Като цяло източните религии ми допадат повече. По-смислени са и не те залъгват с фалшива свобода. Идеята е "Каквото повикало, такова се обадило.".
кой любящ баща не би спасил децата си от огън в собственият си дом, като изключим спящият, който не че не би го направил, но докато се намира в състояние на сън и ако не се събуди навреме тогава някое от тях може да пострада?!, така и от седмият ден досега истинският Бог Отец беше не по своя собствена вина в състояние на полусън и затова малко или много не беше в състояние сам да се погрижи за всички човеци, затова и имаше толкова зло на света, иначе защо да не спаси всички, какво би Му попречило след като е всемогъщ?!, а идеята на вярата беше да има духовни служители от човеците, които един вид да събуждат истинският Бог чрез правилна вяра в/молитва към Него и проява на съвършена любов към останалите хора, така че Той да се погрижи за всички, но проблема се състояеше в това че имаше доста голямо духовно/религиозно беззаконие, което причини доста усложнения в това отношение, а също и че нямаше достатъчно на брой истински духовни служители, но света беше пълен с духовни/религиозни беззаконници, а също и с оплаквачи(мрънкачи), които само знаеха да хулят (Бог), но не и да допринасят чисто за всеобщото благо, така че вместо да се оплакваш, можеш и да се опитваш (дори (и) докато си живееш живота) да допринасяш с нещо добро на святата/добрата кауза за спасението/осигуряването на нуждаещите се човеци, и да не причиняваш зло на когото и да е от хората
defender
04-03-2013, 12:25
кой любящ баща не би спасил децата си от огън в собственият си дом като изключим спящият, който не че не би го направил, но докато се намира в състояние на сън и ако не се събуди навреме тогава някое от тях може да пострада?!,
А защо твоя всемогъщ, любощ баща спи, нима се нуждае от сън.................. или ти си го нафантазьори защото просто не ти излизат сметките в сектанската ти философия.
А защо твоя всемогъщ, любощ баща спи, нима се нуждае от сън.................. или ти си го нафантазьори защото просто не ти излизат сметките в сектанската ти философия.
ние не свидетелствуваме Божието Слово от себе си, нито си съчиняваме такива неща, но как си представяш истинският Бог да е хем буден, хем да не спасява нуждаещите се от спасение човеци - Той да не е (садистичен) изверг?!, ти ако си на Негово Място, би ли постъпил така лошо с човеците бидейки (в същото време) напълно всемогъщ за да осигуриш изобилен и вечен живот за всички тях?!, нима истинският Бог е сатанински интригант?!, нима е лош/зъл/неправеден/грешен?!, възможно ли е Онзи, за Когото е казано от самият Господ и написано в Писанието: "никой не е благ освен един Бог"(Марк 10:18 ), да се окаже неблаг/лош/зъл особено след като е казано и писано:
"Никой, който се изкушава, да не казва: Бог ме изкушава, защото Бог се не изкушава от зло, и Той никого не изкушава." Яков 1: 13,
"Чули сте, че е било казано: "Обичай ближния си, а мрази неприятеля си". Но Аз ви казвам: Обичайте неприятелите си, благославяйте тия, които ви кълнат, правете добро на тези, които ви ненавиждат, и молете се за тия, които ви правят пакост и ви гонят: за да бъдете чада на вашия Отец, Който е на небесата; защото Той прави слънцето Си да изгрява на злите и на добрите(т.е. защото Той прави да има благодат не само за добрите, но и за злите човеци), и дава дъжд на праведните и на неправедните(т.е. и прави систематично да има очистване не само за вярващите, но и за невярващите човеци). Защото, ако обичате само ония, които обичат вас, каква награда ви се пада? Не правят ли това и митарите(т.е. неправедните)? И ако поздравявате само братята си, какво особено правите? Не правят ли това и митарите(т.е. неправедните)? И тъй бъдете съвършени(т.е. съвършено любящи/благи към другите хора) и вие, както е съвършен(т.е. както е съвършено любящ/благ към всички човеци) вашият небесен Отец." Матей 5: 43-48,
