.
Отговор в тема
Страница 6 от 7 ПървиПърви ... 234567 ПоследнаПърви
Резултати от 126 до 150 от общо 155
  1. #126
    Аватара на ani919
    Регистриран на
    Oct 2011
    Град
    Пазарджик
    Мнения
    42

    Smile

    трябва ми съчинение или ... ЛИС на тема - Съдбовният конфликт между Клавдии и Хамлет
    The day i'll stop loving you !is the day when ! close my eyes forever...

  2. #127
    Трагедията „Хамлет” е част от Великите Шекспирови трагедии. Тя е създадена през 1631 година, като сюжетът ѝ вероятно е заимстван от „История на Дания” на Саксо Граматик и „Трагични истории” на Франсоа Белфоре.

    В центъра на произведението е конфликтът на Хамлет с Клавдий, конфликт по своята същност определен от съдбата. С убийството на Хамлетовия баща се завързва съдбовният възел. Конфликтът между чичото и племенника се превръща в борба между злото и доброто, между старото и новото.

    Според Зигмунд Фройд трагедията „Хамлет” се гради на същата основа като „Едип цар”. В основата на Шекспировата творба е популярният в края на XVI век в Лондон жанр трагедия на отмъщението. Трагедията „Едип цар”се базира на легендарен сюжет от тиванския митологичен цикъл. Съдбата на главния герой Едип е определена с раждането му. Нищо не може да я промени. Опитите на родителите да се отърват от детето си, изглеждат успешни за известно време. Впоследствие се оказва, че героите, вместо да избягат от съдбата си, бягат право към нея. В „Хамлет” съдбата отново се намесва. Ако бащата на Хамлет нямаше брат, не би имало втори претендент за трона. Ако не съществуваше втори кандидат за короната, законният владетел нямаше да бъде убит. Едип цар и Хамлет са герои, които преминават от незнание към знание. При Едип прозрението идва късно- едва в края на трагедията. Хамлет разбира действителните причини за смъртта на баща си в края на първо действие.

    Героите от Шекспировата трагедия живеят във време на промени. Хамлет е студент във Витенберг, градът известен като център на Реформацията. В този град Мартин Лутер оповестява своите деветдесет и пет тези, заковавайки ги на вратата на катедралата. Друг известен реформатор- Жан Калвин представя човешкия живот като предопределен от съдбата. Ключова дума в идеите на Калвин е „предопределение”. Изхождайки от този факт, може да се сметне, че ставащото с героите на Шекспир е под влияние на религиозните идеи на времето.

    Хамлет и Клавдий са антагонистично противопоставени герои. Единият от тях е олицетворение на злото, а другият- на доброто. Така както в живота доброто не съществува без зло, в трагедията трябва да има както положителен, така и отрицателен герой. Останалите герои се разделят на два лагера, като някои от тях (Офелия) стават жертва на злото.

    Конфликтът между Клавдий и Хамлет очертава семантичните опозиции зло-добро и старо-ново. Владетелят на Дания събира в себе си всичко ретроградно. В неговия кралски двор царуват лицемерието, притворството, лъжата, измамата. За Клавдий не представлява проблем да убие спящия си брат и да се ожени за вдовицата му. Шекспировият герой носи името на известна историческа личност- римският император Клавдий. Постъпките на датския владетел ярко контрастират с делата на римския император, укрепил империята и започнал завоеванието на Британия.

    Извършвайки убийство, героят нарушава родовите и общочовешките ценности. Потъпква християнския нравствен кодекс, една от заповедите на който гласи: „Не убивай.” Клавдий посяга на живота на спящ човек, което утежнява още повече вината му. Героят постъпва като представител на архаичното общество, чиято единствена цел е да се домогне до донесения улов. В неговия случай уловът приема образа на владетелския престол.

    Нарушил писаните и неписаните закони, Клавдий трябва да получи своето възмездие, за да се възстанови нарушената хармония. Героят не е наказан веднага след извършването на убийството. Съдбата понякога забавя ходовете си, но това, което е писано да стане, се осъществява. Привидно е щастието на владетеля, обграден от верните си слуги. Управляван от недостойния и безскрупулен Клавдий , Елсинор се превръща в място, където духовните ценности изгубват стойността си.

