- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
2 от страните на триъгълник са 0,8 и 1,9 . Третата страна с цяло число = ?
Намерете лицето на фигурата, заградена от кривите линии, със зададените уравнения:
1. y=x^2,x=y^2;
2. y=x^3,y=8,x=0;
3. y=9x^2,y=3x;
4. y=x^2, y=2-x^2;
5. y=x^2,x+y-2=0;
6. y^2=2x, x=2;
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Защо тряя да ни мъчат с тая ВМ, че и 3 части имам-УЖАС! 1 част е лесна, но 2-ра и 3-та са шит![]()
Престанете да ги разделяте на части, защото математиката е едно цяло. Престанете да я наричате "висша математика" и да се плашите до смърт. По-добре си сядайте на задниците и решавайте!Математиката никого не е убила за сега.
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
Всичко е сложно преди да го научиш. Виж как се намира ориентирано лице на функция, предполагам, че ако ги интегрираш и намериш сечението на лицата, ще получиш отговора. Може би ще трябва да затвориш интегралите в някви интервали, които да дойдат от уравненията на кривите. Спестих си ги тия неща през сесията, та затва не съм толко запознат.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
...но никъде няя да ми тряя, къде ще ми тряят редовете или ДУ или неопределени интеграли например и такива глупости? Аз уча за компютри, компа работи с 0 и 1, не с висша математика, единствено мисля, че са ни я сложили за да си развием логическото мислене инъче няя да ни потрябва никъде
Че и аз уча компютри и при мен се налага да се ползва.
Матрици на трансформация, смени на координатни системи, смени на вида на координатите, намиране на лица, пресечни точки, ориентации, всякакви щуротии в графиката.
Графи, обходи, сортировки, оптимизация, изкуствен интелект.
Физични симулации.
И на теста ми за компютърна професия имаше 50% висша математика.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Здравейте, тази година влязох със специалност "Компютърни Науки" във ВТУ. Не съм учил Математика сериозно, понеже съм завършил Езикова Гимназия и имам огромни пропуски. Ще ми бъде от помощ, ако можете да ми пратите сканирани учебници, или линкове към сайтове с такива. Всичко друго ще си го купувам.
В math10 има материали на секциите Алгебра и Геометрия: http://www.math10.com/bg/
Колкото до висшата математика, eто от тук можеш да си дръпнеш нашите лекции:
http://fmi.students.bg/modules.php?name=lekcii
http://www.fmi.uni-sofia.bg/econtent
Сигурно се препокриват повечето.
Все пак можеш да си купиш сборника на Коста Коларов и някой справочник, да си имаш под ръка.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Така. Питането ми е за тригонометрия, 11. клас
Задачите са следните:
1) Изчислете cos120.cos80.cos40 - както и да го въртя, все не мога да ги изразя правилно...
2)Намерете най-голямата стойност на у=5-2sin(2x) - тази пък въобще не знам как се решава..
Мерси :Д
Здравейте
Има ли някой, който може да ми помогне с малко информация за тригонометрична субституция (формули, теория, решени чрез нея задачи), защото гугъл се оказа доста скромен този път![]()
За училищни тригонометрични задачи ли говорим (универсална субституция се разглежда там, всичко в тангенси) или говорим за субституции на изрази с тригонометрични функции (за интеграли, например)?
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Мисля, че имам разни задачки и теория в учебника. Ако ми е на София, ще ти пусна възможно най-скоро.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Сори, че късно се включвам, ама се надявах да измисля първа задача. Нещо ми се опира, ето докъде съм на нея, нещо подхождам грешно:
sin40.cos40.cos80.cos120/sin40 = sin80.cos80.cos120/2.sin40 = sin160.cos120/4.sin40 = sin(120+40).cos120/4.sin40 = cos120(sin120cos40+sin40cos120)/sin40 = 1/4(cos120.sin120.cos40/sin40 + sin40.cos120.cos120/sin40) = -1/4(tg40.√3/4 - 1/4)
2 задача:
5-2sin(2x). Най-голямата стойност на функцията sin е 1 (изхожда от определението, но не е нужно да се доказва).
5-2.1 = 3
Достига се за 2x=п/2 + 2кп
Съответно: х = п/4 + кп
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
http://i36.tinypic.com/2yx4pkm.jpg
http://i.imgur.com/1pNHZ1K.jpg
2 и 3 задача от двете снимки
благодаря предварително
When I let go by a day without talking to you, that day's just no good... (
Моля ви за помощ. От два дни се тормозя с една задача и не мога да открия решението й. Задачата е на първата картинка, долу в дясно (Задача 3). На другата картинка пише решението й. Не мога да разбера как обаче се вади тая система. Сигурно е някое елементарно преобразувание, но не мога да включа.
![]()
По-горе е изразен AS по два начина, чрез векторите u и v.
Коефициентите в тези два израза пред u са равни, същото се отнася и за коефициентите пред v. Приравняването на коефициентите пред u дава първото уравнение, коефициентите пред v дават второто уравнение.
Цялата работа идва от факта, че тия коефициенти са единствени. Това се доказва в теорията, но тъй като коефициентите представляват на практика координати, координатите в една коорд. система на дадена точка (или вектор) са единствени.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
1 задача
Спускаш перпендикуляри от М към АВ и CD. Нека ги означим с МН1 и МН2 (Н1 лежи на АВ, Н2 лежи на CD).
Първо доказваме, че Н1, М и Н2 лежат на една права. Тва се доказва много лесно. Тъй като АВ||CD, MH1_|_AB, MH2_|_CD, то Н1Н2 е права. Нещо повече, това е височината на успоредника.
Сега изразяваме лицата:
Samb = AB.MH1 / 2
Scmd = CD.MH2 / 2 = AB.MH2 / 2
Samb + Scmd = AB(MH1 + MH2) / 2 = AB.H1H2 / 2
Да, но лицето на успоредника е: Sabcd = AB.H1H2 => Samb+Scmd = Sabcd/2
2 задача
Пускаш двата диагонала и нека пресечната им точка е О. Пускаш и височината от върха СС1 към АВ.
<CAB=<DBA=60 градуса по условие. Разглеждаме триъгълник AOB. <AOB = 180-<CAB-<DBA = 180-60-60 = 60. Триъгълникът е равностранен. Аналогично за триъгълник DOC получаваме, че е равностранен.
От тук получаваме, че CD=CO и AB=AO. Тогава:
CD+AB=CO+AO=AC=8
Тва ще го ползваме след минутка. Да се върнем на височината CC1. Триъгълник АС1С е правоъгълен. <ACC1 = 180-<CAC1-<CC1A = 180-60-90=30. Правоъгълен триъгълник с ъгъл 30 градуса значи само едно нещо. AC1 = AC/2 = 4
Сега питагорова в тоя триъгълник: CC1 = √(AC²+AC1²) = √64+16 = √80 = √4.4.5 = 4√5
Получихме височината, получихме и сбора на основите. Айде сега лицето:
Sabcd = (AB+CD).CC1 / 2 = 8.4√5 / 2 = 16√5
Това е.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Мерси ^^
When I let go by a day without talking to you, that day's just no good... (