
- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Официално-Йорданка Фандъкова е новият образователен министър
абсолютно. аз имам 2 часа седмично мат, нивото е супер ниско, в хуманитарна гимназия съм, набляга се на друго..Първоначално написано от bEbsI
![]()
![]()
То тя ще премахне изпита,но ще взима оценките от матурите.
Не знам..Ще видим как ще работи.Още нищо не мога да кажа.
е как очаквате някой да каже адекватно мнение,като тая жена още нищо не е напрайла като министър...
освен че ИСКАЛА да маха изпитите след 7ми клас.
айде..моля ви,спрете се с тая предубеденост
just be
they say learning to love yourself is the first step,
that you take when you want to be real..
face up to the fact that you are who you are
and nothing can change that belief
Ти изобщо познаваш ли я? Имала ли си някакви допирни точки с нея, за да коментираш и да даваш оценки? Май не, както повечето тук. Аз изказвам мнение от позицията на човек, който е имал нещо общо и, който знае каква е тя наистина. Айде престанете вече с тая предубеденост и тия критики, защото на 15 сте още много малки да оценявате хората, камо-ли да критикувате след като още не сте постигнали нищо сами.Първоначално написано от mArMaLaDkA
Едит: И Вълчев като не беше просто един директор какво направи хубаво за системата?
Едит 2: Тя не е просто един директор. Тя е експерт. И е крайно време някой бил в системата да се захване с нейните проблеми. И все пак не забравяй, че беше и зам.-кмет точно по образованието и по нейно време се изградиха много детски градини. Да не говорим, че се ползва с уважението на почти всички училища.И на всичкото отгоре е много интелигентна и въобще не е лесна за манипулиране. Как го установи това на 14 не ми е ясно, но карай....
Иначе за тези, които говорят, че не била достатъчно професорска и какви ли още не глупости:
Йорданка Асенова Фандъкова e родена на 12.04.1962 г. в Самоков. Тя е заместник-кмет по "Култура, образование, спорт и превенция на зависимости".
Образование:
Завършва 35-та руска езикова гимназия - София;
Следва в СУ "Св. Климент Охридски" - специалност - руска филология;
Професионална кариера:
От 1985 г. - учител в 73- СОУ с преподаване на чужди езици "Владислав Граматик" -София;
От 1998 г. - директор на 73 СОУ с преподаване на чужди езици "Владислав Граматик" -София;
Допълнителни квалификации:
Бизнес - администрация II-ри клас квалификация;
Задочен курс в Институт "А. С. Пушкин" в Москва (2 год.);
Директор-обучител по Програма на МОН и Френски Културен институт (3 год.);
Мениджмънт в образованието по Проект на МОН, Гьоте - институт и Културком такт - Австрия (2 год. продължава в момента).
Участие в проекти:
"Индекс за приобщаване" - за работа с деца с увреждания.
"Демократично училище" на Гьоте Институт-София и бюро за образователни проекти k.education на правителствената агенция КултурКонтакт - Австрия по поръчение на МОН - България.
