- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
Я помогнете малко сега на бате си HolyShit![]()
Аритметична прогресия
Задачите ги решавам,ама колкот да си блъскам главата не мога да разбера при формулите как става номера.
Примерно
a1 + an = a2+an-1 (тия n и 1 са долу)
При тази задача,кое какво е..
Ако имам ар.прогресия 6;x;3;1,5
x=?
Аз го правя както сме казали 6+1,5(крайните)=x+3 (вътрешните)
Обаче по формулата не става,не знам кое какво е..
Същото и с другата формула
Sn= (a1 + an / 2 )* n
Първото е точно, както сам си го направил. Събираш първото и последното, второто и предпоследното и т.н. Ако ги запишеш с а ще изглежда а1, а2 , а3, а4 ..... an-3, an-2, an-1, аnПървоначално написано от HolyShit
a1 + an = a2 + an-1 = a3 + an-2 = a4 + an-3 = .....
В твоя случай 7.5 = х + 3
х = 4.5
Ако провериш с това, че а1= 6, а3 =3 и формулата an= a1 + (n-1)*d
В случая a3 = a1 + 2*d
3 = 6 + 2*d
d = -1.5
Всъщност d се използва за разлика при аритметична прогресия.
Отново по тази формула an= a1 + (n-1)*d само че за а2 , което при теб е х , ще получиш а2 = а1 + d
x = 6 - 1.5 = 4.5
И пак получаваш отговора. Като това няма смисъл да го пишеш в тази задача, по-скоро го ползвах за обяснение. Ако уточниш какво точно не ти е ясно, ще ти отговоря пак по-точно.![]()
С другата формула намираш сбора на аритметичната прогресия. а1 ти е първото число от прогресията, аn - последното, n - броя на членовете. Заместваш с цифрите, които имаш и това е.
[quote=fibichkaa]1. Решете уравненията чрез полагане .
b) (x
ФормулатаПървоначално написано от vesito13
a1 + an = a2 + an-1
6;x;3;1,5
Ако решението е 6+1,5=x+3 (както трябва да се прави,тва го знам)
6=a1
x=an
a2=3
an-1 = x-1 = a4 = 1,5 (ТОВА НЕ РАЗБИРАМ!!)
Ясно. an-1 го приеми като а (n-1) ниско долу, това е просто номера на члена, а не се замества по него. n-1 се използва за да се покаже, че е предпоследният член.Първоначално написано от HolyShit
Както ако имаш n = 10, an става а10, а (n-1) става а9
ако n = 5 , an = a5, a (n-1) = a4
И вече всяко a3, a4, a5... заема някаква определена стойност.
В твоя случай an-1 = а3 (третия член) = 3 (3 ти е предпоследното число)
а4 = 1.5 (като последно число, четвърти член)
Ми като не знам номера на члена n а в задачата имам и n и n-1 ?
Ще ти е дадено нещо друго в задачата, правиш система и пак решаваш. Но не се затормозявай отсега с това, ако не сте го взели. В твоята задача имаш 4 числа: 6, х, 3, 1.5, значи броя на членовете n = 4![]()
Взели сме и други и ги знам на практика.
Давам примери за 3те
Ако имам 5;x;15;20 и се търси х тогава правя следното(15+5)/2 = x
Също така втората формула ако имам 5;10;15;x; и се търси х се решава 5+x=10+15
И другата дето се търси S
Ако имам 5;10;15;20;25;30;40;45
Тогава S8= [(45+5)/2] x 8
На теория обаче формулите не ги знам , точно защото и не знам кое към кое отива,и по важното ЗАЩО
Понякога се чудя защо хората се затормозяват така, тези работи, ако мога въобще не смятам да ги помня, защо и т.н.Първоначално написано от HolyShit
5;x;15;20
При тази прогресия d=5
съответно имаш x-5, x, x+5, x+10
Забележи, че на първото просто намаляваш второто с 5, а на третото точно обратното увеличаваш второто с 5, точно по това си личи, че имаш аритметична прогресия. Ако събереш първото и третото и ги разделиш на 2 се получава:
(x - 5 + x + 5)/ 2 = 2x/2 = x и така стигаш до второто.
5;10;15;x;
Едно от свойствата на аритметичната прогресия е, че докато събираш първо и последно, второ и предпоследно, и т.н., винаги ще получаваш еднакъв резултат. Ако това не стане значи нямаш аритметична прогресия. Просто едното следва от другото.
