.

Виж резултатите на анкетата: Кола или Пепси?

Гласували
167. Вие не можете да гласувате в тази анкета
  • Кока-Кола

    101 60,48%
  • Пепси

    25 14,97%
  • И двете

    24 14,37%
  • Нито едното

    17 10,18%
Отговор в тема
Страница 1 от 5 12345 ПоследнаПърви
Резултати от 1 до 25 от общо 115
  1. #1

    Кока-Кола или Пепси?

    Еми мислех си и реших да направя следната тема, понеже и двете напитки са известни.За някои са еднакви за някои не са.
    Ето малко инфо и за двете:
    КОКА КОЛА

    Ко̀ка-Ко̀ла (на английски: Coca-Cola) е популярна газирана безалкохолна напитка, продавана по целия свят. Това е една от най-разпознаваните и продавани търговски марки в света.

    Кока-Кола е изобретена през 19 век от американеца Джон Пембъртън, който я замисля като лекарство което се купува без рецепта. Благодарение на агресивна маркетингова политика от страна на бизнесмена Айса Григс Кандлер, напитката става лидер на световния пазар за безалкохолни напитки през 20 век и въпреки че е обсипвана с критики за здравни проблеми породени от нейната консумация, както и за редица закононарушения направени от компанията, Кока-Кола остава все толкова популярна и през 21 век.

    В наши дни Кока-Кола се произвежда като концентриран сироп и се доставя на множество франчайзингови фирми, които го разреждат, бутилират и разпространяват.

    Кока-Кола може да се отнася и за производителя на напитката, Кока-Кола Къмпани.
    Съдържание

    История

    Ранни години
    В музея Светът на Кока Кола в Лас Вегас са изложени експонати от десетилетия история.
    В музея Светът на Кока Кола в Лас Вегас са изложени експонати от десетилетия история.

    Кока Кола е изобретена в Кълъмбъс, Джорджия, от Джон Пембъртън първоначално като кокауайн, комбинация от вино и кокаин, наречена Кока с френско вино на Пембъртън. В началото тя е продавана като лекарство срещу главоболие по пет цента на чаша в автоматите за газирани напитки, които стават популярни в САЩ по това време. След забраната на алкохола в Джорджия през 1886 виното в рецептата е заменено с безалкохолен сироп. Първите продажби са реализирани на 8 май 1886 в Атланта и за първите осем месеца са продавани едва девет чаши средно на ден.

    Считайки че две „К“ ще изглеждат по-добре в рекламите, г-н Франк М. Робинсън, съдружник и счетоводител на д-р Пембъртън, предлага името Кока-Кола и изписва известната сега търговска марка с уникален шрифт. Първата вестникарска реклама на Кока-Кола се появява във вестник „Атланта Джърнъл“-приканваща гражданите да опитат „новата и популярна газирана напитка“. По витрините на магазините се появяват изрисувани с маслени бои плакати с надпис Кока-Кола. Д-р Пембъртън обаче не осъзнава потенциала на напитката и започва да продава части от компанията си на други съдружници. Малко преди смъртта си през 1888 година, той продава цялата останала част от компанията на Ейза Дж. Кендлър от Атланта - човек с голям търговски нюх. Г-н Кендлър продължава да изкупува останалите дялове докато не придобил 100% от компанията.

    Ерата на Кандлър

    На 1 май 1889 година Ейза Кадлър публикува съобщение на цяла страница във вестник „Атланта Джърнъл“ че е „единствен собственик на Кока-Кола. Вкусна, Освежаваща. Ободряваща. Тонизираща.“ Собствеността , която Кендлър всъщност постига през 1891 година, му струва точно 2300 щатски долара. До 1892 година усетът на Кандлър към рекламата увеличава продажбите на сиропа Кока-Кола почти десетократно. Скоро той закрива фармацевтичната си фирма и се отдава изцяло на безалкохолната напитка. Заедно със своя брат Джон С. Кандлър, бившият съдружник на д-р Пембълтън - Франк Робинси още двама нови съдружници Канлър основава в щат Джорджия компания „Кока-Кола Къмпани“. Първоначалният капитал на компанията е 100,000 долара. Търговската марка „Кока-Кола“, която се използва от 1886 година, е регистрирана в „Патентното ведомство на САЩ“ на 31 януари 1893 година. Същата година са изплатени и първите дивиденти - по 20 долара на акция, което възлиза на 20% от номинала на акцията. Оттогава до днес, всяка година се изплаща дивиденти на акционерите. Като човек вярващ в рекламата, Кандлър продължава направеното от Пембълтън в областта на маркетинга, като разпространява стотици талони за безплатна Кока-Кола. Той агресивно рекламира напитката, като разпраща сувенирни ветрила, календари, часовници, със символа на компанията.

