- Форум
- По малко от всичко
- Всичко тийн накуп
- Успех на кандидат-студентите утре
Колко му е? За 1 изпит съм учила по 80 въпроса за 5 дни......Разбира се 1 въпрос е по-кратък-3 листа голям формат ръкописно най-много...Първоначално написано от bboy_bunker
Изобщо не са много. По икономика са да речем 2 учебника по 500 страници, което 1 студент трябва да научи за няма 10 дни(понеже са на 2 изпита микро и макро тук).
За ДИ аз съм разработила и научила за месец и 20 зена 49 въпроса....за преговор си отделих 20 дни от гореспоменатите. То ест за 1 месец съм минала 49 впроса, като огромна част от тях съм разработила сама, защото колегите ми.....се скроха в миша дупка щом става дума за взимопомощ и съдействие. Другият петък ме чакат 2 въпроса, като и 2-та може да са от 1 дисциплина даже.......А сега пиша и доклад върху общо около 60-70 въпроса.......
оффф.. добре добре.. ясно ми е ,че ще се правите на велики сега..
АА и кремче.. темите по история не са 3 листа а по 15-20 страници с пълна фактология. И не се разглеждат като "въпроси", а по периоди.
За жалост по много от дисциплините при мен не е така. Имам си някаква практическа задача (програма), целите усилия на преподавателя са съсредоточени там, не се правят контролни. дори не се дава лекционен материал, а просто в края на семестъра ти стоварват 2-3 фала, всеки от които с по 100 страници и се оправяш сам. Правила съм контролни само 1-ви и 2-ри курс и диспилините, по които съм имала контролни освободих. За 2 години бях ходила на 4 изпита
А по прави правих контролно по гражданско, а на изпита беше само търговско......кеф. 600 страници закони за 4 дни....беше невероятно четене.
Да, ама студентите вече са си изградили някаква система за учене, докато в гимназията такива обеми са невъзможни.Първоначално написано от krem4et0
Аз ти го казвам от 4овек,минал през това,което ти е на теб сега,4е 4ак 2 пъти..Първоначално написано от bboy_bunker
У4ила съм 27 теми по география за една година + математика + английски език.
По география темите са 2 пъти по-трудни от историята,защото:
1.В абсолютно всяка тема има таблица,с поне 5 реда и 5 колонки,пълни с цифри от сорта на 2145,869 хил.тона,които трябва да знаеш наизуст и тук не става въпрос на това дали си зубър или предпо4иташ да у4иш с разбиране.Цифрите няма как да се у4ат с разбиране.Из цялата тема има ненужно много данни,проценти и тн.
2.Трябва да помниш някакви понятия от сорта на сиенит,лимонит,лепарит,фол айн-фризийско и тн,да у4иш за неща които са доста дел4ени от теб в подробности,като енергетика и металургия например..
3.Да знаеш над 150 града,къде то4но по картата са и да знаеш във всеки град каква промишленост има и отделните промишленостио в кои градове са..като про4етеш за 5 подотрасъла и градовете в които са развити,100 % ще по4неш да ги бъркаш.Има едно безумно изброяване на градове и цифри,дето вие в историята го нямате.
Аз не казвам,4е не е сложно,но за една година не е невъзможно да се нау4ат толкова теми,още пове4е 4е ти е трябвало да помислиш предварително с какво ще кандидатстваш,а не да мрънкаш сега..
Друг е въпросът,4е заради такива,които нау4ават 10 теми и 4акат да им се падне някоя от тях,изяждат местата на свясните деца,които заслужават да у4ат там.
Plans are nothing; planning is everything.