    Срещу владетеля на Дания се изправя принц Хамлет- представител на новото време и новите ценности, носител на духовното. Той прекъсва обучението си във Витенберг, за да присъства на погребението на баща си, а след това да се присъедини към сватбата на чичо си. Хамлет е типичен образ на ренесансовия човек-хуманист. В ценностната му система нямат място лъжата, лицемерието, безочието. Завръзката в пета сцена на първо действие определя поведението на героя. Клетвата пред призрака на баща му се превръща в мотив за действие („Заклех се!”). По думите на Гьоте Хамлет е „една прекрасна, чиста и високонравствена натура, без нервната сила, която прави героя, рухва под едно бреме, което не може да понесе, нито да отхвърли; всеки дълг е свят за него- но този е твърде тежък. От него се иска невъзможното, не невъзможното само по себе си, а невъзможното за него.”

    Със своите философски монолози датският принц разкрива хуманистичното схващане за човека. Сравненията във втора сцена на второ действие, градирани възходящо ( „ангел”, „Бог”, „върховна красота”) показват централното място на човек в света. Хамлет е възхитен от човека („Човекът! Какво великолепно творение е той!.. Колко благороден е с разума си; колко безкрайно богат откъм способности, изрази, движения; колко изумително съвършен в действията си… Венец на всички живи твари!) Въпреки своето възхищение героят е разочарован от изменчивата природа на човешкото същество. В първо действие е разочарованието от майката и от жената („О, слабост, твойто име е жена!”), минава през разочарованието от човека („И какво е за мен тази квинтесенция на праха? Той не ме радва…”), за да достигне до вечното „Да бъдеш или не? Туй е въпросът”. Хамлет сравнява смъртта със сън, в който изчезват „душевният гнет и всички болки”. Епифората „Смърт…Заспиваш”, която се повтаря два пъти, утвърждава идеята за смъртта като сън. За героя „високомерието на рода” е част от неправдите и „земните мъки”. Пред мисълта за самоубийство го спира страхът от „неоткритата страна, отдето никой пътник се не връща”. Размислите на Хамлет в монолозите създават усещане за бездействие. Чрез тези монолози Шекспир вероятно е искал да направи по-ясна трагедията си, като представи идеите на новото време. Хамлет е герой, който наблюдава и анализира. В стремежа си да погледне отвъд видимото и обикновеното, датският принц достига до вечни житейски истини.

    По пътя на Хамлет към осъществяването на неговата цел (отмъщението), съдбата изправя други герои, които са част от придворната свита на Клавдий. Подчинените, подобно на своя господар, са бедни духом, лицемерни, аморални.

    Полоний е първият съветник на краля и кралицата. Високата длъжност „оправдава” самочувствието на героя: „Вий обстоятелства ми дайте само/ и аз причината им ще измъкна от ядката на земното кълбо!” За да изпълни кралската воля, Полоний не се свени да се рови в тайни и да шпионира принца. Стига дотам, че се държи грубо и властно с дъщеря си, чете личната ѝ кореспонденция. Животът на съветника завършва, докато подслушва разговор между Хамлет и Гертруда. Полоний получава възмездие- умира като „плъх”, прободен от датския принц.

    Синът на Полоний, Лаерт, е антипод на Хамлет. Лаерт е поставен в подобно положение като принца след убийството на баща си. За разлика от Хамлет не търси доказателства, а действа импулсивно. Необмисленото му поведение е причина за смъртта му. Неговото решение, а не това на Хамлет стои в основата на трагичната развръзка.

    Розенкранц и Гилденстерн са някои от придворните, изпратени от Клавдий, за да разберат тайните на принца. Двамата подчинени се превръщат от приятели в предатели на Хамлет. Те завършват живота си като нравствено деградирали личности, които намират своето възмездие.

    Майката на датския принц не прави изключение от предателите. Като се омъжва за брата на своя съпруг, тя извършва едно от най-страшните престъпления- кръвосмешение (като майката на Едип в трагедията „Едип цар”)- и осквернява паметта на съпруга си. Тя е тази, която „повторно умъртвява своя мъж”. Като любящ син Хамлет я призовава да се разкае, но тя не го прави. Замисленото от съдбата застига и нея- тя умира, като изпива чашата с отровата. Смъртта чрез отрова е често срещан мотив в Шекспировите трагедии. Ромео и Жулиета умират по този начин. Разликата между тях и Гертруда е, че те изпиват отровата, за да си отидат от света, където любовта им е осъждана от околните. Датската кралица отпива от отровното питие неволно, което се оказва фатално за нея.

