- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
Една комбинаторна задача ме мъчи:
По колко начина можем да поставим:
a) n различими предмета в m различими кутии
б) n неразличими предмета в m различими кутии
в) n неразличими предмета в m различими кутии така, че нито една кутия да не е празна
г) n неразличими предмета в m неразличими кутии
Супер много се оплетох. Ако може и обяснения към решението, не само формулата.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Някъде съм затрил пустите тефтери иначе имах решавани такива задачки.
Аз намерих отговорите. а и б са ми така, но в и г нещо не ги схващам.
http://2000clicks.com/mathhelp/Count...tsInBoxes.aspx
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Ами ако бяха различими, вероятно щеше да стане лесно с една вариация, но след като не са, то вероятно трябва да се предвиди вероятността всеки един елемент да се съчетае определен брой пъти с конкретна кутия. Интересното е че след като не можем да различим предметите и кутиите, то вероятностите ще бъдат много, ако се вземе в предвид дублирането им. Като се замисля тука имаме n обекти и n кутии, които са неразличими и това си идва чиста пермутация.
По-късно ако имам време що хвърля едно око на отговорите.
Последно редактирано от draid : 08-15-2012 на 15:17
n и m са, та не идват просто пермутации. Аз мисля, че ги схванах, макар че г) ми е още проблемна. Във в) се чудех защо не е просто разделено на пермутацията от всички кутии, но е важно колко кутии са с обекти, а не всички, затова се явява рекурентно отношение.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Малко помощ, моля
Радиусът на окръжност е увеличен с 40%. С колко процента се е увеличила дължината на
окръжността ?
)
Чакай само да намеря формулата за дължина на окръжност и ще ти я напиша на ЛС.
Малко помощ, моля
Радиусът на окръжност е увеличен с 40%. С колко процента се е увеличила дължината на
окръжността ?
)
Дължината е p1 = 2.п.r1
увеличения радиус е r2 = 7/5.r1,
където r1 e радиусът от условието
p2 = 2.п.7/5r1
p2 = 7/5.p1 или 40% процента
Това може да се съобрази и от самата формула, където се вижда, че радиуса участва само един път и промяната на дължината ще толкова, колкото е промяната на радиуса
И например ако се търсеше колко ще се промени лицето на кръга тогава става:
S1 = pi.r1.r1
S2 = pi.r2.r2
S2 = pi.49/25.r1.r1
S2 = 49/25.S1
49/25 в проценти е 196/100 или по-точно лицето ще се увеличи с 96%![]()
Последно редактирано от AnakinSkywalker : 09-09-2012 на 00:18
Записвам се за темата с надеждата да си припомня нещата ;дд
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Ъъъ, ти нали си в университет.. Ако смяташ, че от тази тема ще си припомниш неща адекватно, се лъжеш. Просто съвет
Особено, ако те чака висша математика, няма да има голяма полза. За там... може да ти помогне лек преговор на тригонометрия и логаритми. Нататък едва ли.
Lasiodora striatipes
Grammostola rosea
Cyclosternum fasciatum
Brachypelma emilia
Acanthoscurria geniculata![]()
Радослав![]()
Не ме чака никаква математика в тоя университет повече, но съм от математическа гимназия и трябва да се тренираме от време на времеК'во като съм в университет ?
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Късметлийка.![]()
Lasiodora striatipes
Grammostola rosea
Cyclosternum fasciatum
Brachypelma emilia
Acanthoscurria geniculata![]()
Радослав![]()
Статистика ще имам тоя семестър ;д Ще я оправим![]()
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Хохох, статистиката е чудна във всичките й разновидности.
Btw, какво следваш?
МИО![]()
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Дадоха ни много задачи за домашно.Почти всички реших,но тези няколко не мога.Може ли малко помощ ?
1.За кои стойности на параметъра а числото х=1 е корен на уравнението|2x+a|=|3x-1-a| ? При така намерените стойности на а решете уравнението.
2.За кои стойности на параметъра а уравнението (x+a)(x[stepen]2[/stepen]-ax_a[stepen]2[/stepen]=(x-a)[stepen]3[/stepen]-(x-1)[stepen]2[/stepen] е еквивалентно на линейно? При така намерените стойности на а решете уравнението.
3.За коя стойност на параметъра а уравненията (1-a[stepen]2[/stepen])x=1-a и (1-a)x=1-a[stepen]2[/stepen] са равносилни?
