- Форум
- По малко от всичко
- Всичко тийн накуп
- Моля, млади хора, ОСЪЗНАЙТЕ СЕ!
Моля, прочетете цялата статия, това НЕ е загуба на време.
Здравейте. Говоря от името на 17-18 годишните в ПМГ, град Димитровград. Днес дискутирахме темата за образователната система в България. Стигнахме до извода, че тя е на НУЛЕВО ниво. Искаме реформи и смятаме да ги постигнем с цената на всичко!
Защо в Европа/Америка има училища, където учебните занятия започват в 09:00 ч. и свършват около 13:00 ч / 13:30 ч и дори пишат домашните си в учебно време, а ние се прибираме към 14:30ч / 15:00ч, та дори и по-късно и едва тогава се захващаме с домашната? В Португалия например са по тази програма. Имаше проект, който се спечели от ПМГ и имахме гости от Португалия, оказа се, че имаме огромни различия в образователната система. Когато се наложи семействата ни да се преместят да живеят извън България, автоматично се изкачваме по стълбицата и вместо 10 клас, сме 11 или 12, е?
Защо ни наричат и ни смятат за ТОАЛЕТНАТА НА ЕВРОПА ? Ние, младежите от 13 до 19 години, сме хората, които ТРЯБВА да променят условията в тази страна. Трябва да променим начинът на обучение на младите хора, да възвърнем желанието им към по-добър, честен и стойностен живот! Ние сме хората, които ТРЯБВА да си ТЪРСЯТ ПРАВАТА!
Какво се случва в момента? "По-горе стоящите" ни залъгват с най-различни лозунги с обещания за изпълнението им, разбира се, осъществяване на обещанията няма! Всеки иска НАСЕЛЕНИЕТО В БЪЛГАРИЯ ДА Е ГЛУПАВО! Защо ли? Защото тази корумпирана сган си казва: "Нека населението е глупаво, нека слушат чалгията и да плюскат кебабчетата, а аз ще управлявам стадото с овце, както си искам! Защо да знаят математика, ми ще ги лъжем с лихвите, защо да знаят английски, като ще дават пари, за да им се преведе и ще ги дерем ли, дерем, нека!"
Осъзнайте се, хора! Разберете, че трябва да отстояваме правата си! Какви са нашите идеи: Разпространяваме тази молба във всички големи сайтове, на приятели и познати, задвижваме нещата, ако трябва ще поискаме интервю и с националната телевизия BTV. Важното е постигането на целта! Ще протестираме, ако трябва пред Народното събрание (както учителите протестираха за вдигането да заплатите им, стояха там около седмица, гладуваха, студуваха, НО... ПОСТИГНАХА СВОЕТО!)!
Помогнете ни да реализираме тази идея за: по-добро образование, по-малко часове (защо да имаме по 7-8 часа, приположение че последните два сме зомбирани?! Защо да нямаме 5-6 часа максимум, щом по този начин ще научим повече?), повече разбирателство между учители и ученици, по-добра реализация!
Искрено се надявам да се ОБЕДИНИМ В ЕДНО! Силата - това сме ние, наложим ли се, всичко, което пожелаем ще се реализира!!!
Н-А-М-А-Л-Е-Н-И-Е: ЧАНТИЧКИ, ДЖУНДЖУРИЙКИ, ОБУВКИ, РОКЛИ и други. Приятно разглеждане: http://avalanche666.snimka.bg/gradua...94205.23552145
Я се осъзнай ти бе! В какво училище си била? Понеже има голяма разлика между гимназия и техникум в други държави. Почвали в 9 и свършвали в 13... Аз съм останал с наблюдението, че почват в 8 и свършват в 14, а лятната им ваканция е до средата на август.
Последно не разбрах, какво се оплакваш? хем като сте отидели в чужбина и минавали автоматично в по-горен клас - тоест имате повече знание, хем ви държали тъпи. Някак не се връзва.
Някой явно е проспал последните 15 година, конференциите в Болоня и тн.
