.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 2 от общо 2
  1. #1

    спешно ми трябва литературно интерпретативносъчинение илиада

    спешно ми трябва литературно интерпретативно съчинение на тема-представянето на войната ж илиада.моля помогнете спешно е

  2. #2
    Аватара на Tedi4ka
    Регистриран на
    Aug 2007
    Град
    mezdra
    Мнения
    2 344
    http://www.teenproblem.net/forumВойната

    Събитията от далечните отминали времена, описани в Омировата поема
    „Илиада”, са представени идеализирано, за да послужат за пример на
    следващите поколения. Основните теми в творбата са свързани с войната,
    но и към мирновременния живот на древните гърци. По този начин авторът
    разкрива смисъла на редица ценности, които имат особено важно значение
    за тях.

    В XVIII песен на „Илиада” Омир противопоставя войната на мирния живот.
    Върху един предмет предназначен за военни действия, какъвто е щитът на
    Ахил, творецът изобразява животът в неговото богатство и разнообразие.
    Картините, обрисувани върху щита, ни дават пълна представа за водещите
    ценности в живота на елините сред тях са чувство за дълг и стремеж да
    извоюват слава и богатства чрез участие във войната, която се превръща в
    начин на живот и в част от ежедневието. Наред с предизвикания „хаос” в
    земния свят от войната картината на света е изпълнена с трудолябие и
    съзидание. Животът е висша ценност както за война, така и за обикновения
    гражданин. Сцените върху щитана Ахил изразяват битката за радостите на
    живота.

    Дългогодишната война се превръща в ежедневие и начин на живот за хората.
    Те са свикнали да устройват засади, да надхитряват противника, за да
    печелят плячка. Но войната налага жестоки закони изисква жертви. Нейсни
    спътници са Смут, Раздор и Смърт. Смъртта е безпощадна, „сграбчила войн
    ранен, още жив”, повлича в боя всички живи, ранени, мъртви. В битките
    загиват нравствените ценности на човека, проявени в мирно време. За
    слава и богатство човек убива, погубва човешки живот. На обрисуваните
    военни сценивърху щита контрастират сцените на мирния живот и труда –
    щастие. Трудът е основна ценност, важен фактор в живота на мирните
    граждани на полиса. За разлика от мрачните картини на войната, в които
    проблясват медни доспехи и копия на воюващите, мирните сцени са
    изпълнени с багри и настроение. Трудът е радост, носи плодородие и
    изобилие. Изобразен като празник, трудът носи удовлетворение и щастие, з
    аразлика от войната в която господстват нещастието, мъката и смъртта.

    Майсторството на гърците в занаятчийството е израз на естетическия им
    вкус към красивото. Художественото майсторство на певци и танцьори
    допълва ценностите, нравствените добродетели и умения на древните.
    Певическото и танцуво искуство отразяват разбиранията на древните елини
    за света и технитеестетически вкусове. С изобразяването на мирния ивот
    на хората и техните дейности Омир осъществява своята мечта – да
    възтържествува мирът и хармонията между хората.

    Претворената върху щита реална и желана действителност разкрива
    ценностите в живота на древните елини, з акоито войната е ежедневие,
    носещо слава и богатства, трудът е радост и опиянение. Противопоставяйки
    картини от мирнив живот на сцени от войната, омир недвусмислено
    утвърждава мира и труда като най – висши човешки ценности. Идеалът за
    човешкото щастие е обвързан с героичното в представата на древните хора
    за хармоничен свят. Щастието на обикновените човешки радости се оказва
    непознато за Хектор и Андромаха. Героят на Троя – Хектор от десет години
    воюва, брани отечеството. Той е смел войн, спечелил много битки, герой
    заслужил слава но твърде малко са били миговете му на лично щастие.
    Човешкаат му същност се проявява единствено в хармония с войнския дълг и
    гроичната чест. Радостите на мирния живот са непознати за Хектор.

    Той живее с „радостите от победите на бойното поле’, които му носят
    слава. Това е животът на война, а човекът, бащата и съпругът остват
    непознати з анего. Участието в предстоящата битка го карат да се сбогува
    с човешките радости в живота. Той с мъка приема предопределената си
    съдба и приема смъртта като част от героичната слава и изпълнен дълг към
    род, земя и бащино огнище. Човекът в „Илиада” е показан в своята
    противоречива природа. Прозрял мощта на войната, която носи слава, но и
    много мъка, той разбира силата на мира като другото лице на живота.
    Героят на Омир изявява храбросттаси по време на война, но и стига до
    прозрения за онези житейски истини, които са вечна опора на човешкия
    живот. Дори храбрия и жестой войн Ахил, чиято стихия е войната, разбира
    това. Стремежът на Ахил към войната е непонятен, чужда ни е
    разрушителната сила, но е ясно, че разпалва грубите страсти.
    Благородният, етичен омиров любимец, засегнат от жестокостите на войната
    се превръща в „демон на насилието”. Образът му разкрива истината за
    зловещите инстинкти родени от насилието. Разбираме, че войната разрушава
    не само живота на победения, а погубва и душата на победителя. Но
    древните гърци виждат във войната поминък и поле за изява, затов аи
    победителят Ахил е идеал, обгърнат с ореола на величието.

    Светът на древния човек е изграден върху контраста: война и мир. Те са в
    центъра на смисъла и целите на човешкия живот. Затова силните и гордите
    мъже на Елада са войни, защитници на чест и достойнство, но и любящи
    синове и съпрузи. Противоречиви герои, жертви на своето време.

    http://www.teenproblem.net/forum



    http://prize.bg/tedi4kata -моля ви влизайте

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си