- Форум
- Тийн интереси и проблеми
- Училище и приятели
- Математика
Има едни задачи, които учих още миналата година и пак не мога да разбера как се решават! Например даден е tgx=-2/3 да се пресметне стойноста на израза
2sinx+3cosx+6cotgx
Решавахме подобен пример и се получи нещо от сорта sin=3 по корен от 13 върху 13 и някви такива-ужс![]()
нещо от сорта на това-това значи че трябва да се намерят sin cos tg и cotg господина го прави с някакви системи но на мен ми е много трудно-може ли някой да ми обясни по-лесен начин или ако е даден sin да се намерят останалите cos tg и cotg
![]()
Ако имаме sinx:
Да речем, че имаме sinx
cos
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Извинявай, писал съм пълни глупости.Първоначално написано от Chacho
D<0
m.m - (3m-2/m) <0
(m.m.m - 3m +2) / m <0
(m-2) (m-1) (m-1) / m < 0
Метод на интервалите:
корените са 2, 1, 0
_+_0_-_1_-_2_+_
Значи m принадлежи на (0;2)
Повече покрай Трифон Зарезан няма да отговарям, не излиза добре. Извинявай за подвеждането.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
1зад)Първоначално написано от mimsichk
Надявам се да не е късно:
Нека <ВАС = <НСВ = а
От триъг. АНС => <АСН = 90-а
<АСВ = <АСН + <ВСН = 90-а+а = 90 => триъг. АВС правоъгълен с <С = 90
2зад)
Нека двата триъгълника са АВС и А1В1С1.
Имат съответно равни АС=А1С1 и СН = С1Н1
Разглеждаме триъг. АСН еднакъв на А1С1Н1 (4 признак)
1.ъгъл от 90
2.Равните катети
3.Равните височини
Оттук следва че AH = A1H1, <А = <А1, <АСН = <А1С1Н1
Нека <АСН = <А1С1Н1 = а
Триъг. ВНС еднакъв на В1Н1С1 (4 признак)
1.Ъгли от 90
2.Равните височини
3.<ВСН = <В1С1Н1 = 90-а
Оттук ВС=В1С1
И последно:
Триъг. АВС еднакъв на Триъг А1В1С1 (отново по 4 признак)
1.<С = <С1 = 90
2.ВС=В1С1 от доказаното
2.АС = А1С1 от доказаното
![]()
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Може ли някой да ми обясни за осева и централна симетрия?Спешно е.
15.09.09-денят на най-голямата грешка в живота ми
Какво ти трябва? Задачи или теория?Първоначално написано от detelina101
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
имам една зад която трябва да я реща със състемно линейно уравнение:
ПЕРИМЕТЪРЪТ НА УСПОРЕДНИК ABCД (АВ>АД) Е 10СМ. ЪГЛОПОЛОВЯЩАТА ПРЕЗ ВЪРХА А ПРЕСИЧА СТРАНАТА СД В ТОЧКА М.НАМЕРЕТЕ СТРАНИТЕ НА УСПОРЕДНИКА,АКО РАЗЛИКАТА ОТ ПЕРИМЕТРИТЕ НА ЧЕТИРИЪГЪЛНИКА АВСМ И ТРИЪГЪЛНИКА АМД Е 2 СМ
-----------------------------------------------------------------------------------------
плс помогнете трябва ми за утре![]()
Използвай формулата за периметър на успоредника 2a+2b=10\2=> a+b=5 това ти е първото уравнение от системата!Второто го помисли!!Първоначално написано от niksuncho
Живей днес,защото вчера няма да се върне,а утре може да не дойде
Ами теория.И ако може малко за транслацията,че нещо не можах да я разбера много.Първоначално написано от Chacho
15.09.09-денят на най-голямата грешка в живота ми
Плс трябват ми решения на тези задачи :(ако може бързо)
Еквивалентни ли са неравенствата :
зад.1
x- 2(x -3)< 3x+ 10 и x>-1
зад.2
3x- 5(2+ x)<5- 3x и x<15
(П.С : И двете неравенства са еквивалентни, но ми трябва решение на неравенствата)
__________________________________________________ _____________________
Решете неравенствата:
зад.1
(x-1) > или = (x+3)(x-3) --->(x-1) е на втора степен
зад.2
(x+3) > (x-2)(x+5)+ 1 ----> (x+3) е на втора степен
зад.3
(3x-1) - (3x -1)(3x+1) > -4 ---> (3х-1) е на втора степен
зад.4
(3x-2)(x+1) > 3 (x-1) ---> (x-1) е на втора степен
Много ви моля трябват ми бързо и спешно.![]()
![]()
![]()
Първоначално написано от KaRaMeLcHe7
Задачите за проверка на равносилност:
1.
х-2(х-3)<3х+10
х-2х-6<3х+10
-4х<4
4х>-4
х>-1
Еквивалентни са.
2.
3x- 5(2+ x)<5- 3x и x<15
3х - 10 - 5х < 5 - 3х
-2х + 3х < 15
х < 15
Еквивалентни са.
Задачите за решение:
1зад.
(x-1) >= (x+3)(x-3) --->(x-1) е на втора степен
х.х - 2х + 1 >= х.х - 9
-2х > -10
х<5
2зад.
(x+3) > (x-2)(x+5)+ 1 ----> (x+3) е на втора степен
х.х + 6х + 9 > х.х +3х - 10 + 1
3х > -18
х> -6
3зад.
