.
Отговор в тема
Страница 2 от 3 ПървиПърви 123 ПоследнаПърви
Резултати от 26 до 50 от общо 67
  1. #26
    Мега фен Аватара на Pliok0019
    Регистриран на
    Dec 2007
    Мнения
    5 685
    Напълно съм съгласна с ClockworkOrange

    Има и полезни неща, свързани с математика (дори интересни). Да кажем - аритметична прогресия, задачите със синус и косинус. Аз имам афинитет към решаване на уравнения с неизвестни и ирационални уравнения. Не намирам смисъл да се учат логаритми (тях никога, никога няма да ги разбера, но ако има някой навит за обяснение - нека заповяда), тригонометрични изрази или комбинаторика.

  2. #27
    Аватара на term0t0
    Регистриран на
    Nov 2008
    Град
    морската столица
    Мнения
    1 058
    Тази математика,която говориш за нея е адски проста.Ама висшата математика си ебало майката.теория на вероятностите,някой ако се е сетил за какво иде реч.

    Молът е културна работа и там се срещат САМО интелигенти хора.

  3. #28
    Мега фен Аватара на Pliok0019
    Регистриран на
    Dec 2007
    Мнения
    5 685
    Цитирай Първоначално написано от term0t0
    Тази математика,която говориш за нея е адски проста.Ама висшата математика си ебало майката.теория на вероятностите,някой ако се е сетил за какво иде реч.
    Моля ти се...имам завидни математически познания за блондинка. Апогея беше някъде около 5ти клас, в 7ми също...оттогава си го карам на стара слава и хич ама хич не ми е лесно. За да си добър математик трябва време и желание. С едното слушане в час...

    Важното е че на едно интервю за работа никога ама никога няма да ме попитат колко е 3 на 8ма.

  4. #29
    Аватара на term0t0
    Регистриран на
    Nov 2008
    Град
    морската столица
    Мнения
    1 058
    Брат ми е седми клас,учат външни вътрешни ълги..Иначе съм си с едното слушане в час и пак съм разбрал всичко

    Молът е културна работа и там се срещат САМО интелигенти хора.

  5. #30
    Супер фен Аватара на Deadlock
    Регистриран на
    Feb 2008
    Мнения
    1 482
    това е зазубряне на неща,които НИКОГА няма да ти потрябват по-натам. не изисква никаква мисъл,а механично запомняне. чисто роботозиране.
    това не е вярно. има си справочници по математика, от които можеш да гледаш формулите. не трябва да зубриш и да се роботозираш. (: в математиката има много мислене.

  6. #31
    Супер фен Аватара на ElinoOor
    Регистриран на
    Jun 2008
    Град
    Варна
    Мнения
    2 254

    Re: Моля, млади хора, ОСЪЗНАЙТЕ СЕ!

    Цитирай Първоначално написано от Dizziness
    Ние, младежите от 13 до 19 години, сме хората, които ТРЯБВА да променят условията в тази страна.
    Младежите в България от 15-16 години надолу са абсолютни деградета.
    Точно пък те нямат правото на глас.(макар,че и аз спадам към тази възрастова група)
    Вие нормални ли сте,бе? Много ли са ви часовете?
    Обаче 80% от вас са неграмотни!
    Я да млъквате и да си сядате на гъзовете,че..

    Ще имаш право на глас като станеш на 18. Сега ще седиш и ще траеш.

    п.п.То си се вижда колко ти е капацитета.
    Kaname senpai <3
    Kpop & Kdrama![Jrock,J-pop,Cpop,Mandopop,Cantopop] <3
    Цитирай Първоначално написано от FapFapINC
    Обичам Елинор :с

  7. #32
    Мега фен Аватара на Canis_Dirus
    Регистриран на
    Nov 2007
    Мнения
    8 459
    Спокойно, деца. След няколко години техникумите отново ще си станат техникуми. Тоест от тях няма да имате шанс за матура, а ще учите приложими неща като дърводелство, грижа за възрастни хора и тн. След завършването също няма да ви тревожат с теория много-много. Професионално обучение за бояджия, за фризьор и тн.
    Grumpy old madman

  8. #33
    Супер фен Аватара на Deadlock
    Регистриран на
    Feb 2008
    Мнения
    1 482
    Цитирай Първоначално написано от ClockworkOrange
    абсолютно съм убеден,че съм прав.