    Любимата на Хамлет- Офелия, е жертва на злото в кралския двор. Любовта на двамата млади е споделена, но те се различават в духовно отношение. Ограничена духом, Офелия не може да се докосне до душата на Хамлет, където е буря от чувства, съмнения, копнежи. Героинята изгубва сигурността в живота, когато нейният любим убива баща ѝ. Девойката не успява да проумее случилото се и полудява. Нейните мечти и желания са обречени на гибел в суровата действителност, където властват двуличието и насилието.

    В края на трагедията стрелите на съдбата улучват Клавдий. Той умира от меча на Хамлет. Владетелят на Дания завършва живота си като мерзавец- такъв, какъвто винаги е бил. Различно умира Хамлет. Принцът загива в дуел, като „достоен крал на Дания”.

    В трагедията „Хамлет”, както в почти всяка трагедия, се сблъскваме с конфликта между злото и доброто. Този конфликт е съдбовно определен, както е предопределен и вътрешният двубой между злите и добрите сили във всеки човек. От нас самите зависи кое ще надделее.

  3. #128
    Трябва ми спешно интепретативно съчинение на тема: "Мотивът за погубената младост в Ботевата поезия". Благодаря предварително!

  4. #129
    Трябва ми ЛИС на следната тема:
    Чувства и настроения в литературната миниатюра "Тихия пролетен дъжд" На Н.Лилиев
    Трябва ми за утре.Благодаря предварително

  5. #130
    Помогнете ми.. Трябва ми ЛИС на тема "Майката-спомен за родовия свят" в "Скрити вопли".Нужно е да започва с теза,а аргументацията да е като план с първа микротеза,втора микротеза,трета микротеза.. Сега съм осми клас и все още не съм запозната с направата на такова съчинение.Ще съм ви страшно благодарна ако ми помогнете.

  6. #131
    Здравейте! Трябва ми философско есе на две от следните теми: 1) "Важно е не да се въздържаме от наслажденията, а да властваме над тях. 2) "Висшата мъдрост е да различаваме доброто от злото". Благодаря предварително и ако някой успее да намери нещо ще ми направи голяма услуга.

  7. #132
    Хора Моля Ви някой да ми помогне. Спешно ми трябва есе на тема Живота е като огледало ако му се усмихнеш ще ти отвърне със същото.. трябва ми за понеделник..

  8. #133

    Unhappy съчинение разсъждение

    моля ви помогнете ми за утре 27.04.12г. имам съчинение разсъждение върху тема Каква е полята на песента в разказа на Елин Пелин По Жътва ...... мооля виии помогнете ми ....!!!! HELP ME !!!!!! ;[[[[[

  9. #134
    !!!!HELP ME .... трябва ми за утре 27.04.12г. съчинение разсъждение върху тема Каква е ролята на песента в разказа на Елин Пелин ''По Жътва'' ... помогнете ми молявии .... HELP ME !!!!

  10. #135
    здравейте, спешно ми трябва ЛИС на тема " В какво се състои човешката драма на Рамадан" от Дервишово семе..
    трябва ми за днес, благодаря предварително..

  11. #136
    Помогнете трябва ми философско есе на тема "ако съдбата ти затваря вратата - влез през прозореца" Сенека или "Моята идеална държава". В първата трябва да се включват поне 2 философски тези(на двама или повече философи Ж.П.Сартр,Кирхегор ),може да се включат понятията свобода,щастие,съдба. Във втората трябва да се разгледат поне двама философа(Аристотел,Платон, емокрит, две тези) може да се включат и по-съвременни теоретици. Също може да се спомене и държава която ни харесва и искаме да живеем там. Благодаря Предварително...! ! !

  12. #137
    Престои ми класна на тези 3 теми:

    1.Проблема за смисалът на живота в разказа ''В един есенен ден по шюсето''.
    2.Човекът и природата в разказа на Йордан Радичков ''Нежната спирала''.
    3.Отговорноста към живота в стихотворението на Блага Димитрова ''Жена''.

    Трябва да са в Литературно интерпретативно съчинение(ЛИС)!

    Благодаря много предварително!

  13. #138

    Exclamation Философско есе

    За утре ми трябва есе на тема "Опазването на околната среда е по-важно от индустриалното развитие".

    План:
    1. Увод - кратък анализ на съвременното общество.
    2. Проблеми породени от бързия икономически бум.
    3. Проблеми, които пораждат екологично съзнание.

    Много ми е важно!

