- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
@sweetymjay
1-та задача е в по-голямата си част преценка на това, кой е най-малкият околен ръб. Също така, за по прегледно, вместо ъгъл а, ще пиша ъгъл х, а вместо ъгъл b - ъгъл у, за да можем да ги различаваме от страните.
За целта ще ги изразим чрез медианите. Няма да описвам подробно, само това, което ни е нужно, за да направим преценката:
Нека М е медицентърът, а Р - върхът. Разглеждаме правоъгълните триъгълници АМР, ВМР и СМР, при които чрез изразяване от питагоровата теорема получаваме, че са правопропорционални на дължините на АМ, ВМ и СМ. За да открием най-големия околен ръб, трябва да открием най-голямата отсечка измежду 3те.
АМ, ВМ и СМ пък са 2/3 от медианите, затова е достатъчно да сравним 3-те медиани.
Ако страните на триъгълника са а, b и c, то:
Медианата към b = корен(a
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Първоначално написано от Gabichkaaa
За първа и трета задача ползвай тези формули (долните):
2 задача, която е пак с тези формули:
cosa = (cotg
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Първият пример не успях да го разчета. Това ли е: tg(a/2) + 2sin
You're hardly conscious of the stains and scars,enabling your partly clouded logic.
Дадоха ми две задачи да реша,които определят оценката ми по математика. Ако някой ми ги реши ще съм много щастлива !![]()
![]()
Опростете израза: sin L - sin L * cos^2 L
И другата - Равнобедрен трапец с основи 32см и 18см е описан около окръжност. Намерете радиуса на окръжността.
sinL - sinL.cos
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
[quote=_InSaNe_]Първият пример не успях да го разчета. Това ли е: tg(a/2) + 2sin
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Еееей,благодаря! много ми помогна...![]()
![]()
You're hardly conscious of the stains and scars,enabling your partly clouded logic.
Пак заповядай! ;]
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Благодаря много!![]()
Имам въпрос за учебния материал в 12-ти клас по математика :
Какви теми се изучават за задължителна подготовка - стереометрия, уравнения и неравенства, функции... Нещо друго ?
И случайно някой да знае полезен сайт, имаше един електронен учебник (сайт) с черно-зелен фон, където материалът беше разделен на теми, имаше решени задачи, примери и обяснения, ама го изгубих ...
Питам, защото искам да понауча нещо през лятото, по възможност да мога да се занимавам сам и да е написано като за лаици ...
ПП: Да ходя на уроци не е алтернатива, много е скъпо, а математиката ми трябва само като оценка, не си струва да давам луди пари, след като няма да се занимавам с това, после ще го уча в училище, а и имам много други неща на главата ...
Мерсиииииииииииии !!! Златен си!Първоначално написано от Chacho
![]()
:P :P :P
ДА ОБИЧАШ,КОГАТО ТЕ ОБИЧАТ Е ЧОВЕШКО.
ДА МРАЗИШ,КОГАТО ТЕ ОБИЧАТ Е ЖЕСТОКО.
ДА ОБИЧАШ,КОГАТО ТЕ МРАЗЯТ Е ВЕЛИКО !!!
@LoupGarrou
http://format.netne.net/
Ето тук има подробно обяснение какво се учи...В 12 клас е кофти математиката.Това със стереометрията аз сега го уча в 11 клас,защото имам ЗИП Математика и в началото горе-долу е приятно,ама като дойде време за пирамиди става кофти...Решават се задачите,но искат доста време и логика,която аз лично нямамХората правилно са казали,че населението се дели на 2 вида:математици и писатели
![]()
ДА ОБИЧАШ,КОГАТО ТЕ ОБИЧАТ Е ЧОВЕШКО.
ДА МРАЗИШ,КОГАТО ТЕ ОБИЧАТ Е ЖЕСТОКО.
ДА ОБИЧАШ,КОГАТО ТЕ МРАЗЯТ Е ВЕЛИКО !!!
