- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
моя грешка ;д значи търсим а1 и q = ? и за втората ако може помощ, че там пък съвсем се обърквам :д
на последната да не е sin10*sin50*sin60*sin70?
щото без sin10 е бая тегавичко![]()
Последно редактирано от Death Gun : 01-22-2015 на 20:50
a5-a1=15
a4-a2=6
a1.q^4 - a1 = 15
a1.q^3 - a1.q = 6
a1(q^4 - 1) = 15
a1.q(q^2 - 1) = 6
a1(q^2 - 1)(q^2 + 1) = 15
a1.q(q^2 - 1) = 6
делиш ги и остава:
q^2 + 1
----------- = 15/6 = 5/2
q
получаваш квадратно уравнение:
2q^2 - 5q + 2 = 0
q1,2 = (5 +- sqrt(25 - 16))/4 = (5+- sqrt(9)) / 4 => q1 = 2; q2=1/2
заместваш в a4 - a2 = 6:
при q=2:
a1q^3 - a1q = 6
a1.6=6
a1 = 1
при q=1/2
а1q^3 - a1q = 6
a1.(-3/8 ) = 6
a1 = -16
корен от 3 върху 2 [ cos20*cos40]
корен от 3 върху 4 [sin40*cos40 /sin20]
корен от 3 върху 8 [cos10 /sin20]
корен от 3 върху 16 [1/sin10]
sin10 се намира доста тегаво![]()
sin(30°) = sin(3*10°) ...
sin(30°) = 3 sin(10°) - 4sin^3(10°)
полагаш x = sin(10°)
имаш 1/2 = 3x - 4x^3
и си решаваш тва уравнение с формули на виет...
Здравейте, имам нужда от спешно решение на следната задача и моля за помощ:
Задачата е: Да се намери радиуса на сфера, вписана в правилен тетраедър с дължина на ръба "a".
Не съм добра с пространствени фигури , а ми е адски важно и спешно, благодаря предварително!
Здравейте! Страшно бих била благодарна, ако някой ми помогне с решението на тази задача: Даден е триъгълник ABC с медиана ВМ. Точка К е средата на медианата. Продължението на СК пресича АВ в точка D. Ако АВ е 36 см, колко см. са AD и BD.
Може ли отговор нa следнaтa зaдaчa: Дaденa е четириъгълнa пирaмидa ABCDM с основa прaвоъгълник нa който AB=12 см и AD=10см. Околният ръб MD е перпендикулярен нa рaвнинaтa нa основaтa a ръбът MB определя с нея ъгъл 60 грaдусa.Дa се нaмерят тaнгенсите нa ъглите които околните ръбове MA и MC определят с рaвнинaтa нa основaтa. Зaдaчaтa ми трябвa спешно. Блaгодaря предвaрително
Въпросът ми е малко глупав, но как да преобразувам този израз![]()
When I let go by a day without talking to you, that day's just no good... (
Математиката е страхотен предмет. За жалост ако не си постоянно задълбочен в нея изгубваш нишката.
Задачи за матура...хелп
1.Височината на ромб разделя страната му в отношение 3:2,считано от върха на острия ъгъл.Синусът на тъпия ъгъл на ромба е равен на ?-отг е 0,8
Заради отношението получавам ромб със страна 5х.Спускам височина=>правоъгълен триъгълник със страни 3х,5х и 4х;От тук мога да намеря cosa на острия ъгъл=3/5 ..как по дяволите да изчисля синуса на тъпия?!
2.В равнобедрен триъгълник АВС е вписана окръжност с радиус 3 см,която се допира до бедрата в точките P и Q.Разстоянието от върха до най-близката точка на окръжността е 3. PQ=?
3.Даден е равнобедрен трапец ABCD с основи AB=a CD=b.Диагоналите на трапеца се пресичат в точката О така,че ъгъл BOC=Ф (ъгъл фи).Диагоналите на трапеца са равни на ?
4.В успоредника ABCD точките Е и F лежат съответно на страните АВ и BC,М е пресечна точка на правите AF и DE при това AE=2.BE и BF=3CF.Да се намери числената стойност на отношението AM:MF
има ли някой,който е добър в геометрията по математика за 9 клас,по конкретно подобни триъгълници?
Кажи какви са задачите.
I said: I long to learn the things that are, and comprehend their nature, and know God.
Привет на всички! Никога не съм писала в този сайт досега, но ето, че ми се наложи... та, 11 клас съм в момента и сме на раздел "Тригонометрия". Хич ме няма в тази наука, колкото и да се опитвам да разбера задачите. Наистина ми е адски трудно да ги решавам, бавно схващам, отделям значително време, но просто не ми се получават нещата. Я грешка в някоя сметка, я нещо друго... или изобщо не зацепвам как да реша задачата...