Dwight D. Eisenhower
Съгласна съм. Когато бях в гимназията подобни неща като 20 теми икономика ме стряскаха. за това кандидатствах с математика. Стори ми се, че е по-обективно, а и беше единствения възможен прием за моята специалност. Изобщо не си представях да науча 1-2 учебника. Сега ми е абсолютно фасулска работа, защото с времето се научих да отсявам.......а и разбрах кой какво и как чете. Като ги гледам моите преподаватели се чете началото, а останалото се преглежда механично. сестрата е преподавател, но по счетоводство, където изпита е на задача. тя казва - при първата статия разбирам знае ли или е преписал(разрешават се учебници, сборници, лекции, всичко, което са упражнявали за изпита). тя казва.просто си личи. Аз имам малък опит в преподаването само около 4 месеца, но ви го казвам....личи си. личи си и на устно и на писмено изпитване, личи си още по погледа кой е подготвен и кой не. И тези разлики ги усетих още на 2-рото занятие с дадения клас...
Помня, че имах часове след 1 изпит и бях си взела материала(който всъщност беше около 40 листа голям формат-съвършено малко). за учениците ми се стори нещо непосилино.......
При кандидат студентски изпит нещата са по-различни, но ви го казвам....от 2-рото изречение мога да поставя оценка на някой. Едва ли хората, които проверяват са с по-малък стаж от мен. те сигурно на вторта дума могат......Не мога да ви опиша какво е, защото трябва да си проверил стотици писмени, но просто от 1 работа лъха на знания, от друга на зубрене, а от 3-та н абсолютно разтягане на локум.
Абе момиче.. никой няма да те пита заслужаваш ли да влезеш или не..
Дори и 10 теми да съм научил, то поне съм ги разбрал и съм свързал събитията логически. Някой зубър може да ги наизусти всичките, това ли го прави "достоен" да е студент?
И не съм съгласен, че географията е по-трудна, защото покрай историята се учи и географията - и не говоря само са България.. При теб има таблица с цифри, а при мен един куп дати, имена на византийски, френски, български, немски владетели, патриарси, папи и какви ли още не летописци.. Освен всичко това - учат се политически партии, движения, кога кой кабинет е на власт...
Много бих поспорил на тази тема![]()
Мисля, че тук важи и в извистна степен мнението на преподавателя, работата ти върху практическата задача ( която винаги се проверрява преди да се чете писмената ти работа), посещаемостта в часовете. И смятам, че е редно на човек, който е програмист и си е направил програмата перфектно, без зацикляния, без грешки, с явно познаване на конкретния език, но който не се е задълбочил в сухата теория, да му се даде малко и да не се задълбочава толкова преподавателя в писмената му работа. в крайна сметка нали важното е да се науча да правя нещо, а не да знам колко и какви ЕК има в България.
А и говоря за себе си и това, което съм видяла при проверка на моите работи. А аз от 2 групи съм най-редовния студент, с най-висок успех, с пълен сбор точки на контролни, с винаги работещи програми и изпълнени други семестриални задачи........Нормално е 1 човек, който 16 седмици си гради ежедневно мнение за мен, да не се задълбочи в това дали съм написала всички оператори, всички класификационни признаци или нещо от сорта....
exploitedteen, да, така е, но тези неща през годините си ги учил и би следвало да ги знаеш, а след това ти остава да ги преговориш. Затова ученето през годината е изключително важно..
Кремче айде спри да говориш само за себе си. Разбрахме вече как си най-добрата студентка и т.н. Вземи се поспри малко с тоя нарцисизъм...
Бтв във въпросника имам поне 7-8 теми, които никога не съм учила.....говорихме с катедрата...бил одобрен вече и не можело да се промени, не можело да отпаднат....
Еми..ако нау4иш перфектно 10 теми и заемеш мястото на мом4е,което ги е нау4ило вси4ките,но не толкова добре,защото коли4еството е за сметка на ка4еството няма как , то ти си оставаш един идиот,който се опитва да се набута,там където не му е мястото.
Plans are nothing; planning is everything.
Dwight D. Eisenhower
Анатомията е много, бе човек. 1 моя приятелка учи медицина, изпнита й е другат зима, но тя вече учи за него, за да си помогне.дай нещо по-леко. А тя е наистина умно момиче...
Кое мислиш, че е по-важно за 1 програмист не разбрах. Кое трябва да е приоритетно при оценяването му?
