.
Отговор в тема
Страница 2 от 3 ПървиПърви 123 ПоследнаПърви
Резултати от 26 до 50 от общо 63

Тема: Китара

  1. #26
    Мега фен Аватара на machoka
    Регистриран на
    May 2005
    Мнения
    11 113 835
    Разкажи по-подробно имаш ли музикално образование, какво е то... явно си навътре в нещата и ми стана любопитно )

  2. #27
    Цитирай Първоначално написано от machoka
    Разкажи по-подробно имаш ли музикално образование, какво е то... явно си навътре в нещата и ми стана любопитно )
    Все още уча в музикалното училище последна година съм и ще кандидатствам в Национална Музикална академия в София със специалност флейта,уча музика от малка,но с флейтата се занимавам от 8 години някъде

    Тайната на музиката е че тя започва там, където думите
    свършват.

  3. #28
    Мега фен Аватара на machoka
    Регистриран на
    May 2005
    Мнения
    11 113 835
    Ех тия музикантки беее, много пламенни ))

    Аз пък ще бъда трета година там, накъдето си се запътила в инструменталния факултет с пиано и едновременно втора година с ТКДФ.
    По камерна музика се запиши при В. Чучков, личен съвет). Много работи, идва всеки път, голям човек
    Много поздрави на Рали пианистката, май е от твоя випуск, дето работи на пуканките на главната, от Васко колегата от София хХЕхе

  4. #29
    Цитирай Първоначално написано от machoka
    Ех тия музикантки беее, много пламенни ))

    Аз пък ще бъда трета година там, накъдето си се запътила в инструменталния факултет с пиано и едновременно втора година с ТКДФ.
    По камерна музика се запиши при В. Чучков, личен съвет). Много работи, идва всеки път, голям човек
    Много поздрави на Рали пианистката, май е от твоя випуск, дето работи на пуканките на главната, от Васко колегата от София хХЕхе

    Ей ти си там трета година ли и я разкажи,що не казваш по-рано ))) Аз съм се запътила към джазовия отдел,не в интрументалния.Искам поп и джаз флейта,защото джазовите импровизации за ми в кръвка пък и тази музика много я харесвам...Ралито сега кандидатства мисля и сигурно да я приели вече с пиано!!!
    Разкажи нещо за академията как е там какво ще рече ТКДФ.??

    Тайната на музиката е че тя започва там, където думите
    свършват.

  5. #30
    Мега фен Аватара на machoka
    Регистриран на
    May 2005
    Мнения
    11 113 835
    ТКДФ - Теоритико-Композиторски-Диригентски Факултет, там са и тонрежисурата и педагогиката, хорвоите и оркестровите диригенти, композиторите. Т.нар. за кратко - теоритичен факултет. Няма да ти обяснявам какъв гърч е там по всяка специалност, която си избереш. А мен можеш да питаш какво е всичко това ПЛЮС едновременно инструментален с всичките му изпити /ако работиш и нещо странично освен образованието, още по-цветна е картинката/- по-добре никой да не си вкарва такъв таралеж в гащите.
    Те нали са главно следните факултети: "Инструментален, ТКДФ, Вокален, Поп и джаз" - сега има и някаква балетна история, не знам каква е историята там.
    В поп и джаз певиците са.. мхМХМ, няма да ти обяснявам какви хАхХА, но да не се отплесваме. Хубаво си се насочила, те правят много готини концерти джазмените и ми прави удоволствие да ги слушам, чат-пат да се опитам и да забия с тях хаха.
    А иначе Академията е доста разпусната история - можеш да не стъпиш и в една лекция по повечето неща и пак ще си вземеш изпита ако учиш - като горното НЕ ВАЖИ за ТКДФ - е там е якото учене, лекции от пон до събота от 8 сутринта до 5 следобяд, и ако имаш 3 отсъствия по нещо - директно те гонят. Но като цяло ако имаш желание да научиш нещо - там можеш да го направиш, само че трябва отвътре да имаш желание.

    За подробности на ЛС ми пиши, че да не пречим на 'китарената' тема. Основно идеята ми беше, че:
    Цитирай Първоначално написано от Sunny_stz
    Цитирай Първоначално написано от machoka
    Sunny_stz
    по-добре от мен?
    А ти музикант ли си?Че много знаеш?
    малко от малко ги разбирам нещата

  6. #31
    Супер фен Аватара на BornFromPain
    Регистриран на
    Oct 2006
    Град
    SFC HC
    Мнения
    1 261
    Цитирай Първоначално написано от machoka
    Тоя който говори, че може да се занимаваш с музика без да познаваш нотите и ладовите взаимовръзки /като да говориш език, без да знаеш буквите/ - да вземе да се скрие някъде и да не СМЕЕ да се нарече музикант или да се причислява към тази гилдия.
    Аман от пишман аматьорчета, гледащи графики и мислещи си, че като копират ГРЕШНО по слух най-комерсиалното парче на Металика са големите инструменталисти.
    Ами не ти е особено правилно сравнението. По-скоро бих казал, че да се занимаваш с музика без да познаваш нотите е същото като да можеш да говориш някой език, но да не можеш да пишеш.
    Което значи че спокойно можеш да разкажеш някоя красива, увлекателна история - нищо че не можеш да я напишеш.

    За пример аз не бях учил нито една скала. Но съм сверявал и се оказа, че 1 към 1 съм свирил вече много време Аеолийска и Хармоничен Минор. Това, че не съм знаел как се казват по никакъв начин не е променяло чувството на тоналностите.
    Както и все още не знам имената на акордите които свиря освен Мажорните, Минорните, Sub4, Sub2, Add7,9,13. Другите си нямам идея какви са но това не ми пречи да ги вкарвам в музиката си.


    Но понеже със сигурност си по-наясно с нещата от мен, мога да извлека полза. Понеже у нас не мога да правя записи така и не чаткам идеята на модите.
    Значи например ако на фона имам акорди с Ми за тоника(тонален център) със минорно звучене, и ако отгоре свиря в Ми Минор ще звучи като Аеолийска. Това го чаткам.
    А ако продължа да свиря Ми Минор, но фона се модулира в Фа Диез вече ще звучи като Локрийска така ли?

