.
Затворена тема
Страница 83 от 132 ПървиПърви ... 337379808182838485868793 ... ПоследнаПърви
Резултати от 2 051 до 2 075 от общо 3280
  1. #2051
    Мега фен Аватара на Chacho
    Регистриран на
    Nov 2006
    Мнения
    15 573
    Една комбинаторна задача ме мъчи:

    По колко начина можем да поставим:

    a) n различими предмета в m различими кутии
    б) n неразличими предмета в m различими кутии
    в) n неразличими предмета в m различими кутии така, че нито една кутия да не е празна
    г) n неразличими предмета в m неразличими кутии

    Супер много се оплетох. Ако може и обяснения към решението, не само формулата.
    Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.

  2. #2052
    Мега фен Аватара на draid
    Регистриран на
    Apr 2008
    Мнения
    5 918
    Някъде съм затрил пустите тефтери иначе имах решавани такива задачки.

  3. #2053
    Мега фен Аватара на Chacho
    Регистриран на
    Nov 2006
    Мнения
    15 573
    Цитирай Първоначално написано от draid Виж мнението
    Някъде съм затрил пустите тефтери иначе имах решавани такива задачки.
    Аз намерих отговорите. а и б са ми така, но в и г нещо не ги схващам.

    http://2000clicks.com/mathhelp/Count...tsInBoxes.aspx
    Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.

  4. #2054
    Мега фен Аватара на draid
    Регистриран на
    Apr 2008
    Мнения
    5 918
    Ами ако бяха различими, вероятно щеше да стане лесно с една вариация, но след като не са, то вероятно трябва да се предвиди вероятността всеки един елемент да се съчетае определен брой пъти с конкретна кутия. Интересното е че след като не можем да различим предметите и кутиите, то вероятностите ще бъдат много, ако се вземе в предвид дублирането им. Като се замисля тука имаме n обекти и n кутии, които са неразличими и това си идва чиста пермутация.

    По-късно ако имам време що хвърля едно око на отговорите.
    Последно редактирано от draid : 08-15-2012 на 15:17

  5. #2055
    Мега фен Аватара на Chacho
    Регистриран на
    Nov 2006
    Мнения
    15 573
    n и m са, та не идват просто пермутации. Аз мисля, че ги схванах, макар че г) ми е още проблемна. Във в) се чудех защо не е просто разделено на пермутацията от всички кутии, но е важно колко кутии са с обекти, а не всички, затова се явява рекурентно отношение.
    Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.

  6. #2056
    Малко помощ, моля

    Радиусът на окръжност е увеличен с 40%. С колко процента се е увеличила дължината на
    окръжността ?

    )

  7. #2057
    Супер фен Аватара на Wednesday666
    Регистриран на
    Jul 2010
    Мнения
    2 063
    Чакай само да намеря формулата за дължина на окръжност и ще ти я напиша на ЛС.

  8. #2058
    Малко помощ, моля

    Радиусът на окръжност е увеличен с 40%. С колко процента се е увеличила дължината на
    окръжността ?

    )

    Дължината е p1 = 2.п.r1

    увеличения радиус е r2 = 7/5.r1,
    където r1 e радиусът от условието

    p2 = 2.п.7/5r1
    p2 = 7/5.p1 или 40% процента

    Това може да се съобрази и от самата формула, където се вижда, че радиуса участва само един път и промяната на дължината ще толкова, колкото е промяната на радиуса


    И например ако се търсеше колко ще се промени лицето на кръга тогава става:

    S1 = pi.r1.r1
    S2 = pi.r2.r2
    S2 = pi.49/25.r1.r1
    S2 = 49/25.S1
    49/25 в проценти е 196/100 или по-точно лицето ще се увеличи с 96%
    Последно редактирано от AnakinSkywalker : 09-09-2012 на 00:18

  9. #2059
    Записвам се за темата с надеждата да си припомня нещата ;дд
    My name is Melissa
    And I am sixteen
    I like to touch your body ,
    I like to lick your skin
    Don't worry if I am
    Just a little girl
    Everything you want
    I can do more and more