Източник: СО
Кремче, ще ме извиняваш, ама смяташ ли че наистина учителите трябва да получават много пари ? Смяташ ли че за 4 часа трябва да са толкова скъпоплатени ? За съпоставка: Един обикновен работник, работещ в строителството, да кажем живее в Благоевград. Той става всяка сутрин в 5.00 за да се подготви и да хване специализираният работнически превоз за да отиде на работа в София. Той отива на работа в София в 8.30. В 9.00 започва работа. Работи до 17.00, докато си дойде става 19.00 часа. Значи от 6 до 7, от 6 до 7 това е всеки ден...почива по един ден (понякога и толкова няма)...учителят какво прави ? На работа е от 7.30, да става в 6.30. работи най-късно до 13.50 и след това си е вкъщи. Половин ден вкъщи, работи 9 месеца, работното му време е 1/2 от това на нормалните работници, има 1 месец отпуска, почива празници и почивни дни винаги...струва ли си затова да се увеличават заплатите ? Българското училище едвам се крепи, материалната база е под всякаква критика, всеки гледа да претупа урока и да си ходи...бях в Англия по учебен прокт и...какво се оказа, бюджетът на училището е 1 250 000 паунда (2 500 000 лв) а всеки учител взима 64 000 лева годишна заплата или това означава около 5 400 лв на месец ! Но там са по двама учители, един асистент и един учител, който му помага, всичко е осигурено, матераилната база е отлична...затова делегираните бюджети са най-добрата практика за българия - в хубавите училища ще има пари, в кварталните - не и т.н и т.н...а сега новата министърка. Добре. Правим следното сравнение - 100 човека кандидатстваме за една паралелка от 30 човека, нямаме изпит, всички имаме 6.000 дипломи, е, какво правим ? Изпита трябва да остане, но да се промени, примерно по 20 задачи по БЕЛ и Математика, без преразказ, за 2 часа, няма друг начин !Първоначално написано от krem4et0
Ако я беше слушал внимателно, тя каза, че ще даде повече свобода на всяко училище да определи критериите. Другото, което е не си прав пак. Тя каза, че изпит няма да има, защото децата не са подготвени според настоящия учебен план. За целта ще се въведе външно оценяване подобно на това в 5, 6 и 8 клас, което ше изземе функциите на изпита. А за това с 20 задачи по БЕЛ пък е много неразумно, защото повечето хора се оплескват на преразказа и всъщност той е нещото, което дава обща представа за езиовата ти култура. И като им 20 задачи и са толкова елементарни, колкото и на теста и всички имат 6, пак какво правим?100% и вярвам на Фандъкова. Радвам се, че ми беше директор и, че сега ще е министър. Просто е СТРАХОТНА!
![]()
Първоначално написано от mArMaLaDkA
![]()
![]()
![]()
![]()
Американски форум - задаваш въпрос и ти отговарят..
Руски форум - задаваш въпрос и на теб ти задават...
Български форум - задаваш въпрос и всички ти обясняват колко си тъп..
Lucho, ако работата ми за деня беше само това, което преподавам, песен щях да пея. Аз това даже за работа не го броя-то си е кеф. Нямаш си на идея колко време отнемат подготовката на урок, тестове, тяхната проверка. Нямаш си идея, че за 9 месеца и 15 дни аз не съм имала свободна събота и неделя от такива занимания. Да не говорим за непрекъснати съвещания, изпити (в нашето училище има ученици на самостоятелна форма), изготвяне на конспекти, на билети, протоколи, дежурства, квесторство. Изобщо няма да споменавам участие в проекти и извън класни дейности, които са задължителни за учителите, за да може училището да върви напред.
И не на последно място-психическата умора. Да работиш с хора е най-трудното нещо. да работиш с тийнейджъри е мноооого по-трудно. да не говорим, че преподавам Информатика и всеки, прочел нещо може да ме забие. Трябва винаги да си на 6 и мозъкът ти да сече.
Когато бях ученичка си мислех същото като теб. О, работят по половин ден, имат големи отпуски. Мога да ти кажа с ръка на сърцето, че дори не си представях какво ме чака като започнах. Особено първите 2 месеца нямах време да се обърна.
Много се подценява учителският труд. понеже и аз имах такива като теб, които ми се "дървеха", че видиш ли аз съм там, говоря нещо си и получавам милиони за това, им дадох да изнесат елементарен урок. Но в нормална обстановка-учениците шумят, не слушат, задават 1 и същи въпрос по 10 пъти, а накрая те гледат тъпо като кажеш думата "интерфейс". Въпросните деца се предадоха на 10-тата минута и казаха, че не могат. това не е работа за всеки. Да си учител е призвание. Този труд толкова амортизира психиката и нервната ти система, че няма на къде. Нали всички вие сте продуктът на нашия труд? той не е сграда, храна или дреха. Той е ХОРА, личности, техните умения, навици и знания. защото противно на много мои колеги, аз не целя да знаете някаква си там подробност. Аз искам в моите ученици да възпитам някои неща (които са обягнали на родителите им), да ги науча да са любопитни, да учат, да се интересуват. Прекалено скоро бях от другата страна, за да преценя кое е истински важно за бъдещето на 1 човек.
