- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
Ако някой има желание да реши тези задачи, ще съм му много благодарен:
Имам отговорите, но не мога да ги реша.
1. Правоъгълен триъгълник има хипотенуза c = 13 и катет a =5. Катет b e (отг.12)
2. В правоъгълен триъгълник височината към хипотенузата я разделя на отсечки 3 cm и 8 cm. Височината е (отг. 2V6)
3. Диагоналите на ромб са 10 cm и 24 cm. Страната на ромба е (отг.13)
4. Катетите на правоъгълен триъгълник са 12 cm и 16 cm. Медианата към хипотенузата е (отг.10)
5. Катетите на правоъгълен триъгълник са a = 6 cm и b = 4 cm. Медианата на катета е (отг.5)
6. В правоъгълен тригъгълник с катети 20 и 15 е вписана окръжност. Радиусът на окръжността е (отг.5)
7. Основата на равнобедрен триъгълник е 18, а височината към нея е 10. Тангесът на ъгъла при основата е (отг.10 върху 9)
8. Ако cos alfa = 1 върху 3, sin alfa e (отг.2 върху 3V2)
http://sketchtoy.com/39402288 - първа и втора. Елементарни са, Питагорова теорема и метрични зависимости в правоъгълен триъгълник
http://sketchtoy.com/39403209 - трета
http://sketchtoy.com/39403717 - четвърта
По-късно може още. Но вземи се помъчи сам - супер лесни са.
Последно редактирано от irrationalDecision : 06-16-2013 на 13:31
Благодаря много, знам, че са лесни, но просто имам много важен изпит по Немски и поради тази причина, не съм се мъчил.
АМи, като спуснеш медианата към BC (да кажем АМ), М разполовява страната- 3 на 3. И разглеждаш просто триъгълника АМС, СМ и АС са ти катети, които са 4 и 3 съответно и оттам АМ, което ти се пада хипотенуза, е 5.
Това със синуса и косуниса на алфа: просто използваш, че sin^2+cos^2=1, повдигаш си 1/3 на квадрат, вадиш от 1 и коренуваш.
А това с тангенса си е заместване по формулата за тангенс, няма какво да се решава- срещулежащ/прилежащ катет в триъгълник АНС, ако кажем, че височината е СН, и понеже е равнобедрен, то е и медиана, съответно АН е 18/2=9, височината ти е 10, тангенсът е 10/9.
http://prikachi.com/images.php?images/727/6232727L.jpg Ще може ли някой да ми реши тази задача, че нещо ми дава зор???
Благодаря предварително
1.
Прехвърляш отляво едната дроб, подвеждаш под общ знаменател, намираш нулите на числителя и знаменателя (решаваш числител = 0 и знаменател=0, и получаваш корените) и ги нанасяш на числовата ос.
2.
Нанасяш на числовата ос тези корени/нули и гледаш знака пред най-голямата степен на неизвестното х. Ако е +, започваш да редуваш знаците отдясно наляво на числовата ос, като почнеш с +. Ако е -, почваш с -. Под редуваш, имам предвид, от +безкрайност до най-близкият корен е +, след това от този най-близък корен до следващия наляво е - и т.н. Ако едно число си го получил четен брой пъти като корен (пример, числител: (х-3)(х-3), има две тройки за корен), тогава повтаряш знаците около него (ако е било +, след това пак е +, само там няма редуване).
3. Ако търсиш дроб>0, интервалите с + са ти решение. В противен случай - интервалите с минус.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Мисля, че когато е неравенство като в случая, трябва да направиш случаи : дали ще обръщаш знака или няма
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
хах ехати, яката играчка :Д
та, неравенството >> http://sketchtoy.com/39727158
Ох.ще може ли да вида решението, защото този х2....нещо не ми харесва?
*в учебника отговора е: х принадлежи (-3/2; 0) (0; 3)
Е тя ти е написала точно това
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
http://sketchtoy.com/39751091
Иначе, да. Това, което съм напусала е равносилно на това, което е в учебника ти.
Лично аз много мразя като изключваме едно число да се прави на интервали, много дървено изглежда. Много по-добре с изключване както therichbitch го е направила.
Иначе с пропускането на случаите губиш отговори или печелиш отговори, които не са реални. Все пак умножаваш по нещо и трябва да провериш, ако е отрицателно трябва да обърнеш знака.
My name is Melissa
And I am sixteen
I like to touch your body ,
I like to lick your skin
Don't worry if I am
Just a little girl
Everything you want
I can do more and more
√x² в знаменател се изнася и става 1/√(x²) по останалото от дробта. Изкарвайки х-а от корен, излиза с модул, което си е заради самия корен (и х и -х дават едно и също).
Останалата част от дробта: отгоре остава 2, това е очевидно. Отдолу в двата корена се пресмята за х->±безкрайност, тоест: √(1+1/х²) = √(1+0) = 1
За да сме още по-точни, тва със смятането на границата в корените от оставащата дроб е допустимо, защото разделихме първоначалната граница на Граница(1/√x²) . Граница(останалата дроб). Свойствата на границите, ако се сещаш:
lima.b = lima.limb
lima/b = lima/limb
Последно редактирано от Chacho : 06-18-2013 на 10:54
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
=
Идеята ми е ясна, но те т'ва 25/4 нещо не ми стана ясно как дойде на втория lim заедно с cos 2x в числителя...
Така. Първо, cos2x отива в числител от най-долният знаменател на първата граница.
Второ, имаме sin²5x/2 = sin5x/2.sin5x/2. Искаме да го докараме до (sin5x/2)/(5x/2) . (sin5x/2)/(5x/2). Само че ни липсват двата знаменателя на двете дроби. Затова в знаменателя умножаваме по 25/4 и делим на 25/4. Делението на 25/4 в знаменателя е като умножение по 25/4 в числителя. Така накрая е останало 25/4.
Липсва ни обаче от 25x²/4 един множител х². Нали, направихме само 25/4, трябва и х-чето. Е, имахме вече един х в знаменател от първата граница, затова в знаменателя умножихме и разделихме на още един х. Стана х²/x. От x²/x, този х в знаменател, става знаменател на sin2x, за да се докара до sin2x/2x.
Много заплетено го изказах, та питай, ако не си разбрал.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Като цяло го разбрах, но все пак малко ще се упражня
Приятна работа
Оке, мерси, спорно учене!
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.