- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Резултатите
Ае лягайте си бе, кукувици!
ВСИЧКИ СТЕ НЕНОРМАЛНИЦИ!!!
Тая нощ съм спал 3 часа. Вие направо ме побъркахте. Сънувах някви задачи и към 4 се събудих и от тогава не мога да заспяА тъпите резултати още ги нема
![]()
Trust, will, courage - the three things one must have!
Къде са ми шибаните резултатиииииииииииииииии ?!?!?!?!
ИМАМ СДЕЛКА С ДЯВОЛА ДААААААААААААММММ АЗ САМАТА СЪМ ЧАСТ ОТ НЕГО (:
баси още ги няма![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
В четвъртък излизат оценките от конкурсите за училищата
Стотина кандидат-гимназисти са скъсани на изпитите за елитните училища от общо 28 266, съобщи вчера просветният министър Даниел Вълчев. Но за това пък масово има тройки на препитването по математика.
Оценките ще излязат в четвъртък, на 3 юли. Комисиите от експерти вчера правеха контролните проверки върху работите на учениците.
Масовите оценка на теста по литература са между 4,50 и 5, каза Ваня Кастрева, шеф на инспектората по образование в София. По математика най-много са тройките. Те се пишат при изкарани 16 точки на теста от общо 100, уточни Вълчев. Решаването на логическите задачи затрудни повечето от учениците и това си личи от резултатите, съобщиха експерти.
След излизането на бележките кандидат-гимназистите трябва да подадат документ с реда на желаните от тях специалности и училища. Срокът е от 4 до 9 юли. Молбите се носят в училищата, в които кандидатите са пускали заявленията си за явяване на изпити (там ще бъдат окачени и списъците с оценките).
На 11 юли ще бъде обявено класирането. Учениците, които са приети по първо желание трябва веднага да се запишат. Тези, които не са доволни и които изобщо не са приети, автоматично участват във втория тур. Системата класира само напред в списъка от желаните училища, напомниха експерти. При всички случаи учениците, които са изкарали успех, различен от двойка, ще влязат. Тази година местата в гимназиите са повече с 5321 от броя на кандидатите. Паралелките, които не съберат достатъчно деца, ще бъдат закрити.
оф значи утре...
Формулата за оценяване остава без промяна.Двойките са под 1 на сто, пресметнаха от МОН
16 от максималните 100 възможни точки на изпитите по български и математика ще са достатъчни на бъдещите гимназисти да изкарат оценка среден 3 на тестовете. Това обяви вчера просветният министър Даниел Вълчев.
Двойките на изпита по български език и литература след 7 клас за влизане в гимназиите ще бъдат малко под 100, съобщи просветният министър Даниел Вълчев по време на церемония за награждаване на млади учени в Министерство на образованието и науката.
Вълчев уточни, че още не са готови окончателните анализи и разчетите на резултатите по оценки и училища. Данните обаче щели да са налице най-вероятно до края на седмицата.
Министърът на образованието и науката Даниел Вълчев обяви, че таблицата за преобразуване на точките в оценки е същата като използваната миналата година и за тройка отново ще стигат 16 точки, както беше през 2007 година.
"Няма съществено различие в резултатите на кандидатите за гимназиите от тази и миналата година". Това съобщи министърът на образованието и науката Даниел Вълчев. През 2008 вероятно слабите оценки от изпита по български език след 7-и клас ще бъдат 0,3 на сто, а миналата година те бяха 0,1 на сто от явилите 28 000 ученици, уточни Вълчев.
След изпита по математика, който седмокласниците оцениха като "изключително труден", много от кандидат-гимназистите обявиха, че не се надяват на повече от тройка. В много от училищата, където се проведоха изпитите, квесторите признаха, че десетки ученици са напуснали изпита по математика, защото той бил непосилен за тяхната подготовка от училище.