  14. #139
    Здравейте,трябва ми есе на тема "Имали живот в книгите днес" или "Моята "беседа" срещу злото".Трябва да са свързани с произведенията трябват ми за 11.06.Благодаря предварително

  15. #140
    Повече от фен
    Регистриран на
    Dec 2008
    Град
    SoFia
    Мнения
    310
    Трябва ми ЛИС или ЕСЕ на тема :
    Съвременната Гергана (Изворът на Белоногата)
    www.Webcreativen.com - Find your creative web solution!

  16. #141
    Супер фен Аватара на onestar
    Регистриран на
    Dec 2009
    Град
    На границата между живота и смъртта
    Мнения
    2 296
    Цитирай Първоначално написано от IvoS7 Виж мнението
    Здравейте,трябва ми есе на тема "Имали живот в книгите днес" или "Моята "беседа" срещу злото".Трябва да са свързани с произведенията трябват ми за 11.06.Благодаря предварително
    С кои произведения трябва да са свързани?
    Инак ето ти нещо, което може да ти свърши работа - http://www.kaminata.net/ima-li-bades...ii-t41715.html

    и това - http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=171623

    For you
    Skillet - Never Surrender
    I miss you...


    "Когато бях 5-годишен майка ми ми каза, че щастието е ключът към живота. Когато отидох на училище ме попитаха какъв искам да стана, като порасна, написах "щастлив". Те ми казаха, че не съм разбрал задачата, а аз им казах, че те не разбират живота"... Джон Ленън

  17. #142
    Спешно ми трябва есе на тази тема: С какво Кирил Философ и Методий са идеалният тип на своята епоха МОЛЯ ВИ! СПЕШНО Е! Благодаря предварително!

  18. #143

    Есее

    Спешно ми трябва есе на тема "Неписаните закони в човешкия живот". Благодаря предварително!

  19. #144

    Recenzia na franskoto zaveshtanie za student

    Цитирай Първоначално написано от koko95 Виж мнението
    Ако някой иска доклади,есета,съчинения,ли ,преразкази,курсови работи,пищови,анализи,теми, презентации,текстове и/или всякакви други да пише тук.
    Mnogo shte sam ti blagodaren Za osvobojdavane ot studenski ispit

  20. #145
    Голям фен
    Регистриран на
    Jan 2011
    Мнения
    780
    Спешно ми трябват тези теми по Литература (ЛИС)(10 клас ) ,че наближава класно .. каквото намерите аз се измъчих и не намирам нищо ..
    3) Лудостта в трагедията Хамлет
    4) Да бъдеш или да не бъдеш
    5) Отмъщението като дълг или престъпление (Хамлет)
    6) Лицемерието -социално зло (Тартюф)
    7) Лица и маски (Тартюф)
    Или всичко или нищо .

  21. #146
    Голям фен Аватара на pepa97
    Регистриран на
    Aug 2012
    Мнения
    808
    Цитирай Първоначално написано от vakanciqta Виж мнението
    Спешно ми трябват тези теми по Литература (ЛИС)(10 клас ) ,че наближава класно .. каквото намерите аз се измъчих и не намирам нищо ..
    3) Лудостта в трагедията Хамлет
    4) Да бъдеш или да не бъдеш
    5) Отмъщението като дълг или престъпление (Хамлет)
    6) Лицемерието -социално зло (Тартюф)
    7) Лица и маски (Тартюф)
    Пишете в темата есета ,съчинения ,преразкази-всичко...тук !!!отговарям ви незабавно !!!!!!!

  22. #147
    Alex_Ruseva
    Guest
    Някой може ли да ми помогне? Трябва ми съчинение на тема "Мечтите и дилемите в разказа Дервишово семе". Благодаря предварително!

  23. #148
    Georgiewa23
    Guest

    Ако може помощ

    Любовта и отговорността като общочовешки ценности (Доклад)

  24. #149
    lneikova
    Guest
    Трябва ми ДОКЛАД на книгата " Майсторите на маркетинга разказват." Благодаря предварително

  25. #150
    cecii
    Guest

    Трябва ми есе на тема Музиката и насилието в клиповете, основано на пола. !Спешно!

    Цитирай Първоначално написано от koko95 Виж мнението
    Ако някой иска доклади,есета,съчинения,ли ,преразкази,курсови работи,пищови,анализи,теми, презентации,текстове и/или всякакви други да пише тук.
    !СПЕШНО!

Правила за публикуване

  • Вие не можете да публикувате теми
  • Вие не можете да отговаряте в теми
  • Вие не можете да прикачвате файлове
  • Вие не можете да редактирате мненията си