"Никому не връщайте зло за зло; промишлявайте за това, което е добро пред(също: което е добро за) всичките човеци; ако е възможно, доколкото зависи от вас, живейте в мир с всичките човеци. Не си отмъстявайте, възлюбени, но дайте място на Божия гняв; защото е писано: "На мене принадлежи отмъщението(сиреч, оставете въздаянието на Мен), Аз ще сторя въздаяние(сиреч, Аз ще въздам - това е Моя работа, не ваша), казва Господ". Но, "Ако е гладен неприятелят ти, нахрани го; Ако е жаден, напой го; Защото, това като правиш, ще натрупаш жар на главата му(т.е. защото така ще направиш да се натрупа доброта в него и той да стане (по-)добър)". Не се оставяй да те побеждава злото; но ти побеждавай злото чрез доброто." Римляни 12: 17-21
но ето как е писано че Бог е изпаднал в състояние на хилядолетен полусън от седмият ден нататък:
"И на седмия ден, като свърши Бог делата, които беше създал, на седмия ден си почина(т.е. от седмият ден нататък Той изпадна в състояние на хилядолетен полусън) от всичките дела, които беше създал. И благослови Бог седмия ден и го освети, защото в него си почина(т.е. защото от седмият ден нататък Той изпадна в състояние на хилядолетен полусън) от всичките си дела, от всичко, което Бог беше създал и сътворил." Битие 2: 2-3,
"Помни съботния ден(т.е. винаги взимай/имай предвид времето, през което истинският Бог се намира в състояние на полусън), за да го освещаваш(т.е. за да освещаваш Божието Създание/Творение докато Той се намира в това състояние на непълна състоятелност да се погрижи съвършено за всички човеци/одушевени веднъж завинаги). Шест дни да работиш и да вършиш всичките си дела(т.е. принципно сте напълно свободни да вършите всичко, с което не се причинява каквото и да е зло на който и да е от човеците); а на седмия ден, който е събота на Господа твоя Бог(т.е. обаче докато Бог се намира в състояние на полусън), да не вършиш никаква работа(т.е. да не пропускате да пазите и възстановявате Мирът, Чистотата, Неприкосновеността, Здравето, Добродетелта, Целостта и въобще Благодатта, които Бог е положил в Създанието/Творението така щото всички човеци да имат живот и да го имат изобилно), ни ти, ни синът ти, ни дъщеря ти, ни слугата ти, ни слугинята ти, нито добитъкът ти(т.е. нито в дейностите си), нито чужденецът, който е отвътре вратите ти(т.е. в вярата); защото в шест дни Господ направи небето и земята, морето и всичко що има в тях, а на седмия ден си почина(т.е. но от седмият ден нататък Той изпадна в състояние на хилядолетен полусън); затова Господ благослови съботния ден и го освети(т.е. за това Той (съз-)даде вярата така щото духовниците/духовните служители да освещават Създанието/Творението докато Той се намира в състояние на полусън)." Изход 20: 8-11
ето как в последният пасаж (от Изход 20) се вижда че хилядолетия след седмият ден Бог все още се е намирал в състояние на полусън
defender
04-03-2013, 19:43
^
ми, аз тука в цитатите никъде не видях да пише, че Бог спи хилядолетен сън ...................... (освен това в скобите дето ти си го пишеш)
^
ми, аз тука в цитатите никъде не видях да пише, че Бог спи хилядолетен сън ...................... (освен това в скобите дето ти си го пишеш)
пише го, ала поради разни причини не е разбираемо за всеки, който чете Библията, но защо вярващите да не вършат никаква работа в събота, каква е идеята?!, нима ако спрат да вършат каквато и да е работа в събота или в който и да е ден от седмицата ще прокопсат повече отколкото иначе, нима такова бездействие може да спаси някой погинал човек, да излекува някой болен или да възкреси някой мъртвец?!, откога пълната безработица е по-голяма прокопсия от полезната работа?!