То пък бива бива...
Режат ви един месец от лятната ваканция и ще имате по-малко часове.
Така съгласна ли си?
Grumpy old madman
Мда, трябва просто да кажа, че съм съгласна с Канис и точните въпроси, които ти зададе
Аз имам велика идея за реформа, но като стана и аз велика - тогава ще си я пробутам![]()
Saatana vittu perkele hate crew!
Тая патка е оспамила всички раздели с глупавата си статия. Това е то днешната младеж - тъпи, но за съжаление упорити.
А образователната система дали е доволна от учениците в нея?
И да не е - няма право да ги избира.
А да се въведе бой с възпитателна цел желаете ли?
Grumpy old madman
Какво друго да искат.
Те не ходят на училище да се учат.
This world is spinning around me
This world is spinning without me
And every day sends future to past
Every breath leaves me one less to my last
Айде да се осъзнаят, де!
Canis_Dirus - Всеки си има гледна точка. Кажи ми процента на УПОРИТИТЕ днес и МЪРЗЕЛИВИТЕ, със сигурност мързеливците водят, ти ако искаш да си в застой - бъди, аз НЕ искам!
Н-А-М-А-Л-Е-Н-И-Е: ЧАНТИЧКИ, ДЖУНДЖУРИЙКИ, ОБУВКИ, РОКЛИ и други. Приятно разглеждане: http://avalanche666.snimka.bg/gradua...94205.23552145
Ти спадаш и в двата процента. Хем- хем.
А на въпросите ще ми отговориш ли? Или ще си останеш с тази "статия", която е под нивото и на регионален жълт вестник?
А какво се оплаквате с 7 часа на ден? Аз съм имал по 10. Подготвителен клас. 6 сутрин, час почивка и още 4 следобяд. Че и живеех в съседен град и ставах в 5 сутринта. Връщах се в 5 и половина и понякога в 6 и половина в къщи и пишех домашни. И във влака пишех домашни.
Винаги можеш да отидеш в някой западнал техникум, където не пишат отсъствия, за да не изключат някого, че не им достигат деца.
Grumpy old madman
По-голяма ирония от: "Бой с възпитателна цел", не бях чула. Ти явно не си ученик, може би студент, имаш се за много интелигентен и начетен, защо? Вместо да се поставиш на мястото на учениците, ти си против тях. Ето затова има размирици в тази държава. Ако всички бяхме едно, ако имаше разбирателство и съпричастност, неща, непознати за теб, щеше да е далеч по-добре. Егоисти и хора със самочувствие без покритие - моля да не се изказват. Ние искаме просто подкрепа.![]()
Н-А-М-А-Л-Е-Н-И-Е: ЧАНТИЧКИ, ДЖУНДЖУРИЙКИ, ОБУВКИ, РОКЛИ и други. Приятно разглеждане: http://avalanche666.snimka.bg/gradua...94205.23552145
А ти ще ми отговориш ли на въпросите?
Или ще продължаваш да си редиш безсмислените бъртвежи.
Като сте недоволни предложете обосновано и разумно решение. Само с пожелания не става.
Искате, но нито можете, нито ще го направите.
Grumpy old madman
И си се научил да пишеш грамотно.Първоначално написано от Canis_Dirus
Аз не мога да разбера какво роптаят учениците срещу дългите часове, след като, въпреки тях, все още не знаят дали се пише Омраза или Умраза и не могат да изразят мислите си на български, пък бил той и елементарен.
This world is spinning around me
This world is spinning without me
And every day sends future to past
Every breath leaves me one less to my last
Аз разбрах само, че искате да учите по-малко..![]()
И някой нагоре се изказа, че не отиват там да учат.
Хайде стига с тоя общ знаменател вече, че ми писна да се разправям.
Някои все още учат и все още ходят, за да учат, а не да пушат/пият/етц простотии, колкото и невероятно да звучи.
