- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
То затова се казва, че математиката е верига , която не трябва да се къса. Незнанието на едно, води до несправянето с друго на следващ етап. Ако не греша, тази основна задача се учеше още в 7 клас. Но не е със силата на теорема и при задача, която е с разписване, тази формулка се доказва. Това само като уточнение.
Доказано: http://sketchtoy.com/35506443
Не се разбрахме.Това не беше упрек, че не е доказано,а само уточнение , касаещо по-скоро питащата/питащия по задачите.
Не съм се и съмнявала, че знаеш как да докажеш тази основна задача. Въпросът е той/тя дали може. Затова обърнах внимание на разликата между теорема, която се ползва директно и основна задача, която трябва да се докаже.
1-та вече ти я решиха. Ставаш много нагла. Напъни се и ти малко. WTF?!?!?
Ти пък. Всичките ще каже, че не може да реши. Наготово е най-добре. Ако се пробва, ще види, че са елементарни, ама що пък да се пробва?
Кой ни задължава нас да решим всяка задача, която ни дава. Ако има желаещи да ги решават, нека заповядат![]()
az u4a nai lesno za6toto vinagi u nas si pi6a urroka po matematika i na tozi list si go slagam na china vse edno sam si go napravil
1) В окръжност хордите АD и ВС са перпендикулярни. Ако дъгата АС е 96 градуса.Намерете мярката на <BCD в градуси.
2) В триъгълник АВС <АСВ е 70 градуса. Точката Lc е център на външно вписаната окръжност, която се допира до АВ. Намерете мярката на <АLcB в градуси.
Благодаря предварително![]()
Сега се върнах назад по страниците, бях пропуснала спора. Jollie92, нещото, което най-много ме изуми, е твърдението ти, че мразиш решения от типа " построяваме това, построяваме онова". Един човек, за когото математиката е предизвикателство, никога не би казал подобно нещо. Крилатата фраза на Иван Симеонов от СМГ чувала ли си? "Господине, как ви дойде на акъла да направите подобно допълнително построение? -пита ученикът. "Умен съм бил, сетил съм се" - отговаря Симеонов. Направата на допълнителни построения показва задълбоченост на познанията, търсене на взимовръзки, творчески подход към задачата, ако щеш даже и крeативност. Да не говорим, че и често, когато примерно един седмокласник не разполага все още с необходимите знания по тригонометрия, вписани и описани окръжности и т.н материал от горен курс, може да реши една по-трудна задача единствено с допълнително построение. Не знам по-голям кеф от това да докараш чисто геометрично решениес построение на такава задача, вместо по учебник да заместиш в примерно косинусова теорема. И да, подкрепям Чачо и the richbitch, защото ти и мен беше подюрила някога с опитите за убеждаване, че трябва да правя задължително финална проверка чрез заместване , въпреки че в началото си бях определила ДМ и накрая бях отхвърлила корена, непринадлежащ на интервала.
И още нещо - за тези твои ненадминати, велики учители по математика четем при всеки спор. Защо мислиш, че нашите са някакви посредствени загубеняци и ние е нямало какво да усвоим от тях, че да опираме до изводите на твоите? Имала съм късмета да попадна на добри, които са ми дали много, а оттам нататък - каквото съм искала повече, търсила съм и съм си го намирала сама.
ПП :И за десерт.Предлагам ти задача, която следва да бъде решена с материал за 7 клас, нищо отгоре като умения. Интересно ми е как ще избегнеш допълнителното построение, което толкова мразиш.
Във вътрешността на остроъгълния триъгълник АВС е избрана точката Q .Точките L и M са петите на перпендикулярите от Q съответно към BC и AC .Точка F е средата на AB и FL= FM . Докажетe , че ъглите QAC и QBC са равни.
Последно редактирано от irrationalDecision : 05-29-2013 на 22:52
Това е известна фраза на българската математическа сцена. Тръгва от Тагамлицки. Професорът ми по диференциални уравнения (Недьо Попиванов), ни я каза и я помни от неговите студентски години. Един от най-готините лафове, които съм чувал.Каза го във връзка с "лудия" множител в линейните диференциални уравнения.
Има един сайт на Тагамлицки с лафчетата му.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Сигурно е доста елементарна задача, но аз не успявам да я реша. Надявам се някой тук да ми обърне внимание, хаха.
В триъгълник ABC със страни АВ = 14 сm, ВС = 9 cm и АС = 11 cm е вписана окръжност k. Отсечката PQ (P принадлежи на АС, Q принадлежи на ВС) се допира до k и е успоредна на АВ. Намерете периметъра на триъгълника СPQ.
ами, айде пусни ги, да се посмеем и ние
П.П. Мернах темата и в оная с езиците, май там беше. Не смея да се изказвам кой какъв математик е, защото не познавам хората, (е, имам си положителни впечатления) а и честно казано вече не влизам мн в темата.