"И ето човек с изсъхнала ръка; и, за да обвинят Исуса, попитаха Го казвайки: Позволено ли е човек да изцелява в събота? Той им каза: Кой човек от вас, ако има една овца, и тя в съботен ден падне в яма, не ще я улови и извади? А колко е по-скъп човек от овца! Затова позволено е да се прави добро в съботен ден. Тогава казва на човека: Простри ръката си. И той я простря; и тя стана здрава като другата." Матей 12: 10-13
но ето какво е писано относно т.нар. "събота"
"Ако отдръпнеш ногата си в събота(сиреч, ако не извършваш духовни интервенции в вярата), За да не вършиш своята воля в светия Ми ден(сиреч, за да не докарваш мерзост на запустение на светото място), И наречеш събота наслада(сиреч, и ако имаш верността за (най-) любимо/съкровено нещо), света на Господа(сиреч, оставяйки духовните интервенции на истинскят Бог), почитаема(сиреч, почитайки Неговият Авторитет, който не е недостоен в сравнение с всеки друг), И Го почиташ като не следваш в нея своите си пътища(сиреч, и ако почиташ вярата като нещо, което трябва да служи само за целите определени от истинският Бог), И не търсиш своето си удоволствие(сиреч, без да търсиш своята лична полза, но ползата на всички други човеци според Волята на истинският Бог), и не говориш своите си думи(сиреч, и без да свидетелствуваш свои си мъдрости), Тогава ще се наслаждаваш в Господа(сиреч, тогава ще имаш Благодатта от истинският Господ Бог); И Аз ще те направя да яздиш по високите места на земята(сиреч, и Аз истинският Господ Бог ще те Възвисявам), И ще те храня в наследството на баща ти Якова(сиреч, и ще те числя за един от праведните); Защото устата Господни изговориха това." Исая 58: 13-14
нима вярващия трябва да бъде праведен само в един ден от седмицата, а през другите му е позволено да бъде неправеден както и колкото си ще?!, защо Бог да дава такива заповеди в случай че беше напълно буден за да се погрижи за всичко без да трябва да се занимава с дълъг и сложен процес на обучение на разни човеци (за да ги направи) да бъдат съвършени/безупречни духовни служители, особено след като най-напред преди седмият ден е имало само една единствена заповед, а после Той е изявил над десет?!, защо да трябва да ги кара да пазят (цитираме) "Неговата събота", какво толкова има да и пазят?!, ако Той беше напълно буден, щеше ли да ги кара да пазят (тук пак цитираме) "Неговата събота" - денят, в който Той е починал?!, с какво Неговата събота има нещо общо с тяхната, след като Той е Администратор(-ът), а те само потребители?!, нима ако Бог е починал в събота, те трябва да си почиват задължително в съботният ден като Него без да имат право да не си почиват в събота и да работят?!, каква е идеята на това да се заповяда на вярващите да си почиват в събота, защо такова нещо трябва да бъде задължително - една от десетте най-основни Божии заповеди, така щото ако някой я наруши да бъде смятан за (смъртен) грешник - какво толкова лошо ще направи ако поработи в съботен ден?!, нима Бог би наказал някого само заради това ако не е напълно безработен в съботен ден, но примерно има да върши важна работа, от която зависи живота/здравето на един или друг човек?!, какво толкова по-важно от човешкият живот и човешкото здраве би имало в едно такова пълно бездействие в съботният ден?!, трябва да има разумно обяснение, иначе едва ли не се оказва че Бог е или луд, или безумен, или някакъв лош интригант, но ето как същата тази Четвърта Божия Заповед я има дори и в книгите на Новият Завет макар и с нови думи:
"И тъй, увещавам, преди всичко, да отправяте молби, молитви, прошения, благодарения(т.е. благословения) за всичките човеци(т.е. за спасението/изправлението на всички човеци), за царе и за всички, които са високопоставени, за да поминем тих и спокоен живот в пълно благочестие и сериозност. Това е добро и благоприятно пред Бога, нашия Спасител, Който иска да се спасят всичките човеци и да достигнат до познание на истината(т.е. и всички те да станат/бъдат праведни). Защото има само един Бог и един ходатай(или: и един Господ) между Бога и човеците, човекът(т.е. одушевеното същество) Христос Исус, Който, като своевременно свидетелство за това, даде Себе Си откуп за всички; за което аз бях поставен проповедник и апостол, (истина казвам, не лъжа), учител на езичниците във вярата и истината. И тъй, искам мъжете(т.е. братята в вярата) да се молят на всяко място, като издигат ръце свети(т.е. искайки само добрите неща), а не гневни и препирливи(т.е. но не и да постъпват противно на доброто), Така и жените(т.е. така и сестрите в вярата) да украсяват себе си със скромна премяна, със срамежливост(т.е. с смирение) и целомъдрие(т.е. и доброта), не с плетена коса(т.е. не с чрезмерна мъдрост) и злато(т.е. и тщеславие) или бисери(т.е. или човешки предания) или скъпи дрехи(т.е. или възвишеност), а с добри дела, както прилича на жени, които са се посветили на благочестието(т.е. на вярата)." 1 Тимотей 2: 1-10,
