PDA

View Full Version : Образование в Дания



neno_96
04-03-2014, 08:03
Искам да попитам как е като цяло живота в Дания, колко пари са ми нужни за разходите ми там и как най-добре да се подготвя за TOEFL, за да мога да изкарам най-добри резултати. Документите сам ли трябва да си ги подготвя или с фирма...? Също така колко струва подготовката за TOEFL. Ще бъда благодарен ако пишат и студенти вече в Дания които могат да ми обяснят по-подробно. Мерси предварително :)

IvHristova
04-09-2014, 09:14
Здравей,

Аз съм студентка в Дания и сега започвам трета година. Има два варианта, или много да ти хареса или да не успееш да се приспособиш. На мен лично много ми харесва. Дания е много интернационална, хората са свикнали с чужденците и като цяло няма човек там, който да не говори английски.

Стандарта на живот определено е по-висок от тук, но с един 700-800 евро може да се живее. Освен това, с времето, ще придобиваш право за различни държавни помощи. Има разлика разбира се, дали ще живеещ в столицата или в някой от средните градове. В Копенхаген е една идея по-скъпо. Студентски живот има, заведенията са скъпи, но има местенца на които си ходят студенти.

Като си търсиш апартамент, защото повечето университети не предлагат общежития, ти препоръчвам да започнеш търсенето около една година преди това. Зависи в кой квартал си, квадратура и сграда, цените може да се от 1700 датски крони наем със сметки до 3500 датски крони (1700DKK = 227EUR). Има страшно много групи в Facebook, където се предлагат и търсят апартаменти, от идващи и заминаващи студенти.