    Компанията продължава да се разраства и през 1894 година в град Далас, щата Тексас е построена първата фабрика за производство на сиропа, извън Атланта. Следващата година са открити и заводи в Чикаго , Илинойс и в Лос Анджелис, Калифорния. През 1895 година, три години след създаването на компанията, Кандлър обявява че „Кока-Кола ще се пие във всеки щат и на цялата територия на Съединените щати“.

    Кока-Кола започва да се продава в бутилки на 12 март 1894, а първите кутии се появяват през 1955. Кендлър се колебае дали да бутилира напитката, но тримата предприемачи (Дж. С. Мейфилд, А. О. Мърфи и Е. Х. Блъдуорт), които предлагат идеята, са толкова настоятелни, че той подписва договор, с който им отстъпва контрола върху процеса. Неясният договор се превръща в проблем за компанията през следващите десетилетия. Нещата се усложняват още повече от решението на бутилиращата фирма да сключва договори с подизпълнители.

    Мащабната рекламна кампания дава резултат и по времето на своята 50-та годишнина напитката вече се е превърнала в национален символ.

    Втора световна война
    По време на Втората световна война Кока-Кола приела политика на игнориране практиката на евгеника и антисемитизъм от Нацистка Германия. Някои от висшите административни чиновници на компанията в Германия са били видни членове на Германската Национално Социалистическа Работническа Партия. Трудностите около доставянето на концентрата на Кока-Кола в Германия са довели до създаването на нова напитка под марката на Кока Кола – Фанта.

    Когато САЩ влизат във Втората световна война, Кока-Кола е раздавана безплатно на американските войници като „патриотична напитка“ вследствие на договаряне на правителството на страната и компанията. Армията на САЩ позволила работниците на Кока-Кола да отидат на фронтовите линии като „Технически офицери”. В действителност, те рядко са се доближавали до истинска битка. Тяхната задача била да поддържат политиката на Кока-Кола на осигуряване безалкохолни напитки за войниците, които от своя страна приветствали напитката като спомен за родината. С напредването на Съюзниците, напредвала и Кока-Кола, която имала предимство при пласирането на напитките си в ново окупираните страни.

    Кока-Кола установила бутилиращи съоръжения през океана, за да осигури наличността на своята напитка за американските войници и това слага началото на следвоенната експанзия на Кока-Кола. Популярността ѝ нараства след войната, когато завръщащите се войници я превръщат в синоним на американския начин на живот.

    От New Coke до наши дни

    През 1985 по време на силна рекламна кампания Кока-Кола прави опит да промени рецептата на напитката. Според някои експерти New Coke, както е наречена новата версия, е създадена специално в отговор на основния конкурент Пепси. Експерименти показват, че повечето консуматори предпочитат вкуса на Пепси[1] (която съдържа повече лимоново масло, по-малко портокалово масло и използва ванилин вместо ванилия) пред този на Кока Кола. New Coke е създадена така, че да наподобява Пепси. Промяната е проведена от тогавашния главен изпълнителен директор на компанията Роберто Гоизуета.

    Търговският провал на New Coke е тежък удар за ръководството на Кока-Кола. Потребителите може би не биха забелязали промяната, ако е направена тайно и постепенно, запазвайки лоялността към марката. Ръководството на Кока Кола обаче остава неподготвено за носталгичните чувства, предизвиквани от напитката сред американската публика. Някои дори сравняват промяната на формулата на Кока Кола с пренаписване на Американската конституция.

    Новата формула на Кока-Кола предизвиква бурна негативна обществена реакция. Гей Мълинс от Сиатъл основава организацията Old Coke Drinkers of America, която се опитва да съди компанията и лобира за публикуването на формулата на старата Кока Кола. Протестите принуждават компанията на 10 юли 1985 да върне старата рецепта под името Coca-Cola Classic.

