.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 15 от общо 15
  1. #1
    Супер фен Аватара на Jus7DreamBoy
    Регистриран на
    Jan 2009
    Мнения
    2 189

    ПЛС хелп !Интерпретативно съчинение ..

    Хора имам да пиша Интерпретативно съчинение на тема : "Природата -израз на човешки преживявания в поезията на Николай Лилиев.

    "Тихия пролетен дъжд" ; "Светло утро" ; "Кръгозори надвесени" МОЛЯ ВИ ТРЯБВА МИ ЗА ПОНЕДЕЛНИК !!!! ЩЕ съм много благодарен на този който ми помогне в помагало мисля че има но нямам абонамент !
    СПАМ - Само Пиша Ама без да Мисля
    Голям лаф, дребни пари и мек х*й всеки може да извади!
    Това, че се пъчиш, не значи, че са ти големи циците!!!
    Таралежът е птица упорита, не го ли ритнеш - не полита.

  2. #2
    Аватара на Tedi4ka
    Регистриран на
    Aug 2007
    Град
    mezdra
    Мнения
    2 344
    Природата като отражение на душевното състояние в поезията на Николай Лилиев
    (Интерпретативно съчинение)

    Поезията на Николай Лилиев вълнува и впечатлява със своята красота на изказа, мелодичност и благозвучие. В стиховете си поетът рисува един по-различен, по-хубав свят, устремен към доброто и духовното. Той е поет на трепета в човешката душа. У него няма грубост, но няма и онази сила, която придружава непосредствените и буйни чувства. И все пак в неговите стихове се чувства преживяното. Своята любов той нарича „Ничия – Никога”. Във всички свои стихотворения, особено тези от цикъла „Песни” Лилиев изразява своя непосредствен изказ на чувствата. Чрез природата той изразява своите моментни настроения: своята тъга и болка, моментите на меланхолия, своите щастливи мигове, макар и малко в неговия живот. Поетът използва природните явления и красоти, за да изрази своите чувства и мисли. Чрез дъжда („Тихия пролетен дъжд”) той показва своята тъга, мъка и страдание от несподелената любов, което става още по-силно във вече есенния дъжд („Кръгозори надвесени”). Неговите творби са лирически миниатюри, но те могат да покажат по много силен и истински начин душевните преживявания и конфликти, предразполагат читателя и докосват сърцето му.
    В стихотворенията „Тихия пролетен дъжд”, „Светло утро ти прокуди”, „Кръгозори надвесени” темата за любовта е разгърната ненадейно, по много нежен и фин начин. Те по непосредствен начин изразяват кръговрата на любовта и природните закономерности. В „Тихия пролетен дъжд” дъждът е пролетен – любовта е в началото си. В „Светло утро ти прокуди” любовта долита на сребърните крила на пеперудите и отлита постепенно по същия начин. В „Кръгозори надвесени” дъждът вече е есенен, искрите на любовта са угаснали, чувствата са избледнели и двата влюбени бродят сами „в глухи жалби унесени” по безбрежната пустота.
    „В глухи жалби унесени,
    ние бродим сами.
    Ръми,
    есен е.”
    В миниатюрата „Тихия пролетен дъжд” и в трите строфи, тихият пролетен дъжд е с различна синтактична функция – подлог, пряко и непряко допълнение. По този начин дъждът е с различни вариации във всяка строфа. В първата строфа дъждът бликва над сухата и смълчана природа:
    „тихият пролетен дъжд
    звънна над моята стряха…”
    Във втората строфа дъждът оплодява природата, насища я с монотонност и ритъм.
    „тихия пролетен дъжд,
    слуша земята и тръпне…”
    В трета строфа дъждът изпълва природата с възторга и страховете на растежа:
    „тихия пролетен дъжд,
    сълзи, уплаха…”
    Глаголът звънна е синоним на призив, отзвук и има широк диапазон. Интимните чувства се разкриват още по-дълбоко от израза „моята стряха”. Така се показва непосредствената промяна в чувствата на поета:
    „с тихия пролетен дъжд
    колко надежди изгряха…”
    Чрез двата антонима земя-небе се изразява символа на растежа и оплодяването. Всъщност това стихотворение изразява радостта на оплодяването, началото на един нов живот. Темата за любовта е загатната ненадейно чрез антитеза, възторг и уплаха. Това показва непостоянството и непосредствените чувства в любовта , страхът интимният свят на човека да не бъде наранен и разрушен.
    „колко искрици изтляха…!”
    ………………………………
    „сълзи, възторг и уплаха”
    Тази песен показва готовността на човек да се изправи пред изпитанията на любовта. В стихотворението „Светло утро ти прокуди” както и в „Тихия пролетен дъжд” е използван мотивът за опозицията. Тук „светлото утро” представя нещо ново, свежо, в очакване на надеждата. Опозицията нощ-ден представя кръговрата на живота. Глаголът „звънвам” показва събуденото желание и копнежа към новото. Изразът „затрептяха изумруди” показва чистите трепети на любовта и полъхът на чувствата. Сребърните пеперуди символизират любовта, която долита на крилете на желанието и отлита на крилете на уплахата:
    „пеперуди, пеперуди
    тънки, сребърни крила”
    Трите стихотворения сякаш представляват един неразрушим цикъл, в който щастие и нещастие вървят ръка за ръка, редуват се, преливат едно в друго и в крайна сметка се сливат в океан от чувства.



