- Форум
- По малко от всичко
- Лично творчество
- Фотография
Съгласна съм с написаното. Просто самата аз още не съм уверена, че ме бива да снимам и затова искам коментар дали си заслужава. Чета навсякъде, а и много хора ми казват, че няма значение с какво снимаш, таланта си идва от фотографа. Добре де, ами ако не ми идва талантът?Първоначално написано от ShtrudeL
![]()
п.п. Това не са ми единствените фотоси. Имам и още, но няма да ги показвам засега.
Влади,от сайта който ти ми прати *фотопавилиона* до вчера беше безплатна доставката и се реших,че за 10те лева,които ми останат от доставката ще посъбера още 2 лв и ще си взема малка външна памет 2гб.Първоначално написано от valdesbg
Мираж... грешна ти е логиката.
Дали ще снимаш с телефон или с апарат за 10000 лева.. трябва да направиш едно и съшо. Разликата е че качеството при втория случай ще е очеизвадно по хубаво от първия, което е обусловено от по голямото количество възможности на втория. Ама и в двата случая трябва да знаеш как да кадрираш, под какъв ъгал да снимаш, колко светлина ти е нужна, какъв ефект искаш да постигнеш и още един куп други неща.
Мисълта ми е че... правилата и основите във фотографията не зависят от снимащото устройство. Те са еднакви навсякъде. Така че... е глупаво да очакваш снимките ти да се развиват докато си със сапунерка. Или казано с още по прости думи - предвид че сапунерката има много малко опции, които можеш да променяш... тя по скоро те спъва в развитието ти, отколкото да те тества дали го можеш. Защото дори и да искаш да експриемнтираш.. не можеш. За да правиш хубави снимки... трява да знаеш КАК да ги направиш. С какво ще ги направиш... е нещо съвсем друго. И то няма голяма връзка с първото.
Конкретно на въпроса -
Капките са хубаво кадрирано макро. Поздравления. Второто цвете е ужасно от композиционна гледна точка. Пльоснато в средата без някаква очевадноналагаща причина за това. Снимката клончето и момичето - много по добре щеше да е ако на фокус е клончето а момичето е някъде в замазания фон. тогава идеята за спомени щеше да е много по добре представена. Сега... клончето само пречи. Ягодките... ами... не е лоша снимката. Аз бих кадрирал по друг начин. Портрета на момичето е хубав. Мисля че може да се дооправят цветопвте малко, че не са съвсем реалните. Момичето на стълбите... на мен лично не ми допада. Иначе композиционно е ок. Розичката е добре снимана, ама пак е в центъра, без да има причина за това. По скоро дразниЛайката.... идеята ми е ясна.. ама кадрирай малко по хубаво
ДистърбияВ - чудесно. Кога ще ти го докарат? Честито и за картатаКато го разопаковаш - питай ио не се стестявай. На твоите услуги съм
![]()
"It's one of the great tragedies of life — something always changes."
Dr. Gregory House
Здравейте,искам да ме посъветвата относно цифровите фотоапарати.Наближава рождения ми ден и с родителите ми се разбрахме за подарък да ми вземат фотоапарат.Вече съм си набелязала няколко модела , но понеже не съм от хората , които разбират от тези неща искам съвет от вас кой модел да взема.
Моделите:FujiFilm FinePix S2800,FujiFilm FinePix S1600,CANON PowerShot SX130 IS Black,OLYMPUS SP-610UZ ,BlackCANON PowerShot SX120 IS Razz
^^ Благодаря много. Точно такъв коментар исках. Самата аз си забелязвам грешките, но никой друг не ми ги казва. А относно логиката - май не сте ме разбрали правилно. Имам точно това предвид - че няма смисъл да си купувам професионален, освен ако не съм уверена във възможностите си. Тоест да не е само мерак и накрая нищо да не се получава. Не очаквам със сапунерка да се развия и напредна, просто очаквам да постигна поне първото ниво при снимането, от което зависят повечето неща при фотографията. От 2-3 месеца постоянно разглеждам разни сайтове за фотография, макро, това, онова... Но просто няма смисъл, понеже те са предназначени за професионални фотоапарати. Трудно мога да се уредя с такъв, освен за някои 400, 500 лв. (Дори не знам дали ще вършат по-добра работа) Искам просто да се уверя, че си струва да си купя професионален, защото не снимам прекрасно.