В такъв случай аз определено съм от племето на писателите : ) !
Логика, уж имам, ама само щом се отнася до ежедневието, "математическата" ми убягва открай вереме.
Ти учи сега, апък другата година вече ще ги умееш и ще ми помагаш!
ПП1:Благодаря за сайта !
ПП2: Картинките въобще не изглеждат добре, дано да има нещо вярно в това, че левичарите са добре с пространственото мислене, че иначе съвсем ще ми се вземе огъня!
От алгебрата е най-важен анализът. Граници, производни, изследване на функции. А от геометрията - стереометрия, за която ще е хубаво да преговориш много добре тригонометрията.
Лошото е, че анализът на много места е обяснен като за космонавти. Има много лекции на тази тема качени в интернет, но най-добре ще е да си го прочетеш от учебника. Мога да те насоча към едни видеота, в които много ме кефи как е обяснен материала, но са на английски. Бързо се свиква с терминологията.
Ето това е анализа обяснен в 20 минути (всъщност това е половината клип, но натам се обясняват повече интеграли, а вие до там не стигате. Вас ви интересуват граници, функции и производни)
http://www.youtube.com/watch?v=EX_is9LzFSY
Другите видеота отново са свързани с calculus и в youtube ги пуска един юзър khanacademy. Можеш да го намериш.
Можеш да прочетеш в учебника набързо нещата и после да погледнеш видеотата или да погледнеш видеотата и после учебника, или да не се водиш по някъв ред - няма значение. Съветът ми е да пробваш от повече места, защото по колкото повече начина го чуеш, толкова по-ясно ще ти стане. А ако все още има нещо неясно, с удоволствие бих се опитал да помогна.
По стереометрия е важно да се научиш да чертаеш сечения и ос отсечки (много ми помогнаха за 3D виждане и стереометрично мислене), и МНОГО ХУБАВО да запомниш теоремата за трите перпендикуляра. Като я стигнеш, ще разбереш какво гласи и е всъщност много проста, но я има в почти всяка задача и понякога трудно се забелязва къде трябва да се използва. Но тя е един от главните виновници, които превръщат планиметричните задачи в стереометрични. Или по точно, ако я приложиш, всичко стига до там да решиш равнинна задача и стереометрията е изчезнала. Също така си запомни добре, кое тяло какво е - правилна пирамида, права призма, правилна призма, т.н. и свойствата им. Знаеш ли го това, стереометрията ще ти се стори смешно лесна.
В math10.com има разни задачи, но сигурно и в учебника ви (или сборника, каквото ползвате там) има, така че давай тук, ако искаш, пък които мога ще реша и обясня.
Евала за ентусиазма и успех! :]
PS: Забравих да кажа, че много полезно помагалце са справочниците по математика. Мен ме кефи този на СУ 2007 издателство, защото ги има важните неща в него и е 20-на странички. Имаш си всички нужни формули.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Коментарът ти отива в word, смятам да го проучвам и изучавам през следващите месеци, тъй като половината неща ми се струват ... извънземни ...
Иначе манякът от клипчето никога не би го взел насериозно попринцип...
"If you have a sin of blaap the derivative is cos of blaap"
Като прибавиш и това, че прави сравнения с белене на лук си е направо забавно.
"If you have some wakoo function like this"
Всичкият този материал ми изглежда адски непознат, надявам се да не ми се налага да ползвам всичко това!
ПП: Мерси за описателния коментар ! : )
Хахахаха, пича ми пълни душата. Във втората част обясняваше приложение на интеграли с някъв рак и количка, които се сблъскаха
Като стигнеш до тоя материал, ще видиш колко е полезен този Blaap. Този клип разяснява всичките сложнотии на много прост език, но трябва да минеш през сложнотиите, за да го разбереш :>
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Не знам, обаче държанието му определено има желания ефект (привличане на внимание), хич не те оттегчава. То не беше изхвърляне на табелки/картони, то не беше чупене на стъкло, колаж на прозорец (отваряне/затваряне). Накрая вече си се представих пред тетрадка с пуснато видео, парче син пластелин в ръка, онзи през това време се обяснява за зависимостта между тригонометричните функции и "blaap", и почнах да се смея от нищото.