(3x-1) - (3x -1)(3x+1) > -4 ---> (3х-1) е на втора степен
9х.х - 6х + 1 - 9х.х + 1 > -4
-6х > -6
х < 0
4зад.
(3x-2)(x+1) > 3 (x-1) ---> (x-1) е на втора степен
3х.х + х - 2 > 3х.х - 6х + 3
7х > 5
х > 5/7
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Помолила е, решил съм ги. Избора си е нейн дали ще учи, или не. И аз не уча по история, химия и география и бъкел не отбирам.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
Първоначално написано от Diam0nD
Защо никой да не ги решава тия задачи? Ти да не си целия свят? Ако на тебе математиката ти е винаги перфектна, не на всички винаги е била или е перфектна. Вместо щом "разбираш" от математика да помогнеш и на другите ти гледаш на тебе да ти е добре, а другите вълците да ги ядат. Не знам кой клас си. Ако си под 6- ти (включително) -познато. Но ако си над 7- ми- евала.И на мене до 6- ти клас беше перфектно, но сега не точно. Преди бяха 6-ци, а сега 3- ки и 5-ци . Добре, неможе ли човек, който може и разбира от математика да ми помогне. Ако беше да разкрия скобите- ок това е лесно, ама по- нататък какво да права?
![]()
Първоначално написано от Diam0nD
Ох КАКО като не познаваш хората не преценявай какво са, а и даже с думи, които не се знае точно какво означават.
Ми да ако питат първолак ще се затрудни. Чакай малко !! Аз съм 7- ми клас и точно урока сме го взели преди 1 ден. Ай питаи ме за 2+2, 46/2 , х-44=58 и т.н. и аз ще знам колкото тебе. Евала на Чачо за това, че отделя време за да помага и то много бързо. Точно както каза : мислиш ли, че аз ще си трова живота да пиша тези задачи във форум 15 минутки вместо да седна и да си ги напиша за 10 (ако можех) ??? Абсурд !!! : ]Първоначално написано от Diam0nD
А иначе кой клас си ?
Пусни коментара си в едно мнение, не в четири.
Даймънд има право, колкото и да не е приоритетно, от самоуважение трябва да знае човек разкриване на скобите.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
1ви курс съм аххаа съвета ми е да си сложиш 1 бг речник в мозилата ,че и правописа ти е като математиката
пс истината е ,че не си се пробвала . Защото разкриване на скоби ще имаш не само в 7 клас ,а до 12 . Вземи седни и се упражнявай . Аз не го казвам това ,щот ми е кеф да се заяждам ,ами просто ,че на контролното няма да влезеш в тиинпроблем и някой да ти ги решиРаботи по тях ,сложи тук 1 въпрос кое как става точно и се опитай сама да ги решиш
![]()
Амии аз не разбирам транслацията , ако може някой да ми обясни
Не мога да го обясня ,защото не го знам ,тоест не ми е трябвало .
http://www.math10.com/bg/geometry/an...oordinati.html ето тук е обяснено що годе добре . Според мен няма да ти трябва никъде тая транслация,но все пак я научи
пс ако пак не го разбираш се надявам ,някой от тук да го обясни на човешки език![]()
Аз ще ти кажа транслацията така, както аз я знам.Първоначално написано от Slun4evkaSixtyPress
Транслацията е чисто и просто преместване. Една точка да я преместим на 5 см надясно. Една отсечка на 10 см надолу. Да преместим Сфера нагоре, Темза към Париж.
Добре де, а как да преместим една точка? Трябва ни разстоянието, на което ще я местим, трябва ни и посоката. Е, което има посока и дължина? Вектора разбира се. Звучи сложно, но в голямата си част е просто чертане на два еднакви обекта и стрелки между тях.
Айде сега да обясним как става:
Най-важната транслация е тази на точка. Ако можем да преместим точка, то на практика всичко можем да преместим. Но за това по-късно. Как става преместването на точката?
1. Взимаме точката.
2. Чертаем вектора (по начало ни е даден вектор на транслацията или сам си го измисляш) с начало точката.
3. В края на вектора слагаш друга точка и това е преместената.
Как става преместването на друг обект - отсечка, окръжност, триъгълник, многоъгълник, обемна фигура? Всеки един от тези обекти е множество от точки. Ако им преместим всичките точки по указанията горе, ние ще сме преместили обекта. НО! На кой му се местят безброй много точки. Какво правим тогава?
Отсечка - местим двата края на отсечката. Те са точки, значи по гореуказания метод ще го вършим. Като преместиш двата края, свързваш новополучените точки и си готов.
Многоъгълниците им транслираш страните.
Окръжността и транслираш центъра и чертаеш еднаква окръжност с център транслираната точка.
Най-важното свойство на транслацията е, че всяка транслация е еднаквост.
Надявам се да ти помогне това. Построителните задачи най-малко ги разбирам от материала дотук.
Има 10 вида хора. Тези, които могат да четат двоичен код и тези, които не могат.
зад 1 .
Един от въняните ъглии на равнобедрен триъгълник е 150. Тогава вътрешния ъгъл при върха му е
30 ,120,30 или 120
зад 2 .
Известно е, че ABC еднакъв с BAC. За триъгълника ABC може да се твърди, че е
равностране, правоъгален , равнобедрен , произволен
![]()