    „Кока-Кола Къмпани“ е най-големият потребител на естествен екстракт от ванилия в света. В периода на New Coke, когато използва ванилин, синтетичен заместител на ванилията, потреблението на ванилия намалява наполовина. Това води до тежка икономическа криза в Мадагаскар, чийто основен експортен продукт е ванилията.

    Междувременно пазарният дял на New Coke се свива до 3% през 1986. През 1992 продуктът е преименуван на Coke II, но спадът на продажбите създава сериозни проблеми при дистрибуцията. Към 1998 той се продава само на няколко места в Средния Запад на САЩ.

    Кока-Кола в България

    През 1965 година ДСП "Тексим" започва да строи завод за газирани безалкохолни напитки. През това време Кока-Кола къмпани е в своя най-ескпанзионистичен период и за това, когато ръководството разбира за новия завод в тогавашния социалистически блок, където те търсят да отворят завод от години, бърза да прати хора, които да сключат договор за производство на напитката. Опитът им е успешен и на 1 юли 1965 договорът е сключен.

    В края на годината заводът започва производство на Оранжада, а само няколко месеца по-късно първата бутилка Кока-Кола, произведена в източно-европейска държава излиза на пазара.

    В настояще време бутилирането на газирани и негазирани продукти ("Cappy"), запазена марка на компанията Кока-Кола в България, се извършва от подразделението Кока-Кола Хеленик Ботлинг Къмпани (съкратено - CCHBC) (втората най-голяма бутилираща компания в света, след „Кока-Кола Ентърпрайзис“).


    Какво влиза в Кока-Кола

    Точната рецепта на Кока-Кола е легендарна търговска тайна. Оригиналното копие на рецептата се пази в главния трезор на Сън Тръст Банк в Атланта. Съществува мит, че само двама души имат достъп до рецептата, като всеки знае само половината от нея. Истината е, че макар Кока-Кола да има правило, ограничаващо достъпа само до двама души, всеки от тях знае цялата формула (така че да не бъде изгубена при внезапна смърт на единия от тях), а има и други, които са знаели процеса на създаването ѝ.

    Името на Кока-Кола идва от листата от кока и плодовете от кола, използвани като ароматизатор. Основните съставки са вода и захар. Други предполагаеми компоненти са карамелът, кофеинът, фосфорната киселина, сок или масло от зелен лимон и ванилия.

    Отличителният вкус идва най-вече от смесването на захар и масла от портокал, лимон и ванилия. Останалите съставки променят съвсем слабо вкуса. В наши дни обаче в САЩ Кока-Кола е подслаждана с царевичен сироп, което „притъпява“ вкуса. Кока-Кола със захар все още се продава в Европа.

    В оригиналната рецепта стимулиращият ефект на напитката се предизвиква от естественото съдържание на кокаин в листата от кока и на кофеин в ядките от кола. От 1929 кокаинът се извлича от листата чрез обработка, оставяща физиологически незначителни следи, а количеството на кофеина е намалено, но не напълно. Според сайта на Кока-Кола напитката „не съдържа кокаин или други вредни субстанции и кокаинът никога не е бил добавян компонент на Кока-Кола“, което, макар и вярно, може да се резглежда като подвеждащо.

    Обработката на листата от кока се извършва в специално лицензирана фабрика в Ню Йорк. Макар това вероятно да е най-големият производител, други химически фирми също имат лицензи за внос на листа от кока в САЩ.

    Освен кокаина, друга противоречива съставка на Кока-Кола е кофеинът. Съдържанието на кофеин в Кока-Кола е предмет на съдебни спорове от 1920-те. През август 2005 литър Кока-Кола съдържа максимум 150 милиграма кофеин. За сравнение същото количество кафе съдържа между 280 и 750 милиграма кофеин.

    Рекламата на Кока-Кола
    Първоначалният вид на известните бутилки, произведени за първи път през 1916.
    Първоначалният вид на известните бутилки, произведени за първи път през 1916.

    Рекламата на Кока-Кола е оказала значително въздействие върху американската култура и често ѝ се отдава заслугата за „изобретяването“ на съвременния имидж на Дядо Коледа като възрастен човек с червено-бели дрехи. Макар че компанията започва да налага този образ през 1930-те в своите зимни рекламни кампании, той е обичаен и преди това.