    и дадох математиката само за пример,какво се хващате за нея точно?

    в училище се учат много неща,които не са нужни,РЕАЛНО.

    аре у лево.
    примерите са нагледни доказателства на думите ти, ама окей, няма да им обръщаме внимание.

    съгласна съм с теб, че се учат излишни неща. и то много. грешката е там, че материалът е представен сякаш дава знания, необходими за училище, а не знания за света.
    например физиката е навсякъде, а ние я учим така откъснато от действителността, че вместо да ми помага да си обяснявам нещата наоколо, само ми пълни главата с излишности.

  9. #34
    Хора, вие вървите точно в обратна посока на Болонския процес- вместо като идващо поколение да създадете "базирано върху познанието общество", вие искате да елиминирате от учебния процес различни дисциплини, да намалите съдържанието, да създадете още по-голяма пропаст между отделните предмети...Вижте, математиката ми е "пълна скръб", но тя трябва да се учи до завършване, защото развива в нас ЛОГИЧЕСКИ УМЕНИЯ! Тя не е само чисто зубрене на теореми и аксиоми. Физиката също е важна и би трябвало да познаваме нейния фундамент- различни принципи и формули, заедно с практическото им прилагане (ето къде ни е големият недостиг- липсват училищни лаборатории!). Да не говорим за биология или български език. Всички тези предмети трябва да се изучават, дори и с по-малко часове седмично.
    Впрочем, относно всички сравнения с американците- те са доста неграмотни в научната сфера:

    53% от тях знаят за колко време Земята обикаля слънцето;
    59% знаят, че динозаврите и хората не са живяли в една епоха;
    47% могат да преценят приблизително каква е водната повърхност на Земята;

    21% са отговорили правилно на трите въпроса.

    Линк: http://www.scientificblogging.com/ne...ce_says_survey

    Any suggestion?

  10. #35
    По всичко личи, че скоро в България, за да влезеш в униерситет ще е необходима само химикалка.

  11. #36
    Мега фен Аватара на Canis_Dirus
    Регистриран на
    Nov 2007
    Мнения
    8 459
    Реално е много готино да си нямаш представа от образователната система и да говориш свободни преразкази.

    По-яко е да си бояджия, а не да стоиш в банката по цял ден примерно.

    Образованието в Германия
    http://en.wikipedia.org/wiki/Education_in_Germany
    Grumpy old madman

  12. #37
    Мега фен Аватара на Canis_Dirus
    Регистриран на
    Nov 2007
    Мнения
    8 459
    кажи ми колко бояджии си видял да карат S-класа?
    А колко банкери?

    Аз тук бояджия с с-класа не съм видял. Но виж банкери съм виждал.

    Пък съм виждал и за колко работят на час бояджиите и за колко банкерите. Кой колко работи, каква отпуска получава и какво здравно и социално осигуряване получава от работодателя. Особено като се иам предвид, какъв е рискът от нараняване при бояджия и при банкер примерно.

    И колко е гадно да бачкаш нискоквлифициран труд. Не за дрго, ами поляците бачкат за по-малко.

    А кога си видял образователната система в чужбина в очите си?
    Grumpy old madman

  13. #38
    Цитирай Първоначално написано от JimmyGestapo
    Цитирай Първоначално написано от Pliok0019
    Уча в икономическо училище и миналата година от мен се изискваше да знам какво точно е алитерация и асонанс, да разбирам от генетика, да знам кой точно е вторият постулат на Бор, да мога да решавам квадратни функции, да реша задача с мемориален ордер за средно голямо предприятие, да знам какво включва пирамидата на Маслоу, да бягам за 7 секуни 50метра и да скачам поне метър и осемдесет.

    Някои от нещата....май няма да ми трябват по-натам, след като вече съм се насочила с какво искам да кандидатствам, но...
    Никой не е казал, че трябва да си отличник по всичко.
    Аз не разбирах от химия и затова в дипломата за средно имам три и петдесет. Болеше ме к'ура тогава...


