- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
хахаха...Демек бахти филма.Пишеш всичко вярно,а ти излиза грешно..Е как става този номер..
Някои от нещата, които спомена дори не съм ги чувал ... Наскоро случайно ме попитаха дали знам какво е хипербола, при което аз съвсем учудено отговорих:
- E, да - троп, представлява преувеличаване на идеи, действия, факти ... (кой за каквото си мисли) xD
Дефинициите и теоремите бяха за 2.90
@LoupGarrou и аз не бях, но затова се учат в университета. Иначе и ние имахме такива случаи, особено при дефинициите на гора и дърво. Хаха, с тях е свързана любимата ми теорема "Всяко дърво с корен е дърво"![]()
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
HolyShit, Чачо каза друго.Или поне аз друго разбрах. Не , че е написал всичко вярно и въпреки всичко едва е вързал 3.А, че е написал всички теореми и дефиниции правилно. А това е различно. Дори и в даскало, където гаранция е по-леко всичко, ако напишеш само безгрешно някаква теория, а по задачите напишеш нещо, а не пълните решения, пак няма да вържеш много висока оценка.
E то интересното е, че това е изпит на теория. Изпита на задачи беше предния ден![]()
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
После сборна ли е оценката?
Да, стига да имаш поне 3.00 и на двата.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Това за дърветата и горите ми го бяха разправяли и си помислих, че ме е*ава човекът. То не бяха дървета,гори,корени, ребра и аз му викам "мускули и хлорофил не щеш ли" ... Сериозно си помислих, че ме пързаля
След като няколко пъти ми повтори, че е сериозен и се прибрах първата ми работа беше да го проверя в гугъл xD
Мда. А утре сутринта имам изпит от 9.00 на тва. Айде бегам да чета..
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Aй, успех тогава, и нека майката земя бъде с теб !
Chacho, ти къде учиш/си учил, защото аз съм за първа година в Туес и много трудно изкарвам 3-ки по математика. За края на първия срок в класа ни имаше една 5-ца, четири 4-ки, двайсет 3-ки и четири 2-ки, като имаш в предвид, че сме влизали с допълнителен изпит по математика. Аз бях един от мнозинството с 3-ка. Госпожата е голем ДЗВЕР. Много здраво ни ощетява всичките. Дава супер трудните задачи на контролно - ти ги решаваш някакво, но после, когато ти го връща е задраскано като грешно. Като имахме класно, то беше на геометрия, преди това ни беше говорила да описваме подробно решението. Дадеш й супер описано решение - "писал си съчинения", описал си я малко по-съкратено - не си я обяснил. На всякъде контролно се застъпва за нещо, дори да е вярно пише ти някаква питанка, която дразни окото, защото все пак задачата е вярна. На миналото контролно бях решил 7 от 8 задачи и имах 4,30, което си е чисто ощетяване, но няма значение, защото ми писа 3-ката за срока.Друг въпрос е, че се сравнява с учебника и учениците. Не дай си боже да ходиш да я питаш нещо през часа, което не си разбрал - почва да ти вика що не си слушал през часа, да ти се заяжда и т.н. Изобщо много е тежка ситуацията. Мисля че трудно ще добутам до 9-ти клас по математика. Ще трябва да си пиша на уроци.
![]()
Последно редактирано от la4ko97 : 02-17-2012 на 21:24
Преди учех в ПМГ Враца, сега съм в СУ. Виж, не съжалявай изобщо, че ти е трудно. Имам много колеги от ТУЕС и си им личи, че са подготвени. Тия, дето са си изкарвали шестичките в езиковите се поометоха почти всички. Ако свикнеш на натоварването, после ще ти дишат прахта. Математиката може да е много лесна, може и да е много трудна, зависи колко изискват от теб. Аз тук се справям, щото е някво форумче. В даскало се справях, щото бяхме няква гимназийка (колкото и да е добро нивото, има още много място за подобрения). Сега едвам кретам, късат ме на почти всички изпити, но поне знам защо съм там. Изтърпиш ли трудното, после ще разбереш, че си е заслужавало.
Ако искаш се запиши на уроци, но можеш да си купиш учебници и да почнеш по тях. Гледай да минаваш материала на 100%, ако не разбираш нещо, върни се, прочети пак, погледни го от друга страна, почини си един ден и пак опитай. Решавай много задачи, минавай от лесни към трудни и нещата ще се получат.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
E, Чачо, малко е обобщаващо това. Да, ясно е, че в математическите гимназии и в специализирани училища като ТУЕС математиката е на по-високо ниво. То е и съвсем естествено. Първо, защото още от 8 клас си учат по учебниците за профилирана подготовка и второ, защото имат повече часове. Докато в езиковите, ако въобще избереш профил математика, почваш да учиш по учебник за профилирана подготовка чак в 11 клас.В 8, 9 и 10 си кретал по задължителната.Но това не пречи на страшно много хора да се справят перфектно и в нематематически училища след 7 клас. Я се позагледай във файлове с класирания от състезания, тукашни и международни олимпиади. Няма как да пропуснеш в челните позиции имената на представители от АК например. Учили до 7 клас в МГ, те отиват в колежа, но с яка основа по математика и с нагласа към предмета. Почва да работи с тях известният Ивайло Кортезов и какво се получава, на тях има дишат прахта, нищо, че не са от математическо даскало. А по-скоро са като частна езикова. Такива хора има и в държавните езикови, където иначе нивото по математика не е много високо. Дали идват от МГ или просто предметът си им харесва е все тая, важното е , че си учат допълнително, решават си и са на ниво. И затова казах, че малко обобщаваш. Можещи има навсякъде, най-вече си зависи от самите тях. Най-лесно е да кажеш, даскалката е тъпа и гадна, нищо не обяснява и аз заради нея се провалих. Иначе съм си корифей.
