- Форум
- По малко от всичко
- Музика и ТВ
- За или против хип-хоп културата ?
balak si brato sajelqvam te chak........Първоначално написано от LastWarrior
и за и против да съм, така или иначе ще продължава да си съществува, така че ми е все едно.
![]()
![]()
omg
basi fa6istite brat4e
![]()
I'm from the west side of the 6-4 impala
When niggas say where you from
Well never say holla
Gun on the left side!
Абе, ти знаеш ли какво е "фашист" ? За тези, които не знаят, моля те, дари ги със знания.
--
Против съм.
Първоначално написано от LastWarrior
Ми да култура е, за която явно нищо не знаеш. Просто се излагаш! Ти си просто един ограничен комплексар. Личи ти по мненията. Сега значи.. аз трябва да седна да плюя твоята музика така ли ? Хип-хоп е култура, колкото и да не ти харесва. И пъпчиви дебилчета като теб, едва ли ще успеят особено в живота с толкова комплексарско мислене. Всичко различно ли е боклук? Всичко което няма същите вкусове и представи за света, като твоите е боклук?
С идиоти няма да споря. А за фенът на Хитлер по горе, ако наистина си роден 88 такова държание не ти прави ни най-малка чест, а напротив.
Айде сега всички които са против утре искам стачка против хип-хопа пред народното! Нали не говорите празни приказки? Ще гледам новините специално заради вас.
"The body tell the mind to quit. The mind tells the body to shut up."
Не ми пречи да живуркам.Даже ме радва.Не е като някои други стилове.![]()
“Simplicity is Beauty and Beauty is simplicity, nothing more, nothing less.”
-- http://www.youtube.com/watch?v=15uFb2wjxjg <3
Корените на хип хопа
Корените на хип хопа са в западноафриканската и афроамериканската музика като популярното през 70-те денсхол реге. Важен е приносът на африканската култура в лицето на Ласт Поуитс, Джалал Мансур Нуриддин и Джил Скот-Херън, чиито джазови и поетични творби оказват влияние върху обществото в САЩ от периода, непосредствено следващ движението за граждански права. Значение за началото на хип хопа имат и различни устни традиции.
Олд скуул хип хоп (Началото на 70-те до 1986)
Олд скуул хип хопа е първият тип хип хоп, който произлиза от квартални партита през 70-те и 80-те. Започва през 70-те в Ню Йорк с настъпването на ди-джейнинга в лицето на DJ Kool Herc и Grandmaster Flash. Това довежда до промяната на звученото в по-танцувално. Ерата на олд скуул-а завършва и започва „златната епоха“ с появата на Run D.M.C. и техния албум „Raising Hell“ през 1986.
Произход
В началото на 70-те много „черни” радио станции започват да пускат диско музика. Появява се вълна от недоволствие, срещу тази стъпка, от страна на много Афр о-Американски общества. Хип хопът се издига през 70-те от кварталните партита в Ню Йорк. На тези популярни партита се пускало предимно funk, disco и soul. Първите ди-джей на партитата постепенно осъзнали, че песента е най-танцувалната и приятна част и я разширявали, използвайки аудио миксери и плочи. По това време тази техника била популярна в Ямайка и била позната като dub music. Разпространила се чрез имиграционните общества в Ню Йорк, особено чрез „кръстника на хип хопа”- DJ Kool Herc. Използването на този метод по-късно довело до развитието на миксирането и „scratching techniques” и появата на ремиксите.
Докато хип хоп общността растяла, изпълнители започнали да „говорят”(рапират) в синхрон с бийта и били известни като МС-та. Най-ранно успелите са The Herculoids, Coke La Rock и Clark Kent. Постепенно се появили групи от МС-та. Доста често, имало конфликти между бивши членове, като Afrika Bambaataa’s Universal Zulu Nation (в момента международна организация). The Herculoids и други изпълнители се фокусирали върху това да станат по-известни сред аудиторията. Ранните хип хоп групи често рапирали с часове, включвайки импровизация, четири степенен бийт и припев, който да даде възможност на изпълнителя да изрази мислите си. Пример- "one, two, three, y'all, to the beat, y'all".
