Цитирай Първоначално написано от fy4ko
Значи предварително се извинявам, ако някой реши да приема мнението ми като лична обида, но аз съм напълно убедена, че познаването на музикална теория, а понякога дори и на солфеж е крайно полезно, но в никакъв случай необходимо или задължитено.
Като цяло намирам снобизма на "професионалните" музиканти за неуместен. Музикалното училище и дори консерваторията не са спасили доста хора от посредствеността, която иначе се приписва на самоуките. Напротив, познавам поне 3ма много добри китаристи, които са напълно самоуки (ок де, един от тях се е учил от другия), както и няколко други много добри музиканти, които не са се занимавали професионално с музика никога. Даже един от китаристите беше решил да ходи на уроци по едно време и прекъсна на втория път поради безполезност и загуба на време.
Някой по-горе беше писал нещо от сорта на това, че непрофесионалните музиканти свирели едва ли не задължително грешно парчета по слух. Ок, баща ми е непрофесионалист и хваща песни по слух едно към едно, както съм виждала да правят и професионални пианисти - къде е разликата? Имам известни подозрения, че дипломираните музиканти добиват редица изкривявания в разбиранията си за това "какво трябва и какво не трябва" в музиката по време на обучението си - това е мнение, не лична нападка към когото и да било.
После някой каза, че човекът, дето питаше за теорията, не бил схващал каквото му се обяснявало и видиш ли, оттук следвало, че музиката не е за всеки. Музиката теория ли е, питам аз. Утвърдителен отговор би обезсмислил по-нататъшно развитие на каквато и да било теза.
В заключение, понеже забравих вече какво друго смятах да пиша, има посредствени дипломирани музиканти, както и адски добри самоуки, дори в световен мащаб - имена можете да си намерите сами.
Хубаво е да се знае теория, хубаво е да се учи музика, но това делене не го разбирам. Или си добър музикант, или не си. Ходи си показвай дипломата на публика, която те освирква.

Така...2 часа сутринта е ,но видях че има още един готов да спори и се ентусиазирах!Значи не съм казала че непрофесионалните музканти свирят ЗАДЪЛЖИТЕЛНО парчетата си по слух-грешно!Казах че се изисква да имаш повече опит за да свириш добре по слух и да импровизираш свободно!Аз мисля че всеки който се смята за музикант трябва да познава теорията и историята на музиката,да има бегла музикална култура!Има добри музиканти ,които не са се занимавали професионално с музика,това е вярно ,но това са хора единици,които имат талант от бога!!Още нещо това което писах по-горе че музиката не е за всеки не беше насочено към никого,а просто го казах между другото,защото си е така!!Не всеки има музикалност и може да стане музикант,някои хора възприемат музката като нещо доста несериозно ,но всъщност си е доста обсебващо и сериозно нещо....Музиката обхваща много музикални дисциплини-солфеж,теория на музиката,история на музиката,музикален анализ,полифония,хармония и сума ти такива!!!Това са много музикални предмети ,които обхващат не само теория,история,а най-вече ПРАКТИКА,просто много неща!!!Не става въпрос за никакво делене!!!Музиката в повечето случаи е практика!Множество упражнения и труд трябва!И не е лесно когато човек се учи сам ,сами видяхме тук....
Аз все още не съм дипломирана музикантка,но имам амбицията и това да стане,тогава вече ще съм научила много неща,които в момента все още не са ми ясни,защото съм в началото на образованието си и те първа ще кандидатствам за висше учебно заведение.....!!!Но имам самочувствието на професионален музикант,изнасяла съм концерти,печелила съм конкурси,трудила съм се с години и не мисля че титлата музикант за мен е в кавички!!!Това е всичко ,което исках да поясня на хората неразбрали ме Лека вечер!!!