- Форум
- По малко от всичко
- Тийн Учител - есета, теми, съчинения...
- Помощ при есета,съчинения,тестове...
Хей хора имам да правя теза за "Милосърдието и вярата" относно разказа "Една българка" и още една теза за "Пътя на Илийца към доброто".
Имам даден план по който да правя тезите,но проблема е,че аз не мога да правя хубави тези.До сега се разминавах с по обикновени,но този път ми е за срочната оценка.Трябва ми помощ!
Ето нещо по темата:
http://download.pomagalo.com/274870/...rka/?relPage=9
http://www.myschoolbel.info/Temi_LIT...o%20vreme.html
Най-добрият вариант е да се опиташ сам/а..
Хейй. Спешно ми трябва Интерпретативно съчинение(план) на тема "Илюзиите и истините за човека в Дамата с ренгеновите очи". Благодаря предварително.
Моля ви да ми помогнете!! Трябва ми есе на тема: Никога не спорете с глупака, хората може да не разберат правилно!!! Мерси предварително!!
Моля ви трябва ми есе на тема "Да, болест е, вродена на тираните, да нямат вярва в своите приятели." за вторник. Ако може
напишете го на MS word и ми го пратете на скайп: valk_91mersi предварително
Здравейте,моля помогнете ми !!!!! Трябва ми спешно есе на тема ''Тялото е езическо,а душата християнска''Ще съм ви много благодарен![]()
Може ли помощ? Трябва да напиша съчинение разсъждение на тема "Какъв смисъл влага Паисий в израза "български род"?" и да посоча аргументи. Благодаря предварително!
Последно редактирано от sevi01 : 03-16-2014 на 11:00
Спешно!
Есе на една тема по избор от трите:
1) "Добро и зло"
2) "Да имаш и да нямаш"
3) "Да бъдеш,а не да изглеждаш"
Човек винаги е свикнал да дири причините и за доброто, и за
лошото вън от себе си. А те са вътре в нас.“
Димитър Талев
Добро и зло са две понятия, които силно си контрастират. През цялото съществуване
на човечеството хората са търсели отговора на въпроса какво е добро и какво е зло. Много
автори от всички литературни епохи се се стремили да дадат отговор на този сложен
философски въпрос, отразявайки в своите произведения вечната борба между доброто и
злото.
Всеки човек пречупва разбирането за добро и зло през собствената си ценностна
система и възгледи за живота като цяло. Той измерва тези понятия чрез своите разбирания
за отношенията между хората.
През целия си житейски път хората се стремят към доброта и се стараят да избегнат
злото. Родителите се опитват да формират оценка за добро и зло още в детска възраст.
Общовалидната представа за добро включва състраданието, саможертвата,
благотворителността, честността, трудолюбието, обичта към хората и себераздаването.
Злото е нещо, което хората не винаги разбират или не желаят да разберат. Те се
стараят да го избегнат. Това може би се дължи на техният страх от злото и последиците от
него. Но понякога самите те вършат злини, без да бъдат способни да преценят собствените
си действия.
Повечето хора възприемат като зло себелюбието, егоизма, клеветата, насилието,
лъжата, престъпленията и омразата. За отделните индивиди злото може да има различни
измерения, които отново зависят от приоритетите и ценностите на личноста. За един зло
може да е лъжата, но за друг тя може да е животоспасяваща. Типичен пример за това има в
правото. Има закон, при който лъжесвидетелството на родители по адрес на техните деца
не е наказуемо. Това доказва цялата сложност на понятията добро и зло.
Особено вредна за оформянето на човешкия характер може да е нереалната
самооценка. Всеки човек счита себе си за добър и смята всички свои действия за правилни.
Но страничната преценка винаги е по-обективна от личната. Възможно е страничният
наблюдател да даде напълно противоположна оценка. Но всичко опира до характера на
отделния индивид и е изцяло подчинено на неговия мироглед.
В зависимост от своята народопсихология всяка националност има свое разбиране за
добро и зло. То е формирано от нейната история, религия, фолклор, бит.