    Политика на Кока-Кола е да избягва използването на деца под 12 години в своите реклами, заради съдебен процес от началото на 20 век с обвинението, че съдържанието на кофеин е опасно за децата. Въпреки това, в по-ново време Кока-Кола не се колебае да насочва рекламата си към младите потребители.

    През 1980-те Пепси излъчва серия телевизионни реклами, показващи хора, участващи в тестове и изказващи предпочитание към Пепси пред Кока-Кола. В отговор Кока-Кола започва своя кампания, поставяйки началото на така наречената война на колата. Една от рекламите на Кока-Кола пародира кампанията на конкурентите, показвайки две шимпанзета, решаващи коя топка за тенис е по-космата. Впоследствие Кока-Кола възстановява лидерството си на пазара.

    В опит да разшири своята дейност, през 1982 Кока-Кола купува Кълъмбия Пикчърс. Докато е собственост на Кока-Кола, Кълъмбия прави значителна реклама на Кока-Кола чрез включване на нейните продукти в своите филми. Въпреки това, след няколко първи успеха, състоянието на Кълъмбия се влошава и през 1989 тя е изоставена от Кока-Кола.

    През дългата си история Кока Кола преминава през различни рекламни лозунги, като „"The pause that refreshes", "I'd like to buy the world a Coke", "The Real Thing" и "Coke is it" (вижте лозунги на Кока Кола).

    Спортни прояви и спонсорство
    Рекламата на Кока-Кола е доста всеобхватна, заради обявената цел на Робърт Уудръф всеки човек по света да я предпочита пред останалите напитки. Рекламата ѝ е почти вездесъща, особено в южните райони на САЩ, като Атланта, родното място на Кока-Кола. Лятната Олимпиада през 1996 се провеждат в Атланта, в резултат на което Кока-Кола получава значителна безплатна реклама.

    Кока-Кола е първият в света спонсор на Олимпийските игри, през 1928 в Амстердам и оттогава насам винаги е била Олимпийски спонсор.

    От 1978 компанията е спонсорирала всяко Световно първенство по футбол. В действителност, един от шампионатите организиран от ФИФА, ФИФА Световен младежки шампионат, се е наричал „ФИФА – Купа на Кока-Кола”

    Киселинност и слухове

    Кока-Кола е мишена на слухове, които порицават напитката, заради големите количества киселина (нейното pH e 1,5, което е наполовина между оцет и стомашна киселина) или пък заради „заплашващия живота” ефект от газираната вода съдържащ се в нея. Слуховете обикновено вземат формата на „забавни факти” – например „полицейските патрули използват освежаващата напитка, за да измият кръвта по пътищата след инциденти” или „Колата може да разложи зъб за една нощ!”. Всяко едно от тези твърдения е погрешно. (100% сигурно е, че пътните патрули не използват Кола за чистене на пътища. Също така бе доказано в ТВ предаването MythBusters (научно любителско шоу, тестващо верността на различни митове), че Кока-Кола може да се използва с добър успех като прочистваш кръвта агент.). Категорични доказателства, че напитката не е по-опасна, от която и да е друга безалкохолна напитка са представяни неведнъж на съдебни дела от 1920 г. до наши дни. При нормални условия, нейната киселинност не причинява пряка вреда. Експеримент проведен през 2005 година доказва, че pHто при оставяне на 15ml Кока-Кола в устата на пациент за 1 минута е от порядъка 5,5-5,6. Нито една от тези стойности не е критична, за да повреди зъбния емайл. Открито е, че диетичната кола е още по-малко киселинна.

    Една необичайна употреба на колата е третиране на ръждясали повърхности – фосфорната киселина в колата превръща железния оксид в железен фосфат, и като такава може да се използва като начална обработка на корозирали железни предмети. Колата също така е била използвана като пестицид от индийски фермери.

    Многобройните слухове по адрес на Кока-Кола са накарали Urban Legends Reference Pages да посветят цяла секция от техният сайт на „Колафолклора”.