4.Намерете всички стойности на параметъра а , за които уравнението a[stepen]2[/stepen]x+a=25x-5 е еквивалентно на уравнението |2x+3|=|5-2x|.
5.За кои стойности на параметъра а решенията на уравнението 2(5-x)=5(a-2x) са неотрицателни числа ?
Реших 1 и 5 , на другите не можах да разбера какво имаш предвид с тея степени ;д
Сега ако ми кажеш как да изкарам във форума математически знаци - печелиш : )
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
http://prikachi.com/images.php?images/830/5302830D.jpg Ето задачите :Д На втора задача е ах-а² объркала съм го :Д
Добрем, ще опитам.
1.
|2x+a|=|3x-1-a|
x=1 // заместваме
|2+a|-|2-a|=0 // сега рисуваш табличка за метод на интервалите, която не знам как ще докарам тук ;д
(-безкр;-2) [-2;2) [2;+безкр)
2+a - + +
2-a - - + // представи си черти между тях ;д двата модула се нулират в (-2) и 2 , правиш интервали, вземаш число от всеки интервал и заместваш в израза, за предпочитане не крайните.
I сл. а Е (-безкр.;-2) //заместваме като разкриваме скобите според знака
-2-a= -2+a
-2= -2 - винаги вярно => всяко а E (-безкр; -2) е решение
IIсл. а E [-2;2)
2+а= -2+а
4 = 0 не е вярно => у-то н.р. в [-2;2)
IIIсл. а Е [2;+безкр)
2+а = 2-а
2а=0
а=0 не принадлежи (задраскано Е ;д ) [2;+безкр) => не е реш.
=> а E (-безкр. ; -2)
5. 2(5-x)= 5(a-2x)
10 - 2x - 5a + 10x = 0
8x = 5a-10
x = (5a-10)/8
x >= 0
(5a-10)=8 >= 0
5a-10 >= 0
a-2 >= 0
a >= 2
Верни ли са ми?? ;д Някой да ги погледне моля : ))))
п.с. табличката не ми се получи![]()
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
2 задача:
(х+а)(х²-ax)a² = (x-a)³-(x-1)²
(x³-ax²+ax²-a²x)a²=x³-3x²a+3xa²-a³-x²+2ax-1
a²x³-a²a²x-x³+3ax²+x²-3a²x+2ax-a³-1=0
(a²-1)x³+(3a+1)x²+(a^4-3a²+2a)x-a³-1=0
За да е линейно, трябва коефициентите пред х³ и x² да са едновременно нула. Тоест:
|a²-1=0
|3a+1=0
|a=±1
|a=-1/3
Няма решение, тоест уравнението не може да бъде линейно.
3 задача
При 1-a²=0 е oчевидно, че са равносилни. Нека а=/=±1
Уравнение 1
(1-а²)х=1-а
x=(1-a)/(1-a²) = 1/(1+a)
Уравнение 2
(1-a)x=1-a²
x=(1+a)
Търсим x да е едно и също, т.е.
(1+a)=1/(1+a)
(1+a)²=1
1+2a+a²-1=0
a(2+a) = 0
a=0
a=-2
Отговор: а=-2, а=-1, а=0, а=1
4 задача
Решаваме модулното:
|2x+3|=|5-2x|
При х<-3/2 или х>5/2, разкриваме и двете с +; при х Е [-3/2;5/2] разкриваме първото с +, а второто с -.
2х+3=5-2х
4х=2
х=1/2
няма решение (не принадлежи на деф. множество)
2х+3=2х-5
0х=-8
няма решение
Значи търсим за кои стойности на а:
а²x+a=25x-5 няма решение
х(a²-25)+a+5=0
x(a+5)(a-5)+(a+5)=0
(a+5)((a-5)x+1)=0
(a-5)x+1=0
x=-1/(a-5) при а=/=5 => а=5
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Тук се получава 2а=0, а не -2=-2. Тъй като не лежи в подходящия интервал, а=0 не е решение.
Между другото, случай 1 и 3 се препокриват, защото като разкриеш с отрицателни знаци модулите, умножаваш двете страни по -1 (благодарение на знака равенство) и попадаме в случай 3.
Останалото е вярно.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Мерсии за поправката : ) Ще трябва да се поупражнявам.
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Благодаря ви! Мисля че ги схванах :Д А на 2ра задача уравнението е (х+а)(х²-ax-a²) = (x-a)³-(x-1)² , а не (х+а)(х²-ax)a² = (x-a)³-(x-1)²