По-късно МС-тата започнали да влагат повече импровизация и разнообразие в римите си, включвайки такива на сексуална или порнографска тематика, с цел да се отличат от другите и да забавляват публиката. Ранният рап включвал опростени лирики от Африко-Американската култура.
През ранните периоди на 70-те години b-boying, по-известно като breaking, добило популярност по кварталните партита, като брейкърите (момчета или момичета) излизали пред групата и танцували в собствен стил. Стилът бил показан за пръв път пред широката публика във филма Beat Street. По въпроса кой пръв е популяризирал брейкинга може да се спори доста.
Golden age Хип Хоп (1986–1992) [редактиране]
„Златният век” на хип хопа започнал с популяризирането на Run-D.M.C. и техния албум ,,Raising In Hell,, и завършва с появата на G-Funk през 1992. Основите на периода отново са положени в Ню Йорк и в него са включени рапъри и групи, които доразвили „играта на думи” и дикцията на рапа. През този период Def Jam Recordings стават първия независим хип хоп лейбъл.
Нови стилове [редактиране]
С популяризирането на хип хопа се появили много нови стилове и подстилове. Хип хопът бил комбиниран с рок, реге, техно и други музикални стилове, актуални през този период. През 80-те години на ХХ век първата женска рап група Salt-N-Pepa се появила на сцената със сингъла „The Show Stoppa” през 1985.
Рапкор
Сътрудничеството на Run-D.M.C с хард-рок групата Aerosmith в песента "Walk This Way" е ранен пример за сливането на рапа и рока. Популярният клип към песента е първия рап клип пускан по MTV и е считан за класика. Съвместната песен е и първата рап песен в топ 5 на The Billboard Hot 100. През 1987 Beastie Boys с албума си Licensed to Ill първи завземат челната класация. Това е техния дебютен албум за Def Jam Recordings. Албумът комбинира рок и рап музика и включвал семпли на Black Sabbath и Led Zeppelin. През 1989 групата издава Paul's Boutique, в който семплите за използвани по доста интересни начини. Те показват, че семплирането е доста важна част от направата на бийта. Тази тенденция оказва влияние върху музиката и до ден днешен. De La Soul’s издават 3 Feet High and Rising през същата година. Също като Paul's Boutique албумът наблагя на семплирането и жъне големи успехи. Посланията в тавата, лекия хумор и появата на джаз-рапа са неща, които ще определят стандарта за всички следващи рап албуми.
Латино Хип Хоп
Хип хопът винаги е имал неразделва връзка с латино-обществата в Ню Йорк Сити и скоро хип хопът се разпространил в латино средите. Първият латино ди-джей е DJ Disco Wiz. Счита се, че първият латино-албум е Disco Dreams на The Mean Machine. Лириките включват испански и английски език. Mellow Man Ace е считан за „кръстника” на латино-рапа и е първият латино изпълнител, чийто сингъл достига платинен статус- "Mentirosa”. Kid Frost, Cypress Hill ("Insane in the Brain"), Gerardo ("Rico Suave") и Big Pun са изпълнители, които популяризират латино хип хопа в Америка. Латино-американските страни като Мексико, Куба и Доминиканската Република създават свои популярни сцени.(това няма много смисъл, ама друго значение на scenes не се връзва съвсем... бел.а.). По-интересната част от латино-рапа включва „freestyle” музиката. Популярни изпълнители са the Cover Girls, Stevie B., Shannon, Expose, and Lisa Lisa & The Cult Jam.
Електро
Докато Run-D.M.C. полагали основите на хип хопа на източното крайбрежие, се появява една от първите електро песни-"Planet Rock" (Afrika Bambaataa). Базирана на семпъл на немската електронна група Kraftwerk (Trans-Europe Express), -"Planet Rock" стимулира не толкова известни групи от Ню Джърси и Ню Йорк да създават електронна музика. Този стил силно въздейства на техното и хаус музиката. Освен Afrika Bambaataa други значими електро изпълнители били Whodini,чиито сингъл Freaks come out at night и до днес се счита за повратен завой в рап музиката. World class wreckin cru и Egyption lover също заслужават отбелязване главно заради тяхната експериментална диджейска работа,която дава на слушателя обща представа за ранното звучене на рапа,включващо в себе си елементи от диското,фънка и техно музиката.
