- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
Това е от раздела Функция за 10клас.
а) y=1/2 . x2
б) y=1/2 . x2 +1
в) y=1/2 . x2 -1
Много не ги разбирам![]()
ОК, не ги разбираш. Но задачите трябва да имат условие. А ти не си написал такова. Да го гадаем ли? Може да те карат да построиш графиките на тези квадратни функции, може да ти искат само да определиш накъде сочат параболите, може да искат да определиш растящи или намаляващи са функциите, може да искат да намериш координатите на върха на параболата, къде тя се пресича с координатните оси, може да ти искат и да намериш мин. стойност на функцията и т.н.. Уточни какво се иска в задачата.
извинявам се.
Да построим графиката на функцията
ОК. Hе е сложно. Чертежът е малко бъгав с тоя Paint като вид, ама става ясно какво се прави. Начертала съм само графиката на първата. При другите 2 се процедира съвсем по същия начин. Задачата не е дадена случайно. Тя показва нещо интересно. Параболата на втората ще е с връх P(0;1), качен с едно деление нагоре по ординатната ос, точно колкото е свободният член (1). При третата върхът на параболата ще е Q(0;-1), свален с едно деление по ординатната ос, точно колкото е свободният член (-1). Затова можем да обобщим, че:
Графиката на функцията f(x)=ax^2+b е парабола, еднаква на параболата на f (x) = ax^2, но е с връх с координати (0; b).
![]()
Последно редактирано от irrationalDecision : 10-07-2012 на 09:57
Мерси![]()
Трябва да съкратя дробта:
5-√10
________
√15 - √6
Последно редактирано от Golemiqmalyk123 : 10-07-2012 на 11:25
Някой има ли идея как се решава тази задача? Да се докаже, че точката от А2(аксиома:ако 2 различни равнини имат обща точка, то те имат и обща права), лежи на правата:![]()
Допускаме противното: че точката не лежи на общата права. Знаем, че точката е обща за двете равнини, значи точката лежи както в едната, така и в другата. Кръщаваме си точката А. Можем да изберем 2 произволни различни точки от правата, които ще означим с В и С. Тези 3 различни точки А, В и С лежат както в едната, така и в другата равнина. Но също така знаем, че три точки определят единствена равнина, което означава, че равнините съвпадат, което е противоречие с условието. Значи допускането е грешно => точката лежи на правата.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
3зад:
Кои от функциите са растящи и кои намaляващи при x>0
a)-1/3.x2
4зад:
Построите схематично графиките на функциите:
a)y=3.x2 б)y=-1/4.x2
8зад:
Начертайте схематично графиката на функцията:
а)y=2.(x-1) на квадрат
7зад:
Намерете стойностите на параметъра а, при които графиката на функцията y=ax2 минава през точката:
а)(1;1) b) (-1;-1)
Мерси предварително![]()
при какви стойности на параметъра а графиката на функцията y=ах2 минава през точката :
N( -√2; 16) ; P( - 1/2; -1/2)
...We stopped checking for monsters under our bed, because we realized they were inside us...
Намерете общо решение и фундаментална система от решения на системата:
|x1+x2-2x3=0
|2x1+x2-3x3+x4=0
|3x1-x2-2x3+4x4=0
Дадени са точките A(2,0,3), B(3,-1,4), C(3,1,4) и D(4,3,1).Докажете, че точките не лежат в една равнина.Намерете лицето на трАВС. Намерете sin/ъгъл/ВАС и cos/ъгъл/АСВ. Намерете обема на тетраедъра с върхове дадените точки и дължината на височината му през върха D.
Подкоренната величина трябва да бъде по-голяма или равна на 0 може би?
Искам да ви споделя колко съм потресена. Имахме статистика (сега разбирам що и викат стъкмистика) и трябва да сметнем 1/x ПО f . И аз като нормален човек смятам f/x и това е. Те мамините интелигенти смятат 1/х, правят го десетична дроб, закръглят до втория знак след запетая, умножават закръгленото по Ф и се получава хипер изкривен отговор и ми обясниха моля ви се, че МОЕТО било грешно. Пикам им на липсата на мозъчни клетки.
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Някой може ли да реши задачата на сестра ми,тъй като тя иска помощ,а мен страшно ме мързи? xD
(5.x-30):2=(300:25).3+14
5x-30=72+28
5x=100+30
5x=130
x=130/5
x=26
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
http://prikachi.com/images/174/5386174i.jpg моля за решение! Предварително благодаря!
Формула за сложен радикал: http://www.math10.com/forumbg/files/pic_437.gif
(гледай под зелената, вълнообразна линия)
Съответно √(11+√40) - √(11-√40) = √(22-2√(121-40)) = √(22-2√81) = √(22-18 )=√4=2
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
1 задача:
http://prikachi.com/images.php?images/484/5394484h.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/488/5394488i.jpg
2 задача:
http://prikachi.com/images.php?images/491/5394491n.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/493/5394493k.jpg
Сори за лошото качество на снимките, от телефона са.
На втора задача не съм намерил лицето, разстоянието и обема. Лицето обаче можеш да го намериш, като пресметнеш дължините на векторите AB, AC, BC и направиш хероновата формула за АВС. След това:
sin<ABC = (2.Sabc) / (AB.BC) от формулата за лице
cos<ACB = (AC²+BC²-AB²) / (2.AC.BC) от косинусова теорема
За да намериш разстоянието от D до АВС, разделяш уравнението на равнината на √2 и заместваш х,у,z с координатите на точката D. Накрая това намерено разстояние го умножи по лицето на АВС разделено на 3 и получаваш обема на пирамидата.
Не ми се занимава със сметките.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Прогресии 11 клас.
Да се провери за монотонност (дали е растяща или намаляваща) следната прогресия:
-(1/2)n (на n-степен)
On ne voit bien qu'avec le cœur. L'essentiel est invisible pour les yeux.