  10. #2060
    Мега фен Аватара на therichbitch
    Регистриран на
    Oct 2008
    Град
    Sofia
    Мнения
    5 536
    Ъъъ, ти нали си в университет.. Ако смяташ, че от тази тема ще си припомниш неща адекватно, се лъжеш. Просто съвет

  11. #2061
    Мега фен Аватара на SisiStrange
    Регистриран на
    Apr 2011
    Град
    София
    Мнения
    6 667
    Особено, ако те чака висша математика, няма да има голяма полза. За там... може да ти помогне лек преговор на тригонометрия и логаритми. Нататък едва ли.
    Lasiodora striatipes
    Grammostola rosea
    Cyclosternum fasciatum
    Brachypelma emilia
    Acanthoscurria geniculata
    Радослав

  12. #2062
    Не ме чака никаква математика в тоя университет повече, но съм от математическа гимназия и трябва да се тренираме от време на време К'во като съм в университет ?
    My name is Melissa
    And I am sixteen
    I like to touch your body ,
    I like to lick your skin
    Don't worry if I am
    Just a little girl
    Everything you want
    I can do more and more

  13. #2063
    Мега фен Аватара на SisiStrange
    Регистриран на
    Apr 2011
    Град
    София
    Мнения
    6 667
    Късметлийка.
    Lasiodora striatipes
    Grammostola rosea
    Cyclosternum fasciatum
    Brachypelma emilia
    Acanthoscurria geniculata
    Радослав

  14. #2064
    Статистика ще имам тоя семестър ;д Ще я оправим
    My name is Melissa
    And I am sixteen
    I like to touch your body ,
    I like to lick your skin
    Don't worry if I am
    Just a little girl
    Everything you want
    I can do more and more

  15. #2065
    Мега фен Аватара на therichbitch
    Регистриран на
    Oct 2008
    Град
    Sofia
    Мнения
    5 536
    Хохох, статистиката е чудна във всичките й разновидности.

    Btw, какво следваш?

  16. #2066
    МИО
    My name is Melissa
    And I am sixteen
    I like to touch your body ,
    I like to lick your skin
    Don't worry if I am
    Just a little girl
    Everything you want
    I can do more and more

  17. #2067
    Дадоха ни много задачи за домашно.Почти всички реших,но тези няколко не мога.Може ли малко помощ ?
    1.За кои стойности на параметъра а числото х=1 е корен на уравнението|2x+a|=|3x-1-a| ? При така намерените стойности на а решете уравнението.
    2.За кои стойности на параметъра а уравнението (x+a)(x[stepen]2[/stepen]-ax_a[stepen]2[/stepen]=(x-a)[stepen]3[/stepen]-(x-1)[stepen]2[/stepen] е еквивалентно на линейно? При така намерените стойности на а решете уравнението.
    3.За коя стойност на параметъра а уравненията (1-a[stepen]2[/stepen])x=1-a и (1-a)x=1-a[stepen]2[/stepen] са равносилни?
    4.Намерете всички стойности на параметъра а , за които уравнението a[stepen]2[/stepen]x+a=25x-5 е еквивалентно на уравнението |2x+3|=|5-2x|.
    5.За кои стойности на параметъра а решенията на уравнението 2(5-x)=5(a-2x) са неотрицателни числа ?

