- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
Ако за всяко Е>0 можем да намерим естествено число k, такова че при n>k да имаме an>E, то казваме, че редицата an клони към +безкрайност.
(За всяко положително число можем да намерим пореден номер k, че от k нататък членовете да са по-големи от това число.)
Ако за всяко Е<0 можем да намерим естествено число k, такова че при n>k да имаме an<E, то казваме, че редицата an клони към -безкрайност.
И като казахме какво са редици, клонящи към +безкрайност и -безкрайност, редно е да напишем и следните свойства:
Нека lim an=+безкрайност, limbn=b
lim an+bn=+безкрайност
lim an.bn=+безкрайност, ако b>0
lim an.bn=-безкрайност, ако b<0
lim an.bn=неопределеност, ако b=0
lim an/bn=+безкрайност, ако b>0
lim an/bn=-безкрайност, ако b<0
lim bn/an=0
Ако an=+безкрйаност bn=-безкрайност, то an-bn и an/bn също са неопределени.
Така имаме, че 3+безкрайност=+безкрайност и -4.(+безкрайност)=-безкрайност.
Границите на функции можем лесно да и дефинираме чрез граници на редици. Ако припомним набързо какво е функция, нещата стават ясни много бързо.
Казавме, че имаме функция или изображение на множеството Х в множеството Y, ако по някакво правило на всеки елемент от Х съпоставяме елемент от Y. X наричаме дефиниционно множество, а Y - множество от функционални стойности.
Нека са дадени множествата Х={1,2,3,4,5,6} и Y={1,4,9,16,25,36,45}
Като напишем правилото y=f(x)=x
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Горе долу ги разбрах, но има и задачки, които ме затрудняват инъче не са толкова трудни
Малко помощ за 2 задачки![]()
http://prikachi.com/images/822/3900822p.jpg
На мшстото на Х мислено заместваш с 4(с това към което клони Х) и пресмяташ, както в първата задача, а ако при заместването ти се получи 0 върху 0 трябва да ги опростиш някак та да се сакратят и после пак заместваш и готовоПървоначално написано от mlakniwe2
http://prikachi.com/images/382/3902382p.jpg
П.П. въобще не ме бива с обясненията така не се учуджам ако не съм била от полза![]()
ve6ti4kata ги е решила. Само да подчертая, че преди да сте заместили навсякъде трябва да се пише limx->4 (или съответно към колкото клони). Нищо, че е дребна подробност, доста точки отнемат за това.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
[quote=ivo432]Някой може ли да ми помогне със следната система (от материала за 9.клас)
[code]| (x-3)(y-x) = 0
| x
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
За границите на функции, стандартни методи за решаване в гимназията са:
1 - директно чрез заместване, ако е възможно.
2 - ако се получава неопределеност чрез 1:
2.1 - Разлагане на прости множители
2.2 - Когато има ирационална дроб, рационализираме знаменателя
2.3 - Когато имаме многочлен върху многочлен (дроб) и х клони към +/-безкрайност, изнасяме най-високите степени пред скоби и съкращаваме.
2.4 - Използвайки основните граници (например limx->0(sinx/x) = 1)
2.5 - Нещо друго, за което не се сещам в момента
2.6 - Комбинация от горните
Ето един пример за 2.3 (Границата ще е при х->+inf, но ще го пропусна това, защото във форума няма как да го запиша като хората)
lim(x
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Предполагам, че си минал квадратни уравнения. Те имат вида у=aхПървоначално написано от PePsItY95
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
А с едни задачи по физика ще успеете ли да се справите ?![]()
Не ми е толкова добра физиката, колкото математиката, но може да пробвам.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Задачата е следната:
Катодът на фотоклетка се осветява с монохроматична светлина, чиито фотони имат енергия 3,6 еV. Колко е отделителната работа за веществото, с което е покрит катодът, ако спирачното напрежение е 1,7V?
Задачата е изкарана от тест, аз обаче винаги бъркам нещо и все уцелвам грешния отговор.Я няма да преверна правилно, я ще сбъркам степените ... Тук май е директно, но за всеки случай да е допитам до по-компетентни хора : ).
А=Е-е.Uсп
Тъй като 1J=1.e eV, то:
А=e(E-Uсп)=е.(3,6-1,7)=е.1,9 J=1,9 еV
Поне така си мисля
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Брех, ти си бил уменДосега имах друго впечатление
![]()
![]()
Някой ден сърцето ми ще се превърне в камък. Откъснат от света ще тлея в своя замък и няма да крещя да вия до забрава, когато разбера че някой ме предава. Ще бъда властелин на самотата своя и може би дори ще избера покоя пред хаоса на любовта. Някой ден, но не сега..
Мерси, предполагам..