    БТВ модите са единствената мистерия за която ти трябва учител. Всичко друго от теорията някакси си идва като естествено обяснение на това което си правил до сега.
    Черното отива на всичко. Рано или късно.


  7. #32
    Супер фен Аватара на BornFromPain
    Регистриран на
    Oct 2006
    Град
    SFC HC
    Мнения
    1 261
    Цитирай Първоначално написано от Sunny_stz
    BornFromPain спомена в поста си че солфежа не е важен,но аз мога да поспоря по този въпрос!Солфежа е СВЪРЗАН с интрумента на който свириш!!!Ти може да си ги свириш нещата по слух,но примерно да не ги чуваш вярно и да не си съмвсем точен!!!!Как по точно ПИШЕШ музика като не знаеш нотите и грифа????Чудна работа наистина Задължително трябва да познаваш нотите ,ако наистина искаш да се занимаваш с това,дори и да не искаш да ставаш професионален музикант трябва да ги знаеш за да може някой като иска да му изсвириш нещо,ти да си погледнеш нотите и да му го изсвириш !НЕ СЕ СВИРИ НА ИЗУСТ!!!Има разлика в това да свириш по слух,примерно да чуеш някоя песен,но ти неможеш да чуеш всички акорди и се стига до там че трябва да си намериш нотите за да го изсвириш точно!!!Другото си е аматъорска работа!!Един професионален музикант трябва да има най-малкото музикална култура!!!Някои хора не знаят какви са тези неща за които им говориш.....метроном,гриф и т.н....!Трябва да се прочете малко музикална литература то не е едно и две!!!СОЛФЕЖА е важен от мен да знаете ,научете нотите и тогава свирете!!!Това е същото като да се опитваш четеш без да знаеш азбуката!!!
    Ами обикновено когато пиша музика или се опитвам да пресъздам мелодията, която ми е хрумнала или импровизирам. И в двата случая е много по-успешно отколкото когато реша, да свиря в Ре Минор примерно. Защото ако усещам чувството на това което искам да изсвиря и може Натуралния минор да не става за случая, а да ми трябва Хармоничен. За това не мисля за скали докато пиша музика. Чак след това проверявам какво свиря.
    А колкото до това че не се свири наизуст - защо пък не? Огромна част от групите свирят парчетата в един вариант по записите и в още 1000 за концертите. Повечето от тях даже не знаят как ще го изсвирят докато не свърши парчето.
    Стига да стоиш във тоналността и във време какви са проблемите да правиш каквото искаш?
    Черното отива на всичко. Рано или късно.


  8. #33
    Мега фен Аватара на machoka
    Регистриран на
    May 2005
    Мнения
    11 113 835
    BornFromPain виждам, че си чел нещо но май е пълна каша в главата ти.
    Аз по принцип не съм наясно как съвременните метъли и подобни наричащи себе си 'музиканти' обясняват теоритично музиката си, но се чудя защо въобще работиш с тези стари ладове.
    Тия ладове, които спомена са се зародили в ЦЪРКОВНАТА музика в СРЕДНОВЕКОВИЕТО, и ми се струва леко безмислено, кажи го един вид богохулство да се прави аналогия със съвременната извратена музика и тя да се обяснява чрез ладове, на които им е отминало времето. Те са такива, които едвам се усеща някакво 'тонално' тежнение по смисъла на днешната 'тоника', защото тогава е нямало тоники, субдоминанти и доминанти (T - S - D), въобще не е имало съвременната мажоро-минорна система.
    Първо Аеолийски няма - само Еолийски се нарича и той по съществото и структурата си копира 1/1 нашия натурален минор. Еолийски и йонийски са добавени чак в края на Средновековието, като какато казах по състава си представляват нашите moll & dur.
    Не ги наричай 'скали' - аматьорско е, това са Средновековни ладове, чиито тонални взаимоотношения, от наша гледна точка, са едвам доловими, смесени /може единия тетрахорд да е dur, a другия moll/.

    По въпроса, който ми зададе - страхувам се, че не го разбрах много добре, а и локрийският лад беше нещо специфичен и в момента паметта ми изневерява за него специално. Мисля, че още тогава е бил отхвърлен, но не говоря с убеденост по този въпрос.
    Ако свириш натурален e moll /ми минор/, това означава че фактически свириш старинен еолийски лад. Това зависи от мястото на полутоновете в гамата. За това, ако изсвириш натурален fis moll /фа диез минор/ - дефакто пак ще изсвириш еолийски. Когато алтероваш дадена степен в звукореда /разбирай гамата/ и по този начин промениш местоположението на полутоновете - тогава се получават другите ладове. Май това ме питаш, но не разбрах точно.

  9. #34
    Супер фен Аватара на BornFromPain
    Регистриран на
    Oct 2006
    Град
    SFC HC
    Мнения
    1 261
    Ами не бих казал, че работя с тях но искам да се науча, защото са идеален начин да разнообразиш музиката си и да й придадеш друго звучене. А и да още един инструмент в композиторския ми арсенал, което може да бъде само положителен факт.
    Иначе да - знам кога и как са възникнали модите(не знам какво е лад защото теорията я чета на английски).
    А и не мисля, че в музиката изобщо има нещо на което да му е минало времето. При положение, че множество китаристи в последните 30 години са научили най-много от фразирането на Паганини. А това, че едно време не са били наименувани Тониката, Медиантата, Доминантата, Субдоминантата и т.н. според мен не значи непременно, че не са били използвани. Например Моцарт когато си е писал любимата прогресия(по спомени не се сещам каква беше но знам къде я чух), може да не е подозирал за интервалите които използва, но крайния резултат показва, че не му е било и нужно.

    Еолийската не знаех, че така се казва, защото на английски е Aeolian а аз на български нищо не съм чел. А и всеки китарист който съм виждал им вика "Скали". Просто го казват на английски - "Scales".