Ето някои други:
http://fc06.deviantart.net/fs70/i/20...12-d3fshr0.jpg
http://fc09.deviantart.net/fs71/f/20...5a-d3f860v.png \нищо особенно, даже не знам защо го показвам...\
http://fc09.deviantart.net/fs70/i/20...12-d3h3e4w.jpg
http://th05.deviantart.net/fs71/PRE/...12-d3h0ea1.jpg
http://th09.deviantart.net/fs71/PRE/...12-d3h9e32.jpg \Тук не ми харесва горната част на снимката като цяло, а Фотошопа не ми е свършил много работа, понеже лайката е станала зелена...\
http://fc03.deviantart.net/fs71/i/20...12-d3hiytg.jpg \Тук мисля, че трябваше фотоапаратът да се дръпне малко встрани, за да бъде равномерно. Очите трябваше да са на едно ниво, а фокусът да е съсредоточен по средата.\
http://fc09.deviantart.net/fs70/i/20...12-d3gxfzu.jpg
http://fc03.deviantart.net/fs70/i/20...12-d3i775f.jpg \Мда, пак в средата... Трябва да се направи нещо по въпроса\
Декември 2010та избирах между 40D, 50D и 500D. И цената е била фактор, но важното беше каква функционалност ми е достатъчна.
Може да ви се стори неразбираем част от примера, по-долу, но идеята ми е да се съсредоточите върху практически полезните факти, вместо мо рекламираните "екстри".
Та... от функционална гледна точка:
Няма смисъл да се отива над 500D в този клас -550D и 600D са само плод на гадната маркетингова политика на голяма корпорация като Канон. Разликата между първите два е единствено минаане от 15МП към 18МП (мегапиксела) - крайно ненужни. Ако можех да си взема 500D с 12 МП вместо 15... сериозно бих се замислил дали няма да ми е по-добре. Защото и в двата (трите) случая става дума за такива огромни файлове... А те са повече проблем, отколкото предимство.
15МП се записват на паметта много по-бавно, а за 18МП не ми се мисли. Отделно, че заемат огромно пространство. Не само на картата, ами и на харда на компютъра после. При карта памет, която е константа, скоростта пада при увеличаване на МП, а качеството на изображението не е оправдано по-добро. Никак не е важно даже. А предимството - единствено, че от 18МП чаршаф можете да изрежете малко по-голямо парче, без да се страхувате, че остава твърде малка картинката. Примерно под 3000 пиксела дължина. Ама аз и с 15МП модела - 500-тицата - рядко падам дотам, а си режа смело.
Проблемът - дали все още се продават модели, стари като 500D. Или никонския еквивалент. Изобщо няма да сравнявам Канон с Никон, щото е излишно. Все тая.
Какво бих направил аз? Най-старото тяло на пазара от Канон или Никон + най-добрият обектив за оставащите пари. Обективите правят картинката. Ако говорим за технически средства. Тъй като първо важен е фотографът. Затова е несериозно да преценяме по два абсолютно несъпоставими линка, че Никонски или Канонски снимки ни изглеждат по-добри. Ами ако са на един и същ обект, еднакви настройки и еднакви условия, тогава може. Но ако са колите на един човек срещи цветята на друг (например) ...
Не, тва не бих го направил, това бих посъветвал вас. Пък аз дори бих си купил на старо още по-обикновено тяло, а заделил още по-голяма част от сумата за обективи - поне 50% от тия 1600.
Статив - просто пособие, което дава много възможности за упражнения и творчески напъни.
пък!
quenian дай да си седим на Win98 тогава?
Казваш хубави неща... и още по хубаи неща изпускаш. Като например - 550Д е с оправено видео примерно спрямо 500Д. Има още един куп оправени дреболии, които на първо време ще ти се струват маловажни, ама као го ползваш една година примерно... и ще разберещш за какво иде реч. 600Д не го барай че той е част от разместването, което Канон правят на моделите си.
40/50Д не знам защо изобщо ги сравняваш с 5000Д. В различни класове са най-малкото.
Друго - размера на файловете не е основен за скоростта на тяхното записване. По важното е максималната позволена скорост на картата памет и след това, скоростта с която софтуера на апарата ще запише файла върху картата. Така че... това ти е последния проблем. Предполагам че си снимал с кофти карта памет. Мойто 300Д едно време примерно си записваше серията от 4 кадъра съвсем стабилно. Вярно че апарата е на 8 години примерно, ама.. се държеше съвсем читаво.