АК ги отпиши от уравнението, там е по-различно ... Нека разгледаме държавните езикови.
Аз като представител в езикова не мога да не се изкажа. Наистина се намират частни случаи, които са много добри, както и такива, които са над средното ниво, обаче са една шепа хора. В моето училище ЗИП избираш чак в 12-ти клас (може да "намажеш" с някой СИП по френски, ако е имало достатъчно класирани се отпускат пари). Та, всички работим по учебник за задължителна подготовка и хората, които избират математика са толкова ощетени. 2 часа математика в продължение на години и нивото е толкова ниско, че няма накъде, СИП-ове също няма, защото "няма пари". Докато стигнат 12-ти клас, за да изберат ЗИП Мат (2 задължителни часа + 4 ЗИП= 6 часа на седмица), то вече те са много по-назад от връстниците си, а и самото отношение и ниво в училище може да ти повлияе, след като няма никакви предизвикателства и си най-добрия. В моя клас сме 27 човека и само 1 е имал всяка година 6.
Преди години, преподавателят, който ми преподава е оставял на изпит сумати хора. Вече не го прави ... освен, ако не си безнадежден случай ...
Ако някой иска да се занимава с математика и да напредва то трябва да ходи на уроци, където се появява финансовия въпрос.
И още нещо, познавам доста хора, които са били в ПМГ (влизат 5-ти клас) и 8-ми клас влизат в немска езикова. Почти всички от тях се справят сравнително добре с материала в новото си училище и са едни от най-добрите от класа, но в момента не се сещам за нито един, който ще продължава с математика ...
Всъщност това не важи само за математика, никой не е казал, че един човек, който е с профил математика/ повече часове, винаги ще е по-добър от един с езиков профил/по-малко часове. Например, хората от моето училище, които се занимават с английски по-дейно изкарват по-високи оценки от доста хора от училища като английска езикова и ПМГ, които много повече застъпват от нас, имат повече часове и може би по-компетентни преподаватели.
Можете ли да познаете по кой предмет е най-ниският годишен успех ? Математика и физика (и двамата са много сериозни относно предметите си и номерът "ама, ние сме езикова въобще не минава"). То нивото и без това си е трагично ниско ... На думите "успехът ви по математика отново е най-ниският от всички предмети" (думи на господина) отговорът беше "това е, само защото нямаме срочна оценка по физика". Желязно оправдание!
Чачо чудя се тогава как продължаваш да учиш и да се трудиш..Аз лично ако се трудя усърдно,неуморно,решавам всеки ден по 4-5 часа задачи,зубря теореми и накрая едвам 3ка хвана,ще е голям удар за самочувствието и гордостта ми бих казал.Тоест ако не мога да се справя с толкова много учене,тогава какво правя?..Рядко ми се е случвало това,за щастие,ама все още нищо не съм видял,така или иначе....
Постът ти е само довод срещу обобщенията. Нещата са различни дори в отделните езикови. В моята профилът е от 11 клас и със сигурност се учи ПП. И като се има предвид колко хора идват от МГ , нормално е да има немалко такива, които се справят отлично с математиката. Разбира се, на училищно ниво. Училището не е математическо, така, че ако искаш повече, сядаш сам. И не е задължително въобще да се ходи на уроци. На такива съм ходила само в 7 клас, за кандидатстване. Научаваш основното в училище, а у дома почваш със сборника, от лесни към трудни задачи. И нещата си стават неусетно, стига човек да иска. И отново разлика - в моя клас пък, макар и да сме далеч от кандидатстването още, има поне 5-6 души, които декларират желание за кандидатстване с математика, като имат и способностите да го направят. На уроци ходят не тези, които искат да напредват още, а тези, които си имат проблеми с усвояването и на училищния материал. Гледала съм с любопитство колко колко хора от нашето даскало се явяват на матура по математика. За езикова бройката им не е малка, около 20-30 души на випуск, като средният им успех е над 5,50. Матурата може би е лесна, не мога да кажа, но важното е, че немалко хора в езикова са избрали математиката.Което ме кара пък да си мисля, че ще кандидатстват именно с нея. Сигурно в 12 клас вече ходят на уроци, но то по кой предмет не е така? Важното е, че са се ориентирали към математика. Един ден на 100% и аз ще кандидатствам с нея. И фактът, че съм в езикова няма да ми попречи с нищо.
И наще искат повечето с математика,защото навсякъде може да се влезне с математика и бг език.Ама повечето едвам връзват 3ки на изключително лесен материал..
Престанете с тези предразсъдъци, че някой като е от езикова, значи не е толкова добър по математика и обратното- това, че някой е в математическа далеч не го прави добър по математика по презумпция или пък кофти справящ се с даден език...
На когото му се отдава нещо, да се занимава с него, пък дали е от езикова, математическа, готварска или дизайнерска гимназия... е др въпрос.
Therichbitch, писах ти на лични, но явно не си го видяла.![]()
И затова да попитам, след промените във форума, излиза ли някъде индикация за получено съобщение на лични? Или всеки трябва да си проверява като мейл?
Излиза ЛС,ама трябва да си влезнеш в профила..Никъде не съобщава,че си получил/а..Поне при мен е така..
И към тримата: включете pop-up notification-а (съобщения->разгледай опциите->new private message pop-up notification или нещо от сорта ... : )