    Дългосрочни здравни проблеми

    Докато много доктори изготвящи диети вярват, че безалкохолните напитки могат да присъстват в добра диета, прекалената консумация на безалкохолни напитки може да бъде опасна, особено за малки деца. Една причина за това е, че тези напитки предоставят прекалено много калории, а друга е, че те заместват храни и напитки с полезни съставки в диетата на много деца. Проучванията показват, че редовните потребители на безалкохолни напитки имат по-ниски нива на калций (което може да причини остеопороза), магнезий, аскорбинова киселина (витамин C) и витамин А.[2]

    Кока-Кола също така е понасяла критики и заради използването на фосфорна киселина и кофеин. Има някои твърдения, че консумирането на Кока-Кола води до пристрастяване, но верността на тези твърдения не е доказана.

    От края на 80те години на 20 век в САЩ, колата се произвежда с високофруктозен царевичен сироп, вместо със захарна глюкоза/фруктоза. Тази промяна е направена главно заради покачващите се по това време цени на захарта. Има групи, които критикуват този ход, тъй като царевичният сироп може да се получава от генетично променени растения.

    В Индия през 2003 Центърът за наука и околна среда (Centre for Science and Environment) (неправителствена организация) казва, че във водите на безалкохолните производители, включващи международни гиганти като ПепсиКо и Кока-Кола, се съдържат пестициди и инсектициди. Те извършват тестове, които доказват, че безалкохолните напитки на ПепсиКо съдържат 36 пъти повече пестициди над нормалното ниво позволено от Европейския съюз. Съдържанието на пестициди в Кока Кола е било 30 пъти по-голямо от позволената норма.

    CSE твърдят, че във всичките 12 тествани напитки са открили токсини включващи lindane, DDT, malathion и chlorpyrifos – пестициди, които могат да доведат до рак и срив на имунната система. CSE твърдят също така, че са тествали същите продукти продавани в САЩ и там не са открити такива токсини. Кока-Кола и Пепсико гневно отричат, че техните продукти произвеждани в Индия съдържат токсични вещества. От Кока-Кола са регистрирали 15% спад на продажбите, след като разкритието е било направено.

    Кока-Кола като политически и корпоративен символ

    Напитката Кока-Кола често се е асоциирала със САЩ, смята се за „американска марка” или пък като малка част представяща Америка (сравнете с Мики Маус). Идентификацията с американската култура е довела до „Кола-колонизация”.

    Кока-Кола е непопулярна в целият свят, например в Индия, заради подозрения отнасящи се до влиянието на напитката върху здравето, както и в арабските страни, заради неодобрението на американската политика в Израел и на други места.

    Разновидности на Кока-Кола

    Съществуват множество разновидности на Кока Кола:

    * Diet Coke / Coca Cola Light - въведена през 1982 г. напитка, която използва аспартам - синтетичен подсладител, елиминиращ съдържанието на захар. Позната в Европа като Coca Cola Light. Съществува и версията Diet Coke Plus, съдържаща витамини
    * Coca Cola Zero - без захар, с нула калории
    * Cherry Coke / Diet Coke Cherry / Coca Cola Cherry Zero - с вкус на череши
    * Coca-Cola Black Cherry Vanilla / Diet Coke Black Cherry Vanilla / Coke Zero Black Cherry Vanilla - с вкус на череши и ванилия
    * Coca-Cola Raspberry / Diet Coke Raspberry - с вкус на малини
    * Lemon Coke / Diet Lemon Coke - с вкус на лимон
    * Lime Coke / Diet Lime Coke - с вкус на лайм
    * Coca Cola Citra - с вкус на цитрусови плодове
    * Coca Cola Light Sango - Coca Cola Light с вкус на цитрусови плодове
    * Coca-Cola Blāk - с вкус на кафе
    * Caffeine-free Coke - напитка без кофеин

    През 2004 г. в отговор на нарастващата популярност на нисковъглехидратните диети, Кока-Кола обявява намерението си да разработи нисковъглехидратна алтернатива на класическата Кока-Кола, неречена Coca-Cola C2. Тя съдържа смес от царевичен сироп, аспартам, сукралоза и калиев ацесулфам и се очаква да наподобява по-добре вкуса на класическата Кока Кола от диетичния вариант. От друга страна тя ще има по-висока калоричност.