Както и да е. Ако не дойдеш на моето, няма как да ме разбереш. Трудът на лекарите и учителите е безценен, а ние им гледаме толкова дълбоко в кесията.
П.С. В трудовият ми договор пише 8 часов работен ден. Осигурявам се за пълен работен ден, зачита ми се 100% трудов и осигурителен стаж. не знам от къде го видя това 4 часа? Да не говорим, че имало дни, в които вися на работа 13 часа астрономически. Какво да направя, че не пътувам? Училището ми е на 200 метра. Ако смяташ, че 366-те лв, които получавам чисто са ми много, говори с г-жа Фандъкова да ми ги намали.
Кремче, наистина заплатите са смешни. Но мисля, че нямаш право да се оплакваш. Защото ако учителите, които преподават от 30 години са започнали да преподават в система, в която тяхното положение е било по-добро от сега спрямо останалата част от населението (те не са били по-добре от сега; просто сега останалата част е станала по-добре, а те са останали на същото ниво на заплащане) и не са очаквали, че нещата ще се стекат по този начин в живота им, то ти си млада и отлично си знаела какво е заплащането още преди да почнеш. Можеше да тръгнеш по съвсем друг път в живота, ако този не ти харесва.
А относно подготовката... за информатиката е малко по-бързо развитието. Но за подготовката... един учител по история му е ужасно трудно с подготовката на материала първите 2-3 години, а от там нататък той си е научил урока и преподава едни и същи неща (с леки изменения), т.е. има повече свободно време от теб сега.
Не искам да кажа, че учителите заслужават тези заплати (някои си ги заслужават). И не е вярно, че работят малко. Аз учех в елитно училище и повечето даваха частни уроци, за да могат да имат едни горе-долу нормални приходи. Но може да се каже, че работят малко за училището.
Последното не променя фактът, че заплатите им са ниски, но заплащането според мен трябва да е бая диферинцирано, за щото има учители, които и тези заплати не ги заслужават. Мисля, че трябва да се направи едно добро външно оценяване и в резултат от него да се оценяват учителските заплати. Тогава учителите, чието преподаване дава резултат, да получават примерно над 2 пъти по-висока заплата от тези, които не правят нищо. Защото съм съгласен, че заплатата ти е смешна. И другото е, че не трябва липсата на стаж да значи по-ниска заплата. А при българските учители май само стажът определя заплата и довежда до огромни разлики, което е лошо.
Да си учител е изключително отговорна професия, защото овен да учиш от теб се изисква и да възпитаваш. Освен да подготвяш уроци, да проверяваш контролни и т.н. ти трябва и да си психолог, винаги да се отнасяш адекватно с учениците си. Да си приятелски настроен към тях, но и да не прекрачваш границата. Хем трябва да е приятен урока, хем полезен. Това въобще не е лесно. Аз съм все още ученичка и ги виждам моите учители кой как се справя. Материалната ни база е ужасна, нивото не чак толкова високо. Но въпреки всички има и такива, които много се стараят да ни помагат. А има и друг тип - те почиват на стара слава и часовете им са мудни, безинтересни и отегчителни. Така нищо не се научава.
Доколкото до новата министърка - аз харесвам Вълчев. Струва ми се много интелигента личност и не може да не му се признае, че за 4 години той направи много за българското образование. Естествено не може да се очакват чудеса, но този човек си вършеше съвестно работата. Няма как без външно оценяване - това е стандарт в ЕС. Делегираните бюджети също бяха добра идея - създаде се конкуренция между училищата - условията се подобряват. Тази новата не ми вдъхва никакво доверие... Но ще поживеем, ще видим.