    Иначе въпросът ми беше как да добия характерния за Модите(Старинните Ладове както им викаш) звук. Иначе споменах точно Локрийския защото е точно след Еолийския(Натуралния Минор). Което значи, че като ноти Ми Натурален Минор и Фа Диез Локрийска са еднакви. Та въпроса ми е - каква прогресия трябва да имам на фона за да зазвучи като цяло парчето Локрийски?
    Черното отива на всичко. Рано или късно.


  10. #35
    Цитирай Първоначално написано от BornFromPain
    Цитирай Първоначално написано от machoka
    Тоя който говори, че може да се занимаваш с музика без да познаваш нотите и ладовите взаимовръзки /като да говориш език, без да знаеш буквите/ - да вземе да се скрие някъде и да не СМЕЕ да се нарече музикант или да се причислява към тази гилдия.
    Аман от пишман аматьорчета, гледащи графики и мислещи си, че като копират ГРЕШНО по слух най-комерсиалното парче на Металика са големите инструменталисти.
    Ами не ти е особено правилно сравнението. По-скоро бих казал, че да се занимаваш с музика без да познаваш нотите е същото като да можеш да говориш някой език, но да не можеш да пишеш.
    Което значи че спокойно можеш да разкажеш някоя красива, увлекателна история - нищо че не можеш да я напишеш.

    За пример аз не бях учил нито една скала. Но съм сверявал и се оказа, че 1 към 1 съм свирил вече много време Аеолийска и Хармоничен Минор. Това, че не съм знаел как се казват по никакъв начин не е променяло чувството на тоналностите.
    Както и все още не знам имената на акордите които свиря освен Мажорните, Минорните, Sub4, Sub2, Add7,9,13. Другите си нямам идея какви са но това не ми пречи да ги вкарвам в музиката си.


    Но понеже със сигурност си по-наясно с нещата от мен, мога да извлека полза. Понеже у нас не мога да правя записи така и не чаткам идеята на модите.
    Значи например ако на фона имам акорди с Ми за тоника(тонален център) със минорно звучене, и ако отгоре свиря в Ми Минор ще звучи като Аеолийска. Това го чаткам.
    А ако продължа да свиря Ми Минор, но фона се модулира в Фа Диез вече ще звучи като Локрийска така ли?

    БТВ модите са единствената мистерия за която ти трябва учител. Всичко друго от теорията някакси си идва като естествено обяснение на това което си правил до сега.

    Наистина ти е пълна каша в главата!Разбрал недоразбрал си музикалните термини,трябва да попрочетеш някаква музикална литература,така ще ти се изяснят не ясните неща и тази каша в главата....и ще е полезно за теб и музиката която твориш!!!Освен практика,трябва да се навлезе и в теорията.Не е много приятно но трябва!!!Като свириш нещо трябва да знаеш какво свириш.Прочети какво е това акорд,тоналност,ЛАД ,защото виждам че имаш поглед върху нещата ,ама не си навлизал подробно в материята и ги бъркаш понятията...Както каза machoka няма Аеолийска???Казва се Еолийски ЛАД ,който се явява на 6-та степен в натуралния минор.В съвременната музикална практика се използват 6 лада- еолийски,дорийски,фригийск и се явяват в минор!А пък -йонийски,миксолидийски и лидийски в мажор!!Относно локрийския лад-той не се използва във съвременната практика и едва ли би ти трябвал!!!
    Запознай се с музикалната теория на музиката и научи нотичките,за да ти бъде по-лесно при техническите упражнения когато свириш гами и ладове,хроматизми и т.н.
    Може да имаш добър слух и да свириш това което чуваш,но не мислиш ли че може да си сбъркал някъде някоя нота,дори и тоналност???И как по-точно пишеш музика ,като не знаеш нотичките?Хубаво е това че имаш слух и свириш нещата,рядко има музиканти които са абсолютисти в музиката...и такива които да импровизират да не свирят стегнато,но все пак музиката има някакви правила и теория,която трябва да се знае от всеки един който се занимава с музика.Запиши се на уроци по солфеж по китара за да те контролира учителя и да те насочва...щом имаш дарба да свириш развий я!!А това за групите които свирили парчетата си по слух,те вече са навлезли в материала и могат да се спряват,защото и акордите им не са кой знае колко сложни де....има групи със страхотни китаристи,но едва ли можеш да сравниш някой аматъор със професионалист има разлика когато професионалиста свири по слух и когато аматъора се опитва да направи същото!Та се опитах да обясня по малко подробен начин че първо трябва да имаш оглед към музиката,да свириш много за да можеш да импровизираш свободно!!!УСПЕХИ!!!

    Тайната на музиката е че тя започва там, където думите
    свършват.

  11. #36
    Флейта РЛЗ!

  12. #37
    Супер фен Аватара на BornFromPain
    Регистриран на
    Oct 2006
    Град
    SFC HC
    Мнения
    1 261
    Цитирай Първоначално написано от Sunny_stz
    Наистина ти е пълна каша в главата!Разбрал недоразбрал си музикалните термини,трябва да попрочетеш някаква музикална литература,така ще ти се изяснят не ясните неща и тази каша в главата....и ще е полезно за теб и музиката която твориш!!!Освен практика,трябва да се навлезе и в теорията.Не е много приятно но трябва!!!Като свириш нещо трябва да знаеш какво свириш.Прочети какво е това акорд,тоналност,ЛАД ,защото виждам че имаш поглед върху нещата ,ама не си навлизал подробно в материята и ги бъркаш понятията...Както каза machoka няма Аеолийска???Казва се Еолийски ЛАД ,който се явява на 6-та степен в натуралния минор.В съвременната музикална практика се използват 6 лада- еолийски,дорийски,фригийск и се явяват в минор!А пък -йонийски,миксолидийски и лидийски в мажор!!Относно локрийския лад-той не се използва във съвременната практика и едва ли би ти трябвал!!!
    Запознай се с музикалната теория на музиката и научи нотичките,за да ти бъде по-лесно при техническите упражнения когато свириш гами и ладове,хроматизми и т.н.
    Може да имаш добър слух и да свириш това което чуваш,но не мислиш ли че може да си сбъркал някъде някоя нота,дори и тоналност???И как по-точно пишеш музика ,като не знаеш нотичките?Хубаво е това че имаш слух и свириш нещата,рядко има музиканти които са абсолютисти в музиката...и такива които да импровизират да не свирят стегнато,но все пак музиката има някакви правила и теория,която трябва да се знае от всеки един който се занимава с музика.Запиши се на уроци по солфеж по китара за да те контролира учителя и да те насочва...щом имаш дарба да свириш развий я!!А това за групите които свирили парчетата си по слух,те вече са навлезли в материала и могат да се спряват,защото и акордите им не са кой знае колко сложни де....има групи със страхотни китаристи,но едва ли можеш да сравниш някой аматъор със професионалист има разлика когато професионалиста свири по слух и когато аматъора се опитва да направи същото!Та се опитах да обясня по малко подробен начин че първо трябва да имаш оглед към музиката,да свириш много за да можеш да импровизираш свободно!!!УСПЕХИ!!!
    Хъм ама вие упорито продължавате да ми изреждате някакви неща за модите които са ми пределно ясни. Знам как са се появили, знам какво са, знам какви степени са на мажорната скала и как да ги добия. Въпроса който задавам 10 пъти и на който явно никой не може да отговори е "Как да добия характерното за някоя мода звучене". Колкото и да ми повтаряте всичко, което знаете за модите все пак не ми отговаряте на въпроса.
    И искаш ли да започна да ти изреждам парчета в които се използва Локрийска и после пак да се опиташ да ме убедиш, че нямала приложение?

