.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 8 от общо 8
  1. #1

    литература

    Искам някакъв линк за съчинение разсъйдение на тема Смърта и песента в поемата "напрощтажане",Одата "Български език"страстната защтита на родното слово и Образът на хъша според пожестта "немили-недраги". Блрагодаря ви предварително.

  2. #2
    Голям фен
    Регистриран на
    Jun 2006
    Град
    NqKuDe MeJdU AdA i RaIa
    Мнения
    794

    Re: литература

    Цитирай Първоначално написано от Angel Whit Devil Soul
    Искам някакъв линк за съчинение разсъйдение на тема Смърта и песента в поемата "напрощтажане",Одата "Български език"страстната защтита на родното слово и Образът на хъша според пожестта "немили-недраги". Блрагодаря ви предварително.
    q go napi6i parvo kato horata 4e ni6to ne ti razbrah!!

  3. #3
    Guest

    Re: литература

    Цитирай Първоначално написано от Angel Whit Devil Soul
    Искам някакъв линк за съчинение разсъждение на тема Смъртта и песента в поемата "Напрощаване",Одата "Българският език"-страстната защита на родното слово и Образът на хъша според повестта "Немили-недраги". Блрагодаря ви предварително.

  4. #4
    Мега фен Аватара на sherry
    Регистриран на
    Jan 2005
    Град
    ~KisS ThE RaIn~
    Мнения
    3 851
    http://www.teenproblem.net/school/s/1193.html - Българският език

    Обобщения образ на българският хъш според повестта "Немили - недраги"
    Българският хъш - мъченик и герой

