- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
Първите числа, с които сме започнали да работим са естествените числа N. Те са 1,2,3,4,.... Мотивирани са от броенето, тъй като много преди да се замислим за същността им, сме брояли.
Лошото е, че задачи от типът:
х+2=1 не можем да ги решим с целите числа.
Следващите числа, които сме добавили, са отрицателните и нулата. Заедно с естествените числа, те съставят множеството на целите числа Z.
Така вече сме намерили решението:
х+2=1
х=-1
Ами какво правим, ако умножаваме числа? Как ще решим:
х.3=4
Тук идва моментът за създаване на множеството от рационалните числа Q. Всяко рационално число е от вида:
m/n, където m и n са цели числа. Това ни дава възможност да решим
х.3=4
х=4/3
Една торта и едно резанче, което е толкова голямо, че ако добавим още две такива, ще получим още една цяла торта.
Рационалните числа имат и още начини за представяне освен 2/3, 5/7
0,25 е рационално число. Това представяне се нарича десетична дроб.
Как се записват десетичните дроби в обикновени дроби? Преписваме числото без запетаята и го делим на "1 с толкова нули, колкото цифри има след запетаята". Така: 0,25 = 25/100
Обратно, от обикновената дроб m/n можем да получим десетична, като разделим m на n.
Има още един вид рационални числа. Десетичните периодични дроби.
0,333333333333... и т.н. е рационална периодична дроб. Записваме 0,(3)
0,444333333333... също е такава дроб. Записваме 0,444(3)
0,125125125125125125.. също е такава, записваме 0,(125)
Но, рационалните числа не ни дават възможността да решим уравнения от вида:
x
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Ще съм много благодарна, ако ми помогнете за тези задачки. Ще помоля за подробни решения и ако може чертеж. http://www.album.bg/girl97/images/28489028/- Трябват ми задача 3, 4, 6, 7, 8, 9 11, 12. Благодаря Ви много предварително.
Мерси Чачо![]()
![]()
[color=indigo][i]8x
Времето избира кой да срещнеш в живота си, сърцето избира кой да обичаш,
но само ти избираш кой да остане ♥
-10+2*|2x-5|=0
----
5*|x-1|+4|3x-3|=18
----
(у+1)на втора + у (1+у)<2*(у-1)(у+1)
----
1 1 1
-- (у+1)+ -- (5у-3) > 3 - -- (у+2)
2 4 = 3
моля ви помощ тъпа съм![]()
Моля ви помогнете ми с тези задачи за входното ми8 клас съм. Ще съм ужасно благодарна,ако обясните как се решават!
![]()
В тр.ABC ъглите a:b:g=3:1:8. Симетралите на страните АС и ВС пресичат страната АВ съответно в точките M и N.Ако лицето на тр.АМС е равно на 40см,лицето на тр.АВС в квадратни сантиметри е:
а/20; б/40; в/80; г/160;
В тр.ABC ъглите a:b:g=8:5:7 и ВВ1 и СС1 са височини (В1 е АС, С1 е АВ).
Намерете големината на ъгъл СС1В1 в градуси.
Животът е като огромно виенско колело - върти се,нови хора качват се и слизат. Първо си долу, после горе. И изпитваш страх от височините, и от долините. Но въпреки всичко винаги носиш тръпката и желанието за живот в себе си. <3 (h)
Първоначално написано от meche95
ми не е 9.. селските задачи на математичката ;х;х;хПървоначално написано от Chacho
❝ Аз те моля, затвори очи,
ти недей да плачеш, знам че те боли,
от мойта стая бяла с безброй врати
защо избяга?..❞
Хехх, отдавна ми беше 7и клас, вече не помня кое кога се е учило, но щом казваш
Ние корените май бяхме ги учили в 7и клас вече..ама може и да се бъркам
П.П. aras97, от кое у-ще си?
И аз съм от там, затова попитах![]()
Не, преди това не съ била с математическа, значи сигурно се бъркам. nvm
Хайде, стига толкова спам![]()
От първа немска е
Или всичко или нищо .
Вярно не е 9. Опитах по няколко начина, но не ми излиза с полагане. Ако намериш решението, ще го качиш ли?Първоначално написано от BrainlessROCKBABY
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Може ли (извинете ако е питано,но не ми се търси ;( ) да ми напишете формулите по алгебра от 7 клас тъй като на входното ще ги има а аз тетрадката не мога да си я намеря и полудявам .. Благодаря много![]()
![]()
Only I can Live forever ----> Harry Potter <3 It's never over ;( <3 !!!
Daniel Radcliffe, Emma Watson and Rupert Grint MANIAK <3 <3 <3
________________________________________
http://25.media.tumblr.com/tumblr_lu...sl39o1_250.gif
http://28.media.tumblr.com/tumblr_lu...sl39o2_250.gif
Формулите за съкратено умножение?
(a+b)
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Че има корени, има- та даже 4, но 2 от тях са комплексни
BrainlessROCKBABY, кой клас си?
Я провери пак дали така изглежда уравнението
Btw, с 9 на мен ми се получават пак 4 решения (тук само реални), ама са някви огромни корени..
ДАААА Мнооогоооооо ви благодаряМноого
![]()
Only I can Live forever ----> Harry Potter <3 It's never over ;( <3 !!!
Daniel Radcliffe, Emma Watson and Rupert Grint MANIAK <3 <3 <3
________________________________________
http://25.media.tumblr.com/tumblr_lu...sl39o1_250.gif
http://28.media.tumblr.com/tumblr_lu...sl39o2_250.gif
Така , за доMашно имах 50 задачи от които не успях да реша само тези :
1. Решете неравенствата :
a) |2x|<=1 ( по-голямо или равно Ha 1)
b) |x|>=3
2. Решете системата :
a) |x-y=3
|2y-2x=-3
3. Всички решения на уравнението (x-3)
Или всичко или нищо .
Не е с 9, мислех че е реципрочно, но има проблем и с един знак. Ето до къде стигнах:Първоначално написано от therichbitch
x
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Няма ли някой да ми обърна внимание .. Хора моля ви
Или всичко или нищо .
Писах в темата за осми клас, но ще помоля за помощ и тук. Стигам до някъде и зациклям..![]()
http://prikachi.com/images/668/3859668w.jpg
I'm still here bitches and i know everything !!!
Тери.. <33 ♥
Супеееррр многоооо тиии благодаряяя !![]()
![]()
Или всичко или нищо .
^ Второто неравенство е: ь∈(-∞;-3)∪(3;+∞)
RainbowGirl,кое от всичките? Тъй като все си мисля, че повечето въобще не си правите труда дори да ги погледнете, а само ги поствате, ще си хвана едничко и това е последното
П.П. Chacho, ще си напиша на чисто решението и ще го постна![]()
В доказателството на ritchbitch няма абсолютно никакви грешки, но сигурно не са учили индукция. Ето една алтернатива с материала от квадратни тричлени:
3n
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.