    После - не бъркам никакви понятия. Може да става разминаване защото ги превеждам буквално от английски защото теория на български не съм чел никога.

    Уроци по солфеж, както и каквито и да било уроци не ми трябват защото знам какво трябва да направя и е въпрос само на време да го направя. А теорията си се изяснява автоматично с напредването.

    И не знам какво толкова си се хванала да говориш за ученето на парчета, като това е последното нещо което правя. Уча само някои части от парчета за да разбера как е постигнато това което ме кефи. Нито съм тръгнал да правя кавър банда нито нищо. Започнах да свиря на китара за да пиша музика, а не за да уча чужда.
    Черното отива на всичко. Рано или късно.


  13. #38
    Мега фен Аватара на machoka
    Регистриран на
    May 2005
    Мнения
    11 113 835
    BornFromPain,
    А това, че едно време не са били наименувани Тониката, Медиантата, Доминантата, Субдоминантата и т.н. според мен не значи непременно, че не са били използвани. Например Моцарт когато си е писал любимата прогресия(по спомени не се сещам каква беше но знам къде я чух), може да не е подозирал за интервалите които използва, но крайния резултат показва, че не му е било и нужно.
    Повярвай ми, Моцарт е 'подозирал' перфектно за всеки интервал, който е слагал какъв е точно - защото от малък е учил хармония и полифония интензвино. Чуй Реквиема само, или Дон Жуан, намери си анализи за тях и чети, уникално просто. Аз съм имал честта да изпълнявам Реквиема два пъти, единия път в Зала България под палката на великия в наше време, маестро Росен Миланов, чувството е уникално.
    По времето на старите ладове е нямало съвременното ориентиране на тоналностите, нали ти казвам че не е имало мажор и минор, от там нататък за какво да говорим. Съжалявам, че нямам под ръка старинна църковна музика като мотети и мадригали - имам ги само на харда.. да ти пусна да чуеш - няма тежнения, няма нищо - не усещаш устойчивост.

    И отново не разбрах какво имаш предвид с този локрийски. Както споменах в момента не се сещам именно за този лад нещо повече, освен че още на времето е бил 'изоставен', изхвърлен от употреба. Не ми се отварят сега старите записки, щото тия неща ги минах в 7-8 клас, а в първи курс в Консерваторията ги припомняхме отгоре-отгоре покрай други неща, та не обърнах голямо внимание. Не разбирам и какво означава, че столя веднага след еолийския, няма такова нещо.
    Абе най-лесно е да минеш покрай книжарницата на съюза на композиторите /която е точно отстрани на Народния театър Иван Вазов/ и да си купиш 'Елементарна теория на музиката' - по възможност старо издание на Парашкев Хаджиев, но и всяко друго те урежда. Там са основните на музиката и не само основите, ами и много задълбочени неща които би трябвало да ги разбереш. Ще са ти от АДСКИ голяма полза

  14. #39
    Цитирай Първоначално написано от BornFromPain
    Цитирай Първоначално написано от Sunny_stz
    Наистина ти е пълна каша в главата!Разбрал недоразбрал си музикалните термини,трябва да попрочетеш някаква музикална литература,така ще ти се изяснят не ясните неща и тази каша в главата....и ще е полезно за теб и музиката която твориш!!!Освен практика,трябва да се навлезе и в теорията.Не е много приятно но трябва!!!Като свириш нещо трябва да знаеш какво свириш.Прочети какво е това акорд,тоналност,ЛАД ,защото виждам че имаш поглед върху нещата ,ама не си навлизал подробно в материята и ги бъркаш понятията...Както каза machoka няма Аеолийска???Казва се Еолийски ЛАД ,който се явява на 6-та степен в натуралния минор.В съвременната музикална практика се използват 6 лада- еолийски,дорийски,фригийск и се явяват в минор!А пък -йонийски,миксолидийски и лидийски в мажор!!Относно локрийския лад-той не се използва във съвременната практика и едва ли би ти трябвал!!!
    Запознай се с музикалната теория на музиката и научи нотичките,за да ти бъде по-лесно при техническите упражнения когато свириш гами и ладове,хроматизми и т.н.
    Може да имаш добър слух и да свириш това което чуваш,но не мислиш ли че може да си сбъркал някъде някоя нота,дори и тоналност???И как по-точно пишеш музика ,като не знаеш нотичките?Хубаво е това че имаш слух и свириш нещата,рядко има музиканти които са абсолютисти в музиката...и такива които да импровизират да не свирят стегнато,но все пак музиката има някакви правила и теория,която трябва да се знае от всеки един който се занимава с музика.Запиши се на уроци по солфеж по китара за да те контролира учителя и да те насочва...щом имаш дарба да свириш развий я!!А това за групите които свирили парчетата си по слух,те вече са навлезли в материала и могат да се спряват,защото и акордите им не са кой знае колко сложни де....има групи със страхотни китаристи,но едва ли можеш да сравниш някой аматъор със професионалист има разлика когато професионалиста свири по слух и когато аматъора се опитва да направи същото!Та се опитах да обясня по малко подробен начин че първо трябва да имаш оглед към музиката,да свириш много за да можеш да импровизираш свободно!!!УСПЕХИ!!!
    Хъм ама вие упорито продължавате да ми изреждате някакви неща за модите които са ми пределно ясни. Знам как са се появили, знам какво са, знам какви степени са на мажорната скала и как да ги добия. Въпроса който задавам 10 пъти и на който явно никой не може да отговори е "Как да добия характерното за някоя мода звучене". Колкото и да ми повтаряте всичко, което знаете за модите все пак не ми отговаряте на въпроса.
    И искаш ли да започна да ти изреждам парчета в които се използва Локрийска и после пак да се опиташ да ме убедиш, че нямала приложение?

