- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Секс
- Interesno mi e....
za6to si4ki mislqt 4e kato si obrqzan si ili evrein ili tur4in ???![]()
![]()
mi mojebi 6toto toq obi4ai s obrqzvaneto e trugnalo ot tqhi si mislqt 4e nikoi nermalen ne bi se obrqzal ako ne go izsikvat obi4ai ili ne6o drugo
![]()
no exit
от една страна съм на това мнение, но от друга страна съм чувала, че понякога е наложително, заради хигиенични или здравни проблеми........ддзПървоначално написано от MalKa_BLuDnica
Обичай живота,макар и суров,
с цел да изпиташ красива любов.
Хигиената няма нищо общо, даже обрязан е по-нехигиенично, защото главичката е навън. Направете асоциация с женското обрязване - по-хигиенично ли е, ако срамните устни бъдат премахнати?
Първоначално написано от `Death`Whore`
jenskoto obrqzvane nqma nishto obshto s tova da ti premahnat sramnite ustni,otrqzva se klitora na jenata,tova se prai v nqkvi plemena poveche,za da ne moje jenata da izpitva orgazam i za da e vqrna na maja si,a i naistina se schita za po-higienichno,poneje pod kojata se sabirala mrasotiq,a kogato kojata q namq nqma i mrasotiq,no e sporno spored men-tova zavisi ot lichnata higiena na vseki chovek
a inache po temata-prosto v BG sme sviknali s misalta,che se obrqzvat turcite,moje bi zashtoto te sa nai-blizo do nas...inache ne mislq che vseki obrqzan e turchin ili evrein.....daje v shtatite povecheto ot majete sa obrqzani,a dosta goqlm procent ot tqh sa hristiqni....taka che tva ne e kriterii za tova kakva vqra izpovqdvash,vaprosa opira do mantaliteta na horata i do lichniq izbor na edin maj
Как ще отрежеш клитора - много ми е интересно. И има и такова обрязване, каквото казах аз.
обзалагам се, че тук половината не са виждали 'мъжки полов орган' пък камо ли да знаят точно какво е обрязване...и да имат няк'во мнение по ?са...
а 'za6to si4ki mislqt 4e kato si obrqzan si ili evrein ili tur4in ??? ' , защото сме свикнали да чуваме, че предимно те се обрязват... от 100 мъже ако 99 са турци и са обрязани... и 1 да има, който е обрязан, но не е турчин... ще се възприеме, че 'всички', които са обрязани са турци...
Разорена съм, но щастлива
Бедна, но мила
Висока, но здраво стъпила на земята
Нормална, но обсебена
Загубена съм, но пълна с надежда.
Над 6000 момичета дневно са подлагани на обрязване в Египет. На брега на Нил обичаят е разпространен както сред мюсюлманките, така и сред християнките. 80 процента от жените са станали жертва на тази практика, съществуваща от времената на фараоните.
Обрязването гарантира чистота - главното условие за бъдещата женитба. Ако това е бъде направено, жената през цялото време ще има нечисти помисли и няма да се занимава с домакинството. Според вярванията, с обрязването се гарантира и сдобиването с мъжка рожба.
Интимните отношения са абсолютно табу в Египет. Жените не говорят а секса дори една с друга. Много от тях не знаят за възможните последици от обрязването - кръвотечения, инфекции, безплодие.
Мерват и Самах са първите девойки, завършили медицински факултет и станали сътруднички на Египетската асоциация за глобално развитие. Те работят в центъра за санитарна помощ, създаден за жените в техния район. Самите те са били жертва на обрязването. Беше най-черният ден в живота ми, спомня си Самах. Бях на осем. Жените насила ме хванаха и е накараха да си разтворя краката. В моето село тази операция се извършва едновременно в няколко семейство. Бях виждала как обрязват и други момичета, но тогава още нищо не разбирах. Мерват пък е израсла в Ел Марг, бедно предградие на египетската столица.
В санитарния център, където работят двете момичета, е установен подход към жените. За обрязването в началото не се обелва и дума. Те предлагат услугите си за здравето на семейството, на съответната жена, на детето й. Едва когато тя се убеди в добрите им намерения, отварят дума за обичая.