Miami Bass
Друг важен стил в хип хопа е Miami Bass популяризиран от 2 Live Crew, J.J. Fad, DJ Magic Mike, and DJ Laz. Музиката е характерна с тежки, басови бийтове и текстове със сексуална тематика. Стилът е считан като ренесансен, тъй като елементите му са били използвани в бразилска музика.
Политизиране
Ice-T е считан за „политически” рапър (има се впредвид, че текстовете му са с политическа тематика бел.а.) заради неговия сингъл "Killers”, издаден през 1984. През 1988 Public Enemy издават It Takes a Nation of Millions to Hold Us Back, който изцяло е фокусиран върху политиката. През същата година Boogie Down Productions изкарва на пазара By All Means Necessary, който затвърждава политическото присъствие в хип хоп музиката. Междувременно Public Enemy's Bomb Squad production team (нема как да го преведа бел.а.) експериментира в нов вид семплиране, което е използвано в It Takes A Nation Of Millions To Hold Us Back и Fear of a Black Planet. През същата година дуото DJ Jazzy Jeff and the Fresh Prince (Will Smith) печели първата рап Грами награда. През 1988 и 1989 изпълнители от Native Tongues Posse издават първия рап албум, фокусиран върху социални теми, като са включени джазови семпли и албумът е силно повлиян от Zulu Nation на Afrika Bambaataaa. Този проект проправя път за The Low End Theory на A Tribe Called Quest, който е считан за най-добрия джаз-рап албум, ако не и за един от най-добрите хип хоп албуми.
Хип Хоп изпълнители 2PAC
A Tribe Called Quest
Afrika Bambaataa
Andre 3000
Atmosphere
Beastie Boys
Big Boi
Big Daddy Kane
Big L
Big Pun
Black Sheep
Bone Thugs-N-Harmony
Boogie Down Productions
Brando
Busta Rhymes
Cam'Ron
Canibus
Chamillionaire
Children of the Corn
Common
D12 Das EFX
De La Soul
Dead Prez
Diamond D
Digital Underground
D.I.T.G. (Digging In The Crates
DJ Butter
DMX
Dr. Dre
E-40
Eminem
Eric B. & Rakim
Eazy E
EPMD
Eve
Fabolous
Fat Joe
Flatlinerz
Fort Minor
Four Horseman Gang Starr
Ghostface Killah
Gift of Gab
God Complex
Grandmaster Flash & The Furious Five
Gravediggaz
GZA
't Hof van Commerce
Hoodratz
Ice Cube
Ice-T
Inspectah Deck
Immortal Technique
Ja Rule
Jedi Mind Tricks
Jeru the Damaja
Jin
Juelz Santana
Jungle Brothers Jurassic 5
Kayne West
Klashnekoff
Kool Keith
Kool Shen
Kool G Rap
Kurious
KRS-One
Large Professor
Leaders of the New School
Lil' Kim
Lil' Jon
Lil' Wayne
LL Cool J
Lord Finesse
Main Source
Mack 10
Missy Elliott
MC Hammer
MC Hush
Method Man
MF Doom Mobb Deep
Mos Def
Nas
Nelly
NTM
N.W.A.
N.E.R.D
Obie Trice
Ol' Dirty Bastard
Organized Konfusion
Onyx
Pharoahe Monch
Petey Pablo
Pitbull
Public Enemy
Purple Gang
Rakim
Redman
Raekwon
Royce Da 5'9 Run DMC
RZA
Scientifik
School of Hardknocks
Slick Rick
Souls of Mischief
Snoop Dogg
Supastition
Strike
T.I.
Talib Kweli
Terror Squad
The Notorious B.I.G.
the Pharcyde
The Game
Ugly Duckling
Ultramagnetic mc's
Vinz
Warren G
Wesley Valentine
Will Smith Wu Tang Clan
Xzibit
Young Jeezy
teq koito mn pluiat mogat da hvarlqt edno oko za da imat obshti znaniq za kulturata.....napisani sa osnovnite ne6ta ma nqma znachenie parvo tqh nauchete![]()
astWarrior написа:
NaughtyWhisper написа:
LastWarrior написа:
Rap & Hip-Hop = Commercial Shits
Няма такова дебилно изказване.
