Цитирай Първоначално написано от machoka
Тоя който говори, че може да се занимаваш с музика без да познаваш нотите и ладовите взаимовръзки /като да говориш език, без да знаеш буквите/ - да вземе да се скрие някъде и да не СМЕЕ да се нарече музикант или да се причислява към тази гилдия.
Аман от пишман аматьорчета, гледащи графики и мислещи си, че като копират ГРЕШНО по слух най-комерсиалното парче на Металика са големите инструменталисти.
Ами не ти е особено правилно сравнението. По-скоро бих казал, че да се занимаваш с музика без да познаваш нотите е същото като да можеш да говориш някой език, но да не можеш да пишеш.
Което значи че спокойно можеш да разкажеш някоя красива, увлекателна история - нищо че не можеш да я напишеш.

За пример аз не бях учил нито една скала. Но съм сверявал и се оказа, че 1 към 1 съм свирил вече много време Аеолийска и Хармоничен Минор. Това, че не съм знаел как се казват по никакъв начин не е променяло чувството на тоналностите.
Както и все още не знам имената на акордите които свиря освен Мажорните, Минорните, Sub4, Sub2, Add7,9,13. Другите си нямам идея какви са но това не ми пречи да ги вкарвам в музиката си.


Но понеже със сигурност си по-наясно с нещата от мен, мога да извлека полза. Понеже у нас не мога да правя записи така и не чаткам идеята на модите.
Значи например ако на фона имам акорди с Ми за тоника(тонален център) със минорно звучене, и ако отгоре свиря в Ми Минор ще звучи като Аеолийска. Това го чаткам.
А ако продължа да свиря Ми Минор, но фона се модулира в Фа Диез вече ще звучи като Локрийска така ли?

БТВ модите са единствената мистерия за която ти трябва учител. Всичко друго от теорията някакси си идва като естествено обяснение на това което си правил до сега.