въпроса може да ми е тъп но все пак .. как става това с молбата ? изобщо не съм наясно пък и нащее не ги грее мн мнблагодаря предварително
![]()
no doubt-don't speak
да оттам го взех..ами аз нз вече на кое да вярвам
1во вчера към 8 щяха да се гледат
2ро после малко по-късно
3то сутринта на другия ден
и ся най-накрая ще е утре![]()
helsy въроса ти не е тъп и аз не знам отговора муама имам един справочник дето май пише пък наще ги знаят как се прават тея работи
Я ме светни само за къв уй на сичките снимки в аха си си направила така ужасно устата ?Първоначално написано от aka6a_sf
ИМАМ СДЕЛКА С ДЯВОЛА ДААААААААААААММММ АЗ САМАТА СЪМ ЧАСТ ОТ НЕГО (:
Пичове я дайте таблицата от миналата година за преобразуване на точките в оценки
lqgam da spq |-)
ИМАМ СДЕЛКА С ДЯВОЛА ДААААААААААААММММ АЗ САМАТА СЪМ ЧАСТ ОТ НЕГО (:
spoko xora vijda my se kraq...![]()
аз я имам в един сборник :D ама формулата е (k+68)/28
k = твоите точки
http://www.teenproblem.net/f/viewtopic.php?t=178951&postdays=0&postorder=asc&st art=60Първоначално написано от DarkmasteR_TB
в тая тема я има![]()
...да казаха го по новините...ама и да не излязат днес не се отчайвайте щото официално преди изпита още беше казано че ще излязат на 3-ти вечерта...![]()
А до 3-ти вечерта ние какво ще правим и без това вече всички тотално сме изперкалиПървоначално написано от мече
![]()
*GlamorouS* син е справочника нали ?![]()
no doubt-don't speak
e тюх тюх ще чакатееее....![]()
дам син е ама аз много много не съм го чела и нз какво има..то моя за пловдивска област
еми то и аз съм от Пловдивзначи и моя е същия .. тряа зема да вида кво пише
![]()
![]()
no doubt-don't speak
И в теста по математика на изпита за седмокласниците, които кандидатстват в специализираните гимназии, има грешка, сигнализира пред Actualno.com инж. Здравка Илиева.
В теста подвеждащо за децата в задача 48 са свързани точки P и Q. Целта, според инж. Илиева, вероятно е била да се заблудят кандидат-гимназистите в стресово за тях състояние, че това е търсеното разстояние от точка P до правата DQ.
"Свързването на въпросните точки е абсолютно излишно и не се използва в процеса на решаване на задачата. Считам, че използването на такива "методи" към деца е недопустимо и се надявам министър Вълчев да вземе решение в полза на учениците", изрази мнението си инж. Илиева.
Всички задачи, паднали се на кандидат-гимназистите, кратки решения към тях и ключ с верните отговори, може да намерите тук.
Припомняме, че и в матурата по български език и литература бяха открити грешки, допуснати от МОН. За тях сигнализира Диана Ковачева, преподавателка по български език и литература от Професионалната гимназия по екология и биотехнологии в София.
Така неточностите в изпитния тест станаха две, а преподавателката бе обезпокоена от мълчанието на отговорните инстиуции, с което те реагират на подадения от нея сигнал.
Първата грешка бе открита във въпрос 8:
В кое от изреченията НЕ е допусната граматична грешка?
А) Задължително е изискването да се владее български и английски език.
Б) Още беше дете, когато привикна да използва и българската, и латинската азбука.
В) Харесвам жълтия, оранжевия и червения цветове.
Г) Той не искаше да навреди на него си.
От МОН посочват само един верен отговор, който трябва да бъде посочен - Б. Реално обаче, граматична грешка няма допусната и в отговор А.
Учителката бе проверила своята хипотеза и в Института по български език към Българската академия на науките (БАН), откъдето са потвърдили разсъжденията й.
Втора допусната грешка имаше във въпрос 36:
В свитъка за свободни отговори срещу съответната буква запишете правилните форми на думите, поставени в скоби.
А ) съществително име
Бяха раздадени грамоти на 19 изявени (педагог ) и на 5 училищни (колектив ).
Б ) местоимение
Не знам (кой ) ще препоръчат за водещ на тържеството и дали изобщо ще се
обърнат към (някой ), (който ) познавам.
В ) членувана форма
Понякога (живот ) на (отделен ) човек променя (живот ) на всички.
