- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- zada4ka...
hora sestra mi tuko 6to me popita kak se izvashtat racionalni 4isla s ednakfi znaci..molq vi kajete mi..primer -2-4-5-6
-17 mai,ako sam razbrala pravilno vaprosa
Първоначално написано от heeeeeuuuuuuP
Отговора е -17
П.П Ако съм в грешка някой да ме поправи![]()
Никога не знаеш колко скоро ще бъде вече твърде късно...
ami az popitah za praviloto i dadoh primer samo...a ina4e zada4kate sa
0,4-0.16-16,4-7,84 = ? a praviloto molq da mi kajete ??? za izvajdane na racionalni 4isla??
Първоначално написано от honey-7o
![]()
![]()
Глууупости!!! Ще объркаш момичето, не е така!
1. ВИНАГИ когато 1 число се вади от друго отрицателно, знака си остава МИНУС. Пример: -3-8=-11 Ако имаме действието изваждане на няколко(повече от 2) числа, то след като извършим изваждането на първите 2 числа, процедурата с останалите числа се повтаря!
2. Ако трябва да се извърши събиране или изваждане на числа с различни знаци - вадиш от по-голямото по-малкото число, като НЕ ВЗИМАШ предвид знаците им, и накрая пред получения резултат се слага знака на по-голямото по стойност число. Пример: -3+8=(+)5 Тук + може и да се изпусне, тъй като се подразбира че само "5" си е положително число!
3. Ако умножаваме две числа с едни и същи знаци, то резултата ВИНАГИ е със знак "+". Пример: (-3).(-8 )=24 или 3.8=24
4. При умножение на две числа с рАзЛиЧнИ знаци, резултатът е отрицателен(т.е. пред него има знак "-"). Пример: 3.(-8 )=-24
5. Ако имаме умножение на няколко(повече от 2) само отрицателни числа, то след като ги умножим резултата се пише, а това дали пред него ще ИМА знак "-", или НЯМА да има, зависи от броя на множителите. Ако той(броя им) е четен(2,4,6 и т.н.), тогава пред резултата ИМАМЕ "+", и обратното - ако броят им е нечетен(1,3,5 и т.н.), слагаме "-" пред получения резултат.
Дано си ме разбрала! А honey-7o, мила да не ми се разсърдиш, моля те! Просто начинът, който й обясни не беше правилен и те поправих!
heeeeeuuuuuuP, ще те помоля да провериш дали всички знаци и числа, които си написала са коректни, защото има един знак "."(точка), който специално тук в България се има в предвид като уМнОжЕнИе, а ","(запетаята) е при десетичните числа от сорта на:3,14. Разбираш ме, нали? Затова има ОГРОМНО значение дали си написал точка или запетая и това обезателно го обясни на сестра си! Не трябва да ги бърка, защото от една такава на шръв поглед малка грешка, по-нататък може да има сериозни проблеми при решаването на задачи!!! УсПеХ!
hforce, точно така! Ти го обясни по-добре и точно по начина по който и аз изваждам 2 отрицателни числа! Браво!!! =D>![]()
MauMyHkaTa bravo mn dobre obqsneno =D> =D> =D> =D> =D> =D> dano da mu e stanalo qsno na mom4eto ili momi4eto![]()
Lubovta ni e kato vqtura.....Ne moga da q vidq,no moga da q po4ustvam...!!!!
A walk to remember
Съжалявам за обърквацията която направих.Явно съм зле по математикаМаиМуНкаТа евала =D>
Никога не знаеш колко скоро ще бъде вече твърде късно...
![]()
Благодаря ви, просто се опитах да обясня всичко точно и ясно, за да няма обърквацийки
Мерси още веднъж!
Nekoi da e navit da mi pi6e doma6nite po matematika?????
Странно...по нагоре видях нещо от рода на 3-8=11,само дето е равно на 5![]()
![]()
3-8 не е ли равно на -5?Първоначално написано от Анонимко
![]()
Приятелството е като една душа в две тела.
Това, което твърдя, може и да не е вярно, но допускам, че е възможно.
да де ,забраих минусаама мисълта ми е ,че някой беше писал,че е 11 па то не е
![]()
Аз съм този "някой", само дето примера си ми е верен - виж края на горното редче - минусченцето ми е там и затова си си помислил/-а че задачата е "3-8=-11", а не "-3-8=-11"Първоначално написано от Анонимко
![]()
-2-4-5-6=-6-5-6=-11-6=-17
Щом имаме две числа с еднакви знаци (в случая минус) събираме двете числа и пишем съответния знак (минус)
минус + минус = минус
плюс + плюс = плюс
плюс + минус = зависи от числата (пише се знака на по - голямото)