5;10;15;20;25;30;40;45
Това идва от горното събирал си първо и последно, второ и предпоследно и винаги си получавал еднакъв резултат. Вместо да смяташ така с много цифри е много по-лесно да съобразиш, че като събираш числата, един вид ги групираш по двойки и те остават два пъти по-малко, отколкото са били в началото. Така ако умножиш резултата с 2 пъти по-малко от реалния брой на числата, получаваш сбора.
За да намериш сбора най-лесно е да събереш първото и последното и да ги умножиш по броя на числата разделен на 2.
П.П. Замислям се колко неясно трябва да обяснявам...![]()
А откъде разбра,че d=5 , значи a1=d ?
3тото го помня като Sn и на мястото на n са изброените.Значи добре.
а1 само в случая е = dПървоначално написано от HolyShit
а1 е първият член на прогресията.
d е разликата между два последователни члена.
например a1 + d = a2
а3 + d = a4
Но също така може да използваш и че a1 + 3*d = a4
Тази формула с n би изглеждала a1 + (n-1)*d = an
Зависи от това което ти е дадено в условието.
В задачата, която даде a1 = 5, a2 = x, a3 = 15, a4 = 20
Ако в а3 + d = a4 заместиш със съответните цифри ще получиш
15 + d = 20 => d=5
Другия начин е, ако в a1 + 3*d = a4 заместваш =>
5 + 3*d = 20 => 3*d=15 => d=5
Ще съм много благодарен , ако някой ми помогне с тези задачи . Много моля![]()
Условие : http://prikachi.com/images/947/3999947A.jpg
1 и 2 пример : http://prikachi.com/images/950/3999950V.jpg
3 и 4 пример : http://prikachi.com/images/953/3999953e.jpg
Благодаря![]()
намерете ъглите образувани при пресичането на две прави,ако един от тези
ъгли е равен на сбора от двата си съседни ъгъла.
отсечката АВ има дължина 18 см. и Р е вътрешна точка за отсечката.Ако дъл-жината на отсечката АР е с 2 см. по-голяма от дължината на отсечката РВ, то намерете :
а) дължините на отсечките АР и РВ
б) дължината на отсечката РМ, където точка М е средата
на АВ.
разликатаhttp://www.teenproblem.net/forumнаhttp://www.teenproblem.net/forumдваhttp://www.teenproblem.net/forumотhttp://www.teenproblem.net/forumъглит е,http://www.teenproblem.net/forumполучениhttp://www.teenproblem.net/forumприhttp://www.teenproblem.net/forumпресичане оhttp://www.teenproblem.net/forumнаhttp://www.teenproblem.net/forumдвеhttp://www.teenproblem.net/forumправиhttp://www.teenproblem.net/forumеhttp://www.teenproblem.net/forum70http://www.teenproblem.net/forumграду аhttp://www.teenproblem.net/forum.Даhttp://www.teenproblem.net/forumсеhttp://www.teenproblem.net/forumнамериhttp://www.teenproblem.net/forumчетиритеhttp://www.teenproblem.net/forum ъгълаhttp://www.teenproblem.net/forum,образуваниhttp://www.teenproblem.net/forumприhttp://www.teenproblem.net/forumпре ичанетоhttp://www.teenproblem.net/forumнаhttp://www.teenproblem.net/forumправите.
Праваhttp://www.teenproblem.net/foruml пресичаhttp://www.teenproblem.net/forumправитеhttp://www.teenproblem.net/foruma и bhttp://www.teenproblem.net/forumсъответноhttp://www.teenproblem.net/forumвhttp://www.teenproblem.net/forumточкитеhttp://www.teenproblem.net/forumАhttp://www.teenproblem.net/forumи В.http://www.teenproblem.net/forumЕдинhttp://www.teenproblem.net/forumотhttp://www.teenproblem.net/forumполученитеhttp://www.teenproblem.net/forumъгл иhttp://www.teenproblem.net/forumсhttp://www.teenproblem.net/forumвръхhttp://www.teenproblem.net/forumАhttp://www.teenproblem.net/forumеhttp://www.teenproblem.net/forumравенhttp://www.teenproblem.net/forumнаhttp://www.teenproblem.net/forum38http://www.teenproblem.net/forumг радусаhttp://www.teenproblem.net/forum,http://www.teenproblem.net/forumаhttp://www.teenproblem.net/forumединhttp://www.teenproblem.net/forumотhttp://www.teenproblem.net/forumъглите сhttp://www.teenproblem.net/forumвръхhttp://www.teenproblem.net/forumВhttp://www.teenproblem.net/forumеhttp://www.teenproblem.net/forum142http://www.teenproblem.net/forumградуса.Вяр оhttp://www.teenproblem.net/forumлиhttp://www.teenproblem.net/forumе,чеhttp://www.teenproblem.net/forumа ll b ?
