BornFromPain,
А това, че едно време не са били наименувани Тониката, Медиантата, Доминантата, Субдоминантата и т.н. според мен не значи непременно, че не са били използвани. Например Моцарт когато си е писал любимата прогресия(по спомени не се сещам каква беше но знам къде я чух), може да не е подозирал за интервалите които използва, но крайния резултат показва, че не му е било и нужно.
Повярвай ми, Моцарт е 'подозирал' перфектно за всеки интервал, който е слагал какъв е точно - защото от малък е учил хармония и полифония интензвино. Чуй Реквиема само, или Дон Жуан, намери си анализи за тях и чети, уникално просто. Аз съм имал честта да изпълнявам Реквиема два пъти, единия път в Зала България под палката на великия в наше време, маестро Росен Миланов, чувството е уникално.
По времето на старите ладове е нямало съвременното ориентиране на тоналностите, нали ти казвам че не е имало мажор и минор, от там нататък за какво да говорим. Съжалявам, че нямам под ръка старинна църковна музика като мотети и мадригали - имам ги само на харда.. да ти пусна да чуеш - няма тежнения, няма нищо - не усещаш устойчивост.
И отново не разбрах какво имаш предвид с този локрийски. Както споменах в момента не се сещам именно за този лад нещо повече, освен че още на времето е бил 'изоставен', изхвърлен от употреба. Не ми се отварят сега старите записки, щото тия неща ги минах в 7-8 клас, а в първи курс в Консерваторията ги припомняхме отгоре-отгоре покрай други неща, та не обърнах голямо внимание. Не разбирам и какво означава, че столя веднага след еолийския, няма такова нещо.
Абе най-лесно е да минеш покрай книжарницата на съюза на композиторите /която е точно отстрани на Народния театър Иван Вазов/ и да си купиш 'Елементарна теория на музиката' - по възможност старо издание на Парашкев Хаджиев, но и всяко друго те урежда. Там са основните на музиката и не само основите, ами и много задълбочени неща които би трябвало да ги разбереш. Ще са ти от АДСКИ голяма полза