Но когато не си, то смърди от километри. Имена няма да споменавам, защото мисля, че бях кристално ясна.
http://www.tagamlitzki.com/bg/folklore.html
Между другото тука има една история за Брадистилов и Тагамлицки. Преди много, много години (средата на миналия век, кво пък чак толко много) Тагамлицки преподавал математика в СУ, пък Брадистилов бил математикът в Политехниката. Дядо ми, заради комунистическият режим, след като се класира на челните места за Политехниката, го изритват от класацията, тъй като бил враг на народа (баба му била с немска кръв). Поради тая причина записва математика 1 година. Следва една година, с идеята, че ще се опита наново да влезе в Политехниката, щото си е искал да стане строителен инженер човека. Ще вместя и историята за как влиза в Политехниката на следващата година. За тази 1 година минава през Кирил Попов, Никола Обрешков, Георги Наджаков. Накрая на годината кандидатсва, разбира се, още по-подготвен и се класира в топ 3. Отново правят опит да го изхвърлят, но по голям късмет се запознал с един професор, партиец, но добър човек, който се застъпва за него и се прехвърля в Политехниката в желаната специалност (запознали се с професора, като навремето ни дошъл на гости покрай втори юни за Ботевите дни, да ходи до Околчица). Е, там попада на Брадистилов. Човекът бил едър, но и егото му също. Въпреки това много го тачели като математик там. Толкова, че го славели за по-голям математик от Обрешков. Хванали се на бас, да проверят кой наистина е по-голям математик от двамата. Накрая отишли в библиотеката и открили 2 сборника на Брадистилов със задачки и една цяла секция с книги, публикации и пр. на Обрешков. Та дядо ми спечелил една черпевка. Тва е бекграундът, който имам за Брадистилов, който би трябвало да поразясни историята му с Тагамлицки.
ПС: Спорът за математиците приключи. Да се доказваме един пред друг - файда няма, истинските ни трибуни са извън форума. Темата е за помощ по математика. Така или иначе отговорът на спора не е нито за мен, нито за Jollie, а за този, който все още не е стигнал до отговор, което е негова лична отговорност. С момичето имаме противоположни, но установени мнения.
Последно редактирано от Chacho : 05-31-2013 на 07:59
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Не избягвам допълнителните построения, просто не ме кефят.Не са естествени неща, а някакви изкуствено създадени усложнения. Просто не са в моя стил. Не съм казвала иначе, че мога да намеря решение на всяка една задача без да ги използвам. И да, смея да твърдя, че на моите учители много малко могат да им стъпят на малкия нокът на пръстчето на крака.
И човекът, който ви учи да използвате Питагорова в правоъгълен с 30 градуса определено не може да им стъпи на нищо.
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Не знам на какво може да им стъпи Чачо или не, само знам, че тази тема през годините се поддържа жива и полезна предимно от него ( + още трима-четирима ентусиасти). След като имаш толкова развит потенциал благодарение на прекрасните си учители, защо не решаваш редом с него? А сякаш влизаш в темата просто с идеята да му противоречиш,ей така за спорта. Точно така изглежда отстрани.Никой не може да те принуди да решаваш, така е, но пък тогава и критиките ти трябва да са сведени до минимум.
Виж, с това съм съгласна. Писала съм от време на време когато мога, но след като вече в унито се занимавам с коренно различни неща, ми е доста сложно да превключа. Обаждам се само да дам идея, разяснение или нещо стилово - както в случая.
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Интересно ми е Джоли да чуя решението на задачата, която irrationalDecision ти зададе без да допълнително построяване.
Хората, които пишат и решават задачите на потребителите в тази тема също са заети с училище/университет + работа (нещо, което ти толкова ненавиждаш, за да не си оцапаш ръчичките). И все пак, намират време да помогнат.
Ти въобще четеш ли какво пиша? Казах, че не тръгвам да измислям някаква нова математика без никакви допълнителни построения, а че просто подобни задачи и решения не са в моя стил.
Ами да, аз съм заета с университет и работа, преди малко се прибрах от работа и имам да уча 23 теми за утре(и в момента го правя докато пиша), нещо, което вероятно не ви се е налагало.
Цялото това мерене на пишки не ми е по вкуса, така че спирам да пиша тук.
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
хаха, тралала, и тука ли се заръфахте :Д
аз си мислех, че само при снимките са тооолкова дълги споровете :sigh:
Въпросният даскал, цитиран от Ирационалната, още нещо казваше: "Ами, че то това е упражнение на ръката, не на мозъка" (визирайки задачи, в които заместваш като малоумен по разни формулки)
П.П. Успех на изпита ти утре
edit: ха, спорът се е разпрострял и в езиковата темичка, ебаси популярната е тая математика :Д
Последно редактирано от therichbitch : 05-29-2013 на 23:17
Нали?
Ама Джоли държи всичко да става по учебник. Формулки, заместване, проверка. Формулки, заместване, проверка. И така до безкрая.
Всички надарени хора по математика, които познавам, изпитват тръпка от буквеното решение, не от кирливите сметки.
Не били в нейния стил, Господи мили...
Напиши учебник по математика - "Геометрия 1-12 клас. Джоли стайл".
Мъка са ми тия допълнителни построения на мен, в над 50% от случаите хич, ама хич не загрявам кое и какво да направя.
Какво допълнително построение се има предвид в горната задача на ИрашънълДесижън?
Гледайки задачата се сещам за първото ми доказателство по геометрия в 6-ти клас: "С прото око се вижда, че...". Не ми го признаха :ДД
Последно редактирано от PinkPan7her : 05-30-2013 на 14:52
perry,
Ето бързо решение.
Все свойства на допирателни ползваш, нищо друго.
11-p+9-p=14 , 2p=6, p=3 cm
m=m, n=n => PC=3-m, QC=3-n
P на CPQ= PQ+PC+QC=m+n+3-m+3-n= 6cm
http://sketchtoy.com/35624287
PQ = PT3 + QT3
PT3 = PT1 (от еднакви триъгълници, примерно)
QT3 = QT2 (от еднакви триъгълници, примерно)
=>PQ = PT1+QT2
Pcpq = CP+CQ+PQ = CP+CQ+PT1+QT2 = (CP+PT1) + (CQ+QT2) = CT1+CT2
Мисля, че ще се оправиш натам.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.