Различни са възприятията на доброто и злото и през различните исторически епохи.
Всяка епоха си има своите мерки, които са претърпявали промяна и развитие през
вековете. Например по време на Римската империя кръвопролитните гладиаторски борби
са издигани на пиедестал, докато в днешно време хората заклеймяват насилието и
убийствата.
Като определение за добро и зло може да бъде посочено, че това са чисти форми
изпълващи се с конкретно съдържание във всяка една епоха.
Гениалният поет Шекспир в своята най-значима творба „Хамлет” е заключил :
„Нищо не е добро или зло. Мисълта го прави такова.“
Добро и зло
Има изневяра има и вярност,има любов, има и омраза, има покорство и непокорство,
има подреденост и хаос.Има още много противоположности на чувства и действия, но
най-обобщаващото за тях според мен е Добро и Зло.Никога не може да съществува
само едната страна на двойката антоними, защотото няма как да разберем дали това е
добрата страна или лошата, ако не знаем какво има от другата.
Кое преобладава в нашето ежедневие? Много хора твърдят, че не ги интересува
кое преобладава в тяхното ежедневие.Но аз не мога да приема това за отговор.Няма как
ти да живеш в един свят и да не те интересува какъв е той.Когато си купуваш хляб
нормално е да не се интересуваш от каква фирма е той.Но все пак в случая говорим за
живота ти, за ежедневието.Ако ти сам не се постараеш, да му помогнеш просто няма
как то да се промени самo.Не може да живееш в един кръг от злоба и лицемерие и да не
те интересува, че и ти затъваш покрай другите.Понякога обаче въпросът не се свежда
само до там дали те инересува или не, а до това дали имаш по-големи облаги да си с
злото или с доброто.Когато злото ти предоставя много повече шансове,а доброто ти
дава по-малко блага някои хора биха се изкушили да престъпят десетата бжия заповед:
Не пожелавай къщата на ближния си, не пожелавай жената на ближния си, нито слугата
му, нито слугинята му, нито вола му, нито осела му, нито какво да е нещо, което е на
ближния ти."
Тези хора според мен са вече порасналите деца изпуснали първите си 7 години и
за това могат да „благодарят” единствено на родителите си.Когато минат първите седем
години през които си се учил на най-елементарни ,но всъщност основни обноски на
държание се предполага,че вече си отвърден малък човек, който за възрастта си трябва
да може да мисли нормално.Само че проблема идва когато се влезе в училище и там се
слъскаш с още двадесет и няколко малки човека и тогава е като на война... по-силният,
по-смелият,по-нахъсаният печели войната и ако си бил по-слаб падаш в краката му и не
можеш да промениш нищо.Помощ можеш да получиш, само ако доброто реши да ти
помогне,и дано да не е късно вече за теб!
Все пак обаче човек сам си решава на кое да се довери.Проблема идва когато
искаме да помогнем на някой,а в този момент той сякаш е взет, като „заложник” от
злото.”Заложник” със „завързани” очи и ръце „оковани” с вериги, и колкото и да
показваме, и да го водим към изхода винаги се губим в тунелите.Стегнатата превръзка
на очите, влачещите се окови и стражите дебнещи във всеки ъгъл правят излизането от
черното подземие на белия свят много трудно и почти невъзможно.Ето заради това в
подземието остава и много Добро, което за кратко време без светлина,любов и истина
погрознява и остава в очакване някой да успее да го измъкне.
Доброто или Злото? Много често доброто не вярва на злото, защото в злото
винаги има съмнение породено от ревност,обърканост,непокор ство,опасност и още
много други.Доброто винаги е било мило,устойчиво,подкрепящо падащия. Въпреки
всичките си различия Доброто и Злото са като едно семейство ... имат чести
разправии,за много неща не са на едно мнение, но няма как да са разделени това е
невъзможно.И винаги доброто спасява злото
всички искат никой не дава
Трябва ми есе на тема "Отговорността на човека към живота и към бъдещето" помогнете ми спешно е.