    Сега по въпроса за неприложимостта на наученият материал - ми трябва си мама му Д**а. Аз като влязох в университета и благодарение на "излишните" си знание по математика си изкарах два изпита. Отделно от това в живота ми се е налагало да се справям с проблеми, които съм разрешил с познанията си по математика (по 6 тетрадки на ваканция съм решавал, не домашно, ами за да ги науча).

    Химията ми се наложи да си я припомням в предишната ми работа, когато ми тръснаха 400 страници проект на ЗИД, директиви и т.н. за опасни в/ва и ми казаха да проверя дали се изпълняват всички изисквания.

    Физиката пък не само не е излишна, но и полезна ежедневно. Етика, право, логика и т.н. също са адски полезни в ежедневието на всеки един уважаващ себе си човек, който има претенции да е нещо повече от вегетиращ зеленчук.

    Литературата даже няма да споменавам колко е ценна за мен, но ме научи да разбирам какво пиша и какво чета.

    Знанията са ценни, но въпросът е, че не са предадени и систематизирани на достъпно ниво. Аз лично подкрепям идеята за частична реформа в образованието, но не и тази, която искат учениците от къде беше. Лично смятам, че е редно учениците да са по цял ден на училище - да речем от 10 до 4, а домашните да отпаднат, а да се въведат по-скоро занятия тип упражнение, както е в университетите. В часовете сутрин да се учи теория, а следобед да се набляга на практическа реализация, обяснения и т.н., които да изместят домашните.


    Абе идеи много...
    Точно и ясно!Браво
    Fly like a butterfly, sting like a bee.
    Muhammad Ali

  14. #39
    Мега фен Аватара на Canis_Dirus
    Регистриран на
    Nov 2007
    Мнения
    8 459
    Ама разбира се. така е. Аз няма да карам С-класа щото не ме кефи.
    Но пък няма и да давам примери с изключения и да ги представям като общовалидни.

    Примерно Глория е била проститутка и кара С-класа и има яко кинти. Значни всички проституки имат кинти.

    Как е когато светът ти е толкова малък, че да си голям в него? Чувстваш ли се велик?
    Grumpy old madman

  15. #40
    Образователната системата е направена по такъв начин, че въпреки, че ти предлага широка гама от учебни дисциплини и разновидност на самия материал, накрая пак оставаш прост идиот. Смятам, че затова не е виновен многото материал, а това, че, ако искаш да влезеш в добър университет с хубава специалност (която се предполага, че е в интересен на повече ученици), трябва да си скъсаш гъза от работа поне последните 3-4 години като по този начин си принуден да загърбиш предмета, в който си добър, за да наваксваш по предмета, в който не те бива (говоря най-вече заради оценката, която ти е нужна).

    Прочетох малко по диагонал първия пост, но разбрах, че за учениците в Димитровград 7-8 часа на ден са много??? Извинявай, аз от 8 клас вися в даскало от 7:30 до 4:00 в някои дни, така че нямате никакво право да казвате, че 7 часа са ви много (още повече, ако са ви по 40 минути)..

    Смятам, че е отдачно да се въведе и в 10 клас ЗИП и още един час седмично (т.е. стават 3) и така стават 4 години подред ЗИП по 3 часа седмично - е, какво? идеално, според мен, че да не се учат подробностите на някои предмети. (примерно, ако извлечем всички часове с подробности по даден предмет от цялата година и общата сума е 2 седмици, защо не се въведе тази по-специфична информация в зипа , в този +1 час, и тези 2 седмици да се употребят за упражнение?)