    После - не бъркам никакви понятия. Може да става разминаване защото ги превеждам буквално от английски защото теория на български не съм чел никога.

    Уроци по солфеж, както и каквито и да било уроци не ми трябват защото знам какво трябва да направя и е въпрос само на време да го направя. А теорията си се изяснява автоматично с напредването.

    И не знам какво толкова си се хванала да говориш за ученето на парчета, като това е последното нещо което правя. Уча само някои части от парчета за да разбера как е постигнато това което ме кефи. Нито съм тръгнал да правя кавър банда нито нищо. Започнах да свиря на китара за да пиша музика, а не за да уча чужда.
    Хей,защо ми се караш?Това което се опитах да ти обясня не беше с лошо чувство,може така да ти изглежда така, като е написано, но напротив,опитах се да обясня....Това за Локрийския лад ,неможем да ти отговорим на въпроса с точност,защото не можем да разберем какво точно искаш да знаеш или по-точно защото не свирим на китара !Казахме ти че Локрийския лад ВЕЧЕ не се използва в СЪВРЕМЕННАТА МУЗИКАЛНА ПРАКТИКА!!Не знам в какви парчета се свири,това че не се използва не значи че не може да се изсвири от който и да било,просто хората вече не го считат,иначе би могъл да се изпълнява,но вече не се използва в съвременната практика!Не знам как да ти го обясня!!!Не мога да кажа точно преди колко време са го отхвърлили тоя лад!И това се казват Старинни ладове,а не моди!!!Така като четеш английска теория на музиката, се бъркаш ти самия!!!Трябва да прочетеш на български нещо за да ти стане по-ясно и да не бъркаш термините,но това е само при твое желание аз няма да ти казвам ходи на уроци ,щом ти самия се мислиш за достатъчно добър и едва ли не УРОЦИ НЕ ТИ ТРЯБВАТ???Ако това ти е хоби добре приемам,чети си на английски,превеждай доколкото можеш с известни грешки....,това ти е само хоби,щом те кефи прави го!Щом няма музиката да е основното нещо с което да се занимаваш окей!!!Но по-добре не се затормозявай с неща които неможеш да си обясниш и можеш да научиш по ГРЕШЕН НАЧИН!!!Ако наистина имаш желание да постигнеш професионално ниво не става като се учиш сам....музиката е сложно нещо и при нея трябва и теория и практика!!!

    И накрая наистина ще ме накараш да си извадя тетрадката по елементарна теория на музиката и да ти ДОКАЖА че локрийския лад не се използва!!!Ще ти извадя най-важните неща,на кратко!!!Прочети ги внимателно!!!
    1.Старинни ладове.Обща характеристика :
    Старинните ладове бележат своя разцвет в музиката на Средновековието ,но по-точно в полифоничката музика!Те са в основата на българската народна музика.Между тоновете им липсват ладови съотношения т.е. тоновете им не се делят на устойчиви и неустойчиви и между тях няма тежнение!Заради това се наблюдава и отсъствието на функционални ,хармонически съотношения.Мелодията става по-монотонна,статична....
    2.Стоеж на мелодията
    1) Автентични ладове-мелодията се разгръща от основния тон (1-ва стенен-финалис)до неговата горна октава,със задържана 5-та степен и завършва на основния тон.
    2)Плагални ладове-мелодията се разгръща от 5-та степен до нейната горна октава и завършва на основния тон-1 ст-финалис.
    В началото на средновековието са били установени следните ладове:
    1)автентични
    -дорийски
    -фригийски
    -лидийски
    -миксолидийски
    2)плагални:
    -хиподорийски
    -хипофригийски
    -хиполидийски
    -хипомиксолисийски

    В края на Средновековието към тези 8 ладабили добавени още 4
    1)автентични:
    -йонийски
    -хипоеолийски
    В края на Средновековието се развива научката ХАРМОНИЯ И СТАРИНННИТЕ ЛАДОВЕ ПОСТЕПЕННО ОТПАДАТ!!!!

    3.Строеж на старинните ладове
    1)тетрахорд-поредица от 4 последователни тона ,съставена от 2 големи секунди и една малка сек.
    2)видове тетрахорди
    -йонийски
    -дорийски
    -фригийски
    От комбинирането на тези тетрахорди са се получили различни ладове.Например:фригийски лад от 2 фригийски тетрахорда!!!

    4.Старинните ладове в съвременната музикална практика: за улеснение се разглеждат построени върху степените на натуралния C dur (до мажор).Във всяка натурална мажорна и минорна тоналност можем да си построим старинен лад.