По принцип огледалнорефлексните апарати са направени с цел да доставят преди всичко качество. Така че.. ако не искаш огромни файлове взимаш си ултразум сапунерка и си свиркаш. Целта на големите файлове е друга. Да изкара максимално количество детайли за снимките, които после ще бъдат изпечатани. Да, предполагам че на теб изобщо не ти минава през акъла да печаташ снимки. Първоначално огледалнорефлексните апарати са били измислени с тази цел. Да се печатат красиви и детайлни фотографии. Хайде да оставим големите файлове на мира.
Абсолютно прав си за обективите. Старото ми 300Д съм го чивтосвал с Л-ка(70-200/4 IS) вадеше невероятна картинка. Тук мисля че няма две мнения по въпроса. Аз също бих налял повече пари в обектив, отколкото в апарат.
Статива е удобство, а за пейзажиста - необходимост
Като цяло... недей да отричаш всичко което не разбираш.
В момента снимам с 5Д.
Мираж... пак ти казвам със сапунерка няма да постигнеш нищо. Сапунерките са направени точно за това - да изчисляват вместо теб всичко и да не се налага да мислиш ти. И в крайна сметка излиза че твоята функция е иззета. А почти винаги сапунерката не прави, това, което ти се иска да прави. Затова смело си купувай нещо по функционално, ако наистина искаш развитие. За 500 левчета.. мога да ти предложа няколко турбосапунерки с РЪЧНИ настройки, които ще ти свършат чудесна работа
Ако желаеш... свиркай.
"It's one of the great tragedies of life — something always changes."
Dr. Gregory House
Валдесбг, да кажем, че не сме се разбрали... може би аз не съм се изразил достатъчно ясно.
Как предположи какво ми минава през акъла... нямам представаДобре, имам представа - допълнил си си моя незавършена мисъл в посоката на твоите мисли. Кофти комуникация се получава и съм съгласен, че често аз я предизвиквам.
Ще се съглася, че с характеристиките на масата модели и марки си по-наясно, аз ги следя само като почне да има значение за мен.
Аз искам само да наблегна на основен принцип - функционалност на нивото, което сме, което ни е нужно и за парите, за които сме готови да вложим. Ставаше дума за избор до 1600, приблизително. Въпреки оправеното видео, пак бих предпочел повече пари за обектив/и. При 15МП имаш достатъчно добър печат. За нуждите на простосмъртните, т.е. начинаещ любител. Ще кажеш на някой от търсилите тук съвет, че 15МП няма да му стигнат? Понеже ще трябва да печата по-големи неща? Ми то качеството на картината си зависи и от лещите, аз мисля, че при тях е доста по-осезаема разликата. Видеото ок, който се интересува, да се интересува от него. Да си преценя кога коя разлика си струва. Ако някой иска да печата огромни листи и има мерак да ме наеме за тая работа, нека ми осигури за целта и тяло; или ще си наема временно, ако тая работа ми е изгодна. Но това са грижи на малка част от професионалистите в много редки изключения.
ТВЪРДЯ, че ако вземете тяло на 12МП и пощракате с него известно време, първо ще ви залипсва и ще ви се прииска да имате обектив, струващ поне колкото това тяло. А защо не и няколко разнообразни. И чак по-късно ще ви затормозят детайли, изгубени заради малкото МП.
Както и това, че при 99 на всеки 100 от четящите в този форум, по-скоро ще се задръсти харда (ако приемем, че не трием снимки), отколкото ще се наложи да предоставят 18МП снимка там, където 15МП няма да свърши работа. Сравнението с уин98 не е количествено пропорционално в случая.
Със старата ми 350-тка бях малко под границата на качество, което смятах, че ми е нужно. С 450-тка и 12МП вече щях да съм отгоре, но скокът в качество между 450 и 500 е доста по-ключов, отколкото между 500 и 550. Говоря за цялостни възможности на телата. Има си прагове на развитие на моделите, при които разликата е по-съществена от просто +3МП. Та за мен разликата между 450 и 500 си струва избор на по-новото. Но после - не. Сравнението с уин версиите, макар там да е обратна последователността - от ЕксПи бих се замислил дали да мина на Виста (Пак зависи от конкретни нужду, мощности и т.н.), но от Виста на 7-ца... не бих му мислил толкова. И сигурно пак има конкретни ситуации. Мислете за конкретната си ситуация. Аз ще разкажа най-долу моята и как така сравнявам различни класове тела.