Малко са. И не си губят времето във форума, за да обясняват, че не е важно това, че не могат да пишат без правописни грешки.
This world is spinning around me
This world is spinning without me
And every day sends future to past
Every breath leaves me one less to my last
Идеята е следната: Да се премахнат купищата излишен материал, който затормозява учениците. Кое е по-ценно? Да зубрим един урок три часа, дълъг три листа, или да научим един урок за половин час - един лист, но качествена, ценна и приложима информация? Искаме промяна главно в учебния материал, оттам всичко се преструктурира и отпадат излишните часове. Какъв е смисълът да сме в училище до 15:00 ч, след като още в 14:00 ч, сме затрупани от излична информация?
Н-А-М-А-Л-Е-Н-И-Е: ЧАНТИЧКИ, ДЖУНДЖУРИЙКИ, ОБУВКИ, РОКЛИ и други. Приятно разглеждане: http://avalanche666.snimka.bg/gradua...94205.23552145
Значи представи си, че когато споменах Болоня имах нещо предвид.
От време на време едни умни хора - големи комисии от експерти по образованието, се събират и определят, какъв материал трябва да се изучава в училищата.
Та знащи вашето мнение - на учениците от 11 клас от ПМГ в Димитровград - е, че има излишен материал. А според вас, кой е решил да се изучава този материал?
Щом е там, явно има защо. Но уви, това е ти е трудно да го проумееш.
Grumpy old madman
Не ми е трудно да проумея глупостта на нацията. Това, както казах по-горе се прави с цел, няма случайности, излишната информация си е излишна - загуба на време!
Н-А-М-А-Л-Е-Н-И-Е: ЧАНТИЧКИ, ДЖУНДЖУРИЙКИ, ОБУВКИ, РОКЛИ и други. Приятно разглеждане: http://avalanche666.snimka.bg/gradua...94205.23552145
Интересно училище е това вашето... в Д-град е малко в кофти знам... то една позната учи там и не е с добро мнение за вашето даскало
Шапкарю .....
Кажи ми , защо гарванът прилича на бюро ?
Няма излишно (по)знание!
От училищната програмата не трябва да се реже, а да се добавя, СИП-ове, огранизирани извънкласни курсови обучения.
1.Учебният час е кратък.
Не си спомням някога да съм учила в тази рамка, но доста по-добре би било и за учители, и за ученици, да се ползва блокова система - по-малък брой предмети дневно, повече(достатъчно) време, за да се преподава пълно и да остава време за изпитване/упражнения.
2.Организирането на допълнителни курсове, по желание на известен брой ученици, не само ще е полезно, а и ще развие успешна ниша(някакви глупости се говорят за щат на преподаватели във ВУЗ, ако решат да го правят и в гимназиите, учителите ще са ок, на учащите ще им е удобно), връщайки на децата удоволствието от ученето, давайки им самоинициативата, да изберат посока/материя, в която да поровят.
...
Специализираното образование (само в 1 и единствена област) е ок за хората, на които им стига. (това по повод кое къде било излишно)
Смятам, че човек е способен на абсолютно всичко, съдържайки цялата потенция в себе си, и само развитието, трупането на знания и опит, отвсякъде и навсякъде(където пожелае), го приближават към пълната/идеалната му проекция. А животът е път, не игра на Монополи.
Сам си противоречиш. Математиката е област, която развива логиката, кара те да разсъждаваш, да мислиш по нестандартен начин.Първоначално написано от ClockworkOrange
Иначе за предмети като химия и физика съм съгласен, че се изучават прекалено задълбочено, но все пак човек трябва да има някаква обща култура.
Най-вярното мнение майна.Първоначално написано от ClockworkOrange
В училище трябва да се учат реално приложими неща.Много точно е и това за мисленето, за съжаление много далечна дейност за учениците.
Темата е чудесна. Само дето нещо не е ясно за какво спорим. Повече права за учениците; по-ефективен учебен процес; реформа в учебните планове; какво точно се иска?