И на мен историята ми е по-лесна за помнене, защото ми е интересна..
RAWRRR, ти не определяш кой е идиот.. освен това не определяш и на кого къде му е мястото![]()
Не го определям аз,но аз виждам как такива,влезнали като теб си тръгват след 1вия семестър,щото им е омръзнало да си 4ешат генеталиите по цял ден и не знаят какво то4но правят в този университет..
Plans are nothing; planning is everything.
Dwight D. Eisenhower
Да, трябва си терия разбира се...Но все пак жалко за теоритичната ти подготовка, ако нищо не можеш да направиш.
Откритата ти злоба към мен не ми харесва. А и нито ме познаваш, нито знаеш какво съм научил, за да правиш такива умозаключения..Първоначално написано от RAWRRR
Първоначално написано от exploitedteen
![]()
![]()
Е поне са нау4или една тема..не са им уредили документите наготово и наесен да сме студенти.
Аз в4ера като бях на изпит,бях седнала в средата на една банка и пред мен по диагонал някво мом4е..за 10 минути си беше решил и попълнил цялата карта с отговорите (80 въпроса) , през останалото време го гледах 4е си рисува на 4ерновите листо..4удих се,да му завиждам ли ,4е ве4е е сигурен студент или да го съжалявам,4е му се е наложило да у4и 80 букви4ки в определена последователност..
А тук се сетих за нещо много хубаво,което казваше предподавателя ми по езикознание,още първия път,когато имахме лекции при него : "Вие не сте студенти,вие още сте кандидат-студенти.Сега ще празнувате студентския си празник,ще си скъсате гъзовете от ходене на дискотеки,ще сте гордостта на цялата рода,но ще станете студенти,едва,щом завършите първата година".Тогава доста му се смях,но се оказа прав..
Plans are nothing; planning is everything.
Dwight D. Eisenhower
Абе, каквото и да се говори, някой по-горе беше прав, че едно е да си кандидат-студент и да учиш 30теми по история... и съвсем различно е вече да си студент и да учиш в пъти повече.
И аз миналата година се чудех как се научава толкова материал, въпреки че уж ми беше интересно да чета. Сега обаче след 1година в университета ми е направо смешно какво толкова съм се вайкала за нищо и никакви си 30теми.
За вас, кремче и exploitedteen, може и да е елементарно сега да научите 2 учебника от 1000страници за месец, но вие вече имате подход и знаете как да отсявате.![]()
Няма да коментирам вечната тема 'образованието в България', но не е лесно на 'излизане' от средното в гимназията, за да 'влезеш' във висшето, да те карат да зубриш сума безсмислени теми, когато ти не си свикнал да учиш така.![]()
Разорена съм, но щастлива
Бедна, но мила
Висока, но здраво стъпила на земята
Нормална, но обсебена
Загубена съм, но пълна с надежда.
Но не е честно...например имах един в курса по история, който научи точно 5 теми и една от тях се падна на предварителния. Тоя пич сега не се е явил на изпита по история, защото има 5.60 и даже малко отгоре.
На такъв вид зубрашки изпити ти е необходим 90% късмет и 10% знания. Какво се учудваш?Първоначално написано от ^Santra^
![]()
аа и ПП Кремче, до сега бях 1ва година и още Атанас Атанасов не ми е преподавал. Но имах един проф.дин Бойко Атанасов, но той е по математика.
Разорена съм, но щастлива
Бедна, но мила
Висока, но здраво стъпила на земята
Нормална, но обсебена
Загубена съм, но пълна с надежда.
Ако ти преподава - свиркай. Гадже е на кака ми![]()
sh3_1s_7h3_0n3, изпит по история, география и литература( в голямата си част) не мога да си го представя по друг начин![]()
Edit: дублиран горния пост, нета ми е гаден..
Важни са знанията..ако си си нау4ил вси4ко,късмет няма да ти е необходим.
Plans are nothing; planning is everything.
Dwight D. Eisenhower