.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 3 от общо 3
  1. #1
    can't fly
    Guest

    PLSza doma6no po literatura

    Класната ни даде домашно и имам нужда от HELP!!! [-o< "Образът на Бай Ганю" ; "Фейлетоните на Алеко-критика на сЪвременнета действитлност" ; "По-добре е да бъоеш недожолен човек отколкото доволна свиня"(Есе)

  2. #2
    Мега фен Аватара на GossipGirl89
    Регистриран на
    Aug 2005
    Град
    София
    Мнения
    3 959
    Само не можах да разбера и трите ли ви ги иска или само едното?

    Образът на Бай Ганю

    Олицетворение на всичко отрицателно и порочно, с/у което воюва авторът, е героят от едноименното произведение”Бай Ганьо”. В негово лице Алеко открива деформирани до неузнаваемост онези нравствени ценности, които народът грижливо е съхранявал в продължение на столетия. Бай Ганьо не притежава чувство за мярка, деликатност, вежливост. Пословична е неговата безскрупулност и ненаситна алчност. Изследвайки своя тип, Алеко установява, че Бай Ганьо е не само човек без идеали и морал, той е разпространител на всевъзможни пороци, като се тръгне от скъперничеството и се стигне до полицейщината.

    Поставяйки героя си в различно обкръжение, авторът изгражда у читатедя ясна представа за неговия характер и манталитет.

    В първата част на произведението Бай Ганьо е даден в неестествена за него среда-той пътува из Европа. Допирът с европейската цивилизация и нейния модел на живот извежда на преден план малокултурието и простащината на героя. В стремежа си да покаже българското и себе си на света, той буди присмех и съжаление/"Бай Ганьо в банята"/. Пред изумените погледи на чужденците Бай Ганьо се провиква:"Булгар!Булга-ар!”, с което привлича вниманието към своята персона.

    За критика на балканския парвеню Алеко използва образния модел ”дивак сред европейците”. 0свен с грубостта и нахалството си Бай Ганьо се отличава от модела за европеец и с атрибутите си-мускали, дисаги, пояс, аба, антерия, люти чушлета-представляващи "рицарските му доспехи". Европейският свят не може да проникне зад тази защита, да окаже някакво въздействие в/у същността на героя.

    Освен отхвърлянето на всичко европейско и стремежът за себепоказ за Бай Ганьо е характерна и друга особеност. Криворазбрано е чувството му за национална принадлежност. Нацията е вид стока, която не се укрива, а понятието "родно" добива пазарна стойно служейки за лична облага на героя. Бай Ганьо "търгувайки", манипулира със сакрални понятия "патриотизъм”, ”българин”, ”народ”,”свобода" и пр. , без да се задълбочава в техния смисъл.
    В образа на Бай Ганьо Алеко е превъплътил черти от характера на следосвобожденския политик и общественик, търсещ единствено "келепира" във властта. Политическите амбиции на Бай Ганьо се разкриват в изповедта му пред Иречек:"Па и мене нали ми се иска -я депутат да ме изберат, я кмет. Келепир има в тия работи. Хората пара натрупаха,ти знаеш ли?"
    Комичното в първата част, представено с жизнерадостния хумор на Алеко, придобива нов оттенък във втората част. Засилена е социалната значимост на комичното и това превръща книгата за Бай Ганьо в творба на критическия реализъм.

    Във втората част Алеко проследява освирепяваяето на героя, превръщането му в морален и социален изрод. В Европа Бай Ганьо е смешен, дори жалък, но в България той става страшен, защото има претенции да властва. ”Врял и кипял из Европа", героят се заема да ''поевропейчва” и "цивилизова" България според собствените си мерки за европейско. В "Бай Ганьо прави избори", ”Бай Ганьо журналист", "Бай Ганьо в депутацията" авторът разкрива потъпкването на демокрацията, насилието и терора при провеждането на изборите, политическото хамелеонство на Бай Ганьо и обкръжаващите го. Героят е “за" или “против” властта, когато му е угодно и не намира в това си поведение нищо неестествено. Цинизма и пороците Бай Ганьо утвърждава като добродетели. Идеалите за него са "бошлаф". Това противоречие м/у порок и добродетел в образа поражда комичното. Обществено-политическата деятелност на Бай Ганьо има за основа територия , утвърдена от насилието и беззаконието. От лъжата и демагогията. ”Учейки”се от европейската цивилизация, Бай Ганьо всъщност показва на света нейното “опако”, всичко това, което не е.

    Бай Ганьо е социално-психологическа характеристика на общественото развитие на България през 90-те години на XIX в.
    Поставянето на предпазен колан отнема 7 секунди от твоят живот - изживей го целия!

    Шофирайте внимателно! Нека кажем НЕ НА ВОЙНАТА ПО ПЪТИЩАТА!

  3. #3
    can't fly
    Guest
    Даде ни трите и ние да си изберем в/у коя да пишем.Много мерси

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си