Ето ви акъл от практическа гледна точка, ето ви и от теоретична, няколко души сме си поговорили за ваше удобство, вие си преценявайте. Пак от практическа гледна точка, може би скоро ще ви е трудно да купувате 500Д (и еквивалентно нови модели), ако все още го има, вероятно е това да са му последните месеци в магазините. Такива са съвременните пазарни тенденции.
Ще обясня защо и как съм сравнявал 40, 50 и 500 (какви 5000? приемам, че е печатна грешка). Т.е. аз го писах преди - функционалност, целенасочена. Не теоретична. А свързана с конкретни изисквания. И това е по-скоро моя преценка в миналото, а не ръководен за начинаещите принцип. Не твърдя, че съм бил безгрешен, но след месец мотане бе време да действам. И трябваше да направя компромис - не достигнаха пари за 50-ката, която щеше да ми даде скорост на серията + издръжливост на тялото в кофти условия, както и ИСО, МП, но да ми увеличи и размерите/товара, който трябва да мъкна. 40 -ката има издръжливост + скорост на серията, но пък е старо поколение вече, всъщност повярвах, че 500-ка ще снима по-добре на високо ИСО и си предлага повече МП. Няма пък бърза серия. (Да, снимам и с кофти карта, ама като не съм взел по-висок клас, отказах се да се правя на много бърз).
Просто и нагледно - ако на една скАла измерваме предимствата, 50 е напред и нагоре, 40 е нагоре, а 500 е напред. Избрах напред вместо нагоре, защото и двете не можех.
Имаше още една причина да предпочета 500-ка. Предлагаше се много по-запазен втора ръка за същите пари. Който си е купувал 40-ки ги е взимал преди 2 години и нещо, та досега са в общия случай по-захабени. Предлагаха се тела на по 40 000 кадъра. Не мога да повярвам, че могат да са запазени и малко използвани, хем на 40 000 кадъра - туй си е много употреба. Но пък сплавите на 40-ката може след 40 000 кадъра да държат повече от пластмасите на 500-цата след 14 000, кой знае... Да, още ме боли за скоростта на серията, но първо трябва да поизкарам пари, за да задоволя и тази си нужда или прищевка (и ще е 50Д или 7Д). Абе, мисля 40 и 50 нямаха видео, а се появи чак в 60... може да бъркам. А при никонските еквиваленти не знам как стоят нещата.
п.п. Колко време и колко много съм бръщолевил! Искрено се извинявам. Няма да ви тормозя с толкова глупости друг път, обещавам. Прескачайте отгоре-отгоре![]()
пък!
Добре. И аз задълбах прекалено теоретично.
Наясно съм на НИКОЙ от тук пишещите не му трябва повече от 6 МР. На мен включително. Предвид че масата от снимки които публикувам/е са малки и в интернет. А снимка 13х18 преспокойно се събира в 6 МР.
Съгласен съм с теб че.. ако ще си купуваш фотоапарат от високия клас ще е добре да отделиш още солидна сумичка за няколко обектива като за неговия клас.
Пусни няколко снимки да видим какво снимаш с 500Д-то
Със здраве![]()
"It's one of the great tragedies of life — something always changes."
Dr. Gregory House
Canon или Nikon?
ето го решението -
The 1st ever Nikon Eos
Снимам почти всичко, но не всичко мога да показвам навсейде из нета.
По-скорошни и пълни албуми - тук:
http://www.facebook.com/media/albums...76233092427172
А в Дивайънт-а съм си позанемарил профила. Някои от нещата се повтарят спрямо тези във ФБ, но пък това е вариант за тези, които не искат профил във ФБ да видят все пак нещо. Може би само първата страница е с новото тяло. Ама там си пише, аз съм оставял видими настройките в екзиф... Ето:
http://quenia.deviantart.com/
пък!