    5.ЛОКРИЙСКИ ЛАД-НЕ СЕ УПОТРЕБЯВА!ТОВА Е ДРЕВНОГРЪЦКИ ЛАД,КОЙТО СЕ ЯВЯВА В СРЕДНОВЕКОВИЕТО В СЛЕДНИЯ ВИД :
    (и тука е постоен с ноти,които немога да напиша тук)

    И вече накрая се обощава ,че ладовете са се зародили в музиката на древна Гърция,което вече го знаеш и също урока по елементарна теория за Старинните ладове завършва така:
    В съвременната музикална практика се използват само 6 лада!!!И ги изреждат кои са ,тези които ти ги казах в по-горния пост!!!
    Ето това е което намерих,където са ни го диктували УЧИТЕЛИ по музикална теория на музиката и солфеж!!А сега още спори с мен,че не съм права????Кой ще загуби толкова време да просветлява начинаещи,бъркащи термините и научили ги грешно?Замисли се....това което искам да ти кажа,не ти го казвам с лошо чувство,понеже музиката е моя живот за нея бих отделила много време ...Друго си е вече дали ти имаш желание да вникнеш в мислите ми и да ме разбереш какво искам да ти кажа!Ти имаш талант ,развий го или продължавай да си затормозяваш ума с английска неясна литература!!!Това е от мен!!!!

    Тайната на музиката е че тя започва там, където думите
    свършват.

  15. #40
    cut machoka :Абе най-лесно е да минеш покрай книжарницата на съюза на композиторите /която е точно отстрани на Народния театър Иван Вазов/ и да си купиш 'Елементарна теория на музиката' - по възможност старо издание на Парашкев Хаджиев, но и всяко друго те урежда. Там са основните на музиката и не само основите, ами и много задълбочени неща които би трябвало да ги разбереш. Ще са ти от АДСКИ голяма полза

    Ето хубаво ти го каза!Друго е дали ти ще полушаш!

    Тайната на музиката е че тя започва там, където думите
    свършват.

  16. #41
    Мега фен Аватара на machoka
    Регистриран на
    May 2005
    Мнения
    11 113 835
    Цитирай Първоначално написано от Sunny_stz
    5.ЛОКРИЙСКИ ЛАД-НЕ СЕ УПОТРЕБЯВА!ТОВА Е ДРЕВНОГРЪЦКИ ЛАД,КОЙТО СЕ ЯВЯВА В СРЕДНОВЕКОВИЕТО В СЛЕДНИЯ ВИД :
    (и тука е постоен с ноти,които немога да напиша тук)
    Напиши ми го тука с тоновете и алтерациите, за да му го транспонирам и да си го построи в заветната фа# минор, ако въобще този лад е минорен.

    В края на Средновековието към тези 8 ладабили добавени още 4
    1)автентични:
    -йонийски
    -хипоеолийски
    В края на Средновековието се развива научката ХАРМОНИЯ И СТАРИНННИТЕ ЛАДОВЕ ПОСТЕПЕННО ОТПАДАТ!!!!
    Точно както споменах, с йонийският и еолийският се поставят основните на съвременната dur-moll система.

    3.Строеж на старинните ладове
    1)тетрахорд-поредица от 4 последователни тона ,съставена от 2 големи секунди и една малка сек.
    2)видове тетрахорди
    -йонийски
    -дорийски
    -фригийски
    От комбинирането на тези тетрахорди са се получили различни ладове.Например:фригийски лад от 2 фригийски тетрахорда!!!
    Именно от местоположението на малката секунда в състава на тетраходра зависи какъв точно е лада - например ако е между първа и втора степен - това е фригийски /за улеснение - фригийски лад е това, което се чува ако изсвириш една гама от ми нагоре, само натурални тонове/ - не натурален ми минор /който ще прозвучи със задължителният фа# в състава си/, ами чисти степени от ми до ми. /въпросната малка секунда между първа и втора - ми и фа чисто/.

    Може и още много да се говори, но не виждам особен смисъл.

  17. #42
    Може и още много да се говори, но не виждам особен смисъл.


    Ами да-няма смисъл вече да пиша по тоя въпрос каквото и да било!Ние колкото и да говорим,той като не възприема....си е негов проблем...Музиката не е за всеки,не всеки я усеща,нищо лично към никого!!!Просто констатирам!!!

    Не мисля, че не възприема, даже напротив - за човек без музикално образование си е много напред, само трябва да си набави правилната литература и всичко ще е ток и жица /жица май в буквалния смисъл /
    .: machoka :.

    Тайната на музиката е че тя започва там, където думите
    свършват.

  18. #43
    BadBlueTroll Мега фен Аватара на psychopath
    Регистриран на
    Jan 2008
    Град
    София
    Мнения
    9 889

    досега не бях виждал толкова много букви на едно място

  19. #44
    Не мисля, че не възприема, даже напротив - за човек без музикално образование си е много напред, само трябва да си набави правилната литература и всичко ще е ток и жица /жица май в буквалния смисъл /
    .: machoka :.
    [/quote]

    Да наистина доста знае за човек който е самоук!И плюс това е чел нещата на английски е така е още по-трудно да се разберат!Но ме е яд че най-талантливите музиканти не се развиват напред с музика ,а нещо друго все си избират!!!

    Тайната на музиката е че тя започва там, където думите
    свършват.

  20. #45
    Супер фен Аватара на BornFromPain
    Регистриран на
    Oct 2006
    Град
    SFC HC
    Мнения
    1 261
    Цитирай Първоначално написано от machoka
    BornFromPain,
    А това, че едно време не са били наименувани Тониката, Медиантата, Доминантата, Субдоминантата и т.н. според мен не значи непременно, че не са били използвани. Например Моцарт когато си е писал любимата прогресия(по спомени не се сещам каква беше но знам къде я чух), може да не е подозирал за интервалите които използва, но крайния резултат показва, че не му е било и нужно.
    Повярвай ми, Моцарт е 'подозирал' перфектно за всеки интервал, който е слагал какъв е точно - защото от малък е учил хармония и полифония интензвино. Чуй Реквиема само, или Дон Жуан, намери си анализи за тях и чети, уникално просто. Аз съм имал честта да изпълнявам Реквиема два пъти, единия път в Зала България под палката на великия в наше време, маестро Росен Миланов, чувството е уникално.
    По времето на старите ладове е нямало съвременното ориентиране на тоналностите, нали ти казвам че не е имало мажор и минор, от там нататък за какво да говорим. Съжалявам, че нямам под ръка старинна църковна музика като мотети и мадригали - имам ги само на харда.. да ти пусна да чуеш - няма тежнения, няма нищо - не усещаш устойчивост.