За мен най-голямото предизвикателство пред МОН е да намери начин с единен изпит да се кандидатсва във ВУЗ. Но това е трудна и амбициозна задача, защото университетите с високи изисквания не признават матурите.
Ок, кремче. Мошно, те понеже много добре ни учат, затова после им ходим на частни уроци...всичко е замислено...Да, кремче, така е, съгласен съм, но имаме този пример. Аз съм учител по математика. Днес имам от 2-рият до 5-ият час. Ако вторият час започва 08.30 и всеки учебен час е по 40 + 10 минути междучасие = около 12.10-12.20 приключваме деня и си тръгваме...тестове не се правят през ден, да водя 4 паралелки, всеки месец да им давам тест на различни дати, прави че около 5 дни ще се занимавам с проверка на тестове...
Ами нормално е да се ходи на уроци за кандидатстудентски изпити или кандидатстване някъде другаде. Ти - ако мислиш, че с 2 часа в училище по история ще напиша 17 страници за управлението на братя Асеневци (1185-1207) на кандидатстудентски изпит в СУ за 4 часа - жестоко се лъжеш. Същото се отнася и за литературата, с която кандидатствам. Гарантирам ти, че какъвто и учител да имаш, той няма да може с това време в училище да ти даде нужното за подготовката за кандидатстудентски изпит в сериозен ВУЗ, по който и да е предмет. Може би единствено ако учиш в математическа гимназия и кандидатстваш с математика.Първоначално написано от Lucho
Иначе съм съгласен с Briseis за Даниел Вълчев. Това е най-добрият Министър на образованието в последните години.
Пак ти казвам, че подготовка не значи "научаване на урок". Освен това няма сносен учебник по Информатика и ИТ, а по другите 2 дисциплини, които преподавах няма материали за всичко на български. Аз лично бях принудена да уча технически руски.
Трябва да имаш план за всеки ученик, трябва да имаш индивидуален подход. Преподавам едно и също в 4 класа и часовете 1 с 1 не си приличат. Поне аз за себе си смятам, че трябва да придобиеш поглед върху цялостното ниво на класа и да диференцираш уроците си. Работата ни не не измерва за времето, в което ходим на работа и сме в сградата на училището. Въпреки, че и това не е малко. Имала съм по 2 часа на ден, а прекарвам в сградата на училището по 5-6 астрономически часа. Защото е една бумащина, едно чудо. Аз естествено това отчитам като сериозен недостатък на системата. 2/3 от времето ми на училище е свързано с писане на: дневници, разпределения, бележници, материални книги, планове, дневници на посещаемостта в дадения кабинет. Отделно за 1 изпит, на който даже някой не благоволява да дойде се правят: конспект, билети, 2 протокола за изпита, 3-ти за оповестяване на резултата. И като си Информатик де що има компютър търчиш да оправяш. На ден поне 10 технически неща върша. И пак не съм била класна. Там е просто ад. За 18 лв повече на месец е чудесия.