  18. #2068
    Реших 1 и 5 , на другите не можах да разбера какво имаш предвид с тея степени ;д
    Сега ако ми кажеш как да изкарам във форума математически знаци - печелиш : )
    My name is Melissa
    And I am sixteen
    I like to touch your body ,
    I like to lick your skin
    Don't worry if I am
    Just a little girl
    Everything you want
    I can do more and more

  19. #2069
    Мега фен Аватара на Chacho
    Регистриран на
    Nov 2006
    Мнения
    15 573
    Ето:

    Цитирай Първоначално написано от Chacho Виж мнението
    -2=/=0 (-2 различно от 0, задраскано равно)

    7/16 (7 делено на 16, наклонената черта е дробна черта, но нямам по-удобен начин да я записвам)

    Означенията, които ползвам тук са:

    =/= - различно от
    <= - по-малко или равно
    >= - по-голямо или равно
    E - принадлежи
    ± - плюс-минус
    ±безкр - плюс-минус безкрайност
    √(израз) - корен от израз (винаги го ограждам в скоби, за да е ясно, кое е под корена. Ако няма скоби, тогава изразът/числото след първата операция (-, + ,. , /) след корена е извън корена)
    ² - втора степен
    ³ - трета степен
    x1 - хикс едно (1-цата е индекс)
    х2 - хикс две (отново индекс)
    f' - първа производна
    f" - втора производна
    f'n(x) - n-та производна
    a^n - а на степен n
    (израз1)/(израз2) - дроб, на която числителят е израз1, а знаменателят е израз2. Ако нещо не е оградено в скоби, значи е извън дробта.
    ln(x) - натурален логаритъм от х
    loga(x) - логаритъм от х при основа а
    D - в повечето случаи това е дискриминанта. Ако е нещо друго, аз ще напиша изрично.
    <A - ъгъл А
    AB||CD - АВ успоредно на CD
    ABxCD - АВ пресича CD
    ABxCD=O - АВ пресича CD в точка О
    п - числото пи
    <a - това в повечето случаи е ъгъл алфа
    h - височина
    l - ъглополовяща
    m - медиана
    sinTh - синусова теорема
    cosTh - косинусова теорема
    Талес - теорема на Талес
    => - следователно
    <=> - еквивалентно на
    <=> - тогава и само тогава (знакът за двете неща е един и същи, защото логиката на двете понятия е една и съща, тоест едно нещо е еквивалентно на друго, ако лявата страна е вярна тогава и само тогава, когато и дясната е вярна)
    в.АВ - векторът АВ
    det(A) - детерминанта на матрицата А
    limx->число(f(x)) - границата на f(x) при x клонящо към число (или ±безкрайност, или число±0)
    I(f(x).dx) - неопределен интеграл от f(x)
    АВ_|_BC - AB перпендикулярно на ВС
    <(AB;BC) - ъгълът между АВ и ВС
    A U B - А обединено с В
    AхВ - понякога може да означа с това А пресечено с В, когато говоря за множества

    Ще ви помоля и вие да ползвате подобни означения, защото понякога просто не мога да разбера какво е написано и на някои хора не им решавам задачите точно по тази причина. Ако ви е трудно да ги записвате по този начин, намерете с нещо да ги снимате да ги качите или напишете отдолу с думи, на български език, какво сте имали в предвид.
    Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.

  20. #2070
    http://prikachi.com/images.php?images/830/5302830D.jpg Ето задачите :Д На втора задача е ах-а² объркала съм го :Д

  21. #2071
    Добрем, ще опитам.
    1.
    |2x+a|=|3x-1-a|
    x=1 // заместваме
    |2+a|-|2-a|=0 // сега рисуваш табличка за метод на интервалите, която не знам как ще докарам тук ;д
    (-безкр;-2) [-2;2) [2;+безкр)
    2+a - + +
    2-a - - + // представи си черти между тях ;д двата модула се нулират в (-2) и 2 , правиш интервали, вземаш число от всеки интервал и заместваш в израза, за предпочитане не крайните.
    I сл. а Е (-безкр.;-2) //заместваме като разкриваме скобите според знака
    -2-a= -2+a
    -2= -2 - винаги вярно => всяко а E (-безкр; -2) е решение
    IIсл. а E [-2;2)
    2+а= -2+а
    4 = 0 не е вярно => у-то н.р. в [-2;2)
    IIIсл. а Е [2;+безкр)
    2+а = 2-а
    2а=0
    а=0 не принадлежи (задраскано Е ;д ) [2;+безкр) => не е реш.
    => а E (-безкр. ; -2)