    И отново не разбрах какво имаш предвид с този локрийски. Както споменах в момента не се сещам именно за този лад нещо повече, освен че още на времето е бил 'изоставен', изхвърлен от употреба. Не ми се отварят сега старите записки, щото тия неща ги минах в 7-8 клас, а в първи курс в Консерваторията ги припомняхме отгоре-отгоре покрай други неща, та не обърнах голямо внимание. Не разбирам и какво означава, че столя веднага след еолийския, няма такова нещо.
    Абе най-лесно е да минеш покрай книжарницата на съюза на композиторите /която е точно отстрани на Народния театър Иван Вазов/ и да си купиш 'Елементарна теория на музиката' - по възможност старо издание на Парашкев Хаджиев, но и всяко друго те урежда. Там са основните на музиката и не само основите, ами и много задълбочени неща които би трябвало да ги разбереш. Ще са ти от АДСКИ голяма полза
    Тези неща на Моцарт не съм ги чувал, но сега ще го направя с удоволствие.
    Това, което казваш за църковната музика мисля, че мога да си го представя, но със сигурност бъркам някъде защото би трябвало да звучи доста странно тази музика. В смисъл, че от това което знам и съм чувал най-фаталната грешка е да смесиш мажорна и минорна трета в един пасаж. А ако не е имало мажорна и минорна скала значи би трябвало да са го правили.

    Иначе за локрийската ми хрумва, че може да е била изоставена точно по това време заради намалената пета степен(Ми Контра Фа, Diabolus In Musica), което е било отхвърлено по това време(до колкото знам). Рахманинов мисля, че го използваше доста но пак само като допълнителен тон през който само се преминава, но не се завършва фраза на него никога(като в съвременната Блус скала примерно). Та най-вероятно заради това е била забранена по това време.

    А основите на музиката ми се подреждат постепенно, но определено ми трябва качествено четиво по Хармония, защото за сега опитите ми да напиша музика за повече от 2 инструмента(в случая ми 2 китари) са наистина жалки. А като звучене обожавам звука на цигулката и пианото повече от този на китарата. Което значи, че за да мога да ги комбинирам ми трябва Хармония. И можеш да помогнеш по въпроса като кажеш дали има някой добър учебник по Хармония на български.
    Черното отива на всичко. Рано или късно.


  21. #46
    Хармония-Парашкев Хаджиев
    Мразя хармонията
    BornFromPain с какво се занимаваш?

    Тайната на музиката е че тя започва там, където думите
    свършват.

  22. #47
    Супер фен Аватара на BornFromPain
    Регистриран на
    Oct 2006
    Град
    SFC HC
    Мнения
    1 261
    Съни, въпроса ми не е свързан с китарата попринцип. Дали ще го изсвириш това нещо на пиано на два гласа или на каквито и да било други инструменти не е от значение.

    Та ето пример. Един глас който свири:
    Ми Минор и го оставя да звучи
    или
    Ми Минор, Си Минор, Ла Минор, Ми Минор
    или
    Ми Минор, Ла Минор Sus2*, Ла Минор, Ми Минор
    Все тая - произволна прогресия в Ми Минор.

    И ако върху това свириш втори глас - водеща мелодия в Ми Минор цялостното звучене ще си е на натурален минор.


    НО,
    ако продължиш да свириш тази водеща мелодия в Ми Минор, но втория глас някакси модулира в F#.... Уф!! Не знам точно какви могат да бъдат акордите на F# в случая така, че да не стане някаква тотална дисонантност така, че нека да е просто нотата F# в две октави. Та въпроса ми е дали комбинацията между звученето на тази F# + нотите от Ми Минор ще бъдат звученето на локрийския лад. Или се прави по някакъв друг начин.

    * На български това би трябвало да означава, че третата степен в акорда е заменена с втора.

    А на Локрийската тоновете и алтерациите(не съм сигурен какво трябва да значи това) са: Унисон, Минорна Втора, Минорна Трета, Перфектна Четвърта, Намалена Пета, Минорна Шеста, Минорна Седма, Октава. (Леле колко време ми отне да го сметна това.. може и да съм сбъркал но мисля, че не съм) или като такъв начин за показване на интервалите - 1,2,2,1,2,2 .



    В предното мнение изказах някакво предположение защо може да са го отхвърлили на времето, но по никакъв начин не мога да си обясня защо и сега важи това. Освен може би ако се получава така, че единия глас да свири квинта, а другия квинта бемол. Което сигурно е най-ужасяващото нещо, но не знам дали е така защото не разбирам "Старинните Ладове".

    А иначе до сега съм бил точно на 3 урока и бяха най-безсмисленото нещо. Етюди за техника и скорост и сам си намирам или си измислям защото виждам какво ми куца и какво е по-спешно да се подобри. Наистина учителя може да отговори на доста въпроси, но за целта има форуми. Учителя също е стимул да свириш, но на мен това не ми липсва. Всеки ден свиря точно определено време(за съжаление сега го смъкнах на 3 часа), точно определени типове упражнения, после импровизация, учене на парчета. Следователно няма причина да си губя времето като пътувам из София за да стигна до човек, който да ми каже да направя същите неща.

    Просто не разбирам как може да има нещо в съвременната музика, което да не се ползва. Хората използват хроматизми в музиката си, пък няма да използват нещо с толкова характерно звучене като локрийския лад.
    А колкото до термините не мисля, че бъркам каквото и да било - грешките са в превода. Ако ги знаеше нещата на английски щеше да ме разбираш перфектно.
    Черното отива на всичко. Рано или късно.


  23. #48
    Супер фен Аватара на BornFromPain
    Регистриран на
    Oct 2006
    Град
    SFC HC
    Мнения
    1 261
    Ами не съм особено сигурен с какво се занимавам.. Попринцип главно свиря - даже имах един месец наскоро в който свирех по 8-9 часа на ден и не излизах. В другото време четях каквото можех за китари и музика като цяло.
    Сега за съжаление работя и не ми остава толкова време(за компенсация на заплата ще си купя синтезатор), но за това пък съм много по-наясно какво трябва да се подобри и как и тези 3 часа които свиря сега са много по-полезни от 9те преди това. Поне така мисля сега. В други дни съм сигурен, че не помръдвам изобщо.

