Цитирай Първоначално написано от Sunny_stz
BornFromPain спомена в поста си че солфежа не е важен,но аз мога да поспоря по този въпрос!Солфежа е СВЪРЗАН с интрумента на който свириш!!!Ти може да си ги свириш нещата по слух,но примерно да не ги чуваш вярно и да не си съмвсем точен!!!!Как по точно ПИШЕШ музика като не знаеш нотите и грифа????Чудна работа наистина Задължително трябва да познаваш нотите ,ако наистина искаш да се занимаваш с това,дори и да не искаш да ставаш професионален музикант трябва да ги знаеш за да може някой като иска да му изсвириш нещо,ти да си погледнеш нотите и да му го изсвириш !НЕ СЕ СВИРИ НА ИЗУСТ!!!Има разлика в това да свириш по слух,примерно да чуеш някоя песен,но ти неможеш да чуеш всички акорди и се стига до там че трябва да си намериш нотите за да го изсвириш точно!!!Другото си е аматъорска работа!!Един професионален музикант трябва да има най-малкото музикална култура!!!Някои хора не знаят какви са тези неща за които им говориш.....метроном,гриф и т.н....!Трябва да се прочете малко музикална литература то не е едно и две!!!СОЛФЕЖА е важен от мен да знаете ,научете нотите и тогава свирете!!!Това е същото като да се опитваш четеш без да знаеш азбуката!!!
Ами обикновено когато пиша музика или се опитвам да пресъздам мелодията, която ми е хрумнала или импровизирам. И в двата случая е много по-успешно отколкото когато реша, да свиря в Ре Минор примерно. Защото ако усещам чувството на това което искам да изсвиря и може Натуралния минор да не става за случая, а да ми трябва Хармоничен. За това не мисля за скали докато пиша музика. Чак след това проверявам какво свиря.
А колкото до това че не се свири наизуст - защо пък не? Огромна част от групите свирят парчетата в един вариант по записите и в още 1000 за концертите. Повечето от тях даже не знаят как ще го изсвирят докато не свърши парчето.
Стига да стоиш във тоналността и във време какви са проблемите да правиш каквото искаш?