    http://prize.bg/tedi4kata -моля ви влизайте

  3. #3
    Супер фен Аватара на Jus7DreamBoy
    Регистриран на
    Jan 2009
    Мнения
    2 189
    ОБИЧАМ ТЕее
    СПАМ - Само Пиша Ама без да Мисля
    Голям лаф, дребни пари и мек х*й всеки може да извади!
    Това, че се пъчиш, не значи, че са ти големи циците!!!
    Таралежът е птица упорита, не го ли ритнеш - не полита.

  4. #4
    Да не правя нова тема- тук да кажа- и аз имам нужда от интерпретативно съчинение на същата тема.Бих взела това, но на Jus7DreamBoy и не мен ни преподава един и същ учител... Трябва ми до петък.
    Благодаря предварително

  5. #5
    кой ви преподава ????

  6. #6
    На мен ми трябват две тези за ЛИС на теми: ,,Хармонията и музиката в ,,Тихия пролетен дъжд" на Николай Лилиев и ,,Светът на надеждите в ,,Тихия пролетен дъжд" на Николай Лилиев Моля трябват ми спешно
    Благодаря предварително

  7. #7
    Голям фен
    Регистриран на
    Nov 2008
    Град
    Варна
    Мнения
    670
    Спешно ми трябва отговор на въпроса;Какви размисли и обобщения пораждат последните две двустишия на ''Помниш ли...'' и ''Да се завърнеш...''?
    15.09.09-денят на най-голямата грешка в живота ми

  8. #8
    Цитирай Първоначално написано от senity95
    На мен ми трябват две тези за ЛИС на теми: ,,Хармонията и музиката в ,,Тихия пролетен дъжд" на Николай Лилиев и ,,Светът на надеждите в ,,Тихия пролетен дъжд" на Николай Лилиев Моля трябват ми спешно
    Благодаря предварително
    На мен ми трябва също до петъка трябва да съм го написал :X помощ моляяя....

  9. #9
    Цитирай Първоначално написано от cherno
    Цитирай Първоначално написано от senity95
    На мен ми трябват две тези за ЛИС на теми: ,,Хармонията и музиката в ,,Тихия пролетен дъжд" на Николай Лилиев и ,,Светът на надеждите в ,,Тихия пролетен дъжд" на Николай Лилиев Моля трябват ми спешно
    Благодаря предварително
    На мен ми трябва също до петъка трябва да съм го написал :X помощ моляяя....
    Виж това:

    http://www.neznam.bg/%D1%83%D1%87%D0...8A%D0%B6%D0%B4
    Радвай се на този миг. Този миг е твоят живот.

  10. #10
    Цитирай Първоначално написано от sexa_na_kompleksa
    Цитирай Първоначално написано от cherno
    Цитирай Първоначално написано от senity95
    На мен ми трябват две тези за ЛИС на теми: ,,Хармонията и музиката в ,,Тихия пролетен дъжд" на Николай Лилиев и ,,Светът на надеждите в ,,Тихия пролетен дъжд" на Николай Лилиев Моля трябват ми спешно
    Благодаря предварително
    На мен ми трябва също до петъка трябва да съм го написал :X помощ моляяя....
    Виж това:

    http://www.neznam.bg/%D1%83%D1%87%D0...8A%D0%B6%D0%B4
    благодаря за отговора ако някой има нещо друго моля да го постне до утре пак благодаря

  11. #11
    хайде деее никой ли няма нищо??

  12. #12
    Ако може да ми покажите до къде свършва за "Тихият пролетен дъжд"

  13. #13

    Smile хора спешно ми трябва интерпретивно съчинение по тема :

    СВЕТЪТ НА НАДЕЖДИТЕ В ТИХИЯТ ПРОЛЕТЕН ДЪЖД ? ...ЩЕ ВИ БЪДА МНОГО БЛАГОДАРНА!!!

  14. #14
    arli
    Guest
    хора.. спешно ми трябва увод и теза по тема ,,природата като израз на човешки преживявания в рихият пролетен дъжд'' <3 предварително благодаря <3

  15. #15
    Хора, така като ви помагат всеки път, никога няма да се научите да пишете. И после на матурата в 12 клас какво ? Нищо...

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си