Другата седмица имам контролно върху тригонометрични задачи. Но никак не съм сигурна в себе си и се знам, че няма да се справя с това, както обикновено... Засега имам една изкарана отлична оценка, която беше върху тест и значително по-лесен материал и никак не ми се иска да я развалям. Та, въпросът ми е има ли някой тук, който съвсем добронамерено би се отзовал да ми помогне по време на контролното? Ако има такива хора, ако може да пишат, ще съм страшно благодарна и бих им върнала услугата по някакъв начин. Моля, ако ще ме нападате с негативни коментари и/или обиди, по-добре нищо не пишете.
Благодаря за отделеното време.![]()
Щом си могла да изкараш отлична оценка, значи можеш да се справиш и с това. На много хора този раздел им е по-труден, което е разбираемо, но с решаване на задачи и внимаване в клас всичко се научава. Ако преписваш, рискуваш да те хванат и да ти пишат направо двойка, а и тригонометрията ще ти трябва и за следващите контролни през този срок, така че е най-добре да научиш нещата сега. Предполагам, че контролното ти е на тригонометрични функции на обобщен ъгъл. Мога да ти пратя материали за основните типове задачи и техния начин за решаване.
Последно редактирано от flearness : 03-10-2015 на 20:35
Здравейте!Ще може ли помощ с няколко задачи по математика за 10клас?Благодаря предварително!
Да се начертае схематично графика на функцията:
1. y=(x-1)^2+1
2. y=x^2-5x+6
Да се реши неравенството:
X^2-4x+3>0
x^2-2x-3<0
да се реши уравнението:
2^x=0,125
3^2x-1=-3
(2/3)^3x-2=3/2
1. y = (x-1)^2+1
y = x^2 - 2x +2
a = 1, b =-2,c =2
a > 0 (графиката
в този случай е
нагоре)
връх на параболата:
x = -b /2a
x = - (-2)/2.1 = 1 ,
тогава y = 1
при x = 0 , y = 2
2. y = x^2 - 5x + 6
a = 1, b= -5 ,c =6
a > 0
връх на параболата :
x = -b/2a x = -(-5)/2 = 2,5
y = (2,5)^2-5.2,5 + 6
y = 6,25 - 12,5 + 6
y = 0,25
при x = 0
y = 6
Първият чартеж трябва да изглежда така:
http://www.prikachi.com/images.php?i...6/8012476B.jpg
а вторият:
http://www.prikachi.com/images.php?i...4/8012494g.jpg
x^2-4x+3>0
D = 16 - 12 =4
x1,2 = 4 +- 2 / 2
x1 = 3 x2 = 1
x ∈ (-∞;1) U (3;∞)
x^2-2x-3<0
D = 4 + 12 = 16
x1,2 = 2 +- 4 / 2
x1 = 3 x2= -1
x ∈ (-1 ;3 )
2^x = 0,125
2^x = 125/1000 = 1/8
2^x = 1/2^3
2^x = 2 ^ -3
x = -3
(2/3)^3x-2 = (2/3)^ - 1
3x-2 = -1
3x = -1+2
3x = 1
x = 1/3
Последно редактирано от flearness : 03-28-2015 на 22:19
Ужас! Ще получа ифаркт
Тази тема наистина е ужасяваща
Последно редактирано от Юлиян : 03-29-2015 на 10:48
http://prikachi.com/images.php?images/857/8036857r.jpg
Някой ако може да реши някоя от тези две задачи ще съм му много благодарен , защото в даскало ни дадоха някакви проекти и си мисля че се гаврят с нас... Особенно тази с триъгълника и окръжността не виждам как ще стане :/
за 1-та виж тук: http://www.math10.com/forumbg/viewtopic.php?t=8605
дали са насоки и почти са я решили
малко трябва да се помъчиш, не може всичко на готово
за 2-та: http://imgur.com/J5PFVEd
Ако някой има решения на задачите от Сборника на Коларов (жълт, по геометрия, 7-12 клас,издателство интеграл) за Синусова и Косинусова теорема може да ги сподели, ако желае![]()
~_~|^_^|~_~ ,.,.,. <3
Здравейте приятели!
След хубавата, дълга ваканция идва време за малко задачи по математика, а честно казано на мен не ми се отдава много , макар че опитвам и внимавам в час :P .
Та , ако някой ми помогне ще му съм изключително благодарен. Имам някаква идея как се решават , но не мога да ги реша до край.
1) sin^3x.cos3x + cos^3x.sin3x=3/4 (тая не знам как да я реша)
2) sin3x + 2sin5x =3 (3-та я представяме като 3(sin^2x+cos^2x) и изнасяме общ множител?)
3) (sinx.cosx) + 2sin2x=1 (правя формулата син*кос и после? )
4)Да се докаже , че за всяко a принадлежащо на R , уравнението a(sinx+cosx) + 2sin2x=1 има решение. (тая не знам как се решава изобщо).
Наистина , ако някой ги реши ще съм му вечно благодарен. ~*blush*~