Цитирай Първоначално написано от ^npocTo^a3^f^
ВСЕКИ трябва да може да се справи с матурата по БЕЛ - ако не знаете българския език, ако не можете да пишете грамотно на него, за къде сте? Какво ще прави един човек, ако не може да си напише без правописни, пунктуационни и стилистични грешки CV-то, когато кандидатства за работа? Да не говорим, че някои хора и името не могат да си напишат! Това, че си се учил да шиеш, да поправяш асансьори и т.н. далеч не значи, че не трябва да можеш да пишеш грамотно и да познаваш в някаква степен българската литература, както и да разсъждаваш върху откъс от текст.
От там нататък при втората матура имаш право на избор - все по някой предмет ще разбираш повече, ще се занимаваш допълнително, ще ти е интересен и т.н.

Аз уча в езикова гимназия и абсолютно не ми дреме и не ме бъркат тези матури! Скъскваме си задниците от учене - нека покажем, че е имало защо и че НИЕ сме поставени в неравностойно положение, когато някой ПРЕУЧИЛ се (с по 1 час седмично по даден предмет) вади диплома 6 и ни взима мястото в университета с нищожни знания в последния момент, а не постояннство, проявено през годините!
На 100% съм съгласен.
Нищо лошо ама не може да се сравняват критериите за оценяване м/у I/II АЕГ и 4то ОУ например. Не е редно в езиковите гимназии 5 години да те счупват от учене и да имаш диплома 5,33 например, а някой от кварталните ОУта, който може дори и да не е стъпвал в час да завърши с 6,00. Такаче това е стъпка в правилната посока. Следващата е университети като УНСС да бъдат закрити, но това е друга тема...