    5. 2(5-x)= 5(a-2x)
    10 - 2x - 5a + 10x = 0
    8x = 5a-10
    x = (5a-10)/8
    x >= 0
    (5a-10)=8 >= 0
    5a-10 >= 0
    a-2 >= 0
    a >= 2


    Верни ли са ми?? ;д Някой да ги погледне моля : ))))
    п.с. табличката не ми се получи
    My name is Melissa
    And I am sixteen
    I like to touch your body ,
    I like to lick your skin
    Don't worry if I am
    Just a little girl
    Everything you want
    I can do more and more

  22. #2072
    Мега фен Аватара на Chacho
    Регистриран на
    Nov 2006
    Мнения
    15 573
    2 задача:

    (х+а)(х²-ax)a² = (x-a)³-(x-1)²

    (x³-ax²+ax²-a²x)a²=x³-3x²a+3xa²-a³-x²+2ax-1
    a²x³-a²a²x-x³+3ax²+x²-3a²x+2ax-a³-1=0
    (a²-1)x³+(3a+1)x²+(a^4-3a²+2a)x-a³-1=0

    За да е линейно, трябва коефициентите пред х³ и x² да са едновременно нула. Тоест:

    |a²-1=0
    |3a+1=0

    |a=±1
    |a=-1/3

    Няма решение, тоест уравнението не може да бъде линейно.


    3 задача

    При 1-a²=0 е oчевидно, че са равносилни. Нека а=/=±1

    Уравнение 1
    (1-а²)х=1-а
    x=(1-a)/(1-a²) = 1/(1+a)

    Уравнение 2
    (1-a)x=1-a²
    x=(1+a)

    Търсим x да е едно и също, т.е.
    (1+a)=1/(1+a)
    (1+a)²=1
    1+2a+a²-1=0
    a(2+a) = 0
    a=0
    a=-2

    Отговор: а=-2, а=-1, а=0, а=1


    4 задача

    Решаваме модулното:

    |2x+3|=|5-2x|

    При х<-3/2 или х>5/2, разкриваме и двете с +; при х Е [-3/2;5/2] разкриваме първото с +, а второто с -.

    2х+3=5-2х
    4х=2
    х=1/2
    няма решение (не принадлежи на деф. множество)

    2х+3=2х-5
    0х=-8
    няма решение

    Значи търсим за кои стойности на а:
    а²x+a=25x-5 няма решение
    х(a²-25)+a+5=0
    x(a+5)(a-5)+(a+5)=0
    (a+5)((a-5)x+1)=0

    (a-5)x+1=0
    x=-1/(a-5) при а=/=5 => а=5
    Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.

  23. #2073
    Мега фен Аватара на Chacho
    Регистриран на
    Nov 2006
    Мнения
    15 573
    Цитирай Първоначално написано от JoLLiE92 Виж мнението
    -2-a= -2+a
    -2= -2 - винаги вярно => всяко а E (-безкр; -2) е решение
    Тук се получава 2а=0, а не -2=-2. Тъй като не лежи в подходящия интервал, а=0 не е решение.
    Между другото, случай 1 и 3 се препокриват, защото като разкриеш с отрицателни знаци модулите, умножаваш двете страни по -1 (благодарение на знака равенство) и попадаме в случай 3.

    Останалото е вярно.
    Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.

  24. #2074
    Мерсии за поправката : ) Ще трябва да се поупражнявам.
    My name is Melissa
    And I am sixteen
    I like to touch your body ,
    I like to lick your skin
    Don't worry if I am
    Just a little girl
    Everything you want
    I can do more and more

  25. #2075
    Благодаря ви! Мисля че ги схванах :Д А на 2ра задача уравнението е (х+а)(х²-ax-a²) = (x-a)³-(x-1)² , а не (х+а)(х²-ax)a² = (x-a)³-(x-1)²

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си