- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
Добър вечер. Ще помоля за решението на 3 задачки. Мерси много предварително. Моля ви опишете ги. Ре шила съм ги, почти всички но искам да ги сверя, понеже ще ми проверяват домашното. Моля за подброното решение на задачите. Офф, нещо параметричните ми се губят незнам защо.![]()
Задачите са за 8 клас преговор на 7 ми клас. http://www.album.bg/girl97/images/28464450/ - Трябват ми 4, 5 и 7. Моля ви запишете ги и с интервали, за да ги сверя.
4 задача
а) х+а=8, х=8-а
б) ах=8
При а=0 няма решение.
При а=/=0, х=8/а
в) (а-8 )х=7
При а-8=0 няма решение. Демек при а=8 няма решение.
При а=/=8, х=7/(а-8 )
г) (а-7)(а-2)х=(а-7)
1 случай:
а-2=0, тоест а=2
-5.0.х=-5
0.х=-5, няма решение
2 случай:
а-7=0
а=7
0.5.х=0
0.х=0
Всяко х
3 случай:
а=/=2 и а=/=7
х=(а-7)/(а-7).(а-2) = 1/(а-2)
5 задача
а)5-0>2, демек 5>2. Вярно е
б)0.7>7, демек 0>7. Не е вярно
7 задача:
а)
х
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Хахахахаха. То отнема по-малко време да решиш задачите, отколкото да правиш толкова акаунти.![]()
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Наистина съм си ги решила. Просто имам 2 регисрации и не съм обърнала внимание от коя ги пускам. Не съм искала да злоупотребя. Извинявам се много. Простете ми. Просто не ползвам много сайта и затова. Настина съжалявам отново. Моля ви, не е било нарочно. Взех си поука. А иначе 4та не съм я решила, а на 7та получих a) x принадлежи (- безкрайност до 3) б) x принадлежи (- безкрайност до 3) в) x принадлежи от [3 до +безкрайност, но тук мисля, че при 3 е квадратна скоба. г) x принадлежи от [4 +безкрайност) Дори и да са ми вярни пак ще помоля за решението подробно. А на 5та a) получих, че 0 е решение, а на б) че 7 не е решение, но не ми беше много ясно и ще ви помоля да я напишете. Ужасно много се извинявам на всички. Моля да ми простите, ще се поправя обещавам. И ще съм ви благодарна, ако ми помогнете. Математиката не ми е силната старана, а ще ни проверяват домашното. Благодаря ви много предварително и пак се извинявам много. Простете.Първоначално написано от Chacho
![]()
Вие ако на това се затруднявате горко ви по нататък...Първоначално написано от Bambit0
![]()
Първоначално написано от Anonimen05
E добре де, нали ти ги реших подробно?
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Благодаря много.и пак съжалявам.
Искам да попитам какъв материал се учи в 10 клас по математика? На геометрия или алгебра се набляга?
Еми и на двете.
Ето това намерих: http://www.znam.bg/zmonres/edu/Matem...h10/sydyrj.htm
Общо взето са важни неща, но степени, логаритми и тригонометрия са изключително важни.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
МЕРСИ! (:Първоначално написано от Chacho
Здравей. Ще помоля пак за малко помощ. Ето тези са задачките 2,3,6,11. Това е част от решението на 2ра. Поне така мисля, че трябва да е. http://www.album.bg/girl97/images/28474191/. Ето ги и другите задачи, за които ще помоля да бъдат решени.- http://www.album.bg/girl97/images/28474192/. Има и още нещо решавахме една задача в час. Всичко Ок, ама за домашно ни остана едно доказателсто и незнам как да го направя. Това е задачата-http://www.album.bg/girl97/images/28474193/ Трябва да докажа, че HPDC е правоъгълник. Благодаря предварително. Моля да се решат подробно. Мерси и лека вечер.![]()
Задача 2:
<A1AB=<DCC1=алфа (кръстни)
<BAC=алфа/2
<DCA=алфа/2
<BAC=<DCA, което ги прави кръстни ъгли => BA||DC
Задача 3:
Както си си я решила ти. Накрая за да намериш отношението, търсиш:
135/105 = 27/21 = 9/7
Задача 6:
Нека:
AB=BC=CA=a
АМ=BN=CP=x
Тогава:
MB=NC=PA=а-х
От това, че АВС - равностранен, имаме че <А=<В=<С=60 градуса.
Триъгълниците PAM, МBN и NCP са еднакви по първи признак:
1.AM=BN=CP
2.MB=NC=PA
3.<A=<B=<C
От еднаквостта следва, че PM=MN=NP => MNP - равностранен.
Задача 11:
Означаваме AD=BC=x, за удобство.