Двете момичета едва наскоро са разбрали колко вредна може да бъде древната практика. Мерват с гняв си спомня, че когато стажувала в болница, докарали момиче, загубило много кръв след ритуала. Не могли да го спасят. Вярванията често пречат майките да бъдат убедени във вредността на обичая. За да защитят обрязването, те се осланят на думи на пророка Мохамед. В Саудитска Арабия не обрязват жени, значи религията тук няма никакво отношение, казват момичетата. Чистотата идва от възпитанието, смятат те. Всяка жена, която си тръгва разубедена, е победа за тях. Случва се обаче, когато тя се върне вкъщи, да послуша мъжа си и да се подчини на традицията.
Нищо не променят нито конференциите по темата, нито речите на министрите или мюсюлманското духовенство. Зад стените на залите не прониква нищо. Трябва да се направи кампания и сред мъжете, а ние не сме най-подходящите за тази задача, казва Мерват.
От 1997 година обрязването на жени е забранено официално в Египет, с изключение на случаите, когато се налага по здравословни причини. Тази вратичка обаче се използва от мнозина лекари. Операцията струва 70 фунта (10 евро).
В бедните райони обаче никой не спазва закона. Операцията се извършва от баба, наречена дая и излиза пет пъти по-евтино. Прави се без дезинфекция и често води до смърт. За жената дая, която по съвместителство се занимава с лечение, това е доходен бизнес.
През тази година Мерват и Самах са работили шест месеца с такива жени. Обещавали са им пари за всяко несъстояло се обрязване. Ако се откажат от обичая, им помагаме да получат патент за лечителки. Но най-голямата победа вече е удържана. По-малките им сестри са избегнали тази участ
Обрязване е операция по отстраняване на кожата, покриваща главичката на пениса (препуциум). Предполага се, че е възникнала в Близкия изток и че е за избягване задържането на пустинния пясък между препуциума и члена. Практиката е станала част от някои религии, възникнали в региона, като ислям и юдаизъм.
Значение в юдаизма
В юдаизма обрязването е символ на съюза между Йехова и Авраам. То се извършва на осмия ден след раждането на момчето. Това е сключването на завета с Бога от мъжкото население. След идването на Христос Спасителя, заветът с Бога се олицетворява от кръщението. Затова самият Христос се е кръстил в река Йордан от Йоан Кръстител по божията воля. Поради това християните се кръщават и ритуалът на Стария завет - обрязването отпада.
Значение в исляма
Ислямът набляга на нуждата от хигиена и разглежда обрязването като форма на телесна хигиена. Въпреки че не упоменато в Корана, то е посочено в Хадит. Съществува разногласие дали обрязването е задължително или препоръчително за мюсюлманите.Необходимеизт чник В Турция и Централна Азия обрязването е специален ритуал и се извършва когато момчето порасне достатъчно и се нарича Сюнет.
Значение в християнството
В някои форми на християнството (Коптско християнство и Етиопско православие) обрязването също се е прилагало на осмия ден след раждането. Тази практика е била заклеймена от католическата църква през 1442 г.
Етичен проблем
Процеса на обрязване е безвъзвратен и в много държави по света се практикува на новородени без упойка, което поражда етичен проблем. Не винаги решението на родителите за обрязване съответства с решението на вече порасналото дете. Според много организации за защита на правата на детето родителите нямат право да отстраняват каквато и да е здрава и нормално функционираща част от тялото на детето, причинявайки му ненужна болка. През 2001 година в Швеция бе приет закон, според който обрязването е престъпен акт, ако е извършено без присъствието на лекар или медицинска сестра и без упойка, което породи протести от страна на мюсюлманското и еврейското малцинство.
Медицински аспект
Все още се дебатира дали има здравна полза от обрязването. Много изследвания съпоставят ползите от обрязването с вредите и рисковете, които то крие, стигайки до различни заключения.
