.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 2 от общо 2

Тема: trqbva mi spe6no

  1. #1

    trqbva mi spe6no

    trqbva mi spe6no za utre plan za ese na tema ti si za mene lubov i vqra v stixotvorenieto Maicesi na Xristo Botev.ili lis na tema literaturniq 4ovek v stixotvorenieto Maicesi plan konspekt.blagodarq predvaritelno

  2. #2
    Мега фен
    Регистриран на
    Oct 2006
    Град
    Извън границите
    Мнения
    3 213
    Ако съм те разбрал правилно ето ти конспект в/у "Майце си"

    Ако искаш тема кажи



    „МАЙЦЕ СИ”
    (проблемно-тематичен план конспект)


    1. Проблемът за разочарованието.Универсал ост на въпросите на личността - "странник" и "самотник".
    биографизъм: писано в Одеса. Писмата от същия период говорят за драматичен сблъсък с действителността (живот в Румъния, Русия), усещането за трагична безпомощност, обреченост
    надбиографизъм, универсалност - героят не е ситуиран в пространството. Липсват маркерите на дома (родината, робството), преследван от угризенията за неизпълнена родова клетва и извършен грях

    2. Образът на майката. Проблемът за мълчаливото присъствие на изповедницата в "диалоговото" говорене.
    заглавието. Отвежда ни към темата за майката, трайно присъстваща в цялото Ботево творчество
    връзката син - майка: ясно изразена: отвежда ни към патриархалния нравствен модел, майката - единствена опора

    3. Проблемът за Аза. Кой говори?
    физически портрет
    психологически портрет: изпълнен с покруса, усещане за безпомощност, копнеещ близост и разбиране
    интерпретация на библейския мотив за блудния син

    4. Проблемът за другите.
    липса на конфронтация
    самотата - атрибут на изключителната личност (всички останали текстове представят персонажа в подобна изключителност и също белязан със самота)
    естествения човешки стремеж към другите: нереализиран. "Милите другари" не са приятели: "Приятел нямам..."
    толерантност - лирическият герой никого не обвинява за съдбата си. Той разбира и прощава, но и тъгува заради невъзможното единение с другите

    5. Мотивът за завръщането.
    традиционен за възрожденската ни литература
    за пръв път при Ботев този мотив се свързва с мотива за смъртта
    образът на ямата (гроб, смърт). Копнеж по утеха, желание за освобождаване от всичко негативно, за всеопрощаване
    присъствие на неопределен хронотоп: "пък тогаз". Готовност след прегръдката, в някакво неясно бъдеще, героят да приеме смъртта
    естетизираната смърт срещу смъртта "бавно тлеене", бавно умиране. Героят търси мигновена смърт, романтично-възвишена, а не тлеене на плътта

    6. Драмата на самотничеството(тезисно обобщение). "Майце си" разкрива драмата и страданието на лирическия герой, маркира един интимен свят, в който идеалите са рухнали, младостта постепенно умира и единствено майката остава като извор на живота и олицетворение на любовта.
    Стихотворението очертава образа на бъдещия Ботев герой, който ще вижда робския живот като тегоба, живот без идеали и надежди, а смъртта като своеобразно спасение, като друг, възвишен живот (безсмъртие)

    7.Художествени аспекти.
    необработен стил и език
    силно влияние на народната песен: лексика, стилистика, синтактични конструкции, изразни средства (метафори, сравнения и др.)
    стилизирани образи (неконкретни): на родното пространство, на родината-майка, на бащата и братята

    Тази вечер тръгвам на лов...
    Като хищник доближавам те
    Ти си жертва - подчини се
    и прави каквото искам аз...
    Хайде, драскай и хапи ме!



Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си