- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
Диагоналът на рабнобедрен трапец е 25 см, а височината му е 15 см.намерете лицето на трапеца.Имам чувството, че е лесна ама нещо нестава.Благодаря предварително![]()
абе, защо ме изпревари тъкмо я реших и ти я постна преди мен![]()
![]()
мерси много разбрах я хич не се бях сетил за тоя триугълник ;д ако може да ми помогнете с още една ще съм ви много благодарен мн мислих ама не се получи; В равнобедрен трапец с бедро 14см е вписана окръжност.Основите на трапеца се отнасят както 5:2,Намерете радиуса на вписаната Окръжност.получих,че височината е корен от 160 ама от там нататък.. ;X
Здравейте!Моля за помощ!
Утре трябва да предам едни задачи по математика.Eто една, която ми се опря
Ще съм много благодарен, ако някой успее да я реши, задачата е за 9ти клас.
Основата на равнобедрен триъгълник е 8см, а котангенсът на ъгъла при основата е 0,8.Намерете радиуса на описаната окръжност.
Благодаря предварително!
Към Sdgmi:
Нека триъгълникът е АВС, височината от върха С означаваме с CD. Спускаме симетралата на АС, която пресича CD в точка O и AC в точка М.
АDC ~ OMC
1.<ADC=<OMC=90
2.<ACD=<OCM - общ
Тогава CO/AC=CM/CD. Тоест:
CO/2CM = CM/CD
CO=2CM²/CD ***
Oт cotg<A = 0,8 => AD/CD=8/10 => AD/CD=4/5
Тъй като АD=AB/2=8/2=4cm => 4/CD=4/5 => CD = 5cm
От питагорова в ACD => AC=√(CD²+AD²)=√(25+16)=√41 => CM=(√41)/2
Вече можем да заместим в *** и получаваме СО=(2.(√41)²/2²) / 5 = 2.41/5 = 82/5 = 16,4cm
PS: Поздрави, Irrational!![]()
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Чаче, почисти си пощата!
Благодаря адски много! Само едно нещо не разбрах.
При СО=(2.(√41)²/2²) / 5 не е ли равно на 41/10, а не 2.41/5 или бъркам нещо?
Връз 10 е да, ма са обръках.
В сесия бях, в сесия съм все ощеДнес обаче си взех анализ 2, дето влачех от миналата година (мале къ' ша са напия), та реших днеска да се отбия до форона, тъкмо да вида новия скин. От утре пак съм отпуска и след 5 юли са завръщам
![]()
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Тиии сметни .... Btw Анализ 2 не е нищо. Има далеч по-готини математики, а колкото до задачките .... ам ... не знам защо , но смятам, че повечето са адски смешни и можете да си намерите помощ от съучениците ...
Колкото до уравненията, които тормозят повечето от вас:
google.com + wolframalpha ви вършат работа.
Е, трябва и да мислите ....
Повечето задачи са елементарни, но не всеки има желанието да отделя време да учи и да пише домашни. Ако не им се занимава с математика си е техен избор, тук просто вършим черната работа.
Анализ 2 си е сложен в сравнение с доста от другите математики, щото се появява рано-рано във висшата мат. пък има солидно количество абстракции и грозни формули в теорията. Като му се нагласиш на мисленето става по-лесен.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Well ... подозирам, че си КН във ФМИ на СУ първа година.
Мога да ти кажа, че съм ПМ и съм малко над първи курс, та мисълта ми е Анализа 2 не е нищо в сравнение с Фунционалния, Фракталите, ПАГ, Произволна-забутана-алгебра-над-ВА, да не говорим за ЧМА, където има много магии или пък Диференциалната геометрия, или пък Риманова такава. Ае ... забавни работи ^_^
Та .... желая ти успех =)
2ри курс Информатика и аз минах известно количество математики, но анализът за първокурсници е тежък, щото за първи път се сблъскваш със стегнато изложение и отнема време докато почнеш да дешифрираш йероглифите. Като те размине стресът, дори и да е по-сложен материалът, оттренираността си казва думата. А дано си каже думата и при мене
Мерси за пожеланието, успех и на теб! А полето за изява тук е свободно, ако някой ден решиш да ни удариш едно рамо, на драго сърце ще те приемем. :]
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
((x¹⁄*²y¹⁄³*z¯¹)(x¯¹⁄³*y¹⁄³*z¯ ¹⁄²)(x³*y¯³*z¯¹⁄²))¯⁶ = ?
X на степен една втора по y на степен една трета по z на степен минус едно и т.н това е задачата помогнете от тази задача зависи годишната ми оценка
Ето малко свойства:
(a.b.c..)^n = a^n . b^n . c^n
(a^m)^n = a^(m.n)
a^n.a^m = a^(n+m)
И така:
((x^(1/2).y^(1/3).z^(-1))(x^(-1/3).y^(1/3).z^(-1/2)).(x^(3).y^(-3).z^(-1/2))^(-6) =
= (x^(19/6).y^(-7/3).z^(-2))^(-6) =
= x^(-19).y^14.z^12
Тоест първо събираш всички степени на х, у и z (поотделно), накрая умножаваш на всяко степента по -6.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Системи линейни уравнения с две неизвестни:
|5x+4=6x-y
|6x+y=21+4y
|5x+4=6x-y
|6x+y=21+4y
|4+y=6x-5x
|6x=21+4y-y
|4+y=x
|6x=21+3y
Заместваме във второто уравнение х със 4+у
6.(4+y)=21+3y
Делим двете страни на 3
2.(4+y)=7+y
8+2y=7+y
2y-y=7-8
y=-1
x=4+y=4-1=3
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
То хубаво това, ама въпросът е дали и съучениците им знаят.
Е във всеки клас има поне по един двама, които имат нещо в главата и ще могат да им кажат как става... надявам се (да не са всичките на това дередже)
Нз как е, ама във вашия клас примерно не те ли заливат с въпроси или и те чакат на добросъвестни непознати да им решат задачите> :Д
Последно редактирано от therichbitch : 06-28-2012 на 22:02
Питат само преди контролно или изпитване. През останалото време не питат , понеже нищо не ги застрашава, въпреки незнанието им.Ни домашни има или да има - не се проверяват. Някои ходят пък на уроци и там са им ги решили. Какво са разбрали е друга тема. И така - страхотна картинка.