Фотоапарата ми пристигна,но кажи речи никакви снимки не мога да настроя като хората.В нета четох за режимите и се водих по картинката http://www.macropic.net/images/3333.jpg с това е лесно има си настройка за портрет пейзаж,макро и тн,но моят не.Моя си има тези копчета http://www.letsgodigital.org/images/...film-s1800.jpg
http://www.letsgodigital.org/images/...800-review.jpg
Харесвам да снимам портрети.Вчера снимах 2-3,но не се получиха с толкова замъглен фон колкото желаех и цветовете не бяха наситени*не печеше слънце върху обекта,демек не го осветляваше допълнително*
Как мога да направя цветовете с повече наситеност.Виждала съм снимки с такъв фотоапарат и цветовете адски много ме грабванаха,но не знам дали са пипнати и с шотошоп или са raw
С фотошоп и увеличена сатурация. Хаха. Аз поне така правя - няколко секунди отнема. На моя освен ISO настройките и скоростта друго не пипам.
http://imageshack.us/photo/my-images/694/dsc0112fh.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/194/edit0112.jpg/
Първото е оригинала ,второто е след 5 секунден фотошоп. Предполагам ти прави впечатление ,че съм се престарал и доста се е замазала работата ,но беше с информативни цели - за да си проличи за какво говоря.![]()
ммммх май не е в сатурацията проблема. Цветчето не е ного на фокус май или поне мен ме дразнят тея замазаните листенца.. и с тва увеличение все едно е pin hole ефекта на тухленото ми сапунерче. <3 При леки замазвания и безфокусни гледки използвам unsharp mask и става по-приятно. ^_
4XCOKИ
Sometimes the best gift is the gift of never seeing you again.
Всичко за мен? Че то ако го кажа, няма вече да е за мен. Ще е всичко за теб.
Много обичам да снимам,но за жалост не ми се отдаваНе са мн хубави, ама толкова мога...
[♪] L!f3 !s mus!c, play !t l0ud3r [♪] [sun]
^тя снимката ,че е кофти - кофти е. Бях на 4 бири ,снимах кой ми падне (добре че никой не реши да ме ступа) и го видях по пътя ,та реших да го щракна. ВСЕ ПАК ,като се има предвид колко грозно беше в действителност и колко хубаво се получи - пак е нещоАко видиш снимките ,които съм правил на компанията ,направо ще ти се доплаче. С телефон 1.3Mpx по-добре щеше да стане.
Сатурацията не решава проблема в повечето случаи.
Зависи от светлинните условия и настройките на апарата.
Научете се да си ползвате апарата по предназначение и чак тогава ако не се получава да мъчите снимката с фотошоп![]()
"It's one of the great tragedies of life — something always changes."
Dr. Gregory House
DisturbiaV, това, по което си се ориентирала си е специфично за друг модел. Разбирам, че твоето положение е като на втората снимка. На нея:
Почвай да се учиш да снимаш на режими S - предполагам Shutter speed или скорост. Там променлива ще сти е бленда, избрана от апарата според зададените ИСО и скорост; режим А - Apperture, т.е. бленда - там променлива ти е скорост - нагласена автоматично според зададено ИСО и бленда, но има още един важен момент - компенсация на блендата; или М - Manual - пълни ръчни настройки. Ти си задаваш скорост, ИСО, бленда.
Тези три (при режим А са 4) променливи ти контролират ефекта. Бях почнал да описвам подробно, ама тук ли му е мястото за подробни уроци?
Ако снимам статичен обект, логично е да избера бленда за константа и спрямо нея да нагласям останалото.
Ако снимам движещ се обект, трябва да преценя каква минимална скорост ме устройва и всичко съобразявам с това. Треперенето на ръката, разклащането от натискане на спусъка - също са фактори, които искат известна скорост, за да се неутрализира размазването. Вградените стабилизации помагат до един момент.
Автоматичните режими не знаят много специфични неща - каква експонация искаме, т.е. колко светла снимка. Не знаят това, което снимат, с каква скорост се движи. Не знаят колко дълбоко фокусно поле искаме. Пък апаратът от втората и третата ти снимка - това Фуджи - изглежда ти предлага възможност да имаш контрол. И чрез това ще се учиш, няма друг начин.
пък!
първият ми опит за портретна снимка.Не е нищо особенно,така ме приемам критики![]()
http://i55.tinypic.com/1693ga1.jpg
Само ми хареса как стана ;д ( за зеленото говоря )
http://prikachi.com/images/847/3431847J.png
http://prikachi.com/images/788/3428788E.png
Първоначално написано от ParadOx
![]()
![]()
Парадокс това не са обективи.
Това са адаптери за филтри. Доколкото ми е известно твоя апарат няма резба за филтри или диаметърът на обектива е прекалено малък. Затова слагаш въпросния адаптер, който позволява слагането на филтри и други приспособления.
Втория линк е същия адаптер + още други чудесии.
"It's one of the great tragedies of life — something always changes."
Dr. Gregory House
За какво служат?Първоначално написано от valdesbg
![]()
![]()