@LoupGarrou, имаш ли отговора, че не съм сигурен дали съм се оправил с тия мерни единици и аз?
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Мерси, Чачо ! Не, нямам точен отговор, то е като тест и наистина 1,9 е единият от отговорите, но попринцип 2-3 от 4-те отговора могат да бъдат получени по някакъв начин ... Мразя такива тестове, където лесно можеш да залитнеш.
Може ли да погледнеш и тази задача -> http://www.prikachi.com/images/537/391053.jpg , даже не получих отговор тука ...
Единственото ясно нещо е, че трябва да се използва законът на Снелиус.
И може би единият ъгъл е 45 градуса, ама това е под въпрос. А от графиката никаква информация не можах да извлека.
Така, ще използваш дължините на квадратчетата и правоъгълните триъгълници.
Двете хипотенузи ще ги означа с "с". (Те са равни, защото и в двата случая от питагоровата получаваме с
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Нямам въпроси, напълно те разбрах. Не се сетих да използвам питагорова теорема, вместо това се опитах да намеря точна градусна мярка : ). Благодаря ти !
Моля.![]()
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Дали ще може помощ за 8а,б,в,г
http://prikachi.com/images/613/3913613F.jpg
![]()
Запишете като частно на две цели числа десетичните дроби
2, (3) ; 0, (72); 0,1 (74) ; 0,3 (6) ; 2,0 (45)
В правоъгълен паралелепипед ABCDA1B1C1D1 диагоналът BD1 на паралелепипеда и диагоналът АС на основата са перпендикулярни.Докажете, че паралелепипедът е правилна призма
![]()
Страните на един триъгълник са 8,18 и 15 см. Обиколката на подобен нему триъгълник е 14 см.Намерете страните на вторият триъгълник.
Намерете стойността на SINалфа,ако cosАЛФА=3:7 Моля ви спешно е![]()
Лесно е, просто вкарваш числата в корените и тогава сравнявашПървоначално написано от MegiBoOm
Писала съм ги с умножение, защото няма как да напиша на втора степен, иначе би било по-удобно.
![]()
a) a= 2√3 = √2*2*3 = √12
b= 3√1.3 = √3*3*1.3 = √11.7
a>b
б) a= 1/3 √414 = √1/9 *414= √46
b= 1/2 √188 = √1/4 * 188 = √47
a<b
в) а= 2√2 = √4*2 = √8
b= √10
c= 3 = √3*3 = √9
a<c<b
г) a= 1.7 = √1.7*1.7 = √2.89
b= √3
c= 1.8 = √1.8*1.8 = √3.24
a<b<c
Моля за малко помощ. Моля ви да ми проверите домашното, защото това домошно ми е важно. И не успях да реша 5 д, е ж) -Тука имам чувството, че има грешка в подточка ж. Не успях да реша и 1 д, е, ж, з , и, й, к, л - подточка.![]()
Ще помоля да ми проверите и решените задачи и ако имагрешки да ме поправите. Благодаря Ви много и моля ви спешно ми е.
Ето ги и условията -
http://www.album.bg/girl97/images/28571989/
http://www.album.bg/girl97/images/28571986/
Това са тези, които успях да ги реша, моля проверете ги-
Това е 1ва задача- http://www.album.bg/girl97/images/28571984/
http://www.album.bg/girl97/images/28571982/ - 4та задача
http://www.album.bg/girl97/images/28571979/ и http://www.album.bg/girl97/images/28571976/ - тук част от 5та задача и малко от първа. Моля ви се помогнете ми.![]()
![]()
На 1 д y=o защото като изкараш y Пред скоба става y(-1+6)=0 -> y=0
1з) 7(y2(квадрат) -3) =0
y2-3=0
y2=3
y= 3/2
1и) x(2x-1)=-x(на квадрат)
x(2x-1) + x(на квадрат) =0
x(2x-1 - x)=0
x=0 и x=1
1й) 3x(на квадрат)-27x=0
3x(x-9)=0
x=0 и x=9
След малко ще погледна и другите![]()
На К) според мен няма решение ето защо
умножаваме на кръст и се получава
2y(квадрат) -6= 3y (квадрат) +6
y( квадрат ) +12 = 0
y(квадрат) = -12
Няма решение тъй като няма квадрат който да е отрицателен.
на л) пак се умножават на кръст и стават
35u(квадрат) +14 = 14
35 u(квадрат) = 0
u(квадрат) = 0
На 1Д) Вторият ред ти е 5y=0 -> y=0
На 5в) 9 не е равно на √3(квадрат) а е равно на √9(квадрат)
на 5г само -3 ти е отговор .
на 5 д разкриваш скобите а(Квадрат) + 2ab +b(квадрат) и после или с дискриминанта или както досега .
Другото мисля че е така.
Съжалявам за двата поредни поста .