Цитирай Първоначално написано от BornFromPain
Цитирай Първоначално написано от Sunny_stz
Наистина ти е пълна каша в главата!Разбрал недоразбрал си музикалните термини,трябва да попрочетеш някаква музикална литература,така ще ти се изяснят не ясните неща и тази каша в главата....и ще е полезно за теб и музиката която твориш!!!Освен практика,трябва да се навлезе и в теорията.Не е много приятно но трябва!!!Като свириш нещо трябва да знаеш какво свириш.Прочети какво е това акорд,тоналност,ЛАД ,защото виждам че имаш поглед върху нещата ,ама не си навлизал подробно в материята и ги бъркаш понятията...Както каза machoka няма Аеолийска???Казва се Еолийски ЛАД ,който се явява на 6-та степен в натуралния минор.В съвременната музикална практика се използват 6 лада- еолийски,дорийски,фригийск и се явяват в минор!А пък -йонийски,миксолидийски и лидийски в мажор!!Относно локрийския лад-той не се използва във съвременната практика и едва ли би ти трябвал!!!
Запознай се с музикалната теория на музиката и научи нотичките,за да ти бъде по-лесно при техническите упражнения когато свириш гами и ладове,хроматизми и т.н.
Може да имаш добър слух и да свириш това което чуваш,но не мислиш ли че може да си сбъркал някъде някоя нота,дори и тоналност???И как по-точно пишеш музика ,като не знаеш нотичките?Хубаво е това че имаш слух и свириш нещата,рядко има музиканти които са абсолютисти в музиката...и такива които да импровизират да не свирят стегнато,но все пак музиката има някакви правила и теория,която трябва да се знае от всеки един който се занимава с музика.Запиши се на уроци по солфеж по китара за да те контролира учителя и да те насочва...щом имаш дарба да свириш развий я!!А това за групите които свирили парчетата си по слух,те вече са навлезли в материала и могат да се спряват,защото и акордите им не са кой знае колко сложни де....има групи със страхотни китаристи,но едва ли можеш да сравниш някой аматъор със професионалист има разлика когато професионалиста свири по слух и когато аматъора се опитва да направи същото!Та се опитах да обясня по малко подробен начин че първо трябва да имаш оглед към музиката,да свириш много за да можеш да импровизираш свободно!!!УСПЕХИ!!!
Хъм ама вие упорито продължавате да ми изреждате някакви неща за модите които са ми пределно ясни. Знам как са се появили, знам какво са, знам какви степени са на мажорната скала и как да ги добия. Въпроса който задавам 10 пъти и на който явно никой не може да отговори е "Как да добия характерното за някоя мода звучене". Колкото и да ми повтаряте всичко, което знаете за модите все пак не ми отговаряте на въпроса.
И искаш ли да започна да ти изреждам парчета в които се използва Локрийска и после пак да се опиташ да ме убедиш, че нямала приложение?

После - не бъркам никакви понятия. Може да става разминаване защото ги превеждам буквално от английски защото теория на български не съм чел никога.

Уроци по солфеж, както и каквито и да било уроци не ми трябват защото знам какво трябва да направя и е въпрос само на време да го направя. А теорията си се изяснява автоматично с напредването.

И не знам какво толкова си се хванала да говориш за ученето на парчета, като това е последното нещо което правя. Уча само някои части от парчета за да разбера как е постигнато това което ме кефи. Нито съм тръгнал да правя кавър банда нито нищо. Започнах да свиря на китара за да пиша музика, а не за да уча чужда.
Хей,защо ми се караш?Това което се опитах да ти обясня не беше с лошо чувство,може така да ти изглежда така, като е написано, но напротив,опитах се да обясня....Това за Локрийския лад ,неможем да ти отговорим на въпроса с точност,защото не можем да разберем какво точно искаш да знаеш или по-точно защото не свирим на китара !Казахме ти че Локрийския лад ВЕЧЕ не се използва в СЪВРЕМЕННАТА МУЗИКАЛНА ПРАКТИКА!!Не знам в какви парчета се свири,това че не се използва не значи че не може да се изсвири от който и да било,просто хората вече не го считат,иначе би могъл да се изпълнява,но вече не се използва в съвременната практика!Не знам как да ти го обясня!!!Не мога да кажа точно преди колко време са го отхвърлили тоя лад!И това се казват Старинни ладове,а не моди!!!Така като четеш английска теория на музиката, се бъркаш ти самия!!!Трябва да прочетеш на български нещо за да ти стане по-ясно и да не бъркаш термините,но това е само при твое желание аз няма да ти казвам ходи на уроци ,щом ти самия се мислиш за достатъчно добър и едва ли не УРОЦИ НЕ ТИ ТРЯБВАТ???Ако това ти е хоби добре приемам,чети си на английски,превеждай доколкото можеш с известни грешки....,това ти е само хоби,щом те кефи прави го!Щом няма музиката да е основното нещо с което да се занимаваш окей!!!Но по-добре не се затормозявай с неща които неможеш да си обясниш и можеш да научиш по ГРЕШЕН НАЧИН!!!Ако наистина имаш желание да постигнеш професионално ниво не става като се учиш сам....музиката е сложно нещо и при нея трябва и теория и практика!!!