    А за тези които знаят добре английски: http://www.snopes.com/cokelore/ -истините и митовете за Колата
    Кока Кола - официален сайт - http://www.coca-cola.com/
    Кока Кола - български сайт -http://www.coca-cola.bg/
    Кока кола - митове и слухове (от сайта на Кока Кола)-http://www.thecoca-colacompany.com/contactus/myths_rumors/index.html




    ПЕПСИ
    Пепси
    от Уикипедия, свободната енциклопедия
    (пренасочване от Pepsi)
    Направо към: навигация, търсене
    Логото на Пепси
    Логото на Пепси

    Пепси-Кола (на английски: Pepsi-Cola), обикновено наричана само Пепси (Pepsi), е американска безалкохолна напитка, произвеждана от PepsiCo (или нейни лицензополучатели) и продавана по цял свят в магазини, ресторанти и автомати за напитки.

    Подобно на нейния основен конкурент Coca-Cola, Pepsi е създадена първоначално с намерението да облекчава стомашно неразположение. Марката е регистрирана на 16 юни, 1903, а самата напитка е създадена на 28 август 1898 от фармацевта Кайлаб Брадхам .

    Има много варианти на Pepsi - Diet Pepsi, Pepsi Max, Pepsi Samba, Pepsi Gold, Pepsi Blue, Pepsi Light, Pepsi Twist.

    В България напитките на PepsiCo се произвеждат и дистрибутират от Агрима от средата на 1990-те години.

    История

    Произход

    Pepsi-Cola е произведена за пръв път в Ню Берн, Северна Каролина, САЩ в началото на 90-те години на 19 век от аптекаря Кейлъб Брадам. През 1898 г. “Brad’s drink” е прекръстена на Pepsi-Cola, а на 16 юни 1906 г. е регистрирана като търговска марка. Има няколко теории за произхода на думата “pepsi”. Само две от тях са разгледани на официалния сайт на настоящата PepsiCo и те са следните:

    1. Кейлъб Брадхам закупува името “Pep Kola” от местен конкурент и го променя на Pepsi-Cola.
    2. “Pepsi-Cola” е анаграма на “Episcopal” – голяма църква, намираща се срещу аптеката на Брадам. В сайта на компанията има плакет, който потвърждава тази теория, въпреки че PepsiCo я отрича.

    Друга теория е, че Кейлъб Брадам и неговите клиенти кръстили напитката Pepsi, защото сметнали, че името звучи добре или че като газирана напитка тя съдържа някаква енергия, жизненост (на английски “pep”).

    Тъй като в първоначално Пепси била създадена с цел да лекува стомашни болки, много хора смятат, че Брадам взима името или от състоянието диспепсия (стомашна болка или лошо храносмилане), или от пепсиновия корен, за който се предполага, че бил една от съставките, но освен това се използвал като лекарство за стомашно неразположение. Първоначално напитката се приготвяла от газирана вода, захар, ванилия, редки масла и ядки от растението кола. Спорен е въпросът, дали оригиналната рецепта съдържала ензима пепсин.

    През 1903 г. Брадам премества бутилирането на Pepsi–Cola от аптеката си в склад под наем. През същата година Брадам продава 7968 галона (1 галон = 3,78 л) от напитката. През следващата година Пепси се продава в бутилки от 6 унции (около 170 мл) и продажбите се увеличават на 19848 галона.

    През 1905 г. е създадено първото лого на Пепси, което е променено през 1924 г. и отново през 1926 г. През 1929 г. в реклами във вестниците пионерът в автомобилните надпревари Барни Олдфилд подкрепя Пепси като “първокласна напитка... разхладителна, освежаваща, добро средство за ободряване преди състезание”.

    През 1929 г., по време на Великата депресия, Pepsi-Cola Company банкрутира – до голяма степен в резултат на финансовите загуби от спекулациите с бясно вариращите цени на захарта след Първата световна война. Активите са продадени и Рой Мегаргъл купува търговската марка Pepsi. Осем години по-късно компанията отново банкрутира. Активите са купени от Чарлз Гът, президента на Loft Inc. Loft е производител на бонбони с магазини, в които има машини за газирани напитки. Гът искал да замени Coca-Cola, тъй като тази компания отказала да му даде отстъпка за сиропа, който използвал в машините. В последствие Гът накарал химиците на Loft да променят формулата на Пепси.