    Повестта "Немили - недраги" гради образа на българина в неговата отдаденост на родината. Чрез нея патриотът Вазов цели да пробуди исто-
    рическата памет чрез прослава на мъченическия, но героичен живот на хъшовете - презрените, изхвърлени от обществото хора, избягали от роб-
    ството в България, намерили временен приют на румънска земя и създали там свой битив и духовен микрокосмос.
    Употребата на множественото число в заглавието на творбата говори за обобщеност на образа на главния герой. Българският хъш обобщава
    образите на всички мъченици и страдалци, борци и партиоти, които живеят в условия на принудително бездействие в един чужд свят. Носещ героич-
    ния патос на национално-освободителната борба, българският хъш е мъченик, защото всички герои в повесттаса прокудени от отечеството си
    българи, които се скитат "немили - недраги" из негостоприемната чужбина. Но те са и герои, които понасят всичко в името на една велика цел -
    свободата на България. Трогателно е желанието им да се завирнат в родината, в нейната "милост" и "драгост", макар и чрез трудните пътища на
    смъртта или на униженията. Те са "немили - недраги" не само в смисъла, който Ботев влага в израза, но те са "немили - недраги" и в една сво-
    бодна вече България. Заглавието на повестта носи болката и упрека на Вазов към следосвобожденското време.
    Живота на хъшовете - мъченици и герои - авторът показва в две измерения: на миналото, коете за тях е и бъдеще под девиза "свобода или
    смърт" и в жалкото им, мизерно настояще. Погледът на повествователя ни въвежда в мъглата на браилските улици, от които лъха непрогледност,
    самотност и пустота. Описанието на мрачниям нощен пейзаж доказва непроветливостта на чуждата земя и създава мрачно, тягостно настроение. То
    ни подготвя да вникнем в страдалческата съдба на хъшовете. Едно светещо в нощта прозорче, символ на отнетата героичност, открива пътя на
    българското в един чужд свят. Откриваме го в една кръчма с надпис "Народна кръчма на Знаменосеца" .По подобие на други надписи на български
    кръчми в Браила и този говори за патриотичния дух на времето, за дързостта, бъодушевлението и стремежа на съдържателя да изрази открито меч-
    тата си за "Свободна България". В тази кръчма хъшовете намират своя пристан. За тях тя е символ на родината и свободата, единствен дом, в
    който ще намерят сърдечност, топлота, уют и съчувствие. Кръчмата на Странджата за тях е оазис сред студенината на чуждото обкръжение и вра-
    ждебност. Печатът на страданието е белязал по еднакъв начин лицата им. По тях личат следи оъ болестите, от мизерията и глада, но и от стари
    героични подвизи. Вазов ги индивидуализира чрез портратни детайли, жестове, реплики и биографични данни. Така авторът разкрива мъченическия
    живот на хъшовете и тяхната вътрешна драма. Това, което свързва, са спомените от славното, героично минало, патриотичният идеал, дружбата и
    идеалите им. Мечтата им - да пролеят кръвта си за свободата на отечеството - е основно спояващо звено, кето превръща емигрантското съсловие
    в колектив с обща цел и идеали. В мизерната обстановка на кръчмата страдалците намират духовна подкрепа, обединени около своя закрилник и
    духовен баща - Странджата. При него те изграждат свой свят, за да могат да понесат във враждебната страна, да съхранят своето мъжество, гор-
    дост и човешко достойнсто. Настоящетп им е непоносимо тежко, животът им в чуждата страна - безперспективен, Въпросите, които Вазов задава в
    лирическото отклонение на втората глава, са техни въпроси, драматични и безответни. Колективният образ на тези бивши се озарява и от ностал-
    гията по семейното огнище, от копнежа им по лично щастие. Неприветливата реалност Вазов предоставя образно с думи, преливащи от болка: "Бяха
    сред обществото, но бяха в пустиня". Храбрите родолюбци по ирония на съдбата са обречени на презнение и бездействие. В носталгичния си унес
    на брега на Дунава, те чуват призивния глас на България. Възкресените спомени укрепват силите им, порива им за борба. Величествения Дунав,
    граница между чуждо и родно, се смалява до "бара", която могат да прескочат. Понесен от романтичен възторг и болка към тези герои, приели
    девиза "свобода или смърт" и страдалци, откъснати от родната земя, писателят се слива с колективния образ на хъша.
    Болката по поробеното отечество ражда категоричната убеденост, че единственият път е борба и смъртта за свободата. Тези мисли, характер-
    ни за всички хъшове, изразява Странджата в речта си. Той учи своите "братя мили" да издържат на непосилния мъченически живот. Прозвучава ка-
    то из, речта разкрива съществени отхарактера на българския хъш. Думите на Странджата са израз не само на неговата душевност и идеали, на и на
    тези на всички присъстващи. Споделящи с тях мизерията им, безославен живот, старият хъш ги учи на спокойствие, взаимно уважение и търпимост.
    Осъдени на принудително бездействие в Румъния, глад и мизерия, патриотите попадат под магическото въздействие на словото на своя духо-
    вен баща. А той им припомня, че е "хъш значи да се мъчиш, да гладуваш,да си биеш - с една дума - да бъдеш мъченик".
    В обобщения образ на българския хъш откриваме възторга на националната патриотична идея. Мъченикът може да загине, но героизмът му
    остава пример за подражание. Докозателство ва това са и думите на най-младия хъш - Бръчков - към умиращия Знаменосец:"Твоето име ще остане
    славно! Ти си един герой!".Достойното съдържане на Странджата пред смъртта, заветът към Бръчков:"Умри за България!", силата при раздялата с
    живота да кажеш:"Ах, сладка е смъртта за оттечеството, говорят, че той е съумял да предаде да предаде собствените си добродетели и на друга-
    рите си. И те всиячки, с изключение на Македонски, постигат своя идеал - намират смъртта си в битката при Гредетин за свободата на България.
    Като цяло Вазов извайва образа на българския хъш - страдалец, партиот, борец за свободара на родината си. Величавият Странджа, колорит-
    ният борец за свобода на родината. Величавият Странджа, колоритният Македонски, очарователният Бръчков и останалите герои в повестта "Неми-
    ли - недраги" оформят типичнит образ на българския хъш - мъченик и герой., въплътил националната идея за свобода.

    източник - помагало.ком
    Ако ме прогониш, ще изгасна.
    Ала доближиш ли се, ще се стопя.
    Да те имам е така опасно!
    (Да те нямам значи да умра.)

  5. #5

    Re: литература

    Цитирай Първоначално написано от meri88
    Цитирай Първоначално написано от Angel Whit Devil Soul
    Искам някакъв линк за съчинение разсъйдение на тема Смърта и песента в поемата "напрощтажане",Одата "Български език"страстната защтита на родното слово и Образът на хъша според пожестта "немили-недраги". Блрагодаря ви предварително.
    q go napi6i parvo kato horata 4e ni6to ne ti razbrah!!

    Ko da napraq na Bg nemoga da pi6a mn

  6. #6

  7. #7
    7ми клас, а
    100% me. Sorry!

    I can't remember how this got started,
    But I can tell you exactly how it will end. (:

    Свърталище на Луди

  8. #8
    Цитирай Първоначално написано от Supremacy`Girl
    7ми клас, а
    Da xaxaxa
    Ne Se RaDvaI KoGaTo VraGa Ti NaPraVi KrAchKa NaZaD,MoJe Da Se ZaSiLva!

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си