Иначе то кратък път май в никоя наука няма, колкото и да ми се иска. Винаги те карат да учиш първо шитните, за да схванеш "същината" на нещата ...
Въпрос: Терминологията, която използва "chain rule" и разните му други неща, които обяснява на български буквално ли си се превеждат или им се вика по друг начин! Изключвам думи като "derivative", която нещо не успях да си преведа на бг, само разбрах, че е някаква зависимост между промяната на функцията при неизменяема величина ... Теоремите и правилата по един и същи начин ли се водят
![]()
Ами не всички. Това е за намирането на производни и има 3 по-важни правила:
The product rule - производна на произведение от функции - f(x).g(x)
The quotient rule - производна на частно от функции - f(x)/g(x)
The chain rule - производна на съставна функция - f(g(x))
За тях конкретно не се сещам наименование на български, това са просто правила за пресмятане на производни. Тия неща ще ти трябват след като научиш да намираш производна на 1 функция :P
Цялата философия е една таблица на основните производни и тия три правила. Все едно да научиш умножението от 1 до 10 и да научиш свойствата a.b=b.a, a.(b+c) = ab+ac и a(bc) = (ab)c, но написани на друг език. По същество повечето задачи до това се свеждат. Айде да ти не тормозя акъла повече сега, просто не се плаши от сложните думи.
Между другото има едно нещо, което е със доста странно наименование в анализа. Казва се "Лемата за двамата полицаи". Става на въпрос за три сходящи редици, но идеята е следната:
Ако двама полицаи са тръгнали да пият и един между тях носи бира, то очевидно и той е тръгнал да пие![]()
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Моля ви помогнете ми с една задача по математика, понеже днес ще ме изпитват и ми трябва. Опитах се, но не мога да я реша.
Ето я и нея:
Даден е равнобедрен триъгълник с бедро 4 см и ъгъл между бедрата 120 градуса. Намерете радиуса на описаната около триъгълника окръжност.
Мерси предварително![]()
Построяваме CH - височина, ъглополовяща и медиана и получаваме, че <ACH=60 => <CAH=30
Като построим симетралата на АС, тя пресича СН в т.О, център на описаната. Нека М е средата на АС, тогава МСО е подобен на НСА => <СОМ=30 => МС=R/2
R=2MC=4cm
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
http://picbg.net/img.php?file=7188a9bba3e11a70.bmp
Никога преди не съм решавал параметрично уравнение в модул. Ако някои може да ми го реши.
P.С : Току що си я реших сам. Получават ми се 3 случая. По-голямо или равно, по-малко и равно на 0.
Малко е дълга задачата, ама се оказа лесна.
Здравейтее... приета съм в ОМГ "Акад. Кирил Попов" Пловдив , много се колебая понеже по математика не съм силна ученичка какво да права,много ли са трудни задачите там материалът какъв е ии много ли е трудно като цяло..
Доколкото знам от приятели, в ОМГ-то е добро нивото, което значи, че няма да е много лесно по математика. Но пък от ОМГ-то излизат много силни ученици, така че според мен си заслужава трудът и усилията.
А математиката е като жените. Може да е поносима, но трябва да й обръщаш достатъчно внимание.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Много се чудя,защото мисля,че ако ида ще ми бъде много трудно и няма да мога да изкарам ... иначе съм приета с френски ...
Зависи колко усилия ще полагаш. Няма да седиш по цял ден над учебника, това е ясно, но може да е малко повече от преди. Въпроса е, че рано или късно ще ти се наложи да учиш и, ако си го спестиш сега, то после ще ти излезе през носа. По-добре не търси лесното, а се научи да се справяш с трудното. На лесно всеки може. Дерзай!
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.