Праваhttp://www.teenproblem.net/forumсhttp://www.teenproblem.net/forumпресичаhttp://www.teenproblem.net/forumправитеhttp://www.teenproblem.net/forumа http://www.teenproblem.net/forumиhttp://www.teenproblem.net/forumbhttp://www.teenproblem.net/forumсъответноhttp://www.teenproblem.net/forumвhttp://www.teenproblem.net/forumточкитеhttp://www.teenproblem.net/forum http://www.teenproblem.net/forumиhttp://www.teenproblem.net/forumВ.Единhttp://www.teenproblem.net/forumотhttp://www.teenproblem.net/forumъглитеhttp://www.teenproblem.net/forumсhttp://www.teenproblem.net/forumвръ хhttp://www.teenproblem.net/forumhttp://www.teenproblem.net/forumАhttp://www.teenproblem.net/forumеhttp://www.teenproblem.net/forumравенhttp://www.teenproblem.net/forumнаhttp://www.teenproblem.net/forum112http://www.teenproblem.net/forumградус ,http://www.teenproblem.net/forumаhttp://www.teenproblem.net/forumъглополувящатаhttp://www.teenproblem.net/forumнаhttp://www.teenproblem.net/forumнег овhttp://www.teenproblem.net/forumсъседенhttp://www.teenproblem.net/forumъгълhttp://www.teenproblem.net/forumпресичаhttp://www.teenproblem.net/forumb подhttp://www.teenproblem.net/forumъгълhttp://www.teenproblem.net/forumсhttp://www.teenproblem.net/forumголеминаhttp://www.teenproblem.net/forum34http://www.teenproblem.net/forumгр дуса.Даhttp://www.teenproblem.net/forumсеhttp://www.teenproblem.net/forumдокажеhttp://www.teenproblem.net/forum,http://www.teenproblem.net/forumчеhttp://www.teenproblem.net/forumа ll b.
Благодаряhttp://www.teenproblem.net/forumпредварително
първата задача е елементарна оО .Ако ъглите са x ; y то 2x+2y = 360 по условие x = 2y => 2x+x=360 x=120....2рата прескачам щот имам чуството,че трябва да е "лежи" , а не че е вътрешна... 3тата Пак x;y са 2та и1) x+y=180 2) x-y=70 (условие) => 2x=250 x=125
4та - ДА 5та - Ъглополовящата на ъгъла съседен на 112 образува ъгъл 34 и пресича правата б пак със ъгъл 34.Ако си си направила чертежа и точката в която ъглопол. пресича б кръстим C триъгълника ABC e равнобедрен с 2 x 34* значи 3тия ъгъл е 112 => че са успоредни![]()
1ви пример ДС (допустими стойности x =/ равно на +1 и -1) знаменателя 1-x2 e формула (1-x)(1+x) Това ти е и общия знаменател.Демек се получава 1-x + 3(1+x) = 2x+4 със знаменател (1+x)(1-x) Другите примери се правят по същия начин.Ако те затрудняват ше ти ги реша,но малко по-късно)Пуснато на: Чет Ное 03, 2011 8:49 pm Заглавие:
Ще съм много благодарен , ако някой ми помогне с тези задачи . Много моля
Условие : http://prikachi.com/images/947/3999947A.jpg
1 и 2 пример : http://prikachi.com/images/950/3999950V.jpg
3 и 4 пример : http://prikachi.com/images/953/3999953e.jpg
П.С за пръв път влизам в тая тема и съм адски шашнат как може да задавате такива въпроси...Вие на училище не ходите ли?
a) PB= x; AP = x+2Първоначално написано от elena96
AP + PB = AB
x + 2 + x = 18
2x = 16
x = 8
PB = 8, AP= 10
б) М - среда => AM = MB = 18/2 = 9
PM = AM - AP = 9 - 8 = 1
Ако ъглите са ти а и б, тоПървоначално написано от elena96
а - б = 70 => а = 70 + б
а + б = 180 => 70 + б + б = 180 => 2б = 110 => б = 55
a = 70 + 55 => a = 125
Другите два ъгли са равни на тези като връхни.