Ще докажем, че триъгълниците ADD1 и BCC1 са еднакви:
1.AD=BC
2.DD1=CC1=h
3.<ADD1=<BCC1=90-60=30градуса
Така получаваме AD1=BC1
Тъй като DD1C1C е правоъгълник (виж доказателството на следващата задача), то CD=C1D1=b
AD1=BC1=(AB-C1D1)/2 = (a-CD)/2 = (a-b)/2
От ADD1 - правоъгълен с ъгъл 30 получаваме АD=2AD1 = a-b
За периметъра имаме:
Раbcd=CD+AB+2AD = CD+(AD1+D1C1+C1B)+2AD = b + (a-b)/2 + b + (a-b)/2 + 2.(a-b) = 2b+3(a-b) = 2.6 + 3.8 = 12+24=36cm
Задачата, в която НРDC е правоъгълник:
Доказателство:
<AHD=<HPC=90 (кръстни ъгли) => DH || CP
От това, че АВСD е трапец => CD || HP
Значи DHCP е успоредник. Но тъй като DHP = 90, значи DHCP е успоредник с прав ъгъл, което означава, че DHCP е правоъгълник.
Лека вечер!![]()
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Много ще съм ви благодарна,ако ми помогнете!![]()
![]()
а)√18 + √32 -√50 = √2.3.3 + √4.4.2 - √2.5.5 = 3√2 + 4√2 - 5√2 = 2√2
б)4√18 - 9√8 + √50 = 4.3√2 - 9.√2.2.2 + 5√2 = 12√2 - 18√2 +5√2 = -√2
в) √(9-4√2).√(√32 + 9)=√9-4√2).√(9+4√2) = √(9-4√2)(9+4√2) = √81-32 = √49 = 7
д)(√7+√11)(11-√77) = (√7+√11)(11-√7√11)=(√7+√11).√11.(√11-√7) = √11.(11-7) = 4√11
ж)(3√5-6√2)(√5+2√2) = 3(√5-2√2)(√5+2√2)=3(5-=-9
2з
a)3b
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Абе хора,каква беше теоремата на Талес?Бих потърсила в Гугъл,но нета ми е слаб и не може да зареди ...![]()
![]()
Нека А1В1 и А2В2 са успоредни. Тогава имаме следните равенства:
ОА1/ОА2 = ОВ1/ОВ2 = А1В1/А2В2
Отново, нека А1В1 и А2В2 са успоредни. Тогава са в сила следните равенства:
A1O/OA2 = B1O/OB2 = A1B1/A2B2
Мързи ме да я доказвам, но ако държиш ще я разпиша.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Благодаря.... колко време я мислих,а то какво било.. .![]()
А на мен можете ли да ми помогнете с доказването на една теорема от граници на тригонометрични функции. Теоремата е:
limcosx=cosa
x->a
Ще съм ви много благодарна.
Първо, баш не ме бива по тия доказателства, макар че преди две седмици се явявах на изпит, но ще се опитам. Общо взето съм попреписал една от лемите от учебника в случая, с малки промени за конкретната задача:
limcosx=cosa
x->a
Функцията cosx e се разбива на две монотонни функции и дефиниционната й област D е интервал, (ще разгледаме само [-п/2;п/2]останалото е аналогично). За удобство полагаме f(x)=cosx. Точка а е вътрешна за дефиниционната област или десен край. Разглеждаме множеството {f(x) | x E [-п/2;0], x<a}, което е ограничено отгоре. Полагаме L=sup{f(x) | x E [-п/2;0], x<a}. Tъй като фукцията е монотонно растяща в този интервал, ще покажем че:
limf(x)=L
x->a-0
Взимаме произволно p>0. Тъй като числото L-p не е горна граница на разглежданото множество, то можем да намерим такава точка х1 Е D, x1<a, че L-p<f(x1). Но тогава за х Е (х1,а) имаме L-p<f(x1)<=f(x)<=L, което показва, че:
limf(x)=L
x->c-0
Аналогично, ако с е вътрешна или ляв край: f(c+0)=inf{f(x) | x E [-п/2;0], x>a}
Случаят с монотонно намаляващата част на функцията в дефиниционната област [0;п/2] също е аналогичен.
С това доказваме:
limcosx=cosa
x->a
Ето и доказателство с едно от следствията от горното доказателство:
Tъй като за всяка точка от D e изпълнено f(c-0)=f(c+0), то f(x) е непрекъсната и от дефиницията за непрекъснатост и дефиницията на Хайне за граница на функция следва директно:
limcosx=cosa
x->a
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
[img][img]http://prikachi.com/images/406/3844406i.png[/img][/img]
x
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
help![]()
x2 + (x/(x-1))2=3
чрез полагане ;д
тва "2" е на квадрат ;р
❝ Аз те моля, затвори очи,
ти недей да плачеш, знам че те боли,
от мойта стая бяла с безброй врати
защо избяга?..❞
Сигурна ли си, че не е 9 отдясно?
x2 + (x/(x-1))2=9
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Някой ще ми обясни ли за ирационалните и рационалните числа...? Много съм изостанала с материала, така чеее...![]()
![]()
![]()
Мисля, че рационалните са дробите, а ирационалните са коренитеПървоначално написано от MishkaHristova
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%98%...81%D0%BB%D0%BE
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%...81%D0%BB%D0%BE
И аз искам малко помощ-прайм преговор от миналата година, а аз нищо не помня и тъз ни дава някви задачи да решаваме, а аз си няям представа как ще стане помня, че имаше някви формули, но само тва...
Например докажете тъждеството
tgx/1-tg^2x-1 . cotg^2x-1/cotgx=1![]()