Прави сте да критикувате поведението на учениците и родителите. Има родители на хулигани, които винаги си защитават децата. Има такива, които не изпитват респект към учителите; защо- ами заради заплащането! Малко пари, нисък социален статус! Вярно е, че учениците трябва да се стегнат малко, преди да изразят своите искания. Има мързеливи, има и "неграмотни" (ах, какъв етикет: "неграмотен" съм и вече всичко ми е позволено!!!).
От друга страна, Dizziness има право, търсейки отзвук. Ключът е точно в израза "ние, учениците от ПМГ Димитровград". Отново виждаме познатия пример: една група от ученици се разбунтува, търсейки солидарност. Да, ама няма отзвук, няма рекация. Вижте във Френската гимназия какво се случи, и какво? След 1 година няма и помен от бунтовете. Учениците не се подкрепят взаимно!!!
Нека приемем, че тук няма да разискваме отговорностите на учениците (защото реформа значи и нови отговорности). Какво ще реформираме и как? Да намалим часовете? Супер! Прибиране след 13 ч. и- беж към компютъра! Да премахнем многото часове по математика или химия? Да, на кого ли са нужни те, за какво ни е да изучаваме разни прогресии, ще кажат много ученици. Мили мои, това няма да помогне. Реформата не означава да живеем по-лесно, а да учим адекватно. Трябва да се въведат новите методи на обучение (най-вече интерактивни или пък ролевите модели), учителите да се квалифицират допълнително, за да са в крак с най-новото, трябва да се създаде специално звено за връзка между учители и родители (директният контакт в момента се осъществява от класните ръководители; това обаче може да става не по-лошо и през интернет чрез създаване на специални електронни дневници). За всичко това трябват доста пари и желание на правителството. Трябва "обществен дебат" (често повтарян израз). Изобщо- промяната няма да стане лесно. Засега единственият път е да се привличат повече млади учители, които ще използват нови методи и ще осъществяват по-лесно връзка със своите ученици. Но при тези ниски заплати ще бъде така...
Продължавайте смело дискусията, но оформете ясно тезите си. Дотук виждам повече препирни, отколкото реално обсъждане.
Уча в икономическо училище и миналата година от мен се изискваше да знам какво точно е алитерация и асонанс, да разбирам от генетика, да знам кой точно е вторият постулат на Бор, да мога да решавам квадратни функции, да реша задача с мемориален ордер за средно голямо предприятие, да знам какво включва пирамидата на Маслоу, да бягам за 7 секуни 50метра и да скачам поне метър и осемдесет.
Някои от нещата....май няма да ми трябват по-натам, след като вече съм се насочила с какво искам да кандидатствам, но...
Още нещо- Болонският процес тук няма нищо общо. Фундаментът на Декларацията от Болоня, 1999 г., се изразява в конструирането на единен план за действие в образователната и научната сфера с цел създаването на могъщо европейско общество, базирано на знанието. Учебните планове (т.е. какви предмети точно ще се учат и с какъв хорариум) се разработват от Министерството. Съдържанието се задава от същото (Държавни образователни изисквания). Ако искате да постигнете нещо, трябва първо да изработите стратегия-цели, задачи, средства за изпълнение. Можете да настоявате вашите учители да бъдат по-добре квалифицирани; да искате интерактивно обучение, по-добра материална база. Това е лесно постижимо!
Клокуорчец,тези неща се учат за това,че после като имаш деца и те не знаят/разберат дадена част от материала,като те питат да не им казаш култовия израз 'не знам'.Тия аксиоми,теореми,формули не са направени за кефа на някой.Иска се и малко мозък,за да ги запомниш.
![]()
Молът е културна работа и там се срещат САМО интелигенти хора.
добре бе,мамка му.Личи си,че немаш желание да имаш дете,а ако имаш дали щи е голям кеф ,акто те пита нещо да го гледаш,като теле в железница?!
![]()
Молът е културна работа и там се срещат САМО интелигенти хора.