.
Затворена тема
Страница 60 от 132 ПървиПърви ... 105056575859606162636470110 ... ПоследнаПърви
Резултати от 1 476 до 1 500 от общо 3280
  1. #1476
    Супер фен Аватара на HolyShit
    Регистриран на
    Jul 2011
    Мнения
    2 295
    ^9=на девета степен.

  2. #1477
    Супер фен Аватара на HolyShit
    Регистриран на
    Jul 2011
    Мнения
    2 295
    Цитирай Първоначално написано от Chacho Виж мнението
    За професура ще ти трябват десетилетия. Трябва да минеш по пътечката: тютор, асистент, главен асистент, доцент, професор. Първото не е задължително, но за останалите надали ще намериш заобиколка. Но на практика всяка една от тези е преподавателска степен. На практика преподавателската дейност не се различава особено при отделните степени. Като тютор няма да ти дадат да четеш лекции, но като асистент и главен асистент има някакъв шанс, зависи какво преподаваш (но ще водиш упражнения). Като доцент/професор ще водиш лекции и надали ще ти се налага да водиш упражнения.

    И все пак трябва да си изкараш докторантура. Не е невъзможно, но ако наистина го искаш, трябва от сега да почнеш всеки ден да се занимаваш с това нещо. По 2-3-4 часа на ден.
    Да е лесно,не очаквам..Но все пак...
    А след колко години горе-долу е нормално да мина през всички тези фази: тютор , асистент , главен асистент , доцент и накрая професор?

  3. #1478
    Ще може ли да ми напишете как се решавата следните задачи от сплави:

    Сплав от олово и мед тежи 15 кг и съдържа 45% олово. Колко олово трябва да се добави, за да се получи сплав, съдържаща 60% олово?

    Отг. 5,625 кг
    =======================================
    В сплав медта е 35%, а в друга - 45%. Какъв е процентът на мед в сплавта, получена при смесването на 15кг от първата о 35 кг от втората

    Отг. 42%

  4. #1479
    Повече от фен
    Регистриран на
    Nov 2011
    Мнения
    488
    Цитирай Първоначално написано от shpekovsalam Виж мнението
    Ще може ли да ми напишете как се решавата следните задачи от сплави:

    Сплав от олово и мед тежи 15 кг и съдържа 45% олово. Колко олово трябва да се добави, за да се получи сплав, съдържаща 60% олово?

    Отг. 5,625 кг
    =======================================
    В сплав медта е 35%, а в друга - 45%. Какъв е процентът на мед в сплавта, получена при смесването на 15кг от първата о 35 кг от втората

    Отг. 42%
    1 сплав - 15 кг - 45% олово = 15.45/100=27/4 кг
    2 сплав - х кг олово

    След смесването на двете общото тегло е 15+х, а съдържащото се вътре олово е 27/4 +х
    =>60%(15+x)=27/4 + x
    3(15+x)/5= 27/4 +x
    9 + 3x/5 = 27/4 + x
    180 +12x = 135 +20x
    -8x=-45
    x=45:8
    x=5,625 kg олово
    =====================================
    1 сплав - 15 кг - 35% мед = 35.15/100= 21/4 кг
    2 сплав - 35 кг - 45% мед = 45.35/100=63/4 кг

    Общото тегло след смесването е 15+35= 50 кг.Съдържанието на мед вътре е 21/4 + 63/4 = 84/4 = 21 кг
    х% съдържание на мед в новата смес
    x%50=21
    50x/100=21
    50x=2100
    x=42%

  5. #1480
    Мега фен Аватара на Chacho
    Регистриран на
    Nov 2006
    Мнения
    15 573
    Цитирай Първоначално написано от HolyShit Виж мнението
    Да е лесно,не очаквам..Но все пак...
    А след колко години горе-долу е нормално да мина през всички тези фази: тютор , асистент , главен асистент , доцент и накрая професор?
    Ми от теб зависи, не мога да кажа точно. А ти имаш ли планове, къде да кандидатстваш, каква специалност?
    Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.

  6. #1481
    Повече от фен
    Регистриран на
    Nov 2011
    Мнения
    488
    Цитирай Първоначално написано от HolyShit Виж мнението
    ^9=на девета степен.
    Да,и? Точно така, нещото в скобата е на 9та степен и същевременно лявата страна е равна на 5. Все едно имаш х^9=5
    Значи х= корен девети от 5
    Разбира се, това е единственият реален корен, който в случая ни върши работа, понеже търсим процент.Комплексните корени на уравнението ги забравяме.Иначе си ги има.
    Последно редактирано от irrationalDecision : 01-29-2012 на 13:32

  7. #1482
    Мега фен Аватара на Chacho
    Регистриран на
    Nov 2006
    Мнения
    15 573
    Цитирай Първоначално написано от irrationalDecision Виж мнението
    Да,и? Точно така, нещото в скобата е на 9та степен и същевременно лявата страна е равна на 5. Все едно имаш х^9=5
    Значи х= корен девети от 5
    Разбира се, това е единственият реален корен, който в случая ни върши работа, понеже търсим процент.Комплексните корени на уравнението ги забравяме.Иначе си ги има.
    Той така или иначе си е единственият реален, предвид нечетната степен. :>
    Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.

