.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 2 от общо 2

Тема: spe6noo.....helppp

  1. #1

    Love is Rare, Life is Strange, Nothing.....Last and People Change

  2. #2
    Супер фен Аватара на crazygirl13
    Регистриран на
    Aug 2008
    Град
    Враца
    Мнения
    2 534
    Трагедията „Фауст”

    1. Предистория на творбата:

    Основа на трагедията е легендата за магьосника д-тор Фауст, историческо
    лице от XVI век, което привлича много творци: Марло пише драмата
    „Фауст”, Лесинг започва, но не довършва трагедия за Фауст, Гьоте също се
    връща към темата за д-тор Фауст.

    2. Композиция:

    Трагедията се състои от 1 лирическо посвещение, 2 пролога и 2 части.

    3. Кратко съдържание на трагедията:

    а) От двата пролога особено важен е прологът на небето, защото там се
    решава да почне облога м/у Фауст и Мефистофел (дяволът), защото Господ е
    обеден, че в крайна сметка Фауст ще стигне до Божията премъдрост и
    „бъдещето е плод ще засияе”; този пролог е завръзка на трагедията;

    б) I-ва част: Д-р Фауст е високо интелигентен човек, известен учен,
    достигнал предела на земното знание, но изгубил вярата, че чрез науката
    може да постигне смисъла на човешкото съществуване. За това той решава
    да се заеме с магии и призовава духа на земята да му помогне да открие
    смисъла на земното съществуване, но духът му отказва. Тогава отчаяният
    д-р Фауст решава да се самоубие, като се отрови. Но в последния миг
    камбанен звън и песнопения възвестяват Великден и той изоставя отровата,
    защото няма смисъл да минеш към смъртта и после към живота. За да
    осмисли по-нататъшния си живот д-р Фауст решава не просто да чете, а да
    преведе Библията на немски език и смята, че първите слова трябва да
    бъдат „В началото бе делото”, т.е. че смисълът на живота е сътворяване
    чрез действие, а не чрез слово. Тогава се явява Мефистофел, който е
    олицетворение на действието в разрушителен, а не в съзидателен смисъл.
    Двамата се договарят и сключват договор, подписан с кръвта на Фауст.
    Според договора Мефистофел ще изпълнява всички желания на Фауст го
    момента, в който Фауст каже, че е постигнал смисъла на земното
    съществуване.

    Започват дяволските изкушения за Фауст: безкрайни пирове, веселби,
    прекрасната и трагична любов с прекрасната Гретхен (Маргарита).

    Старият Фауст се увлича по младата Гретхен, но се убеждава, че тя не
    може да замени висшите му стремежи и я изоставя, но Гретхен вече е
    бременна, убива детето им, (защото ако властите разберат, че е бременна
    без брак ще я осъдят и убият) но попада в затвора, полудява от мъка и
    загива. С това приключва главата;

    :

    d

    ??????????????? и с политическа власт; заедно с Мефистофел те създават
    книжните пари, инфлацията и спасяват държавата от банкрут. Фауст обаче
    не се съблазнява от държавната власт и политическата слава, тогава
    Мефистофел отново го връща към изкушенията на любовта и съвършената
    красота, като го пренася в древна Елада при хубавата Елена. Но и тук
    Фауст окончателно се убеждава, че плътската любов и красотата са
    преходни, измамни миражи и не могат да бъдат смисъла на човешкото
    съществуване. Тогава Мефистофел го насочва към военната слава и
    търговски успех, към завладяване на нови земи и пазари, но Фауст пак не
    е удовлетворен. Стигнал края на своя живот, но запазил бодър дух, Фауст
    почва да се убеждава, че смисълът на живота може би ще се постигне чрез
    дела, но насочени и към неговото щастие и към щастието на другите хора и
    вече остарял, полусляп, Фауст разпорежда на дявола да му доведе
    работници, които да пресушат обширни изоставени блата, да ги превърнат е
    свои плодородни земи за съзидателен, мирен труд. Постигнал този смисъл
    чрез мирния, съзидателен труд на хората, Фауст произнася съдбовните
    думи:

    Върху земя свободна и желана

    с народ свободен искам да живея

    и към мига изрекъл бих тогава:

    „О, миг, поспри! Ти си тъй прекрасен!”

    И дирята на твоите земни дни

    безбройни векове не ще погубя.

    Тези съдбовни думи Фауст произнася в условно наклонение (бих) и се
    поражда спор за душата му. В крайна сметка душата на Фауст отива при
    Бога и това е всеобразна развръзка на трагедията в чиято основа е
    ренесансовото противоречие м/у свободата на избора, отговорността за
    него и възможността човек да постигне хармония, т.е. смисъла на своя
    живот чрез земни съзидателни дела, а образът на Фауст се превръща в
    символ на човешкото развитие на вечно търсещия съзидателен човешки дух.

    Трагедията „Фауст” е една от най-сложните и велики творби на Гьоте и на
    Европейската култура през XVIII век.

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си