Рискове
Както всяка хирургическа намеса, така и обрязването крие рискове, макар и минимални, когато процедурата е извършена от хирург в съответствие с хигиеничните норми. Най-честите усложнения са причинени от следоперативни инфекции и кървене и могат да бъдат катастрофални. Други, по-рядко срещани дълготрайни усложнения, са уринарни фистули, обриви по главичката, некрозия на части от пениса, цисти, разместване или разширяване на отвора на пениса, отстраняване на прекалено много тъкан, резултиращо в секундарна фимоза.
При обрязване в ранна възраст, най-често срещаното усложнение са т. нар. кожени мостове, образувани при неравномерно срастване на главичката с остатъка от кожа по пениса. В такъв случай е необходима повторна намеса. Друго усложнение е стеснението на уретрата, което в САЩ се наблюдава в 10% от случаите.
Различните здравни организации по света дават различен процент на възможните компликации, породени от обрязване - от 0,1% до 55% от случаите. Документирани са редки случаи на загуба на пениса и още по-редки на смърт.
Сексуален аспект
Отстраняването на препуциума заедно с френулума води до загуба много чувствена част от човешкото тяло, поради многото нервни окончания, разположени по тях. Кожата около пениса би могла да се сравни по структура и функция с тази на клепачите на очите и по чувствителност с тази на устните. След обрязването, поради постоянният контакт на главичката с бельото и липсата на защита, кожата на главичката изсъхва, втвърдява се и губи голяма част от чувствителността си
eto i oshte malko za jenskoto obrqzvane,naistina ne sam bila prava i molq za izvinenie,ima sluchai kogato naistina se premahvat osven klitora i malkite sramni ustni
женското обрязване - жертвоприношение пред олтара на силния пол
хайа сасо - една от най-могъщите лидерки
на движението "бондо" и върла
привърженичка на женското обрязване
Друг вид посегателство върху женската същност е обрязването. Жестокият ритуал се провежда най-често поради религиозни разбирания. Момичетата трябва да се подготвят за праведния живот преди да станат жени. Те биват осакатявани, защото удоволствието от секса е привилегия на съпруга. Сред мюсюлманските народи вървят поговорки като "Клиторът убива мъжете и новородените" и "Необрязаната жена не е жена". Варварският обичай се практикува на Арабския полуостров, в Персийския залив, както и в 11 африканси държави. Сред тях са Судан, Етиопия, Сомалия, Кения, Мали, Сиера Леоне, Кот д'Ивоар и др.
В Сиера Леоне например хиляди жени и 12-14-годишни момичета биват обрязвани всяка година. Събират в ги в специални, тайни "подготвителни" лагери, където уж ги обучават за бъдещия им семеен живот. Ритуалите организира мистичната тайна женска организация "Бондо". За жените членството в нея, което става след обрязването, се смята за един вид посвещение. Обществото те отхвърля, ако не си минал през процедурата. Тя е особено жестока, защото манипулацията се извършва без упойка. За да се хипнотизира момичето, наоколо бият тъпани и танцуват и пеят жени, надянали дяволски бондо-маски. Клиторът, а понякога и малките срамни устни се отстраняват с помощта на бръснач, ножица, нож или дори с парче счупена бутилка.
Операцията извършват жени, нямащи нищо общо с медицината. За да спре обилното кръвотечение, раната се налага със сдъвкани преди това билки. В резултат момичетата могат да заболеят от тетанус, да получат инфекция, да останат безплодни и дори да умрат. За нечовешката болка свидетелстват десетки жертви. Сексът за обрязаната жена става ад - тя изпитва само болка, но не и удоволствие от него. Хайа Сасо, която е председател на Съюза на жените мюсюлманки в Сиера Леоне, е една от най-могъщите лидерки на движението "Бондо" и една от най-върлите застъпнички на обрязването на жените.
Според нея то не само ги възпира от сексуални желания и изневяра, но им пречи да се отдадат на лесбийство. Чернокожата активистка с вид на вуду-магьосница е категорична, че няма никаква опасност при обрязването на жени. Животът на сънародничките й щял да изгуби смисъл без него, защото то било част от културата им.
Освен жестокия обичай на обрязването, днес продължават да съществуват и други, индиректни и по-рафинирани начини за насилие над слабия пол.