Само се излагаш пич..позапознай се с тази култура и тогава опитвай да си готин..
АахАХХАхАХХххАХХАХАхАх ХАХАХАХХАХАхАХххАХХАхаХхА ХхАхАХхАХХАХАхАХХАхАХхАХх АхХАА
Поне смях пада И то е ебаси културата, по-добре да слушам хаус ебаси
Ми да култура е, за която явно нищо не знаеш. Просто се излагаш! Ти си просто един ограничен комплексар. Личи ти по мненията. Сега значи.. аз трябва да седна да плюя твоята музика така ли ? Хип-хоп е култура, колкото и да не ти харесва. И пъпчиви дебилчета като теб, едва ли ще успеят особено в живота с толкова комплексарско мислене. Всичко различно ли е боклук? Всичко което няма същите вкусове и представи за света, като твоите е боклук?
С идиоти няма да споря. А за фенът на Хитлер по горе, ако наистина си роден 88 такова държание не ти прави ни най-малка чест, а напротив.
Айде сега всички които са против утре искам стачка против хип-хопа пред народното! Нали не говорите празни приказки? Ще гледам новините специално заради вас.
SAGLASQVAM SE !!!!![]()
I'm from the west side of the 6-4 impala
When niggas say where you from
Well never say holla
Gun on the left side!
Нямам нищо против и мога да слушам този стил,само дето гангстери от типа на 50 стинки,чемионаре или там квото е и други подобни лигльовци не мога да ги гледам ...Иначе музиката бива. Преди слушах доста често.
еми мноу ясно , че съм ЗА , ама не за комерс рапа
ама то в днешно време толкова много са заблудените ... не ми говори
слушат шамара и 50 стотинки , смъкнат гащите и вече са във филма .. пфффффффффф бЕгайте надалече ...
А относно стила на обличане .. тва няма значение ...
аз си слушам рап ама само кат карам скейт или сноуборд съм смъкната иначе не толко ...
иначе познавам мн риъл рапъри , които не са мн смъкнати![]()
арееее make rap and destroy копелета![]()
![]()
![]()
За разбира се !![]()
![]()
Жената с характер ,плаши слабите мъже,
но подлудява силните..! ~
и как се разбира кой рапер е риъл и кой е фейк ?Първоначално написано от mimz_rap
ЧЕРНО БЕСИЛО.
И ТВОЯТ ЕДИН СИН, БЪЛГАРИО,
ВИСИ НА НЕГО... СЪС СТРАШНА СИЛА.
RISE WITH THE
xax ем имах предвид , че не слушат комерс и се мислят за рапери кат повечетоПървоначално написано от skatemore
![]()
дрехите не те правят рапър![]()
I am what I am !!!
Определено за.Въпреки,че не сеобличам в стил хип-хоп,това не ме прави по-малко хипхопърка или там както му викате.Много ме кефи музиката,танците,текстовет е,всичко![]()
98% от младото поколение харесва чалгата!
Ако си от 2%, които я мразят сложи това в подписа си.
Maybe I'm addicted, I'm out of control,but you're the drug,that keeps me from dying...
all I really know is,you're the only reason I'm trying...
Музиката ... е неворятна.
Тя представя жиовта ти ... дано всеки я
оценава по начина ,който залужва!
На повечето представите им за хип хоп са доста изкривени от моите ,но тфа е ...
хей style_hip_hop ... ам не смяташ ли че и wu-tang clan трябва да са в списъка ...![]()
mda i te est ama toi sig i e zabrail [;
I'm from the west side of the 6-4 impala
When niggas say where you from
Well never say holla
Gun on the left side!
tova koeto e napisal style_hip_hop za hip-hopeca e ot wikipediav smisal ne go e pisal toi
am ina4e wu-tang NAI-VELIKITE !!!
![]()
![]()
о естествено,че ЗА..и то едно голяма ЗА...Обожавам хип-хопа ,рапа също..супер саПървоначално написано от Lil`G`Girl
![]()