    И въпреки всичко, смятам, че нищо не трябва да се маха на този етап от това, което учим сега, защото грешката мисля, че не е толкова в трудността на материала и обема му, а в преподаването - примерно един клас от 20 човека - 5 са много силни ученици, 10 са на средно ниво и останалите 5 са дроба ;д и така учителите вместо да преподават на нивото на "средната класа", като по този начин дроба има възможност да разбере поне малка част от преподаденото, а силните ученици примерно да имат допълнителни задачи, те като видят, че има няколко перфектни ученика и вдигат нивото до небесата и така само тия 5 ученика имат възможност за високи оценки. В края на краищата, смятам, че това не е честно. Трябва да се преподава на нивото на тези, които са повече, за да могат и те да разбират аджеба за какво иде реч..Аз лично отивам там, както, за да науча нещо, така и за да получавам що-горе добри оценки.... Учителите провеждат дискуси само със силните ученици, изваждат тях на дъската, с тях обсъждат въпросите по уроците, ако искаш да се включиш, подхождат с недоверие "О! ама ти си си учил?!" или те вдигат само на 2-3 въпроса и продължават дискусията пак с тези 5 ученика и накрая на срока "ами да си вземал участие" - пример от моя клас или пък как ме оформиха миналата година по география - бях между 5 и 6 и въпросът, който ми беше зададен беше "с география ли ще кандидатстваш?" - "не.." "ами добре тогава, пиша ти 5" и ми остави 5цата... Има всякакви учители, но трябва да се намери някакво междинно ниво в изискванията им и начина на преподаване, защото понякога имам чувството, че не отивам в училище да се уча на нещо, а да се съобразявам със изискванията на всички.. мисля, че това е проблема - учениците се принуждават да зубрят, за да имат добра оценка, за да влязат в университета и става мазало, от друга страна, тези, които са слаби ученици не им се предлага възможност да са на нивото на останалите, тъй като биват пренебрегвани и се отказват - ето го и мързела от къде идва
    Иначе като цяло на мен ми е интересно в даскало, не знам за вас...

  16. #41
    ^Фактът, че може да си позволи една такава четка говори сам по себе си.В този свят, в момента, всичко са парите.Който има по-добър доход, той живее по-добре.
    Fly like a butterfly, sting like a bee.
    Muhammad Ali

  17. #42
    Мега фен Аватара на Canis_Dirus
    Регистриран на
    Nov 2007
    Мнения
    8 459
    А ти как реши, че робувам на предмети?
    Понеже не пиша след всеки три бири, които съм пил "Снощи едикакво-си"?

    Всеки, който не е на твоето мнение е род на евреите. Знаем за масоните, пропагнадата, световната конспирация и тн. Банално е вече.

    Каква истина трябва да ми се изсипе на главата? Че след 15 години като бояджия ще се чудиш, как да скърпиш двата края, щото Украинските бояджии са по-евтини и ти правят дъмпинг?

    Или какво трябва да стане? Черните нинджи ще се вдигнат и ще разрушат Новия Световен Ред?

    Ама разбира се. Те са хора със свободен ум. Също като просещите монаси в Индия.
    Grumpy old madman

  18. #43
    Мега фен Аватара на Canis_Dirus
    Регистриран на
    Nov 2007
    Мнения
    8 459
    Боби Турбото за образованието:

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0PLemxq0t_4[/youtube]

    мисля всичко е казано.

    Поклон пред хората, които предлагат прости решения на сложни проблеми.
    Grumpy old madman

  19. #44
    Мега фен Аватара на Canis_Dirus
    Регистриран на
    Nov 2007
    Мнения
    8 459
    Мдам. Някои имат нуждата да си излагат целия живот във форума.
    Grumpy old madman

  20. #45
    Цитирай Първоначално написано от ClockworkOrange
    Цитирай Първоначално написано от JimmyGestapo
    Клокуърк, какво трябва да учи един лекар, един инженер, един икономист и един бояджия? Не са еднакви неща, но всеки трябва да има една основа и на нейна база, да започне да изгражда собствените си интереси, силни страни и да се развива.

    Ако не си учил химия в училище - как ще станеш химик и кой ще ти бърка синтетиката?
    Ако не си учил биология, защото е излишно - кой ще те лекува?
    Ако физиката е прекалено тъпа и неприложима - кой ще ти изобрети еди-какво-си?

    Много ако-та станаха, но искам да кажеш как за всеки един индивид може да се отсеят "нужните" и "ненужните" предмети и знания?
    с биологията и химията,която се изучава в училище далеч не можеш да станеш химик или лекар... точно затова написах,че е неприложима тая образователна система в живота.