Г ) форма за учтивост
Госпожо, не сте ме (разбрал ) правилно и затова сте така (ядосан )
Отговор В може да бъде правилен в следните варианти:
"Понякога животът на отделен човек променя живота на всички". Задачата е свързана с членуване, което не означава непременно да се членува посоченото име, а първо да се прецени необходимо ли е поставянето на определителен член. В този случай думата "отделен" може и да не се членува, което са направили някои ученици.
"Понякога животът на отделения човек променя живота на всички". Думи, които са омоними (омографи) в основните си форми, трябва да се напишат с ударение, но това не е направено в теста. Учениците възприемат думата със значение на самотен, сам, уединен, затова дават този отговор. Тази "грешка" беше допусната и в работи, които показват добро ниво на владеене на правилата на българския език.
Единственият правилен отговор, който виждаме в ключа с верните отговори,
е: "Понякога животът на отделния човек променя живота на всички". Според указанията за свитъка за свободните отговори може да се приеме като верен отговор само отделния. Двете грешки отнемат 2 точки от общия резултат, което, преизчислено по тайнствената скала на МОН за превръщане на точките в оценки, води до ощетяване на учениците.
пак ние ще бъдем ощетени![]()
Погледнах задачите - още на първата имаше един минус, който по принцип го няма там. Може би е грешка от файла, който са качили в сайта на министерството, знам ли. Намерих и още една грешка в задача по-надолу, като изключим излишното построение в геометричната. Имаше и задачи с олимпиаден характер, които въобще не се разглеждат в учебния материал за седми клас и може човек да е решавал подобни само от извънкласни дейности. Като цяло съм много разочарован от изпита - не, че е нерешим - просто един изпит би трябвало да подбира децата по други критерии. Това си е чисто тото + късмет + кое министерско дете е знаело задачите преди изпита, защото аз лично познавам едно.
След като прегледах задачите по математика в теста за 7 клас, прегледах и учебното съдържание върху което трябва да бъде изготвен . Мисля, че съставителите на теста меко казано , не са се справили добре. 1. Мисля, че ако един отлично подготвен ученик трябва да реши всички 50 задачи на които трябва да даде отговор,то времето от 3 часа няма да му стигне защото: за зад.17,22,23,26 са му необходими 40 минути, това са задачи от ниво В за зад.32,38,40,45 ,48 са му необходими 60 минути ,Това са задачи с допълнително построение,което не се изисква като оценяващо за компетентност от знание и умение за конкурсния изпит,а по скоро за олимпиади за зад. 21,30 са му необходими 40 минути.Това са текстови задачи водещи до създаването на математически модел с използване на 2 неизвестни, което също не е залегнало в оценяването за зад 43, 47 са му необходими 30 минути.Това са логически задачи от общ характер, които могат да се дадат на оалимпиада, но не отговарят на изискването за оценяване на умение за приложение на конкретно ниво. зад 48 има някакво излишно построение, което само може да обърка ученика зад 49 изобщо не може да провери знание за доказателство чрез допускане на противното ,защото решението не се излага, а учениците масово ще си пресметнат обиколката при 2 дадени страни за зад 42,50 са необходими 30 минути .Тези задачи са логически с използване на знания от 5 клас и са от олимпиаден характер за останалите 35 задачи от теста 70 минути Направете си сметка колко време му енеобходимо на ученика, но като вземем предвид, че някои деца изобщо не решават задачите , а играят на ТОТО , то можем да се надяваме, че са показали "знания" около ДОБЪР 2. Мисля, че съставителите на теста НЕ СА СПАЗИЛИ изискванията заложени за оценяване на компетентностите, което аргументирам по-горе 3. Мисля, че е крайно време някой да потърси отговорност за МОН за несправяне с възложената работа и закононарушенията, които вършат
ето и няколко мнения на професионалисти за теста![]()
И пак само ние ще загубим от това![]()
![]()
не би трябвало нещата да остават така
![]()
![]()
![]()
sry ама на мен ми се струва че вече няма за кфо да пишете...ако имаше грешка и ф тоя тест щяха да го кажат по всички медии както за теста по БГ...не вярвайте на публикации от някфи сайтове където секи си пише кфото му харесва...пък и щом сме чакали 2 седмици 2дена не променят нищо...![]()