.
Отговор в тема
Резултати от 1 до 3 от общо 3

Тема: Здравейте

  1. #1

    Здравейте

    хора много ви моля помогнете за Трифазен асинхронен двигател устройства няма значение какво е без схеми ще сам ви мн благодарен ако ми помогнете Мерси предварително ще ми трябва за понеделник ще ме испитват ии ... си е**ло м***а

  2. #2

  3. #3
    Супер фен Аватара на crazygirl13
    Регистриран на
    Aug 2008
    Град
    Враца
    Мнения
    2 534
    П р о т о к о л № 4

    Тема: Изследване на трифазен асинхронен двигател с накъсо съединен
    ротор.

    1. Използвани измервателни и спомагателни средства.

    № Наименование с-ма фабр.№ клас обхват скал.дел конст.

    1 Амперметър

    8711.78 0,5 2,5A 100 0,025

    2 Амперметър

    6083766 0,02 3A 150 0,02

    3 Волтметър

    8711.78 0,5 300V 150 2

    4 Ватметър

    8476.78 0,5 500W 150 5

    5 Мултиметър



    2. Същност на метода и използвани формули

    Асинхронния двигател преобразува електрическата енергия на трифазния
    променлив ток в механична енергия. Състои се от две основни части –
    неподвижна, наречена статор; и въртяща се – ротор.

    Статорът е съставен от чугунен, стоманен или алуминиев корпус, вътре в
    който се намира кух цилиндър, получен от тънки изолирани изолирани един
    от друг листове електротехническа стомана. От вътрешната страна този
    цилиндър има канали, успоредни на оста на двигателя, в които е поместена
    статорната намотка.

    Роторът представлява също кух цилиндър от тънки изолирани един от друг
    листове електротехническа стомана. Той е закрепен към вала и има близо
    до повърхността си канали, в които се помествят неизолирано проводниците
    на роторната намотка. Всичките роторни проводници се свързват накъсо с
    помоща на два пръстена, разположени челно от двете страни на ротора.

    При протичане на ток през статорната намотка се възбужда въртящо се
    магнитно поле в статора с честота на въртене:

    ;

    и ъглова скорост:



    където: f1 е честотата на напреженията;

    p е броят на двойките полюси на двигателя.

    Получилото се въртящо се магнитно поле пресича на статорната намотка
    пресича проводниците на ротора, в резултат на което в тях се индуцира
    електродвижещо напрежение. В проводниците на роторната намотка, който са
    свързани накъсо, протичат токове, които взаимодействат с въртящото се
    магнитно полена статорната намотка. От това се създава въртящият момент
    на двигателя. Роторът се върти в посока на въртящотщ се магнитно поле.

    Хлъзгането характеризира степента на изоставане на ротора от въртящото
    се поле и е равно на:
    Този голям ток се отразява неблагоприятно върху работата на
    пусковата и измервателна апаратура. За да се избегне този голям ток се
    използва

    индиректно пускане, с което се цели да се поници пусковия ток чрез
    намаляване на статорното напрежение. Прилагат се следните начини:

    захранване на статорната намотка през елемент с индуктивен характер;

    пускане с автотрансформатор;

    пускане чрез превключване на статорната намотка от звезда д триъгълник.
    Този начин се използва само за двигатели, които тработят в схема
    “триъгълник”;

    чрез електроника.

    Честотата на въртене е равна на:



    Следователно регулирането й е възможно по следните начини:

    чрез превключване не двойките полюси на статорната намотка;

    чрез промяна на хлъзгането;

    чрез изменение на честотата f1.

    3.Експериментална част:

    ; P1Д = PA + PB + PC ;







    Iг Uг IA PA UA IB PB UB Ic Pc Uc P1д n S P2г ?г P2д ?д M cos?

    дел A V дел A дел W дел V дел A дел W дел V дел A дел W дел V W min - W
    - W - Nm -

    0 0,00 203 26 0,65 10 50 118 236 26 0,65 8 40 118 236 26 0,65 9 45 118
    236 135 2972 0,93 0 0 0 0,00 0 0,42

    5 0,10 199 26 0,65 11 55 117 234 5 0,13 0 0 117 234 35 0,88 13 65 117
    234 120 2966 1,13 19,9 0,29 68,6 0,57 0,06 0,45

    12 0,24 196 36 0,90 24 120 117 234 0 0 0 0 117 234 36 0,90 16 80 116 232
    200 2958 1,40 47,0 0,52 90,5 0,45 0,15 0,69

    30 0,60 187 39 0,98 32 160 117 234 0 0 0 0 117 234 39 0,98 24 120 117
    234 280 2946 1,80 112,2 0,72 155,8 0,56 0,36 0,89

    48 0,96 177 44 1,10 39 195 117 234 0 0 0 0 117 234 43 1,08 32 160 116
    232 355 2912 2,93 169,9 0,79 215,1 0,61 0,56 1,01

    64 1,28 167 48 1,20 46 230 117 234 0 0 0 0 117 234 47 1,18 39 195 116
    232 425 2881 3,97 213,8 0,81 263,9 0,62 0,71 1,11



    5.Извод:

    С увеличаване натовареността на двигателя се уволичава и тока през
    отделните фази и мощността, при едно и също напрежение. Също така
    намалиават и оборотите на въртене на двигателя.

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си