.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 3 от общо 3
  1. #1

    Анализ на сън на Никола Вапцаров?

    анализ на сън на никола вапцаров, мерси предварително


    *Липсва описателно заглавие на Кирилица!
    Точка 7 от Правила на форума.

    Редакция на MakeMeLaugh

  2. #2
    Сън
    Никола Вапцаров

    1.Заглавие
    Сън -блян, мечта(представя се душевно състояние)
    -нереалност
    -желание
    -щастие
    Всички понятия намират приложение в стихотворението


    2.Стихотворението представя диалогична ситуация, в която нереалното е въплътено в един от участниците в диалога(Фернандес), или по-точно в неговия сън.Но Фернандес не живее в съня, а е изобразен заедно със своя събеседник(Лори), който се явява представител на жестоко-реалистични свят на войната(в двамата персонажи е въведена основната идея за опозиция между два свята:реален и имагинерен).Поне в началото ан Лори не му се слушат разни сънища и то в окопа, миг преди атаката, в кочто може всеки един от тях да загуби живота си.Той тълкува поведението му като детинско и опасно размекване пред сигнала за бой.Лори е персона, който въвежда коренно различна перспектива;той не може да възприеме факта че неговият събеседник започва да се размеква в една толкова реалистична ситуация като войната.Противопоставянет на двете гледни точки представят разказът на Фернандес като наивен, нереалистичен,и неуместен, а още повече че поведението му абсурдно


    3.Започвайки д разказва Фернандес сякаш си дава сметка за неадекватността на разказа си в наличните обстоятелства.Не е съвсем сигурен нито в съдържанието на съня, нито в уместността да го разкаже.Въпреки това той започва да го описва, но той е неравен и нервен.Фернандес непрекъснато търси взаимност и разбиране в диалога.Търси начин да премахне некомуникативната бариера, поставена от Лори.Въпреки наложените прегради разказът за съня се налгаа и започва да доминира в стих.;налага се въпреки опасностите и реалностите.

    4.Вапцаров:
    -започва с “реалистичната картина” на войната
    -обрисува завода-той е сущия, но възвеличен.Разкрива се запазването на приятелските взаимоотношения въпреки променените соц.роли;липсва класово разделение
    -напуска завода;извисява се към небето;напуска соц. пространство, за да се отправи към природното;душата е свободна;опозиция вън вътре

    Встихотворението не се говори само за разказа в окопа между един по детски наивен и един реалистичен войник.Наблюдава се сливане на ролите.Реакцията на Лори е странна-вместо окончателно да с еопита да отрезви Фернандес,самият той се размеква,гледайки го в очите,търсещи взаимност,жадуващи контакт,наивни и топли.Той е заразен от неговия копнеж.Тук трябва да се направи още веднъж пояснение на заглавието-То не е точно определно, не е само на Фернандес, той е на Лори на читателя на невидимия разказвач на самия Вапцаров.

    5.Войната присъства два пъти
    -в началото.където доминира зрялото и възрастното
    -в края-преобладава детското и наивното
    хем се прави опозиция, между реално и имагинерно, хемначало и край се изравняват, защото имат една и съща функция-завръщане към действителността

    6.Финал-отстъшването на мрака говори за отстъпване на врага(смислово значение на мрака Мрак=Враг),за идването ан зората,символ на новото.Сигналът не се явява контраст на изказания сън, а негово потвърждение.Отстъплениет на противника е представено прекалено лесно =>сън=реалност.Но Вапцаров оставя отворен край.Оставя на читателя само да прецени дали в конкретните обстоятелства реалността трябва да наделее или не.И все пак Вапцаров дава и своята гледна точка, представяйки в текста нереални факти и събития които логично говорят за доминиращата роля на Съня

  3. #3

    mersi

    mersi mnogo mislq 4e 6te svur6i rabota

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си