хора много ви моля помогнете за Трифазен асинхронен двигател устройства няма значение какво е без схеми ще сам ви мн благодарен ако ми помогнете Мерси предварително ще ми трябва за понеделник ще ме испитват ии ... си е**ло м***а
Тема: Изследване на трифазен асинхронен двигател с накъсо съединен
ротор.
1. Използвани измервателни и спомагателни средства.
№ Наименование с-ма фабр.№ клас обхват скал.дел конст.
1 Амперметър
8711.78 0,5 2,5A 100 0,025
2 Амперметър
6083766 0,02 3A 150 0,02
3 Волтметър
8711.78 0,5 300V 150 2
4 Ватметър
8476.78 0,5 500W 150 5
5 Мултиметър
2. Същност на метода и използвани формули
Асинхронния двигател преобразува електрическата енергия на трифазния
променлив ток в механична енергия. Състои се от две основни части –
неподвижна, наречена статор; и въртяща се – ротор.
Статорът е съставен от чугунен, стоманен или алуминиев корпус, вътре в
който се намира кух цилиндър, получен от тънки изолирани изолирани един
от друг листове електротехническа стомана. От вътрешната страна този
цилиндър има канали, успоредни на оста на двигателя, в които е поместена
статорната намотка.
Роторът представлява също кух цилиндър от тънки изолирани един от друг
листове електротехническа стомана. Той е закрепен към вала и има близо
до повърхността си канали, в които се помествят неизолирано проводниците
на роторната намотка. Всичките роторни проводници се свързват накъсо с
помоща на два пръстена, разположени челно от двете страни на ротора.
При протичане на ток през статорната намотка се възбужда въртящо се
магнитно поле в статора с честота на въртене:
;
и ъглова скорост:
където: f1 е честотата на напреженията;
p е броят на двойките полюси на двигателя.
Получилото се въртящо се магнитно поле пресича на статорната намотка
пресича проводниците на ротора, в резултат на което в тях се индуцира
електродвижещо напрежение. В проводниците на роторната намотка, който са
свързани накъсо, протичат токове, които взаимодействат с въртящото се
магнитно полена статорната намотка. От това се създава въртящият момент
на двигателя. Роторът се върти в посока на въртящотщ се магнитно поле.
Хлъзгането характеризира степента на изоставане на ротора от въртящото
се поле и е равно на:
Този голям ток се отразява неблагоприятно върху работата на
пусковата и измервателна апаратура. За да се избегне този голям ток се
използва
индиректно пускане, с което се цели да се поници пусковия ток чрез
намаляване на статорното напрежение. Прилагат се следните начини:
захранване на статорната намотка през елемент с индуктивен характер;
пускане с автотрансформатор;
пускане чрез превключване на статорната намотка от звезда д триъгълник.
Този начин се използва само за двигатели, които тработят в схема
“триъгълник”;
чрез електроника.
Честотата на въртене е равна на:
Следователно регулирането й е възможно по следните начини:
чрез превключване не двойките полюси на статорната намотка;
чрез промяна на хлъзгането;
чрез изменение на честотата f1.
3.Експериментална част:
; P1Д = PA + PB + PC ;
Iг Uг IA PA UA IB PB UB Ic Pc Uc P1д n S P2г ?г P2д ?д M cos?
дел A V дел A дел W дел V дел A дел W дел V дел A дел W дел V W min - W
- W - Nm -
С увеличаване натовареността на двигателя се уволичава и тока през
отделните фази и мощността, при едно и също напрежение. Също така
намалиават и оборотите на въртене на двигателя.