Маркетинга не е нито реклама, нито продажба.
Маркетинга се занимава с внимателно проучване на пазара, на клиентите, на конкуренцията, на слабите и силните им страни.Маркетинга си служи с т.н маркетингов микс - мeтоди и стартегии за реклама, ценова политика, продукт, създаден според нуждите на определена група клиенти, с пласмент и тн.

Целта на маркетинга е да направи усилият по продажби ненужни.Маркетинга и продажбите са съвсем различни неща - първото проучва и създава продукт, насочен и съобразен с клиентите, второто предлага вече произведен продукт с помоща на агресивна политика по продажби - често и манипулации и разнообразни методи.

Интернет маркетинга е нов вид, съобразен с времето, в което живеем.Свързан е с информатика, психология,философия,логик а, икономикс, статистика и тн.