Пак ти казвам-и аз мислех, че е така. Причините, поради които се захванах с това са комплексни-опитах на хонорар, хареса ми, парите за град като Свищов са си сносни, имам свободно време да си карам магистратурата. Е, това последното почти не стана. бях прочела нещата по 1 път, а имах по 3-4 месеца време да го направя. Нямаш сили. повярвай ми не съм същият човек. Имам чувството, че съм на 100 години. Работата хич, ама хич не е лека. Пак се повтарям-работиш с разгонени и вечно бунтуващи се тийнейджъри, които си мислят, че като имат компютър и са си направили 1 сайт, знаят повече от мен. Аз лично работя с хора, с които имаме 6-7 години разлика. Колко на сериозно мислиш, че ме вземат? И понеже не става да градя авторитет с опит и възраст, трябва да го направя по другия трудния начин-разбиране, усмивка, индивидуален подход, психологически игри...Смятам, че на някои бръкнах дълбоко под кожата. разбира се с други не можеш. За мен часа не е да си изпея урока. Искам ползата от моите часове да е друга. Искам да видя жар в очите на децата. Искам да им обясня наистина важното за тях. Не знам дали успявам. Лично аз се разплаках в края на учебната година, а сега ми е много мъчно за учениците ми. 36 седмици сме били заедно. Просто няма начин. Изобщо не знам дали съм добър педагог. Нито има матури в моята област, нито външно оценяване. Добрият резултат не е бележката. Търся нещата по-дълбоко. Знам какво е било полезно за мен. Времето ще покаже дали ме бива за тази работа. Имала съм и много лоши моменти, в които съм повръщала от умора. Имала съм моменти, в които съм плакала от щастие. Приела съм го надълбоко. дали това ме прави добра?
Прочетох друите мнения, но това тук ме хвърли в тъча. Ама ти слушаш ли се?! Главата ми не може да побере как сравняваш общ работник с учител? Значи общ работник става човек, който а/ друго не може или б/ не е взел свястно образование. Аз за учител без висше не съм чувала до сега ако ще да е и по изобразително. Обикновените работници извършват всичките тези дейности, защото за тях се изисква физическа, не умствена сила. Както казаха по-горе това да си учител изобщо не е лесно. Виждам какво е положението в моя клас, дори "преподавах" веднъж и изобщо не е приятно занимание. Битката изобщо не е честна защото от едната страна си ти - учителят, който освен да бъде учител той трябва да заеме още поне 3 различни роли. От другата страна са 30 индивиди, които нямат никакво желание да те слушат, а ти си длъжен да ги накараш. Аз смятам, че на учителите трябва да се плаща повече от общите работници.Първоначално написано от Lucho
Виж, и аз до преди година и нещо мислех така. разбирам го. Щом не е бил от другата страна, няма как да вярва. Иначе аз съм вложила до сега във висшето си образование (работя с бакалавърската си диплома, но ми остана само защита и съм магистър)+педагогическия профил около 4-5 хиляди лв. и повече от 5 години. Да са ми живи и здрави мама и тате, че са решили да направят такава инвестиция в мен. Да съм си жива и здрава и аз, че да им се върне инвестицията и те да облажат пряко а не всичките ми доходи да остават за мен.
За сега ми е все тая - нито ми вреди , нито ми помага ... като запо4не да го прави , тогава ще мога да изкажа мнение![]()
![]()
![]()
На 5 години в предучилищната???? Що иска да им съсипе детството на малките не знам...![]()
Тъкмо се закротваше Вълчев и тая са ще ни разкатае мамите...![]()
Не мога да я критикувам още от началото и затова ще замълча, но пишеше във вестника, че иска да въведе външното оценяване за всички класове ?!?
Няма да се ходи на даскало по-рано бе хора! Просто предучилищната група в детската градина ще е две години, а не една, за да могат и деца, чиито език майчин не е български да имат равен старт с нас. Иначе няма лошо да има външно оценяване за всички класове. Така поне ще могат да се откроят лошите учители, които не си вършат работата.Първоначално написано от m3talmania
![]()
ако махне изпитите не знам вече кво ще стане... тази година нали имаше малки матури на 5 и 6 клас и всички с оценки 3-4 имаха 6 на матурата.. по време на тия матури е пълен хаус..
Добре, че Вълчо си замина пък за новата министърка не знам. Само да не стане работата "от трън - та на глог", дето викат хората...![]()
Aliena vitia in oculis habemus a tergo nostra sunt
Сега не мога да разбера дали ще отпадне изпитът след 7 клас, или ще остане, защото ако отпадне от учебната 2009/2010, точно това ще ме хване. Нямам и особено доверие на новата министърка, но да видим какво ще направи по-натам.![]()
---