
- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
Малко помощ
Височината на пресечен конус е 1м. Образувателната му сключва с височината ъгъл 30градуса, а лицата на основите му се отнасят както 1:4. Намерете обема на конуса
Ще се пробвам, а Чачо ще поправя, ако е грешно. Или the richbitch.
Изкарах си от нета формулата за обем на пресечен конус -
V=п.h( r^2 + r1 ^2 +r.r1)/3
Височината я имаш, значи остава да намериш двата радиуса, r на долната, по-голяма окръжност и r1 на горната.
B=п.r^2 – лицето на долната
B1=п.r1^2 -лицето на горната
=>B1/B =1/4 <=> 4.B1= B <=> 4.п.r1^2= п. r^2 Dелим и двeте страни на п.
4.r1^2= r^2 => 2.r1 =r
Получаваме правоъгълен триъгълник с 30 градуса. => l=2.r1
Прилагаме Питагор.
r1^2+1^2=(2.r1)^2
3.r1^2=1
r1^2= 1/3
r1 =( koren ot 3)/3
r=2( koren ot 3)/3
V=п.1. ( 3/9 + 12/9 + 6/9)/3= 22/9 m ^3
Ако може малко помощ.
1зад. Даден е правоъгълен триъгълник ABC с лице 24 кв.см и хипотенуза 10 см. Да се намерят страните, височина към хипотенуза, медиана към хипотенуза и cos на ъгъл B.
2зад. Даден е равнобедрен триъгълник ABC. Ъгълът, заключен между бедрата на триъгълника, е 120 градуса, а хипотенузата е 4 см. Да се намери дължината на бедрото, височина към хипотенуза, височина към бедро, малък радиус и голям радиус.
"You can't find the truth, you just pick the lie you like the best."
Моля ви помогнете ми с тези задачи
Докажете,че един триъгълник е равнобедрен тогава и само тогава, когато две от височините му са равни
Докажете,че един триъгълник е равнобедрен тогава и само тогава, когато две от ъглополовящите му са равни
Докажете,че един триъгълник е равнобедрен тогава и само тогава, когато две от медианите му са равни
Докажете,че два правоъгълни триъгълника са еднакви, ако хипотенуза и височина към хипотенузата от единия са съответно равни на хипотенуза и височина към хипотенузата на другия
Някви идеи!???
Равнобедрен трапец с взаимно перпендикулярни диагонали се върти около права, която минава през един от краищата на голямата му основа и е перпендикулярна на диагонала през този край. Намерете обема на полученото тяло ако средната отсечка на трапеца има дължина m а острият му ъгъл е алфа
Здравейте!
Искам да ви помоля да ми помогнете с тази задача по математика.
От върховете А и С на остроъгълния триъгълник АВС са построени височините АР и СQ към страните ВС и АВ. Лицата на триъгълниците АВС и ВРQ са съответно 18 и 2, а PQ=2 корен от 2. Да се намери радиусът на описаната около АВС окръжност.
Упътване: Докажете, че BPQ е подобен на BAC и използвайте отношението на лицата им, за да намерите АС. Пресметнете cos beta например от BPQ.
Благодаря предварително!
Туристи излезли на екскурзия с катер по една река, като първо се движели срещу течението. Скоростта на теч. е 4км/ч, а скоростта на катера в спокойна вода е 20 км/ч. На какво най-голямо разстояние могат да се отдалечат туристите, ако трябва да се върнат до 5 часа? Отг.48км И ако може да ми напишете повечето формули за движение по вода
На билборд край шосе са монтирани часовник и термометър, които показват часа и температурата на всеки 30сек. Билбордът се вижда от 500 метра. С каква скорост мооже да се движи автомобил, така че шофьорът да види колко е часа и температурата?
Благодаря !)
Вероятно вече е решена, но ще напиша решение за ползване от други хора, ако има такива. За жалост след 4 Висши математики малко съм се откъснал от стереометрията и геометрията, за това и започвам с това.
Изминатият път е равен на скорост по време S=Vt
Първата задача:
Скоростта на катера е 20км/ч, но течението има 4км/ч. Движи се срещу него => V=16км/ч , а на връщане 24км/ч
При отговор 48км, ние имаме разстоянието S = 48 => t=S/V = 48/16 = 3h ход срещу течението и останалите 2 часа на обратно 2х24=48.
Втората задача:
Разстояние 500м = 0,5км
Време 30s , един час има 3600s => 30/3600 = 0,0083h
S=Vt, нас ни интересува V => V=S/t = 0,5/0,0083 = 60,24км/ч
В случая 30-тата свекунда ще изтича точно когато пресече 500-тния метър, и ще му е малко трудно да види, за това може да приемем 60км/ч
Хайде някой. който схваща системите да помогне.. и не мен не са ми трудни, но тука нещо блокирах...
х+2у=а
-х+ау=1
Учили сме да ги решаваме само чрез заместване и събиране. После се разглеждат и случаите...
Изрази от горното х, замести в долното, разгледай случаите (за коефициента пред у да е равен на и различен от 0) и решението излиза.
Малко съм неактивен в темата напоследък, ма по-късно вечерта сигурно ще намеря време да наваксам. Налегнала ме е пролетната умора.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
х+2у=а --> х= -2у+а
-х+ау=1
-(-2у+а)+ау=1
2у-а+ау=1
И после?
(2+a)y=1+a
1 случай, 2+a=0, a=-2
0y=1-2
0.y=-1
няма решение
2случай a=/=-2 (вече можем да разделим на а+2)
y=(1+a)/(a+2)
x=-2y+a = (-2-2a)/(a+2) + a = (-2-2a+a²+2a)/(a+2)=(a²-2)/(a+2)
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Мерси, ама днес погледнах домашната на един от нашия клас, който я е решил чрез събиране и това за мен с по-лесно:
х+2у=а
-х+ау=1
2у+ау=1+а
(2+а).у=1+а
И тогава вече както ти писа:
2+а=0; а=-2
0.у=-1 н.р
2+а=/=0; а=/=-2
у=(1+а)/(2+а)
Офф.. пак не мога да намеря х :@
Някой навитак тука от математиците за некви кинти утре да е на разположение към 9 да реши задачки от контролно ;д ?
На кво ше ви е контролното и кой клас си?
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
БуахахахахаххаЧак и пари предлага
![]()
Нали са мойте пари, не твойте? Щом съм стигнала до там, явно ми е доста наложително да имам хубава оценка.![]()
То не става само с пари, трябва и акълЗнам, че като тука някой ви решава домашните е г/д същата работа , ама не баш.. друго е да ти изкарат оценката направо. Не го приемай лично, просто винаги съм се дразнила на хора, които нямат определени качества, но имат наглостта да имат претенции - в конкретния случай не разбираш математика очевидно, в което няма нищо лошо само по себе си, но пък искаш хубава оценка... нахално е
Нямам намерение да оставам в България. Затова гледам да избутам математиката за хубава де диплома, по всичко друго си уча, но тоя предмет нито ми е интересен, нито приятен, нито ще присъства по някакъв начин в бъдещата ми работа примерно.
1./ В равнобедрен трапец голямата основа е 4 см., диагоналът е 3√2 см. и сключва с основата ъгъл 45 градуса. Намерете периметъра на трапеца.
2./ В трапец едната основа е два пъти по-голяма от другата. Дължината на бедрата му са 1 см. и 2 см., а ъгълът между тях е 60 градуса.Намерете основите на трапеца.
Благодаря предварително!![]()
Май нещо не се е получило ?![]()