    Нарастване на популярността

    По време на Великата депресия Пепси печели популярност с въвеждането през 1934 г. на бутилката от 12 унции (330 мл). При първоначалната цена от 10 цента продажбите са малки, но когато цената е намалена на 5 цента, продажбите скачат до небесата. В същото време Coca-Cola продава бутилка от 6 унции за 5 цента. Pepsi се възползва от това обстоятелство и започва рекламна радиокампания с песничката "Pepsi cola hits the spot / Twelve full ounces, that's a lot / Twice as much for a nickel, too / Pepsi-Cola is the drink for you." Във времето на икономическа криза кампанията успешно засилва статута на Pepsi. От 1936 г. до 1938г печалбите на Pepsi Cola се удвояват.

    Успехът на Пепси по времето на Гът идва във време, когато бизнесът на Loft Company запада. Тъй като Гът използва финансови и материални активи на Loft Company, за да утвърди успеха на новата Pepsi, Loft Company, която е на ръба на фалита, го съди за правата на собственост върху Pepsi Cola Company. След дълга съдебна борба Гът губи и двете компании се сливат, а непосредствено след сливането Loft Company е ликвидирана.

    Маркетинг на пазарните ниши
    Новият президент на Pepsi-Cola Уолтър Мак управлява компанията през 40-те години. Мак, който поддържа прогресивни идеи, забелязва, че маркетинговата стратегия на компанията или игнорира афро-американците, или използва етнически стереотипи при тяхното представяне. Той осъзнава, че афро-американците са недокосната пазарна ниша и Пепси има шанс да завоюва голям пазарен дял, като насочи маркетинговата си стратегия директно към тази целева група. В тази връзка той наема Хенан Смит, рекламен агент “от сферата на негърските вестници”, да ръководи екип по продажбите, съставен изцяло от “негри”, който обаче е разпуснат с началото на Втората Световна война. През 1947 г. Мак подновява усилията си, като наема Едуард Ф. Бойд да ръководи екип от 12 души. Те измислят реклами, която представя черните американци в позитивна светлина, като например рекламата с усмихната майка, държаща стек Пепси докато синът и (младият Рон Браун, който по-късно става министър на търговията) посяга към една от бутилките.

    Друга рекламна кампания, наречена “Лидери в своите области”, прави портрет на двадесет изтъкнати афро-американци като например носителя на Нобелова награда Ралф Бънчи и фотографа Гордън Паркс.

    Освен това Бойд повежда из страната екип по продажбите, съставен изцяло от афро-американци, за да промотират Пепси. В повечето щати все още действат расовата сегрегация и законите Джим Кроу и в резултат на това Бойд се сблъсква със силна дискриминация. Не само трябвало да се возят на сегрегирани влакове и да отсядат в хотели “само за черни” (black-only), но и са обиждани от сътрудници на Pepsi и дори получават заплахи от Ку Клукс Клан. От друга страна, Pepsi използват расизма като отправна точка на продажбите си, атакувайки нежеланието на Кока-Кола да наема цветнокожи и подкрепата за сегрегационния губернатор на Джорджия Хърман Талмидж от страна на председателя на Кока-Кола. Като резултат пазарният дял на Пепси в сравнение с Кока-Кола скача значително. След като екипът посещава Чикаго, за пръв път дялът на продажбите на Пепси в града надминава този на Кока-Кола. Фокусът върху афро-американските потребители създава напрежение в компанията, тъй като някои от съдружниците се опасяват, че може да загубят белите клиенти. След като Мак напуска компанията през 1950 г., подкрепата на екипа, отговарящ за продажбите на цветнокожи, намалява и той е премахнат.

  2. #2
    Аз предпочитам Спрайт

  3. #3

    Регистриран на
    Jun 2008
    Град
    в мазето ;dd
    Мнения
    1 544
    ехаа колко инфо .. не ги знаех тези неща
    аз лично все пак си предпочитам Кока-колата :P

  4. #4
    Кока-Кола!

    Нищо, че се прави от кактусови ларви. ^^ Все пак помага и в чистенето от ръжда. ;р

  5. #5
    Аз предпочитам Кока-Кола.