"А Духът изрично казва, че в послешните времена някои ще отстъпят от вярата(т.е. че в послешните времена разни вярващи/духовни служители може да (по-)следват верческа(-та)/духовна(-та) неправда), и ще слушат(т.е. и че може да се предадат на) измамителни духове и бесовски учения(т.е. и неправедни вероучения), чрез лицемерието на човеци(т.е. на духовни водачи), които лъжат(т.е. които лъжепророкуват), чиято съвест е прегоряла(т.е. чиято съвест е осквернена с (всякакви) неправди в вярата), които запрещават жененето(т.е. секса(-уалността)) и заповядват въздържание от ястия(т.е. от онези, сетивни дейности), които Бог създаде, за да се употребяват с благодарение(т.е. за да се ползват за добри(-те) цели) от ония, които вярват(т.е. които вярват правилно) и разбират истината(т.е. а също и от онези, които разбират Естеството на Божието Творение). Защото всяко нещо, създадено от Бога, е добро, и нищо не е за отхвърляне, ако се приема с благодарение(т.е. ако не се употребява за зли цели); понеже се освещава чрез Божието слово(т.е. понеже е освещавано от иситнискят Господ Бог) и молитва(т.е. а също и чрез молитвите на истинските Светии). В това като съветваш братята, ще бъдеш добър служител Исус Христов, хранен с думите на вярата и доброто учение, което си следвал до сега. А отхвърляй скверните и бабешките басни(т.е. и човешките вероучения) и обучавай себе си в благочестие(т.е. в принципите на чистата любов към човеците). Защото телесното обучение е за малко полезно; а благочестието е за всичко полезно, понеже има обещанието и за сегашния и за бъдещия живот. Това слово е вярно и заслужава приемане; понеже за това се трудим и се подвизаваме, защото се надяваме на живия Бог, Който е Спасител на всичките човеци, а най-вече на вярващите(т.е. а най-вече на праведните вярващи). Това заръчвай и учи." 1 Тимотей 4: 1-11
ето как от последните два цитата (от 1 Тимотей) се вижда че става въпрос за освещаване на Божието създание/творение, което е най-вече човека, това става с молитви, благословения, ходатайства, и застъпничество пред истинският Господ Бог за спасението на всички все още ненапълно спасени човеци, понеже целта е да се осигури изобилен живот дори и за все още населяващите този свят както и вечен живот за всички човешки/одушевени същества, понеже ако истинският Бог беше напълно буден, тогава Той щеше напълно сам да стори това, но след като е оставил Заповеди до човеците, които искат да бъдат духовни служители и от 5-6 хилядолетия досега все още е видимо че няма пълно спасение/осигуряване за всички човеци/души, в такъв случай е сигурно че Той все още не е напълно буден, иначе дори и ние Неговите свидетели да не разбирахме че Той е в състояние на полусън, най-малкото не би имало друго смислено обяснение, понеже няма как истинският Бог да е хем добър, хем зъл, понеже ако Той нарочно правеше да има зло, тогава самият Той щеше да е най-големият грешник от всички същества, и нямаше да може да бъде Бог на цялата вселена, понеже е писано::
"Твоят престол, о Боже, е до вечни векове; И скиптърът на Твоето царство е скиптър на правота. Възлюбил си правда, и намразил си беззаконие; За това, Боже, Твоят Бог Те е помазал с миро на радост повече от Твоите събратя" Евреи 1: 9,
"Свет, свет, свет е Господ Бог Всемогъщий, Който бе и Който е, и Който ще бъде." Откровение 4: 8
как е възможно истинският Бог да е хем напълно свят, хем най-неправеден от всички?! - просто няма как, това е невъзможно
orthodox
04-05-2013, 17:57
Само да вметна, че ако не гледате на Бог като на трето лице, цялата тема може да се окаже излишна.
Само да вметна, че ако не гледате на Бог като на трето лице, цялата тема може да се окаже излишна.