    трябва да има избирателност - ученика сам да избира кои предмети да учи. по-добре да имам днес 7 часа английски,отколкото 1 час английски,1 биология,1 химия,1 физика,1 алгерба,1 геометрия и 1 физическо.
    *facepalm*
    Fly like a butterfly, sting like a bee.
    Muhammad Ali

  21. #46
    Цитирай Първоначално написано от ClockworkOrange
    Canis,отивай да си вземеш четка с косми от язовец бе,ше затворят магазина за 1 евро в Джърмани,страната-мечта на турските гастербайтери и българските и украинските третокласни под-хора,избягали от родината
    Германия или България?
    Отговорът е пределно ясен.
    Може турците там да са бачкатори, но имат 3 пъти по-добър стандарт на живот от тебе.Това че ти си расист и мразиш турците не означава, че са по-бедни от теб.
    Fly like a butterfly, sting like a bee.
    Muhammad Ali

  22. #47
    Мега фен Аватара на Canis_Dirus
    Регистриран на
    Nov 2007
    Мнения
    8 459
    Баси, колко истина е събрал Бруно в едничко възклицание.
    Grumpy old madman

  23. #48
    абе въпроса е в това че системата по която се учи в момента не е никак добра! първо проблема идва от там че на ден имаме по 4 разказвателни предмета + математика и език. и когато започнем в 8 докато стигнем до 6 и 7 час мозъците ни вече изпушват.... днес споменах на учителката си по химия за тая тема и тя каза "признавам че и на мен ми е много трудно в дните когато имам по 6 7 часа" и не е единствения учител който го казва. Може би ако се учеха по-малко предмети за същото време щеше да е далеч по-добре.
    друг проблем е е самото уформление на материала! сестра ми е в 6 клас и преди месец учеше неща които аз миналата година чух за първи път(10 клас бях) . третокласниците учат по 45 минути! аз като бх в трети клас часовете бяха по 35 минути. децата не са празни бутилки в които да наливат знание докато прелее! ама понеже работещите в сферата на образованието не им се налага на ден да учат по 6 7 различни предмета и да носят раници които тежат по 5 кг. а когато си първолак и собственото ти тегло е 30 килца как да носиш тея раници??? а после децата били изгърбени . или като кажат ох горкото 4 клас с очила нз си кой диоптър.. еми то тва дете по цял ден наведено над задачите по математика...
    нищо добро няма да се постигне с тази форма на образование!най-много бъдещото поколение да изгърбени слепци 40 кила с напикани гащи...
    и друго! децата затлъстявали децата това децата онова. има само по 2 часа седмично физкултура. имайки предвид че не могат да излизат през седмицата (а то на кой му се излиза след 4 часа учене в къщи) това е мн малко. всичките ми братовчеди и сестреа ми включително имат заседнал начин на живот. прибират се в 2 часа и сядат да учат до 5 6 че понякога и по-късно. а после сядат пред компа и цъкат в скайп.

    тея дето са минали вече през тоя етап от живота си и са или студенти или реализирани вече в своята си сфера не се замислят какво им е на учащите в училищата и гимназииите а знаят само да плюят кой пуши кой пие и къде ходи.
    има и хора които съвсем съзнателно учат за да се реализират и да имат добро бъдеще! не трябва все да визирате кифлите и "пичовете" дето знаят вс кафета в областта .

    пп: извинявам се за дългото изказване просто ми дойде в повече да чета мнения на потребители като канис
    Живей на ръба, в противен случай заемаш твърде много място!

  24. #49
    Мега фен Аватара на Canis_Dirus
    Регистриран на
    Nov 2007
    Мнения
    8 459
    Чакам да си хванеш гадже, което не е от форума
    Grumpy old madman

  25. #50
    Мега фен Аватара на Canis_Dirus
    Регистриран на
    Nov 2007
    Мнения
    8 459
    Цитирай Първоначално написано от JimmyGestapo
    В САЩ получават образование, което е насочено към общата му приложимост и "полезност", но ние ги ебаваме, че са тъпи и мега ограничени....
    Всъщност това важи за голяма част, но друга част получават образование, което ние не го и сънуваме и въобще не са мега тъпи и ограничени. Има американци, които са с адски богата обща култура и супер отворени към света, но са много малко.
    Само дето са на правилните места.
    Grumpy old madman

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си