Нека ъглите с вр. А да са ти ъгъл 1 и ъгъл 2Първоначално написано от elena96
ъгъл 1 = 38
ъгъл 2 = 180 - ъгъл 1= 180 - 38 = 142 (като съседни)
Ако ъглите с вр. Б са ъгъл 3 и ъгъл 4, то
ъгъл 3 = 142
ъгъл 4 = 180 - ъгъл 3 = 180 - 142 = 38 (като съседни)
От това, че ъгъл 1 = ъгъл 4 и ъгъл 2 = ъгъл 3 (съответни или кръстни ъгли) => а ll b
ДС се намира като знаменателите се напишат различни от 0. Това ще ти трябва доста занапред, та по-добре го научи докато е време.Първоначално написано от Kanooo
2 пример: ДС: x =/ 0, +1, -1
3 пример: ДС: x =/ +2, -2
4 пример: ДС: x=/ +6, -6
Решенията са повече от елементарни, в повечето случаи отдолу просто имаш формулата a^2 - b^2 = (a - b)(a + b). Намираш най-малък общ знаменател и решаваш.
Ако някой друг има желание да пише самите решения.
Моля за малко помощ. Бях болна и изгубих този материал. Моля за подробно решение на тези примерчета. Спешно е. Благодаря предварително. Урока е разлагане на квадратен тричлен
Разложете на множители многочлена:
b) –x^2-x-20
c) 2y^2+5y-3
d) -5y^2+14y+3
e) X^2-2x+1
f) -2u^2 –u+5
g) 6z-9z^2-1
h) 4-x-x^2
j) –z^2 – 4 върху 5 z+ 3върху 5
k) √2y^2-3y-√2
l) √3x^2-6x-3√3
Моля ви помагайте ...![]()
1.Един от ъглите,получен при пресичането на две прави,е по-малък от сбора на другите три с 1 5/9 от правия ъгъл.Да се намерят ъглите,образувани от правите.
2.Намерете градусната мярка на ъгъл ''а'',ако сборът и с градусните мерки на 2та съседни на а ъгли е равен на 1 5/9 от 180 градуса.
3.Докажете,че ако 2 ъгъла са равни,то и техните съседни ъгли също са равни.
A woman`s heart is a deep ocean of secrets ...
Ако някой може да ги реши ще съм благодарен
Големите цифри са степени
(x-1)2-(2x+1)(2x-1)+3=0
(x+1)(x-2)+(x+2)2=4
(2x-1)(x+3)-(x+1)2=6
(x+1)3-(x-2)3+x=66
(2x-5)(x+3)+(x+1)(x-1)=8
(x+3)3-x(x+1)2=5x+13
1 - http://prikachi.com/images/146/4012146j.jpgПървоначално написано от l0verch0y
2- http://prikachi.com/images/155/4012155g.jpg
3- http://prikachi.com/images/168/4012168H.jpg
4- http://prikachi.com/images/168/4012168H.jpg
5- http://prikachi.com/images/168/4012168H.jpg
6- http://prikachi.com/images/240/4012240W.jpg
Сигурен ли си,че това е условието на задачата,имайки предвид,че нито едно не е тъждество ?![]()
A woman`s heart is a deep ocean of secrets ...
Мисля, че ти ги решаваш грешно. Вместо да пишеш, че не е тъждество може да се продължи, като се намери дискриминантата и х1,х2 ...
ПП: Не съм проверявал дали правилно са разкрити скобите и дали решава правилно, просто забелязах условието и крайните отговори на момичето ...
Само 7 клас съм,решавам ги според това,което знам.Това,което го казваш,още не съм го учила![]()
A woman`s heart is a deep ocean of secrets ...
Реши ги тогава с простата формулка на диск. и си готов
Ако не можеш мога ти ги реша,въпреки,че едва ли..
Защото формулата е проста.
------------
Помощ: Да се решат рационалните уравнения
а) 3х-12 върху х+4=0
б)х-1 върху х+5 цялото по -2=0
в) 3 върху х-1 - 2 върху х+1=0
Моля ви трябва ми за утре ще ми пишат оценка,не съм сигурен дали съм ги решил правилно,ако може някой да помогне![]()
DaughterOftheDevil
CherryBell13 <3
icebullet14 <3
a) x =4
b) x=1
Третото не разбирам условието.Дай го с paint..
Тия задачи на ум се решават![]()