    Също за съжаление уча програмиране, въпреки че си мечтая за консерваторията.. Не защото знам нещо за нея или съм я виждал някога, ами по-скоро за да има с кой да си говоря за това колко е як хармоничния минор и да не ме гледа все едно съм най-големия глупак :Д

    Попринцип искам да се занимавам с музика, но сигурно знаеш как е - тъжна работа. Понякога си умирам от кеф когато видя прогреса си след толкова труд, друг път депресията ме мачка когато виждам колко съм жалък. И някакси главно вторите моменти ме тормозят и ми пречат да се мобилизирам с цел да вляза в консерваторията. И за това гадния ми животец се дели на две - тъпия geek програмист на работа и лекции и другото ми музикално аз.

    Абе тези неща са много трудни са обясняване - няма да се мъча повече. Хората които успяват да разберат себе си и да го опишат са малко. А аз не съм от тях :]
    Черното отива на всичко. Рано или късно.


  24. #49
    Значи предварително се извинявам, ако някой реши да приема мнението ми като лична обида, но аз съм напълно убедена, че познаването на музикална теория, а понякога дори и на солфеж е крайно полезно, но в никакъв случай необходимо или задължитено.
    Като цяло намирам снобизма на "професионалните" музиканти за неуместен. Музикалното училище и дори консерваторията не са спасили доста хора от посредствеността, която иначе се приписва на самоуките. Напротив, познавам поне 3ма много добри китаристи, които са напълно самоуки (ок де, един от тях се е учил от другия), както и няколко други много добри музиканти, които не са се занимавали професионално с музика никога. Даже един от китаристите беше решил да ходи на уроци по едно време и прекъсна на втория път поради безполезност и загуба на време.
    Някой по-горе беше писал нещо от сорта на това, че непрофесионалните музиканти свирели едва ли не задължително грешно парчета по слух. Ок, баща ми е непрофесионалист и хваща песни по слух едно към едно, както съм виждала да правят и професионални пианисти - къде е разликата? Имам известни подозрения, че дипломираните музиканти добиват редица изкривявания в разбиранията си за това "какво трябва и какво не трябва" в музиката по време на обучението си - това е мнение, не лична нападка към когото и да било.
    После някой каза, че човекът, дето питаше за теорията, не бил схващал каквото му се обяснявало и видиш ли, оттук следвало, че музиката не е за всеки. Музиката теория ли е, питам аз. Утвърдителен отговор би обезсмислил по-нататъшно развитие на каквато и да било теза.
    В заключение, понеже забравих вече какво друго смятах да пиша, има посредствени дипломирани музиканти, както и адски добри самоуки, дори в световен мащаб - имена можете да си намерите сами.
    Хубаво е да се знае теория, хубаво е да се учи музика, но това делене не го разбирам. Или си добър музикант, или не си. Ходи си показвай дипломата на публика, която те освирква.

  25. #50
    Охх значииии мисля че изпадаш в доста подробности,които много не мога да разбера...Това което ми пишеш е доста объркано....и това е защото извличаш информацията на английски....вярно е аз не знам английски до такава степен...но и ти се бъркаш и всичкото ти е каша...Няма такова понятие квинта бемол!!!Квинтата е интервал-съотношението между височините на 2 тона!!!А бемолите и диезите са хроматични знаци,# повишава,а бемола понижава с половин тон дадената нотка....
    Алтерация - това е единично или двойно повишение или понижение на основна степен..
    А ако говорим за смятането...там съм най-зле,защото математиката ми куца,оттам и някои неща в пресмятането в солфежа и елементарната теория.Повечето неща при тях е- математика!Бих казала че слуховите задачи по ми вървят...,отколкото пресмятането!
    Така че бих те посъветвала да не се вманиачаваш в някакви подробности Хубаво е човек да знае и детайлите,но понякога неможе да се отговори на всички въпроси..Например защо са отхвърлили Локрийския лад ,който ти е толкова любим??? )
    Наистина се възхищавам на хора като теб-които се трудят сами!Но след като имаш толкова голямо желание да учиш музика,защо не се пробваш в консерваторията?Там ще научиш много,но преди това ще ти трябват множество уроци по китара и елементарна теория,защото изпита се състои от няколко етапа....Без да идеш при професор няма да се получи приемането специално...
    Ако имаш толкова голямо желание,нищо не те спира!Да,така е в музиката,понякога напредваш,в други слуаи стоиш на едно място и повтаряш,повтаряш докъто стане и това е с дни,седмици ,дори и месеци!!!Трябва да си много упорит,но мисля че ако някой те насочи ,нещата ще вървят по-гладко!!За това за всичко се иска постоянство не само в музиката,музиката си е изкуство неможе веднага да станат нещата,те се градят с годините!!Напълно разбирам как се чувстваш,защото наистина си е трудничък живота на музиканта,трябва да е достатъчно силен и мотивиран човек,а аз виждам огън в теб Не само ника ти е такъв...а и ти самия виждам че много обичаш музиката и силното ти скрито желание е да се занимаваш,за това изпълни желанието си!!!
    Вземи си учебниците които ти препоръчахме и чети колкото ти душа иска!!А също можеш да си вземеш и нещо да обогатиш още повече музикалната си култура!Сега ми попадна първия учебник който имам и ще ти кажа него,защото е много късно да ровя и да търся... ,,Музикална литература''-Елена Стоянова.Учебника е на разбираем български език на начално ниво Пък ако имаш още желание за знание,може да попиташ какво друго искаш да намериш и да ти кажа някой друг учебник по история на музиката,елементарна теория ,музикален анализ и всякакви други!!!
    Това е за сега от мен,лека нощ,надявам се да съм била полезна..

    Тайната на музиката е че тя започва там, където думите
    свършват.

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си