за какво трето лице става въпрос?!, ако имаш предвид Св. Дух, то тогава знай че Св. Дух е просто (така да се каже) Ръцете на истинският Бог, затова е изобразяван като гълъб, който слиза от Небето, защото гълъба с разперени криле прилича на две разтворени длани, ето както на тази снимка:
http://2.bp.blogspot.com/_vmjqzhSRPkI/TAXorrl87NI/AAAAAAAAC58/QUfHyItOsLI/s1600/IMG_0227.JPG
ако истинският Бог наистина беше създал/въвел закон(-а) на кармата, то Той тогава щеше да е неправеден, защото ако беше направил да има греховни натрупвания каквито закона на кармата претендира че (би трябвало да) има, тогава Божият закон щеше да води човеците/одушевените към смърт(влошаване/погибел), ето защо Неговият Закон отначало е онзи на прощаването/очистването
"бъдете чада на вашия Отец, Който е на небесата; защото Той прави слънцето Си да изгрява на злите и на добрите(т.е. Той прави както добрите така и злите да имат от Неговата благодат), и дава дъжд на праведните и на неправедните(т.е. и прави да има очистване както за вярващите така и за невярващите)..... бъдете съвършени(т.е. бъдете съвършено благи) и вие, както е съвършен вашият небесен Отец(т.е. както истинският Бог е съвършено благ)." Матей 5: 45-48,
"ако вие простите на човеците съгрешенията им, то и небесният ви Отец ще прости на вас. Но ако вие не простите на човеците съгрешенията им, то и вашият Отец няма да прости вашите съгрешения." Матей 6: 14-15,
"Не съдете, за да не бъдете съдени. Защото с каквато съдба съдите, с такава ще ви съдят, и с каквато мярка мерите, с такава ще ви се мери. И защо гледаш съчицата в окото на брата си, а не внимаваш на гредата в твоето око(т.е. и защо търсиш вината в другиго, а не внимаваш на вината в теб)? Или как ще речеш на брата си. Остави ме да извадя съчицата из окото ти; а ето гредата в твоето око(т.е. "нека посоча твоята вина", когато ти (също) си виновен)? Лицемерецо, първо извади гредата от твоето око, и тогава ще видиш ясно за да извадиш съчицата от братовото си око(т.е. първо ти се покай, и тогава ще можеш (по-)лесно да доведеш (и) ближния си до покаяние)..... И тъй, всяко нещо, което желаете да правят човеците на вас, така и вие правете на тях; защото това е същината на закона и пророците." Матей 7: 1-12,
"Петър се приближи и Му рече: Господи, до колко пъти, като ми съгреши брат ми, да му прощавам? до седем пъти ли(т.е. всеки ден ли)? Исус му рече: Не ти казвам: До седем пъти - до седемдесет пъти по седем(т.е. не ти казвам просто всеки ден, но всеки пък всеки ден). Затова небесното царство прилича на един цар, който поиска да прегледа сметките на слугите си. И когато почна да преглежда докараха при него един, който му дължеше десет хиляди таланта. И понеже нямаше с какво да заплати, господарят му заповяда да продадат него, жена му и децата му, и всичко що имаше, и да се плати дълга. Затова слугата падна, кланяше му се, и каза: Господарю, имай търпение към мене, и ще ти платя всичко. И господарят на тоя слуга, понеже го жалеше, пусна го и му прости заема. Но тоя слуга, като излезе, намери един от съслужителите си, който му дължеше сто пеняза; хвана го и го душеше, и каза: Плати това, което ми дължиш. Затова служителят му падна, молеше му се, и каза: Имай търпение към мене и ще ти платя. Но той не искаше, а отиде и го хвърли в тъмница, да лежи докле изплати дълга. А съслужителите му, като видяха станалото, твърде много се наскърбиха; дойдоха и казаха на господаря си всичко, що бе станало. Тогава господарят му го повика и му каза: Нечестиви слуго, аз ти простих целия оня дълг понеже ми се примоли. Не трябваше ли и ти да се смилиш за съслужителя си, както и аз се смилих за тебе? И господарят му се разгневи и го предаде на мъчителите да го изтезават докле изплати целия дълг. Така и Моят небесен Отец ще постъпи с вас, ако не простите от сърце всеки на брата си." Матей 18: 21-35
ето защо ако вярващите/духовните служители/работници вярват в закона на кармата тогава трудно биха простили на другите, понеже ако те (уж) прощават, но в същото време продължават да вярват че в човеците има греховни натрупвания и че ако такива грешници не изпълнят съответната духовна/религиозна традиция греховните им натрупвания ще си останат в тях, тогава те всъщност не им прощават от сърце - ето защо закона на кармата е лъжа/заблуда/ерес