  8. #1483
    Повече от фен
    Регистриран на
    Nov 2011
    Мнения
    488
    Аха, не се изказах като хората.Прозвуча все едно, че има и друг реален корен.Няма, има си един реален, който ние ползваме, и 8 комплексни.
    Но като съм почнала пак с тая задача, може ли да те питам, има ли начин приблизителната стойност на реалния корен да си я сметна сама, без да полжвам програма, както аз направих? И ако да, ще кажеш ли как?

  9. #1484
    Мега фен Аватара на Chacho
    Регистриран на
    Nov 2006
    Мнения
    15 573
    Да, ето ти алгоритъм за корен втори: http://clubs.dir.bg/showthreaded.php...collapsed&sb=5

    За други корени (3ти, 4ти, 5ти, т.н.) не знам дали има съответни алгоритми, но може да се изчисляват с приближения. Един вариант е чрез развиване на функцията в ред на Маклорен. Ако търсиш аргумента на функция в дадена точка, като знаеш стойността на функцията, тогава пък можеш да построиш допирателната към функцията в тая точка (ползвайки производната) и така да пресмяташ.

    Но в повечето случаи е наложително да ползваш програма, особено ако търсиш по-голяма точност. Там също се смята по конкретни алгоритми, но понякога сметките, дори и най-опростени, надхвърлят човешките възможности.
    Последно редактирано от Chacho : 01-29-2012 на 14:03
    Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.

  10. #1485
    Здравей.... ще може ли да ми решиш следните 2задачи :зад1---->дад:y1=(а+1)Х+1 и y2=(2а-1)Х+1 търси се а=? при а/у1 успоредна на у2 И б/у1 перпендикулярна на у2 ........... зад2----->дад:у=аХ+3 Търси се а=? и също така а да не съдържа точки от 4 квадрант....... ще съм ти благодарен ако ги решиш днес защото това ми е домашно за утре
    Последно редактирано от stili21 : 01-29-2012 на 14:12

  11. #1486
    Повече от фен
    Регистриран на
    Nov 2011
    Мнения
    488
    Мерси много, Chacho

  12. #1487
    Мега фен Аватара на Chacho
    Регистриран на
    Nov 2006
    Мнения
    15 573
    1 задача

    а)
    Тъй като това са две прави в равнината, достатъчно е да намерим за кои а нямат общи точки. Това ще стане, като намерим първо общите точки и след това ги изключим от всички стойности.

    y1=y2 е еквивалентно на:

    (a+1)x+1=(2a-1)x+1
    (a+1-2a+1)x=0
    (2-a)x=0

    Получава се обаче, че при х=0 правите задължително имат обща точка, без значение стойността на а. Тоест, няма такива а, за които у1||y2.

    б)
    y1=k1x+1
    y2=k2x+1

    tgL=(k2-k1)/(1+k1k2), където <L е ъгълът между двете прави. L=90° <=> tgL не съществува. Тоест отново свеждаме задачата до търсене на "няма решение".

    Очевидно дробта вдясно не съществува, когато знаменателят й е 0.

    1+k1k2=0
    k1k2=-1
    (a+1)(2a-1)=-1
    2a²+a-1=-1
    a(2a+1)=0
    a=0
    a=-1/2

    Отговор: a E (-безкр; -1/2) U (-1/2; 0) U (0; +безкр)


    2 задача

    у=ах+3

    За да има точки в 4-ти квадрант, това означава при х<0 да съществува у<0.

    Нека x<0

    Търсим ax+3>=0

    ax>=-3
    a<=-3/x (Знакът се обръща, тъй като х<0)
    Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.

  13. #1488
    еее много ти благодаря

  14. #1489
    Мега фен Аватара на Chacho
    Регистриран на
    Nov 2006
    Мнения
    15 573
    За нищо, надявам се да са ми верни.
    Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.

  15. #1490


    26.. the f is this shit?!
    ❝ Аз те моля, затвори очи,
    ти недей да плачеш, знам че те боли,
    от мойта стая бяла с безброй врати
    защо избяга?..❞


  16. #1491
    Мега фен Аватара на Chacho
    Регистриран на
    Nov 2006
    Мнения
    15 573
    Ползвай свойството

    loga(b) = 1/logb(a)

    и положи.