И накрая наистина ще ме накараш да си извадя тетрадката по елементарна теория на музиката и да ти ДОКАЖА че локрийския лад не се използва!!!Ще ти извадя най-важните неща,на кратко!!!Прочети ги внимателно!!!
1.Старинни ладове.Обща характеристика :
Старинните ладове бележат своя разцвет в музиката на Средновековието ,но по-точно в полифоничката музика!Те са в основата на българската народна музика.Между тоновете им липсват ладови съотношения т.е. тоновете им не се делят на устойчиви и неустойчиви и между тях няма тежнение!Заради това се наблюдава и отсъствието на функционални ,хармонически съотношения.Мелодията става по-монотонна,статична....
2.Стоеж на мелодията
1) Автентични ладове-мелодията се разгръща от основния тон (1-ва стенен-финалис)до неговата горна октава,със задържана 5-та степен и завършва на основния тон.
2)Плагални ладове-мелодията се разгръща от 5-та степен до нейната горна октава и завършва на основния тон-1 ст-финалис.
В началото на средновековието са били установени следните ладове:
1)автентични
-дорийски
-фригийски
-лидийски
-миксолидийски
2)плагални:
-хиподорийски
-хипофригийски
-хиполидийски
-хипомиксолисийски

В края на Средновековието към тези 8 ладабили добавени още 4
1)автентични:
-йонийски
-хипоеолийски
В края на Средновековието се развива научката ХАРМОНИЯ И СТАРИНННИТЕ ЛАДОВЕ ПОСТЕПЕННО ОТПАДАТ!!!!

3.Строеж на старинните ладове
1)тетрахорд-поредица от 4 последователни тона ,съставена от 2 големи секунди и една малка сек.
2)видове тетрахорди
-йонийски
-дорийски
-фригийски
От комбинирането на тези тетрахорди са се получили различни ладове.Например:фригийски лад от 2 фригийски тетрахорда!!!

4.Старинните ладове в съвременната музикална практика: за улеснение се разглеждат построени върху степените на натуралния C dur (до мажор).Във всяка натурална мажорна и минорна тоналност можем да си построим старинен лад.

5.ЛОКРИЙСКИ ЛАД-НЕ СЕ УПОТРЕБЯВА!ТОВА Е ДРЕВНОГРЪЦКИ ЛАД,КОЙТО СЕ ЯВЯВА В СРЕДНОВЕКОВИЕТО В СЛЕДНИЯ ВИД :
(и тука е постоен с ноти,които немога да напиша тук)

И вече накрая се обощава ,че ладовете са се зародили в музиката на древна Гърция,което вече го знаеш и също урока по елементарна теория за Старинните ладове завършва така:
В съвременната музикална практика се използват само 6 лада!!!И ги изреждат кои са ,тези които ти ги казах в по-горния пост!!!
Ето това е което намерих,където са ни го диктували УЧИТЕЛИ по музикална теория на музиката и солфеж!!А сега още спори с мен,че не съм права????Кой ще загуби толкова време да просветлява начинаещи,бъркащи термините и научили ги грешно?Замисли се....това което искам да ти кажа,не ти го казвам с лошо чувство,понеже музиката е моя живот за нея бих отделила много време ...Друго си е вече дали ти имаш желание да вникнеш в мислите ми и да ме разбереш какво искам да ти кажа!Ти имаш талант ,развий го или продължавай да си затормозяваш ума с английска неясна литература!!!Това е от мен!!!!