  6. #6
    Аватара на gPa3HuTeJl
    Регистриран на
    Mar 2007
    Град
    РЮАР
    Мнения
    3 196
    Цитирай Първоначално написано от Luv_me_or_hate_me
    Аз предпочитам Спрайт
    yup

  7. #7
    Мислиш ли,че някой ще го прочете? :/
    а иначе Кока-кола... Пепси е доста сладко

  8. #8
    Кока-Кола разбира се!!! пепсито има странен вкус и не ми допада хич.
    Step by step, heart to heart, left right left
    We all fall down like toy soldiers
    Bit by bit, torn apart, we never win
    But the battle wages on for toy soldiers

  9. #9
    Coca Cola Light Plus Green tea
    Една каса има- няма оправям седмично ^^

    А иначе Пепси лайт ако няма такава кола ^^

    If for honesty you want apologies
    -I dont sympathize
    If for kindness you substitute blindness...
    Please open your eyes!

  10. #10
    Кока-Кола разбира се!!! пепсито има странен вкус и не ми допада хич.
    Step by step, heart to heart, left right left
    We all fall down like toy soldiers
    Bit by bit, torn apart, we never win
    But the battle wages on for toy soldiers

  11. #11
    Кока-Кола разбира се!!! пепсито има странен вкус и не ми допада хич.
    Step by step, heart to heart, left right left
    We all fall down like toy soldiers
    Bit by bit, torn apart, we never win
    But the battle wages on for toy soldiers

  12. #12
    Мега фен Аватара на Pedigree
    Регистриран на
    Dec 2007
    Град
    на стола
    Мнения
    3 599
    Колааа!

    Но и Пепси не отказвам.

  13. #13
    Аватара на _showy_
    Регистриран на
    Dec 2007
    Град
    София
    Мнения
    652
    Попринцип не пия газирано, но иначе не правя разлика между пепси, кока кола и кока кола-лайт.

  14. #14
    Аватара на PaTeToO
    Регистриран на
    May 2008
    Град
    SoFiA
    Мнения
    132
    Цитирай Първоначално написано от fire_of_dreams
    Кока-Кола разбира се!!! пепсито има странен вкус и не ми допада хич.
    + 1
    NaLI zNae6 ... TvoQ JivoT s moITe pRavIla !! :P


  15. #15


    80's METAL FOREVER IN OUR HEARTS \m/ ♪
    http://youtube.com/watch?v=Z1M-s-8TVBY

    POST-GRUNGE FOREVER!

  16. #16

  17. #17
    Аватара на _LacrymoSa_
    Регистриран на
    Aug 2008
    Град
    Някъде там...
    Мнения
    539
    Кока кола

  18. #18
    na men colata i pepsito sa mi ednakvi
    predpo4itam sprite ili fanta

  19. #19
    Кока кола

  20. #20
    Супер фен Аватара на Shadow_Walker
    Регистриран на
    Nov 2005
    Мнения
    2 425
    Кока Кола - по-прятна ми е някак си от Пепсито, по-сладка дори.. (не съм пил Пепси от доста време, така че не съм много сугирен дали беше по-сладка, хъх) а то самото ми е някво странно..
    хъхъ..

  21. #21
    Супер фен Аватара на BlueAvalanche
    Регистриран на
    Jun 2007
    Град
    Delije sever
    Мнения
    1 371
    Кур за пепсито, искат да краднат рецептата за любимата ми Кока
    Jebem te u usta, jebem te u oko

  22. #22
    Цитирай Първоначално написано от FernandoTorres`fan
    Кур за пепсито, искат да краднат рецептата за любимата ми Кока
    браво, браво

  23. #23
    пепсито е гадно.. колата също вече ми е гадна щото я пия всеки ден.. а тия уайт шитове да не говорим.. но все пак кока кола (спрайт, фанта..)
    Sick and tired and it's all the same - same shit, different day, all day, every day!

  24. #24

    Регистриран на
    Jun 2008
    Град
    само и единствено във въображението ти
    Мнения
    85
    ot kakto spe4elix telefon ot coca cola ni6to drugo n e lizvam
    Im hot you are not!

  25. #25
    Супер фен
    Регистриран на
    Sep 2007
    Град
    Своге
    Мнения
    2 294
    koka-kola
    И култура не ми липсва да подпаля , трябва ми запалка !

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си