    Ако ми остане време, ще хвърля по-обстоен поглед на задачата
    Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.

  17. #1492
    ще опитам ;д
    имай предвид, че даже и ти може да се озориш, ПМГ shit ;x
    ❝ Аз те моля, затвори очи,
    ти недей да плачеш, знам че те боли,
    от мойта стая бяла с безброй врати
    защо избяга?..❞


  18. #1493
    Мега фен Аватара на Chacho
    Регистриран на
    Nov 2006
    Мнения
    15 573
    има решение в интервала (0;1/2) така ли?
    Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.

  19. #1494
    Мега фен Аватара на Chacho
    Регистриран на
    Nov 2006
    Мнения
    15 573
    Така, качи а като степен на 2+b, a на левият приложи свойството, което записах. След това прехвърляш всичко отляво и получаваш (1-log.log) / log = 0
    Тоест

    1-log.log=0
    log.log=1

    Оттам разгледай тази задача:

    http://www.math10.com/f/viewtopic.php?f=23&t=4280

    И според мен може би ще се стигне до някакъв отговор.
    Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.

  20. #1495
    Някой може ли да ми помогне със следната задача ?
    Попринцип се справям сам успешно но ми вдигнаха летвата и не успях да я прескоча :/
    Ето я и нея:
    За геометрична прогресия намерете първият член, частното и броя на членовете ако:
    а4 - а2 = 1,5
    а3 - а1 = 3
    an = -1/4

  21. #1496
    Повече от фен Аватара на fama
    Регистриран на
    Jul 2010
    Град
    somewhere
    Мнения
    324
    Имам нужда от помощ, нямам и ни най-малко понятие как се решават а след 2 часа имам контролна . Моля някой ако знае, нека ми ги реши и обясни........
    http://prikachi.com/images/588/4327588F.jpg
    http://prikachi.com/images/587/4327587W.jpg
    Любовта не се състои в това двама души да се вторачат един в друг, а в това те да гледат в една посока.

  22. #1497
    Мега фен Аватара на Chacho
    Регистриран на
    Nov 2006
    Мнения
    15 573
    Цитирай Първоначално написано от MKaK Виж мнението
    Някой може ли да ми помогне със следната задача ?
    Попринцип се справям сам успешно но ми вдигнаха летвата и не успях да я прескоча :/
    Ето я и нея:
    За геометрична прогресия намерете първият член, частното и броя на членовете ако:
    а4 - а2 = 1,5
    а3 - а1 = 3
    an = -1/4
    а4=а1.q³
    a3=a1.q²
    a2=a1.q

    Замествайки в уравненията получаваме

    a1q³-a1q=1,5
    a1q²-a1=3

    a1q(q²-1)=1,5
    a1(q²-1)=3

    Разделяме първото уравнение на второто

    a1q(q²-1) / a1(q²-1) = 1,5/3
    q=1/2

    Заместваме q в: a1(q²-1)=3

    а1(1/4-1)=3
    а1(-3/4)=3
    а1=-(3.4/3)
    а1=-4

    an=a1.q^(n-1)
    a1.q^(n-1)=-1/4
    -4.(1/2)^(n-1)=-1/4
    (1/2)^(n-1)=1/16
    n-1=4 (Понеже 1/2 на 4-та степен дава 16. Може да се запише и чрез логаритъм)
    n=5
    Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.

  23. #1498
    Някой може ли да помогне с 2 задачи за опростяване
    ((x)/(4) + (4)/(x) - 2 ) ÷ ((x)/(2) - (4)/(x) - (x)/(4))
    ((1)/(a-1) - (1)/(a+1) - 1) . (a^(2)-1)/(a)

  24. #1499
    Повече от фен
    Регистриран на
    Nov 2011
    Мнения
    488
    Цитирай Първоначално написано от Anonymous1 Виж мнението
    Някой може ли да помогне с 2 задачи за опростяване
    ((x)/(4) + (4)/(x) - 2 ) ÷ ((x)/(2) - (4)/(x) - (x)/(4))
    ((1)/(a-1) - (1)/(a+1) - 1) . (a^(2)-1)/(a)
    (x/4 + 4/x - 2) : (x/2 - 4/x - x/4)=
    =[(x^2+16-8x)/4x]:[(2x^2 - 16 -x^2)/4x]=
    =(x-4)^2/4x : (x-4)(x+4)/4x=
    =(x-4)/(x+4)

  25. #1500
    Повече от фен
    Регистриран на
    Nov 2011
    Мнения
    488
    [1/(a-1) - 1/(a+1) - 1]. (a^2-1)/a
    =[a+1-a+1-a^2+1]/(a^2-1) . (a^2-1)/a=
    =(3-a^2)/a

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си