- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
ей боклук дали ще мина годината![]()
Ако някой има желание да реши тези задачи, ще съм му много благодарен:
Имам отговорите, но не мога да ги реша.
1. Правоъгълен триъгълник има хипотенуза c = 13 и катет a =5. Катет b e (отг.12)
2. В правоъгълен триъгълник височината към хипотенузата я разделя на отсечки 3 cm и 8 cm. Височината е (отг. 2V6)
3. Диагоналите на ромб са 10 cm и 24 cm. Страната на ромба е (отг.13)
4. Катетите на правоъгълен триъгълник са 12 cm и 16 cm. Медианата към хипотенузата е (отг.10)
5. Катетите на правоъгълен триъгълник са a = 6 cm и b = 4 cm. Медианата на катета е (отг.5)
6. В правоъгълен тригъгълник с катети 20 и 15 е вписана окръжност. Радиусът на окръжността е (отг.5)
7. Основата на равнобедрен триъгълник е 18, а височината към нея е 10. Тангесът на ъгъла при основата е (отг.10 върху 9)
8. Ако cos alfa = 1 върху 3, sin alfa e (отг.2 върху 3V2)
http://sketchtoy.com/39402288 - първа и втора. Елементарни са, Питагорова теорема и метрични зависимости в правоъгълен триъгълник
http://sketchtoy.com/39403209 - трета
http://sketchtoy.com/39403717 - четвърта
По-късно може още. Но вземи се помъчи сам - супер лесни са.
Последно редактирано от irrationalDecision : 06-16-2013 на 13:31
Благодаря много, знам, че са лесни, но просто имам много важен изпит по Немски и поради тази причина, не съм се мъчил.
АМи, като спуснеш медианата към BC (да кажем АМ), М разполовява страната- 3 на 3. И разглеждаш просто триъгълника АМС, СМ и АС са ти катети, които са 4 и 3 съответно и оттам АМ, което ти се пада хипотенуза, е 5.
Това със синуса и косуниса на алфа: просто използваш, че sin^2+cos^2=1, повдигаш си 1/3 на квадрат, вадиш от 1 и коренуваш.
А това с тангенса си е заместване по формулата за тангенс, няма какво да се решава- срещулежащ/прилежащ катет в триъгълник АНС, ако кажем, че височината е СН, и понеже е равнобедрен, то е и медиана, съответно АН е 18/2=9, височината ти е 10, тангенсът е 10/9.
1.
Прехвърляш отляво едната дроб, подвеждаш под общ знаменател, намираш нулите на числителя и знаменателя (решаваш числител = 0 и знаменател=0, и получаваш корените) и ги нанасяш на числовата ос.
2.
Нанасяш на числовата ос тези корени/нули и гледаш знака пред най-голямата степен на неизвестното х. Ако е +, започваш да редуваш знаците отдясно наляво на числовата ос, като почнеш с +. Ако е -, почваш с -. Под редуваш, имам предвид, от +безкрайност до най-близкият корен е +, след това от този най-близък корен до следващия наляво е - и т.н. Ако едно число си го получил четен брой пъти като корен (пример, числител: (х-3)(х-3), има две тройки за корен), тогава повтаряш знаците около него (ако е било +, след това пак е +, само там няма редуване).
3. Ако търсиш дроб>0, интервалите с + са ти решение. В противен случай - интервалите с минус.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Мисля, че когато е неравенство като в случая, трябва да направиш случаи : дали ще обръщаш знака или няма![]()
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
хах ехати, яката играчка :Д
та, неравенството >> http://sketchtoy.com/39727158
Ох.ще може ли да вида решението, защото този х2....нещо не ми харесва?
*в учебника отговора е: х принадлежи (-3/2; 0) (0; 3)
Е тя ти е написала точно това![]()
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
http://sketchtoy.com/39751091
Иначе, да. Това, което съм напусала е равносилно на това, което е в учебника ти.
Лично аз много мразя като изключваме едно число да се прави на интервали, много дървено изглежда.Много по-добре с изключване както therichbitch го е направила.
Иначе с пропускането на случаите губиш отговори или печелиш отговори, които не са реални.Все пак умножаваш по нещо и трябва да провериш, ако е отрицателно трябва да обърнеш знака.
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
√x² в знаменател се изнася и става 1/√(x²) по останалото от дробта. Изкарвайки х-а от корен, излиза с модул, което си е заради самия корен (и х и -х дават едно и също).
Останалата част от дробта: отгоре остава 2, това е очевидно. Отдолу в двата корена се пресмята за х->±безкрайност, тоест: √(1+1/х²) = √(1+0) = 1
За да сме още по-точни, тва със смятането на границата в корените от оставащата дроб е допустимо, защото разделихме първоначалната граница на Граница(1/√x²) . Граница(останалата дроб). Свойствата на границите, ако се сещаш:
lima.b = lima.limb
lima/b = lima/limb
Последно редактирано от Chacho : 06-18-2013 на 10:54
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
![]()
=
Идеята ми е ясна, но те т'ва 25/4 нещо не ми стана ясно как дойде на втория lim заедно с cos 2x в числителя...
Така. Първо, cos2x отива в числител от най-долният знаменател на първата граница.
Второ, имаме sin²5x/2 = sin5x/2.sin5x/2. Искаме да го докараме до (sin5x/2)/(5x/2) . (sin5x/2)/(5x/2). Само че ни липсват двата знаменателя на двете дроби. Затова в знаменателя умножаваме по 25/4 и делим на 25/4. Делението на 25/4 в знаменателя е като умножение по 25/4 в числителя. Така накрая е останало 25/4.
Липсва ни обаче от 25x²/4 един множител х². Нали, направихме само 25/4, трябва и х-чето. Е, имахме вече един х в знаменател от първата граница, затова в знаменателя умножихме и разделихме на още един х. Стана х²/x. От x²/x, този х в знаменател, става знаменател на sin2x, за да се докара до sin2x/2x.
Много заплетено го изказах, та питай, ако не си разбрал.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Като цяло го разбрах, но все пак малко ще се упражня
Приятна работа![]()
Оке, мерси, спорно учене!
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
http://sketchtoy.com/40577146 не мога да намеря начин да ги реша x_x освен може би 3, но и за нея не съм много сигурна..
За 1-та:
a1=3, a=9, CH^2=a^2-a1^2
След като намериш h използваш, че h^2=a1.b1 и намираш b1. След това избираш дали да правиш питагорова теорема за ABC или за BHC.
за никой никога не е било тайна, че математиката не е моята стихия, ако някой може да ми помогне ще го обичам вечно <33
http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphoto...97879760_n.jpg